Yellow Tag voor handbagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tomzazo
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 nov 2015, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Yellow Tag voor handbagage

Bericht door Tomzazo »

Hallo iedereen,

Over een paar weken ga ik weer eens naar de VS toe. Dit keer wil ik alleen maar een kleine handbagage koffer en een rugtas meenemen. Normaal krijg je altijd bij het inchecken en het wegbrengen van je koffer zo'n yellow tag die om je rugtas gaat, maar aangezien ik nu zonder ruimbagage ga reizen en normaal altijd online in-check kom ik als het goed is niet langs de incheck balie. Mijn vraag is dan:

Hoe kom ik aan zo'n yellow tag voor mijn rugtas zonder naar de incheckbalie te gaan? Moet ik toch wel langs de balie? Of worden deze tags ook ergens anders op het vliegveld weggegeven? Worden ze misschien bij de gate ook weggegeven? Of moet ik toch maar gewoon langs de balie gaan?

Tom
Gebruikersavatar
MDeckers
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 okt 2014, 00:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door MDeckers »

Hallo Tom,

Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze tags ook maar enige waarde hebben.

De laatste paar keer dat ik handbagage bij had (vaak trolley + rugzak), werd er zelfs niet naar gekeken. Niet bij het inchecken (want ik had ook nog andere bagage), niet bij de security, niet bij het boarden.

Ook de keren dat ik (binnen Europa) met enkel handbagage reisde liep ik gewoon zonder iets meteen naar security.

Je kan gewoon meteen naar de security lopen, geen haan die erom kraait dat je die tag hebt of niet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door Tipsy_1 »

ik haal die tags er altijd af want vaak staat dat er op dat je item onder de stoel voor je kan.
Dat heb ik niet graag, ik steek alles graag in het overhead compartiment.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door Dutchess »

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een yellow tag (of enige andere kleur tag) heb gekregen voor m'n handbagage - welke maatschappij doet dat dan?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door mtl »

Ik ook niet. Geen idee wat een yellow tag is!
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door heidem »

mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door mtl »

Ik heb echt nog nooit met zoiets te maken gehad.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Yellow Tag voor handbagage

Bericht door Pete.Z »

Osms krijg je inderdaad zo’n tag met een kleurtje, groen voor zekere cabine bagage, en oranje als er twijfel is over de maat, dan heb je kans dat je tas alsnog bij de deur achter blijft en het ruim in gaat.
Krijg je vaker niet als wel, en heeft geen enkele officiele betekenis, dus ook zonder tag mag je rugzak gewoon mee de cabine in.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer