(echt) Trouwen om te emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

(echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Taygi »

Hey,

Hier zit ik al een tijdje mee en ik vroeg mij af hoe anderen hiermee omgaan.

Dus om te emigreren moet je trouwen, zagen (of zien) jullie dit als een echt huwelijk? Wij niet echt, eerder als een officieel document dat we nodig hebben om samen te kunnen wonen in ons land naar keuze...

Onze relatie is echt, we zien elkaar doodgraag, maar moest hij een Belg zijn (of ik een Amerikaan) dan zouden we nog lang geen plannen maken om te trouwen.

Maar, om te emigreren, moet je wel bewijzen dat je huwelijk echt is. Hoe gaat dat dan concreet te werk? Echt concreet, checken ze of je een trouwfeest hebt gehouden? Dat je 'married' bent op Facebook? Dat je naar elkaar refereert als 'husband' en 'wife'? Verwachten ze dat je een trouwring draagt?

We kunnen wel makkelijk bewijzen dat we al 3 jaar samen zijn door middel van foto's, vliegtuigtickets, chatgesprekken, huurcontract, ... Later willen we graag voor 'echt' trouwen, met alles wat daarbij komt kijken; verloving, ringen, feest, whatever. Of dat binnen 5 jaar is, of binnen 20, geen idee.

Enig advies of ervaringen?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door ADE01 »

Om trouwen enkel als optie tot het verkrijgen van een benodigd document te zien is een beetje te licht opgevat denk ik. Eenmaal getrouwd ben je voor zo'n beetje alles aan elkaar bij wet verbonden. Het ongedaan maken is ook een hele juridische opgave. Als je niet bereid bent te trouwen in 'normale' omstandigheden zou ik dit niet doen voor het verkrijgen van een document.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door hemmie »

Als je een echte relatie hebt, samenwoont, gezamelijke bankrekening etc hebt dan lijkt me dat dit toch gewoonals een echt huwelijk wordt beschouwd. Ik zie niet echt een probleem. Maar ik begrijp ook niet helemaal waarom je elkaar niet als husband en wife zou aanduiden, dat ben je immers wel, en lijkt me dus heel raar om dan over boyfriend en girlfriend te gaan spreken.

Maar goed, ik zie sowieso nooit in waarom sommigen er zo'n moeite mee hebben te 'moeten' trouwen. Je bent bereid omvoor je relatie naar de andere kant van de oceaan te verhuizen, daarmee vergeleken vind ik trouwen dan weer een heel kleine stap.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Gabbyxx »

Ik heb de K1 visum gedaan hiervoor moest je na goedkeuring binnen 90 dagen trouwen in Amerika. Ja, ik zag dit als een echt huwelijk. Wij wilden graag trouwen na een lange afstandsrelatie. Sommige houden een groot feest andere gewoon in een gemeentehuis. Beiden is prima. Zolang de relatie maar echt is en je dit kan aantonen met bewijs.
Laatst gewijzigd door Gabbyxx op 07 mei 2018, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Gast

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Gast »

Het is niet alleen trouwen op zich dat jullie verbindt, maar ook de I-864 die je echtgenoot zal moeten tekenen voor jouw Green Card. Dit betekent dat hij financieel verantwoordelijk wordt voor jou in de VS tot soms 10 jaar lang (40 kwartalen werken vooraleer recht op Soc Sec), zelfs als jullie zouden scheiden!
Als je niet het gevoel hebt dat jullie echt al man en vrouw kunnen zijn, dan zou ik er nog niet aan beginnen.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door sundaysue »

Ik ben ook via een K-1 visum binnen gekomen.

In 2015 kwam ik hier heel ontwetend. Het enige wat ik wilde was samenwonen met mijn vriend, niet trouwen. (Als ik er nu op terug kijk is echt een heel cringeworthy topic met hoe naief ik was, maar voel je vrij om het op te zoeken hier onder 'samenwonen met vriend') Heb ook een paar keer geroepen dat ik niet wil trouwen omdat het moet, maar omdat ik het wil. Anyway, uiteindelijk hebben we de knoop doorgehakt en in 2016 zijn we getrouwd binnen 90 dagen van mijn binnenkomst. Het voelt als een echt huwelijk, het is een echt huwelijk. Ik ben immers voor de wet getrouwd. Het maakt DHS/USCIS niet uit HOE je getrouwd bent, als je maar getrouwd bent. Wij hebben een quick courthouse wedding gedaan bij de rivier, met een paar familieleden daar en plannen om in 2020 vow renewal te doen met een op en top feest & alle familieleden van zowel mijn kant als de zijne. Ze zijn niet geheel onmenselijk bij USCIS, en snappen ook wel dat men niet kan plannen als er een korte tijdslimiet is of wanneer je niet eens weet wanneer je je visum precies krijgt. Men snapt ook wel dat ringen niet geheel meer een ding zijn. Sommige kopen goedkope ringen die ze omdoen tijdens hun Adjustment of Status interview.

USCIS kijkt naar verschillende dingen. Co-mingling is #1. Ze willen zien dat je alles samen doet; huis kopen, auto lening op beide namen, joint bank accounts, life insurances, living wills, alles dat er op wijst dat je financieel alles samen doet. Foto's zijn bewijzen maar uiteindelijk als je je green card moet verlengen (met K-1 en CR1 krijg je een conditional green card voor twee jaar) naar een permanente green card (Removing of Conditions) is het heel belangrijk dat je aantoont dat je alles samen doet. Ga er van uit dat ze degelijk je social media in de gaten houden maar het is geen concreet bewijs. Tevens kom je niet in aanmerking voor een visum/green card als je Amerikaanse partner minder dat $20,300 per jaar verdient gebasseerd op de 125% van de poverty guidelines. Is er nog een familielid (e.g. dochter/zoon) die bij hem woont, tel dan $5,400 per familielid er bij op.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Taygi »

Ter info
We zouden trouwen in Belgie, en zo het visum aanvragen (ben de naam van het form vergeten) maar dit zou goed uitkomen want hij heeft nog zeker een jaar en een half in België te gaan.


@ADE01

Als we beiden dezelfde nationaliteit hadden en hij vroeg me nu ten huwelijk zou ik ja zeggen. Maar het is eerder dat wij beiden de instelling hebben van ‘trouwen is voor later’ niet dat we onze relatie niet serieus nemen. Helaas hebben we verschillende nationaliteiten en moeten we trouwen om samen te kunnen zijn, voor mij voelt dit heel geforceerd aan. We trouwen omdat we een document nodig hebben om samen te kunnen zijn, niet omdat we het willen.

@hemmie
:lol: het lijkt mij net echt heel raar om hem mijn husband te noemen. Zelf vind ik ‘boyfriend’ ‘girlfriend’ wel heel kinderlijks klinken, dus in het engels zou ik eerder naar ‘partner’ neigen.

En ja, ik wil voor hem naar de vs verhuizen dus trouwen is een kleine stap. Ik heb geen probleem met officieel met hem te trouwen maar emotioneel vind ik het spijtig. Het is niet echt, he. We trouwen omdat het moet. Ik vind het moeilijk om te verwoorden...


@ChicagoFred
Oh, goed dat je dat vermeld. Had wel gelezen dat hij mij zou moeten ‘ondersteunen’ maar ik had niet door dat dat wel tot 10 jaar lang is. Is wel een hele lange periode zonder enige soc sec, niet dat ik daar hoge verwachtingen van heb in de VS

Haha, die logica snap ik wel niet goed. Beter niet trouwen als je ‘t niet zeker weet... maar zonder te trouwen kunnen we wel niet samen zijn. Hoe zouden we het dan zeker weten? Weet iemand het ooit echt zeker?

@sundaysue
Ben blij voor je dat het je zo goed afgaat :) bedankt voor de info, ik las in een ander topic dat er iemand was die ook geen ring droeg enzo.
Het is wel een echt officieel huwelijk, zeker. En wij zouden graag zoiets als jouw plannen doen. Als we gesettled zijn een echt huwelijk. Alles samen kopen zal geen probleem zijn eens we daar zijn, voor de permanent resident card. Momenteel is hij nog van zijn familie afhankelijk dus zou het wat raar zijn om nu al gezamelijke rekeningen te hebben enzo. De familie zal dan ook het bewijs moeten leveren dat zij ons kunnen ondersteunen, ipv hijzelf. Dat moet ik nog nader bekijken.
dutchie_in_boston
Amerika-expert
Berichten: 1794
Lid geworden op: 14 aug 2007, 21:57
Locatie: Boston, MA

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door dutchie_in_boston »

Ik heb het hier vaker gelezen en ik blijf dat maar niet begrijpen, trouwen omdat je samen wilt zijn is niet hetzelfde als trouwen wanneer je wilt. Een relatie zit tussen je oren, vind ik, en hoe je dat samenzijn regelt heeft toch geen titel nodig? Wij waren in een relatie vanaf de eerste keer dat we elkaar ontmoetten. Wij hebben dat boterbriefje opgehaald omdat ik een groene kaart nodig had om bij mijn lief te zijn om hem beter te leren kennen. Het was zo onbelangrijk voor ons dat we het zelfs niemand hebben verteld - niet geheim gehouden maar het niet genoemd omdat het marriage certificate noodzakelijk was maar niet belangrijk voor ons - net als de medische keuring en alle andere handelingen die je moet verrichten om je papieren in orde te krijgen. Na een paar jaar vroeg iemand ons es hoe en wat, en toen zei ik dat we jaren geleden waren 'eloped'. We hadden geen trouwfeest, hebben onze eigen namen gehouden, dragen beide geen trouwring, en hebben geen gezamelijke rekeningen of leningen maar we zijn stapel gek op elkaar. Nooit een probleem geweest en na een groene kaart heb ik er nu een amerikaans paspoort bij. Ik denk dat Nederlandse zijn er veel mee te maken had dat er geen problemen waren. Maar dit alles is mijn mening natuurlijk and past performance is not indicative of future results.

En ik noem mijn man bij allerlei namen :lol:.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door hemmie »

Taygi schreef: En ja, ik wil voor hem naar de vs verhuizen dus trouwen is een kleine stap. Ik heb geen probleem met officieel met hem te trouwen maar emotioneel vind ik het spijtig. Het is niet echt, he. We trouwen omdat het moet. Ik vind het moeilijk om te verwoorden...
.
Maar waarom vind je het niet 'echt'? Jullie willen samen zijn, en zijn bereid daarvoor een enorme stap te nemen (emigreren!). Echter dan dat wordt het in mijn ogen niet.
Terug in Texas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Dutchess »

Ik ben het helemaal met Hemmie eens. En ik vraag me af wat jullie dan wel een "echte" reden zouden vinden om te trouwen. Vooral omdat ik lees:
Taygi schreef:Als we beiden dezelfde nationaliteit hadden en hij vroeg me nu ten huwelijk zou ik ja zeggen.
Hij heeft een andere nationaliteit en daarom vinden jullie dat je geen "echte" reden hebt om te trouwen? :?: :dontknow:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Amikix »

Ik denk dat het meer is dat je het liefst zou trouwen vanwege alleen de romantische redenen om het zo maar te verwoorden, en niet omdat het 'moet' vanwege bureaucratische redenen? Dat gevoel kan ik me wel voorstellen, maar je gevoel volgen is in deze situatie alleen een beetje onpraktisch (want dan zou je niet kunnen emigreren).

Je zou het op kunnen delen door op city hall een marriage license in te vullen samen (het bureaucratische trouwen), en dan later een keer een trouwerij te houden waarbij je huwelijksbeloftes en ringen uitwisselt (het romantische gedeelte). Je kunt dan zelf beslissen wat je als je trouwdag ziet.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door ADE01 »

Als we beiden dezelfde nationaliteit hadden en hij vroeg me nu ten huwelijk zou ik ja zeggen. Maar het is eerder dat wij beiden de instelling hebben van ‘trouwen is voor later’ niet dat we onze relatie niet serieus nemen. Helaas hebben we verschillende nationaliteiten en moeten we trouwen om samen te kunnen zijn, voor mij voelt dit heel geforceerd aan. We trouwen omdat we een document nodig hebben om samen te kunnen zijn, niet omdat we het willen.
Dan zit het toch goed? Niet te veel van aantrekken wat anderen van je situatie denken en doen wat goed is voor jullie en jullie toekomst samen.
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Taygi »

Haha, sorry dat ik wat tegengestelde dingen zeg enzo, vind het heel moeilijk om hierover op een heldere manier te communiceren.

Ik ben zelf niet echt een romantische ziel, en ik vind trouwen überhaupt onbelangrijk voor een lange relatie. Het is de relatie die telt niet een trouwfeest, of een document. Mijn vriend is wel iets romantischer, toen ik hem vertelde dat we zouden moeten trouwen om te kunnen emigreren vroeg hij met zo'n klein stemmetje "then I can never propose to you?" daaruit is denk ik onze ingesteldheid gegroeid. We trouwen omdat het moet maar het is niet echt echt, en ergens in de toekomst kan hij (of ik) nog een 'echt' huwelijksaanzoek doen.


@Dutchie in boston
Ik ben zo blij om dit te lezen! Je beschrijft heel goed hoe ik het ook aanvoel. Ik zie het ook als een noodzakelijkheid zoals de medische keuring. Ik zou het ook zo raar vinden om tegen mensen te zeggen dat ik getrouwd ben, en dan eigenlijk enkel voor een documentje.

Significant other (SO) vind ik ook wel een toffe benaming :)

@Amikix
Daarom dat ik vraag hoe concreet, naar de buiten wereld toe, dat dat huwelijk moet zijn :P We vinden het allebei oke om officieel te trouwen, om praktische redenen. Maar geen van ons beide wil ringen gaan dragen, of elkaar voorstellen als husband en wife. We gaan ook geen feest organiseren, en willen er ook eigenlijk geen mensen bij behalve misschien mijn ouders en enkele vrienden. Of zelfs helemaal niemand. Maar ik lees van enkelen anderen dus, dat dat bij hun niet echt een probleem was, zolang je maar (officieel) getrouwd ben.

@Hemmie & Dutchess
Nee, ik vind 'we hebben een document nodig om te kunnen samen wonen' geen goeie reden om te trouwen. We gaan het uiteraard wel doen, maar dit gaat weinig of niets veranderen aan onze relatie. Zo willen wij het in ieder geval. Maar we maken ons dus zorgen of dit een impact heeft op mijn visa procedure.

@AD01
Haha, ik denk ook dat het goed zit tussen ons. Hopelijk blijft het zo :)
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Bennogr »

In jouw geval lijkt me een trouwbriefje gewoon 1 van de vele formulieren die je moet invullen om de VS in te mogen. Niemand hoeft daarover te weten en de "plechtigheid" duurt in New York letterlijk 1 minuut (ik heb dat geconstateerd bij een huwelijk waar ik als getuige gevraagd was). Wat je er verder mee doet, moet je inderdaad zelf weten. Wij dragen wel ringen, maar hebben gewoon onze eigen namen (en bankrekeningen en kredietkaarten en paspoorten gehouden, zoon heeft mijn achternaam en de achternaam van mijn vrouw als tussennaam).

Waar je wel op moet letten bij je "toelatingsexamen" voor een groene kaart is dat je daar moet aantonen dat je echt getrouwd bent, anders gaat het feest niet door. Daar dus wel spreken over je echtgeno(o)t(e) als je man/vrouw, vertellen hoe gelukkig je bent in je huwelijk (en als je een ambtenaar treft die "sexuele relaties met mieren heeft" de kleur de tandenborstel van je partner en aan welke kant van het bed je slaapt).

Ik heb die tegenstand tegen een officieel huwelijk nooit begrepen. Het is gewoon een contract, alleen een stuk makkelijker en eenvoudiger dan een officieel samenlevingscontract dat "niet-trouwers" vaak laten opstellen. Alsof voor een notaris staan (of zitten) iets heeeeel anders is dan een verklaring afleggen ten overstaan van een ambtenaar van de burgerlijke stand (of een "officiant" in de VS).

Ik vond mijn trouwerij meer: de wereld heel duidelijk maken dat dit de vrouw was waarmee ik de rest van mijn leven wil doorbrengen (en het gaat goed, we zijn al 35 jaar getrouwd).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door hemmie »

Ik ben eigenlijk nu wel heel nieuwsgierig wat je dan wel een goede reden vindt om te trouwen. Wij trouwden destijds deels ook gewoon omdat dat makkelijker was als er kinderen kwamen. Later bleek het ook broodnodig toen we naar het buitenland verhuisden. We waren toen we trouwden al 9 jaar samen, woonden al jaren samen, hadden samen een huis gekocht, dus het huwelijk veranderde eigenlijk niets. We hebben het toen wel gevierd, gewoon omdat we het wel leuk vonden om een feestje te doen. Maar een paar jaar eerder hadden we het ook al eens over trouwen gehad, dat was omdat mijn man solliciteerde op een baan in het buitenland, in dat geval hadden we het waarschijnlijk heel klein gehouden. Hadden we ook geen problemen mee. We waren al lang van plan vooraltijd samen te blijven, wel of niet getrouwd zijn voegde daar erg weinig aan toe.
Terug in Texas!
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door sundaysue »

Uiteindelijk trouw je toch omdat je het wilt? Die groene kaart is dan een kleine bijkomst. Natuurlijk denk ik ook nog wel eens als we samen op de bank zitten, "Goh, als we niet getrouwd waren, had ik hier niet samen met hem gezeten" en dan ben ik heel blij dat we toch de knoop doorgehakt hebben.
Mijn vriend is wel iets romantischer, toen ik hem vertelde dat we zouden moeten trouwen om te kunnen emigreren vroeg hij met zo'n klein stemmetje "then I can never propose to you?" daaruit is denk ik onze ingesteldheid gegroeid.
Natuurlijk kan hij nog steeds op èèn knie gaan voor je. Ondanks dat mijn man en ik ook besloten te trouwen zodat we bij elkaar konden zijn, was de proposal nog steeds een enorme verrassing en enorm geweldig gedaan. Not to forget; out of the blue. Anyway, het lijkt erop dat jullie trouwen in Belgie en dan het CR-1 visum starten vanuit Belgie, correct? Als je minder dan twee jaar getrouwd ben, dan kom je alleen in aanmerking voor het CR-1 visum maar je moet altijd nog je GC verlengen na 1,5 jaar en dan moet je aantonen dat je echt als een getrouwd stel door het leven gaat.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Taygi
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 feb 2018, 16:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Taygi »

Een goede reden om te trouwen is euh- omdat jij of je partner een aanzoek doet en je dat allebei ziet zitten?

Ik denk wel dat mijn grootste zorgen hierover ietwat gesust zijn. En dankje @bennogr voor de tips voor het interview. Dat was voor mij ook een beetje een vraagteken.

@sundaysue
Zoals ik aangeef, we vinden het helemaal oke om te trouwen zodat we samen kunnen zijn. Dat is voor ons beiden heel duidelijk. We willen geen lange afstand meer doen. Dus we trouwen omdat we het willen.

En inderdaad, we zouden binnen de komende 6 maand trouwen in Belgie en dan de CR-1 visum aanvragen. Alhoewel we nog wat moeten opzoeken over wat de beste timing is, het is nog niet zeker hoelang hij nog in Belgie moet blijven voor zijn studie af te ronden. Om het 1.5 jaar erna opnieuw aan te tonen lijkt mij niet zo moeilijk, we gaan immers samen wonen en kosten delen enzo. Misschien zijn we tegen dan 'echt' getrouwd.
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door sundaysue »

CR-1 duurt sowieso gemiddeld 12-14 maanden momenteel van begin tot eind, dus jullie hebben nog even de tijd.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Sarah1983
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2018, 13:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Sarah1983 »

Mijn partner heeft mij ten huwelijk gevraagd omdat wij echt echt echt willen trouwen, en uiteraard dus ook samenwonen.
Nu lees ik hier alleen wat schokkende berichten over het inkomen van de partner die al in de US woont.
Mijn partner heeft epilepsie en heeft een 'disability' uitkering. Mag ook geen auto rijden etc dus vooral gebonden aan huis en ziekenhuis.
Nu is het zo dat ik hier in Nederland voor mijzelf werk en het werk daar kan voortzetten.
Is er een manier dat wij toch het visum zouden kunnen krijgen, ondanks dat hij een uitkering heeft?
Ik ben hier echt heel erg benieuwd naar want ik maak mij toch behoorlijk zorgen.
Edit: Volgens mijn partner is er een 'regel' die zegt dat er een familielid of vriend voor hem garant zou kunnen staan, maar ik kan dat nergens vinden.
Willem1
Amerikafan
Berichten: 239
Lid geworden op: 30 sep 2016, 16:09

Re: (echt) Trouwen om te emigreren

Bericht door Willem1 »

Gefeliciteerd!

Om jou te kunnen sponsoren voor een CR1 spouse visa zal hij zal een inkomen moeten kunnen tonen van 125% van de federal poverty guidelines voor jullie nieuw-te-vormen huishouden. Als hij dat niet haalt, dan kun je proberen om een joint sponsor te vinden, die de financiele verantwoordelijkheid wel kan dragen en wil nemen. Jouw inkomen telt niet mee in dit verhaal.

Heeft hij bijvoorbeeld familie die garant kan/wil staan?

Zie hier voor meer informatie : link
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer