Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

Het wordt na 6 jaar weer hoogtijd voor een mooie rondreis door de USA. Het plan is om met twee jonge kinderen (dan 2 en 4 jaar) in 2 a 3 maanden een rondreis te maken met een camper. Tijdens onze vorige rondreis (link) hebben we voornamelijk het MidWesten gezien. Ditmaal willen we daar eigenlijk in een 'cirkel' omheen reizen, zodat we noordelijker (tot aan Canada / Glacier NP), westelijker (tot aan San Francisco / Los Angeles) en zuidelijker (tot aan El Paso / Guadalupe Mountains NP / Carlsbad Caverns NP) reizen. We zullen een de NPs en NMs afwisselen met een aantal steden. Deze reis staat gepland voor September, Oktober en (gedeeltelijk) November 2019.

Voor de volgende onderwerpen zijn we opzoek naar ervaringen en tips:
- Grootte van de camper: Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar een compacte camper (Class C 23). Heeft iemand ervaring met reizen in een compact camper met jonge kinderen?
- Indeling camper: Is de ruimte boven de cabine daadwerkelijk groot genoeg voor twee kinderen? En hebben campers standaard een mogelijkheid om een veiligheidsnet te monteren, zodat de kinderen niet naar beneden vallen.
- Reis: Wat houden jullie aan als gemiddelde reisafstand per dag? Ik zat te denken aan max 200 mile.
- Periode: We reizen in het najaar. Vanuit welke plaats zouden jullie starten (Seattle, San Franciso, Los Angeles, Las Vegas of Denver) en en zouden jullie met de klok mee of tegen de klok in reizen. We willen uiteraard in september de noordelijke helft van de rondreis plannen. Het plaatje is slechts een ruwe indicatie.
- Jonge kinderen: Als er verder nog tips zijn voor het reizen met jonge kinderen, dan hou ik mij aanbevolen. :thumbup:
USA-Trip-S.jpg
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Marlies »

Dat zijn mooie plannen! Wij zijn vorig jaar met onze twee kinderen (van toen ook 2 en 4 jaar) 6 weken met een camper op pad geweest.Hieronder heb ik de vragen beantwoord die ik vanuit onze ervaring kan beantwoorden :-)

Grootte van de camper: ook wij hadden een voorkeur voor een niet al te grote camper en dat is ons prima bevallen. We hebben een 22-24 ft gehuurd bij RoadBear.
Indeling camper: De ruimte boven de cabine is in onze ervaring meer dan groot genoeg voor twee kinderen. We hebben gedurende de reis overigens afgewisseld. Soms hebben we er zelf ook geslapen (heerlijk lang bed). Dat maakt denk ik duidelijk genoeg dat twee kids er ook kunnen slapen. Ik weet niet of alle campers een veiligheidsnet hadden. Onze camper had dit wel. Onze 4-jarig sliep aan de kant van het net en de twee jarige sliep aan de andere kant van het bed.
Reis: Zelf vindt ik 200 mijl per dag gemiddeld echt te veel voor een reis met kleine kinderen (als maximum afstand is natuurlijk wel mogelijk). Ik heb even terug gekeken en wij hadden per dag gemiddeld 155 km gepland (afstanden van - naar de verschillende overnachtingsadressen). In de praktijk rijd je echter meer kilometers (door dagtripjes, boodschappen, korte detours, omleidingen etc). In totaal zijn we gemiddeld uitgekomen op 200 kilometer per dag. We zijn nu al weer aan het kijken voor een camperreis in 2019 en als het een beetje lukt, wil ik proberen om dan gemiddeld nog iets lager uit te komen. In het verleden hebben we ook samen (met de auto) rondreizen gemaakt in de USA en toen reden we gemiddeld veel meer, maar met kinderen (en reizen in een camper) ligt dit echt anders. Achteraf zijn meerdere langere rijdagen achter elkaar (geplande reistijd meer dan drie uur, afstanden wisselend afhankelijk van de route -> in mijn ogen is reisduur belangrijker dan de afstand) ons minder goed bevallen. Met een aantal stops (fruit eten, lunch, fotostops, boodschappenstop of een korte wandeling) ben je zomaar 5 of 6 uur onderweg.
Periode: Ik ben geen expert, maar het lijkt me dat Glacier relatief aan het begin je reis zou moeten zitten, idem voor Yellowstone. Dan zou een start vanuit Denver (tegen de klok in) of Seattle (met de klok mee) voor de hand liggen.
Jonge kinderen: Afwisseling qua campgrounds. In de nationale parken en state parks kun je prachtig kamperen en dat vonden onze kinderen erg leuk (vuurtje stoken), maar af en toe een campground met een speeltuintje en zwembad werder ook heel erg gewaardeerd :) Voor onze jongste hadden we zowel een buggy mee (o.a. supermarkt en steden) als een flexible draagzak (Tula) voor de wandelingen. Wat onze dochter van 4 ook erg leuk vond was een 'paspoort' waar ze in ieder park een stempel kon halen bij de visitor centers. Wat ik ook een gouden tip vond, was om een anti-slip matje te kopen bij bijvoorbeeld Walmart, zodat het speelgoed (of de Ipad) op tafel tijdens het rijden niet door de camper vliegt wanneer je een beetje remt :lol: Ik kan nog wel even doorgaan...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

September tot in november.
Het lijkt mij al redelijk laat. Beginnen in Salt Lake City zou dan een mogelijkheid zijn. Dan ben je vroeg in Yellowstone en Glacier. Je hebt dan op de terugweg meer mogelijkheden dan wanneer je terug moet rijden naar Seattle.
Gemiddeld 200 mijl per dag lijkt me erg veel. Of bedoel je gemiddeld per rijdag?

Marianne
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

Dank voor jullie snelle reactie. Goed om te weten dat een compacte camper met bijbehorende indeling prima kan voldoen.
Ik verwacht ook met het plannen op ongeveer 100 mile per dag uit te komen, waarbij ik op een rijdag max 200 mile zou willen rijden.
Qua campgrounds zullen we zeker voor de afwisseling gaan, waarbij ik niet snel voor de KOA campgrounds zal kiezen.
De planning is om op 3 september 2019 de camper op te halen, dus we hebben de hele maand september om de hogere/koudere gebieden te bezoeken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Marcopstal »

Mispak je hier niet aan. In september kan het daar al flink vriezen (uiteraard vooral 's nachts).

Wat de camper betreft: bekijk ook goed de regelgeving van de staten waar je heen gaat mbt kinderzitjes. Vooral Californië is bvb vrij streng. Ik vermoed dat je voor de rest wel weet dat een camper nu eenmaal ook niet het veiligste vervoermiddel is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens naar het verslag van deze camperreis in september, met onder andere Yellowstone. zo kan het dus in september zijn!

Marianne
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

Ik heb je verslag met veel interesse gelezen. Yellowstone is ook in de sneeuw erg mooi, maar wellicht wat minder praktisch voor ons. Dus Yellowstone zouden we dan begin September kunnen plannen. Op dit moment heeft de voorkeur om de trip in Las Vegas te beginnen. Mocht het blijken dat het richting eind september al te koud is voor Glacier, dan kunnen we eerder afbuigen richting San Franciso en dan verder naar het zuiden. In het zuiden kun je begin November normaal gesproken nog prima reizen.
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

Mede vanwege de rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam, heeft nu mijn voorkeur om in San Francisco te starten. We maken hierbij een noordelijk en een zuidelijk rondje. Ik denk dat ik aan de hand hiervan de routeplanning ga maken. Alle tips en tricks zijn daarbij uiteraard welkom!
USA-Trip2.jpg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Wel een beetje jammer van dat lange stuk tussen SF en Yellowstone. Ik zie geen Grand Teton, is dat bewust?
Wij reden in 2008 van Yosemite naar Yellowstone, misschien heb je voor dat stuk iets aan ons reisverslag.
USA2012 schreef:Ik heb je verslag met veel interesse gelezen.
Dat was niet ons verslag maar van fpourmlid sunshine state.

Marianne
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

We zullen via Grand Teton naar Yellowstone reizen. Aangezien we beide parken al eerder bezocht hebben, zullen we vooral kijken naar de plekken waar we nog niet eerder geweest zijn.
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door Inge »

Alweer een poos geleden, maar wij hebben grote delen van de route afgelegd tijdens onze reizen, waarvan de laatste in een camper met onze dochter van toentertijd 2 jaar. Misschien heb je nog iets aan die verslagen.

Persoonlijk zou ik denk ik in Seattle starten (zoals wij in 2005 in september hebben gedaan) en dan met de klok mee via Glacier afzakken naar het zuiden. De rit tussen SF en Yellowstone hebben we in 2003 met een auto gedaan. Prachtige route door veel verlaten woestijnlandschappen, maar toch zou ik deze proberen te vermijden als het niet echt noodzakelijk is. En zeker met een camper als het toch al niet zo snel gaat...
De route tussen Yellowstone via Salt Lake City naar het canyongebied hebben we twee keer gedaan. Deze is een stuk korter en er zijn ook mooie stukken waar je met een camper vast een leuke/mooigelegen campground kan vinden.

Ook wij wisselden af tussen natuurcampings en campings met alles erop en eraan. Daardoor kwamen we regelmatig op een KOA terecht; een winkeltje voor een ijsje, een zwembad en een speeltuintje. Niks mis mee toch? Onze dochter vond het daar steeds erg fijn en het sanitair was doorgaans onberispelijk. Ze had het ook echt nodig om regelmatig een dagje camping in te lassen. De rust van even een dagje niks hoeven en dat zij min of meer mocht bepalen wat er gebeurde.

We hadden behalve de strict noodzakelijke campings niks vastgelegd. Deze hadden we dan ook in de eerste vakantieweken gepland. Zo konden we ter plekke de route aanpassen waar nodig. En het bleek ook nodig te zijn. Dit zou je ook kunnen laten meewegen bij de plek waar je wilt starten. Zo zal je Yellowstone echt vooruit moeten boeken als je in het park wilt staan; in september sluiten ook al enkele campings vanwege de kou ‘s nachts. (Afhankelijk of je in de eerste of de tweede helft van september daar aan zou komen).

Succes met je planning!
USA2012
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 okt 2011, 15:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA2012: camperreis van ruim 2 maanden met jonge kinderen

Bericht door USA2012 »

We zijn weer een stap verder met de planning. De voorkeur blijft om in San Francisco te starten, waarbij we in 11 weken een rondje maken van 1 september t/m half november. Op basis van deze route rijden we gemiddeld 105 mile per dag (inclusief de belangrijkste bezienswaardigheden/tussenstops). Op dit moment ben ik nog wel zoekende naar de route tussen El Paso en San Diego. Alle tips zijn welkom!
USA-Trip-Noord.jpg
USA-Trip-Zuid.jpg
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer