Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Hoi Marlies,
Ik heb een paar offertes van camperhuur liggen. Bij Tioga 18 dagen in juli 2019 komt een C25 inclusief alle verzekeringen, ongelimiteerde mijlen, personal kit, camperinventaris etc op ongeveer 3500.

Bij exit-reizen op ongeveer 3300.

Het gaat om een C25 van cruise America.
Road Bear was bij tioga 1000 euro duurder! Exit reizen heeft geen road bear.

Ik durf nog niet te boeken omdat de vliegtickets nog niet te boeken zijn en ik daar wel een beetje flexibel in wil zijn en me niet nu al wil vastleggen op bepaalde data. Kan toch behoorlijk schelen met ticketprijzen.

Ik heb ook gezien dat een camper huren in Canada goedkoper is, zou ongeveer 1000 euro schelen! Toch lees ik vaak dat een Canada vakantie duurder is dan een Amerika vakantie, misschien kosten ter plekke hoger?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Vraagje:
Kun je bij Tioga ook advies vragen over welke camper zij adviseren, van bijv welke verhuurder en welke grootte. Wij willen graag een camper huren waarbij we zeker weten dat er een tether verbinding zit bij de dinette, om het kinderstoeltje van onze zoon te bevestigen. Ook willen we graag eentje waarbij er genoeg ruimte is (evt met slideout) om een campingbedje neer te zetten 's avonds. Ik heb zelf alle modellen van alle verhuurders bekeken en heb wel een vermoeden welke geschikt zouden zijn, maar hoor graag bevestiging alvorens we boeken natuurlijk (wetende dat het niet altijd gegarandeerd is dat je exact dat type krijgt, dat weet ik). Kan je via Tioga dus ook daar advies over inwinnen, wat zij aan zouden raden en dan vergelijkende offertes ontvangen? Of kan je louter een offerte van één camper model opvragen? Hoe werkt dat met de offertes van Tioga?
Alvast bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

Ik ben zeker geen expert, maar mogelijk heb je toch iets aan onze ervaring :)

We hadden vorig jaar een camper van Road Bear. Daarin zaten twee tether verbindingen, waarmee we beide stoeltjes hebben vastgezet. Wij vonden het overigens wel wat gedoe om ze goed vast te zetten. Niet iets dat we elke dag opnieuw wilden doen. In de praktijk hebben we de stoeltjes dus veelal laten staan en dat maakte dat het lastig / onmogelijk was om met zijn vieren binnen aan tafel te eten (omdat er naast de kinderstoeltjes nog maar twee andere zitplekken aan tafel waren). Gelukkig hebben we prachtig weer gehad en bijna altijd buiten kunnen eten.

Ook ik wilde van te voren weten of deze tether verbindingen in de camper aanwezig waren. Ik heb uiteindelijk rechtstreeks contact opgenomen met Road Bear en die konden het met zekerheid aangeven voor het model camper waarvoor we een offerte hadden (22-24 ft = in de praktijk betekent dit volgens mij dat je meerdere modellen mee kunt krijgen), terwijl Tioga en Jan Doets dit niet met zekerheid durfden te zeggen. Overigens hadden wij een offerte voor dit type camper en ook voor een grotere. Meerdere types met elkaar vergelijken is dus zeker mogelijk, maar ik vraag me af of ze een 'garantie' afgeven welk type je precies mee gaat krijgen.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Ah super fijn, hier heb ik wel wat aan! Nee, ik snap inderdaad dat ze geen garantie kunnen geven. Dat geeft ook niet. Maar als ze al wel kunnen zeggen van nou model X van verhuurder Y heeft sowieso geen/wel tether, dan is dat al voldoende om die wel of niet te kiezen natuurlijk.
Ik kan me voorstellen inderdaad dat het een gedoetje is om het vast te zetten. Hopelijk is het niet te vaak nodig en kan je inderdaad gewoon veel buiten eten en niet de dinette elke avond om te bouwen voor een bed. Dank je wel voor je ervaring!
Binnenkort gaan we toch maar eens contact opnemen met Tioga denk ik.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

@jill 1234 Dank voor het delen van de offerteprijzen. Wij gaan waarschijnlijk niet in juli, maar in augustus (hebben als laatste regio vakantie, dus tot 1 september). Ik heb de indruk dat dit wel iets scheelt (misschien omdat de tweede helft van augustus al weer iets minder druk is?). Ik ben wel nieuwsgierig waarom je voor 'unlimited miles' zou kiezen voor een periode van 18 dagen. Is dat niet een relatief dure optie?
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BobvdMeij »

Heb ik iets gemist of lijkt WTC plots gestopt te zijn met camperreizen?

Na een zeer goede eerste ervaring afgelopen April begint het weer te kriebelen (lees; is nooit weggeweest) en ben ik stiekem alvast aan het kijken voor een vervolg. Maar wat blijkt, de campersite van WTC lijkt er niet meer te zijn en ook alle andere camper gerelateerde pagina's van hen lijken uit de lucht...
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Marlies schreef:@jill 1234 Dank voor het delen van de offerteprijzen. Wij gaan waarschijnlijk niet in juli, maar in augustus (hebben als laatste regio vakantie, dus tot 1 september). Ik heb de indruk dat dit wel iets scheelt (misschien omdat de tweede helft van augustus al weer iets minder druk is?). Ik ben wel nieuwsgierig waarom je voor 'unlimited miles' zou kiezen voor een periode van 18 dagen. Is dat niet een relatief dure optie?
Het gaat om 2500 Miles ( onze route) en dat scheelt nauwelijks met de prijs van unlimited Miles, dus denk dat we voor het gemak dan voor dat pakket gaan. Of voor een super all inclusive pakket waarin onbeperkte Miles zitten en personal kit, generator gebruik etc.
18 dagen is de camperhuur, we zijn 22 dagen van huis.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Georgie schreef:Vraagje:
Kun je bij Tioga ook advies vragen over welke camper zij adviseren, van bijv welke verhuurder en welke grootte. Wij willen graag een camper huren waarbij we zeker weten dat er een tether verbinding zit bij de dinette, om het kinderstoeltje van onze zoon te bevestigen. Ook willen we graag eentje waarbij er genoeg ruimte is (evt met slideout) om een campingbedje neer te zetten 's avonds. Ik heb zelf alle modellen van alle verhuurders bekeken en heb wel een vermoeden welke geschikt zouden zijn, maar hoor graag bevestiging alvorens we boeken natuurlijk (wetende dat het niet altijd gegarandeerd is dat je exact dat type krijgt, dat weet ik). Kan je via Tioga dus ook daar advies over inwinnen, wat zij aan zouden raden en dan vergelijkende offertes ontvangen? Of kan je louter een offerte van één camper model opvragen? Hoe werkt dat met de offertes van Tioga?
Alvast bedankt!
Tioga is er ook voor advies! Ze mailen echt heel snel terug, heel vriendelijk daar.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Fijn! Nog niet gedaan overigens, maar goed om te horen dat ze zo'n goede service bieden. Ik vind die hele website top trouwens. Echt jammer dat ze in Zwolle zitten. Er was laatst een vacature en dat had mij wel wat geleken anders.

Nog een vraagje. Je kunt toch gewoon een camper in Canada huren(Vancouver) en daarmee de grens over naar Amerika (Washington). Natuurlijk rekening houdend met voedsel dat je niet mee mag nemen de grens over, maar verder zijn er geen restricties toch? Kan het niet vinden althans. Ook geen issues op Amerikaanse campings met een Canadese camper, neem ik aan?
Ik vind de Canadese campers zoveel duidelijker betreft de kinderstoeltjes en vluchten naar Vancouver zijn vaak ook prima. Kunnen we direct stukje Canada meepakken.
Fraserway lijkt me wel wat, of Traveland.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Kokopelli »

Wij hebben twee keer een camper gehuurd in Canada (Fraserway) en zijn beide keren de grens over gegaan, was geen enkel probleem. Inderdaad even letten op je eten en ook hout bijvoorbeeld mag je niet meenemen.
We hadden het wel gemeld bij het ophalen, maar dat was geloof ik niet echt nodig. Op de campings ook geen probleem, aansluitingen e.d. zijn het zelfde.
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door markro »

Georgie schreef:Nog een vraagje. Je kunt toch gewoon een camper in Canada huren (Vancouver) en daarmee de grens over naar Amerika (Washington). Natuurlijk rekening houdend met voedsel dat je niet mee mag nemen de grens over, maar verder zijn er geen restricties toch? Kan het niet vinden althans.
Geen ervaring met een camper, wel met een huurauto. Kijk of de camperverhuurder het toestaat, dat je vanuit Canada ook de VS in mag en daar ook verzekerd bent. Zo ja, noem het bij het ophalen van de camper op en zorg er voor dat het op de huurovereenkomst vermeld wordt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door monnie »

Georgie schreef:
Nog een vraagje. Je kunt toch gewoon een camper in Canada huren(Vancouver) en daarmee de grens over naar Amerika (Washington). Natuurlijk rekening houdend met voedsel dat je niet mee mag nemen de grens over, maar verder zijn er geen restricties toch? Kan het niet vinden althans. Ook geen issues op Amerikaanse campings met een Canadese camper, neem ik aan?
Ik vind de Canadese campers zoveel duidelijker betreft de kinderstoeltjes en vluchten naar Vancouver zijn vaak ook prima. Kunnen we direct stukje Canada meepakken.
Fraserway lijkt me wel wat, of Traveland.

Wij hebben vorig jaar bij Canadream gehuurd, en daar moest je expliciet aangeven dat je naar de US wilde en moest je ook een extra bedrag per dag dat je in de US was bijbetalen. Volgens mij kon je gedurende de reis nog telefonisch doorgeven als je last minute bedacht dat je toch nog naar de US wilde, maar je moest het wel vooraf melden. Wij hadden toen een vroegboekpakket, en was rijden in de US inclusief (maar uiteindelijk zijn we niet in de US geweest met de camper).
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC
Gebruikersavatar
Kokopelli
Amerikakenner
Berichten: 1007
Lid geworden op: 02 jul 2007, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Kokopelli »

Bij Fraserway staat het in ieder geval ook op hun site vermeld;
Q: Can I go into the USA with my motorhome?
A: Yes, you can. Be careful what kind of food you bring in.

Zie: http://www.fraserway.com/rentals/explore/faqs
In september naar het Zuidwesten, te volgen via www.noord-amerika.com/reisverslagen/
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ike360x »

Wij hebben
Net een camper geboekt via Tioga. Verzekering, huur 5 weken c25. We twijfelen nog over het early bird pakket. Heel fijn ook alle infodagen bij tioga. Ben wel een beetje fan van ze geworden. Tot heden iig
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

Dat is een mooi vooruitzicht! Mag ik vragen bij welke verhuurmaatschappij jullie de camper hebben geboekt (Cruise America, Roadbear of...) en of je de vergelijking hebt gemaakt tussen Tioga en Jan Doets? Ik heb twee offertes opgevraagd en het viel mij op dat op basis van exact dezelfde aanvraag Tioga €300 duurder was dan Jan Doets.
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ike360x »

Hoi Marlies,

We zijn bij Tioga in Zwolle langs geweest en met alle reacties en dingen die ze na 300x vragen uitzoeken en aanpassen en vergelijken bij diverse verhuurder en weer een andere route maken omdat we niet konden kiezen, hebben we het via hun gedaan.

We hebben de camper in Calgary via Cruise Canada. Dit was goedkoper dan via Vancouver ivm andere belasting en met vliegen dichterbij. Tickets nog niet kunnen boeken want we vliegen pas in augustus 2019.

We wilden eigenlijk wachten met boeken tot we de prijzen hadden van fourseasons vanuit Calgary (bedrijf hoort bij fraserway) maar die liet op zich wachten.
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ike360x »

Ik heb ook nog een vraag. Ik zag op het youtube filmpje van Campermannen een rondleiding in een camper van CruiseCanada dat dit een hele nieuwe camper betreft. één die ook niet op de site van cruisecanada staat heeft iemand hier al mee gereden? en worden deze veel gebruikt. Ik moet nog wel even uitzoeken voor bevestiging van autostoeltjes voor een kind van bijna 3.
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Bezig met voorbereidingen camperreis juli 2019. Ik zie dat camper huren in Phoenix ruim 700 euro goedkoper is dan huren in LV/LA/SF.
We gaan nu dus kijken of rondje vanuit Phoenix ook een optie is. Als tickets straks niet duurder zijn dan naar LV/LA of SF is het natuurlijk wel een optie! Misschien tip voor andere potentiële camperhuurders.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

We zijn weer een stapje verder met onze plannen voor augustus 2019. Ik ben benieuwd of er recente ervaringen zijn met camperhuur bij Apollo en/of Star RV (kwaliteit / service / bevestiging kinderzitjes). De kleinere campers (22-25 ft) komen op dit moment zo'n €500 goedkoper uit (via Jan Doets of Tioga Tours) dan bijvoorbeeld Roadbear (waar wij vorig jaar een camper hebben gehuurd) voor een periode van 3 weken. Wat zouden jullie doen?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Wij hebben vorige week bij Tioga een Cruise America C25 gehuurd voor komende zomer. Deze kost 3600 euro inclusief alle vezekeringen (ook afdek eigen risico), personal kit en gratis camperinventaris. Dit voor 20 dagen.
RoadBear was bij ons zeker 700 euro duurder.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer