Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn emigratieproces d.m.v. een verloofdenvisum. Papieren zijn ingediend. Momenteel nog in afwachting.

Ik ben dit proces zelfstandig met mijn verloofde aan het regelen. Wij zijn ons echter aan het voornemen, dat als ik mijn verloofdevisum heb en ik naar Amerika kom en met mijn verloofde ga trouwen, wij vanaf dat moment een advocaat inschakelen om het green card proces (wat ik begrijp 2 jaar kan duren) te regelen. Juist omdat dit zo lang zal duren, willen wij geen fouten maken.

Begrijp ik het ook goed dat als we dan getrouwd zijn en wij de aanvraag indienen, ik nog niet mag werken? Ik moet dan een werkpermit aanvragen? En dit werkpermit kan ook weer 3 tot 6 maanden duren?
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door Nagini »

Technisch gezien kom je in aanmerking om te werken in de VS met een K1 visa (voor de 90 dagen van de visa), mits je daar een werkpermit voor aan vraagt. Praktisch gezien is de kans dat je dat permit binnen 90 dagen krijgt nogal klein (en het geld maar voor de 90 dagen), en daarom wordt aangeraden om direct door te gaan naar de adjustment of status. Je doet de aanvraag van een werkpermit I-765 tegelijk met je adjustment of status (formulier niet vergeten, dus ;) ) en dan is het afhankelijk van je staat etc hoe lang het nog duurt voordat je die permit binnen hebt. Ik heb online 30-90 dagen gelezen, maar het kan ook een paar maanden duren, inderdaad 3-6ish. https://egov.uscis.gov/processing-times/ is misschien een handige link om te checken hoe lang het voor jou duurt.

Of je daar een advocaat voor nodig hebt, weet ik niet. Net als de DS 260 zijn deze formulieren volgens mij gewoon zelf in te vullen als je voorzichtig bent en er geen bijzondere omstandigheden zijn.
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Bedankt voor je reactie en die link is een fijne tip. Ik ga mijn werkpermit inderdaad maar aanvragen met mijn green card.

En dan hopen dat ze internationals social work aannemen en ik snel werk kan vinden. Fingers crossed.

Groetjes
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door kastelke »

Volgens mij moet je door een licensing proces gaan indien je als Social Worker aan de slag wilt. Vaak wil dat zeggen: gedeeltelijk terug een opleiding volgen, examens afleggen.
Meer info: https://socialworklicensure.org/article ... uirements/
Mogelijk te doen dus tijdens je maanden wachttijd vooraleer je mag werken in de US.

(tenzij je iets anders bedoelde als beroep)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sunny2007
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 okt 2017, 00:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door Sunny2007 »

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad bezig om mijn diploma door cswe te laten waarderen. En als ik dat gedaan heb moet ik mijn diploma weer naar een organisatie in minnesota (in deze staat wil ik gaan werken) opsturen en hoor ik of ik het examen mag afleggen om een license te krijgen. Spannend allemaal.

Wat is jullie ervaring met werk vinden?
sundaysue
Amerikakenner
Berichten: 488
Lid geworden op: 18 mar 2015, 14:31
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Tennessee

Re: Procudure zelf regelen of d.m.v. een advocaat? (hoe procedure en werkpermit?)

Bericht door sundaysue »

Ik raad vaak een advocaat niet aan tenzij je een legale barriere hebt dat het immigratie proces moeilijk maakt. AOS is niet zo moeilijk, maar je moet er wel de tijd voor nemen. Soms weten advocaten ook niet wat ze doen en vaak duurt het nog langer dan als je het zelf zou doen (langer omdat je eerst nog alles naar de advocaat moet sturen, die leest het door, die stuurt het dan weer op etc).

Ik heb AOS in 2016 gedaan, een week na het trouwen. Papieren invullen was makkelijker dan ik dacht maar heb alles wel 2-3 keer goed doorgelezen voor ik het opstuurde. Je werk en travel permit kan je bij de AOS applicatie voegen zonder fees te betalen. Het duurt nu gemiddeld 4-6 maanden voor men hun work permit ontvangt dus bereidt je maar voor op een lange wachttijd en thuis zitten. Hoe lang AOS duurt ligt aan je local field office uiteindelijk, want dat is waar je je AOS interview hebt (als je er eentje hebt)

Nadeel van K-1 visum is dus dat je niet mag werken, auto rijden etc tot je je work permit of green card in handen hebt.

Edit: Bij mij duurde AOS bijvoorbeeld negen maanden maar hoefde niet naar AOS interview te gaan en het verkrijgen van mijn work permit duurde zo'n vier maanden. Inmiddels lijkt het allemaal nog iets slomer te gaan helaas.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer