Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Hallo allemaal,

Vorig jaar hebben voor het eerst met zijn vieren een prachtige rondreis gemaakt in de Amerika (eerder hebben we ook met zijn 2-en al mooie rondreizen gemaakt). We hadden ruim de tijd en bezochten CA - OR - ID - WY - UT - NV. Het begint weer te kriebelen en dus zijn we aan het kijken naar een mooie route voor de zomer van 2019 (we zitten vast aan de schoolvakanties). We zien het niet zo zitten om met de kinderen in die periode van het jaar het warme zuidwesten op te zoeken en dus dachten we al snel aan het noordwesten. :thumbup:

Onderstaand een globale eerste planning. Vorig jaar bezochten we de volgende plekken in Oregon (Crater Lake, kust van Florence tot Cannon Beach, Colombia River Gorge, Mt. Hood, Painted Hills). Ik hoor graag jullie suggesties. Ben in het bijzonder benieuwd hoeveel tijd jullie uittrekken voor Olympic NP en voor Mt. Rainier en of jullie Seattle juist aan het begin of aan het einde van het programma zouden opnemen. We houden vooral van de natuur en wandelen, maar Seattle lijkt ons ook een leuke stad!

1 Amsterdam - Seattle
2 Seattle
3 Seattle - Port Angeles
4 Port Angeles - ?
5 ? - Quinault
6 Quinault - Astoria
7 Astoria - Nehalem Bay
8 Nehalem Bay
9 Nehalem Bay - ?
10 ?
11 ?
12 ?
13 Bend
14 Bend
15 Bend
16 Bend - Mt. Hood
17 Mt. Hood - Columbia River Gorge
18 Columbia River Gorge - Mt. St. Helens
19 Mt. St. Helens - Mt. Rainier
20 Mt. Rainier
21 Mt. Rainier - Seattle
22 Seattle
23 Seattle
24 Seattle - Amsterdam
25 Amsterdam

Alvast bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4)

Bericht door ingrid14 »

Voor Olympic heb je voldoende tijd, al geeft een 2de nacht in Port Angeles je meer tijd om het Hurricane Ridge gedeelte te bezoeken.
Dag 4 zou je in Forks kunnen overnachten. Dan kan je naar de stranden en Hoh Rainforest.

Ook voor Mt Rainier is er wel voldoende tijd. Wil je er zowel Sunrise als Paradise bezoeken en wat wandelen dan zou je wat meer tijd mogen uittrekken.

Zelf ben ik altijd voorstander om een stad aan het einde te bezoeken (tenminste bij een rondje)
In 2016 gingen wij van Seattle naar SF, dus toen bezochten we Seattle wel aan het begin van de reis.
Vorig jaar eindigden we in Seattle en binnen enkele weken doen we een rondje Seattle met aan het einde nog tijd voor de stad.
Dus we gaan dan 3 jaar op rij in Seattle geweest zijn. Wij vinden het een zeer fijne stad.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Almere vak V »

Kom 5 a 6 keer per jaar in Seattle. Niks mis mee. Genoeg leuke plekjes om je te vermaken. Ook met kinderen en zeker als het mooi weer is. Maar daar hoef je jezelf in de zomervakantie niet echt heel erg druk over te maken.

Pike place doet het altijd goed. Zeker als ze met vissen gaan gooien. Smith Tower is leuk. Oudste wolkenkrabber van Seattle. Uitzicht is erg gaaf. Als je van uitzicht houdt, Space Needle. Check even of ze al klaar zijn met verbouwen. Monorail is een grappig dingetje. Uiteraard hebben ze een reuzenrad. Museum of Flight is erg gaaf. Net als de Boeing fabrieken. Daar kan je rondleidingen doen. Dit kan ook in Century Link Stadium waar ik veel kom voor mn werk en Safeco Field. De Mariners doen het erg goed dit jaar. Een wedstrijd bezoeken is erg leuk. Zeker met kinderen. Er is kinderopvang en een speeltuin. Kerrty Park is erg mooi. Ligt wel een stukje buiten de stad. maar het uitzicht is prachtig. Mocht je een koffieleut zijn. Seattle is DE stad van Starbucks. Ze hebben er zelfs een tastingroom. En mocht je van muziek houden, dan is museum of Pop Culture wel een aanrader.

Maar vergeet vooral Portland niet. Zeer relaxte stad waar je zeer goed kunt eten. Niet zo zeer deftige dure restaurants. Maar gewoon goede restaurants wara je voor een prikkie echt goed kunt eten. Mocht je van fastfood houden, A&W, beter wordt het echt niet. Ook niks mis met een Burgerville trouwens. Verder is Portland beroemd om al zijn foodtrucks. Zijn er echt honderden van. Maar ook om zn bier. Er schijnen in de stad meer dan 1.000 verschillende soorten bier gebrouwen te worden in allerlei piepkleine brouwerijtjes. Powells Bookstore is ook wel een dingetje. De grootste boekwinkel ter wereld. Japanse tuinen zijn prachtig.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Martin & Marianne »

Op dag 4 zou je ook nog Port Angeles kunnen doen. Of Forks. Maar dan blijf je wel verhuizen.
Wij zaten in 2006 twee nachten on Port Anegls en 1 nacht in Lake Quinault.
Misschien heb je daarvoor en voor onder andere MT Rainier en Mt St Helens iets aan ons reisverslag.

Marianne
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Bedankt voor jullie reacties! De reisverslagen van enkelen van jullie zijn zeker bekend en ik heb deze (deels) opnieuw gelezen. In de voorbereiding voor onze 2017 reis (deels ook door Oregon) was ik deze al tegengekomen en ik heb daar veel tips uitgehaald :thumbup: .

Op basis van jullie reactie in ieder geval een extra nacht voor Olympic genoteerd en mogelijk ook bij Mt. Rainier. Mogelijk dat het laatste ten koste gaat van een dagje Bend, maar dat kan denk ik wel.

Inmiddels heb ik me gerealiseerd dat het heel goed zou kunnen dat we de camper vastleggen (ivm vroegboekkorting) voordat we de vliegtickets boeken. Dat zou willen zeggen dat de keuze om Seattle aan het begin of het einde te doen misschien wel wordt ingegeven doordat de vliegtickets op bepaalde data voordeliger zijn. De dagen in Seattle bepalen dan onze speelruimte of zouden we nog (relatief makkelijk) kunnen schuiven met de huurdata van de camper?

Portland lijkt ons ook een leuke stad. Waar ik echter tegen op zie is om met de camper de stad in te moeten gaan. In 2017 heb ik (kort) gezocht naar een leuke campground dichtbij de stad van waaruit je met het OV / taxi makkelijk naar de stad zou kunnen gaan, maar heb deze niet direct gevonden en uiteindelijk hebben we toen Portland uit ons schema gelaten. Heeft iemand tips voor een campground?
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3843
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Georgie »

Ik heb Jantzen Beach RV (noordkant) en de camping bij Woodburn (outlets) gemarkeerd staan als eventuele mogelijke campings bij Portland. Waarschijnlijk zul je dan wel met het ov (voor zover aanwezig) dan wel taxi/Uber moeten om echt downtown te komen. Maar lijkt me zeker kunnen. Het lijkt me een erg leuke stad.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Bedankt voor de tips! De camping Jantzen Beach staat alvast genoteerd als goede optie voor een camping bij Portland.

Ik heb me de laatste dagen nog wat beter ingelezen en gekeken naar mooie (nieuwe) bestemmingen in ons reisschema. Zo kwam ik ondermeer North Cascades National Park tegen. Voor mij een relatief onbekend park. Heeft iemand ervaring met dit park en is het de mooite waard in jullie beleving? We zouden Crater Lake (ons meest zuidelijke bestemming in de huidige route) kunnen schrappen en misschien kunnen we nog 1 of 2 nachten toevoegen aan het totaal om North Cascades op te nemen in de route. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Old Faithful »

Ik citeer even uit http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... cades.html
Desolation Peak, Mount Fury, Jagged Ridge, Mount Terror….. de namen die je tegenkomt op de kaart van North Cascades National Park geven je een goed beeld van het karakter van dit park. Het is het grootste onbedorven berglandschap in de 48 aaneengesloten staten van de USA, en vanwege zijn ondoordringbaarheid is het nog maar nauwelijks bekend bij het grote publiek. In dit als wildernis beheerde gebied zie je scherpe, hoge bergen, met op hun toppen gigantische ijsvelden en honderden gletsjers. In de lager gelegen gebieden vind je alpenweiden, door gletsjers uitgeslepen canyons, veel watervallen, rivieren en bergmeren. In het park lopen geen verharde wegen, en er zijn geen toeristische voorzieningen; het wordt dan ook vooral bezocht door ervaren backpackers. In de twee recreatiegebieden die tot het North Cascades National Park Service Complex behoren zijn wel voorzieningen aanwezig. Ross Lake National Recreation Area is het best toegankelijk; er zijn hier veel wandel- en watersportmogelijkheden.
Je komt dus waarschijnlijk niet in het National Park maar je rijdt via SR20 door Ross Lake N.R.A. Wij hebben die weg in 2012 (uit nieuwsgierigheid) gereden. Ik heb daar beslist geen spijt van. Winthrop is een leuk plaatsje en SR20 is een mooie weg door hooggebergte, maar minder spectaculair als in bovenstaande beschrijving. Wij maakten enkele korte wandelingen.
Het is absoluut niet te vergelijken met Crater Lake. Als ik moest kiezen, ging ik zonder twijfel voor Crater Lake. Ik vond dit meer, blauwer dan blauw, overweldigend mooi. Daar kan Ross lake in mijn ogen niet aan tippen. Wij hadden wel het geluk op een prachtige dag bij Crater Lake te zijn; er was geen wolkje aan de hemel te bekennen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Dank voor je reactie. Ik had zelf al wat rondgekeken op de site van het nationale park en op weer een andere site prachtige foto's gevonden (http://www.thegreatestroadtrip.com/nort ... onal-park/. Ik heb er volledig overheen gekeken dat het deel wat via de weg bereikbaar is officieel niet tot het nationale park wordt gerekend. Voor de beslissing of we er naar toe willen gaan, maakt dit niet zoveel uit, maar wel goed om te weten :thumbup:

We zijn in 2017 bij Crater Lake geweest (dat had ik misschien nog een keer moeten vermelden). Een hele mooie bestemming idd, maar aangezien we er al geweest zijn dan misschien toch een iets andere afweging? Iemand ervaringen met de uitzichtpunten, (korte) wandelingen en kamperen in Ross Lake N.R.A.? Ik realiseer me dat er ongetwijfeld veel lange hikes te maken zijn (en back country camping), maar dat is op dit moment voor niet haalbaar.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Inmiddels weer een heel tijdje verder en we hebben onze camper geboekt!!! Nog even wachten voordat we kunnen gaan speuren naar vliegtickets (we komen de laatste week van augustus terug dus het is nu nog erg vroeg).

Ik heb nog het nodige speurwerk gedaan voor de North Cascades (of meer precies Ross Lake N.R.A.) en heb ook een aantal reisverslagen van forum-leden gevonden die er zijn geweest. Het ziet er prachtig uit, maar het ligt ook wel enigszins uit de richting. Het is nog niet helemaal uit onze gedachte verdwenen, maar vooralsnog houden we het aantal km's liever wat beperkter en houden we globaal de onderstaande route aan:

1 Seattle - Port Angeles
2 Port Angeles
3 Port Angels - Forks / Quinault
4 Forks / Quinault - Long beach / Cape dissapointment
5 Long beach / Cape dissapointment - Nehalem Bay SP
6 Nehalem Bay SP
7 Nehalem Bay - Tillicum Beach
8 Tillicum Beach - Oregon Dunes
9 Oregon Dunes
10 Oregon Dunes - Crater Lake
11 Crater Lake - Bend
12 Bend
13 Bend
14 Bend
15 Bend - Silver Falls SP
16 Silver Falls SP - Columbia River Gorge
17 Columbia River Gorge - Mt. St. Helens
18 Mt. St. Helens - Mt. Rainier
19 Mt. Rainier
20 Mt. Rainier
21 Mt. Rainier - Seattle
22 Seattle

De overnachtingsplaatsen kunnen allemaal nog veranderen (zeker langs de kust), daar gaan we de komende maanden naar kijken. Dit is de route voor de periode dat we de camper gehuurd hebben. Voorafgaand of aan het einde zullen we ook een paar dagen voor Seattle uittrekken. Wanneer dit wordt, zal afhangen van het boeken van de vliegtickets. Ik hoor het graag als jullie nog tips hebben.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door ingrid14 »

Wij waren in 2017 bij North Cascades / Ross Lake. We waren zeer onder de indruk.
In 2018 zijn we er weer geweest. Deze keer gingen we ook naar de achterkant van Mt Baker, vlak naast Mt Shuksan die in North Cascades NP ligt. Het was schitterend daar ! Je zou dan wel 2 dagen nodig hebben om dit in te voegen. 1 dag om van Winthrop naar vb Bellingham te rijden en 1 dag om vanaf Bellingham een dagtocht naar Artist Point te doen.
Dan zou je ook nog een dag moeten rekenen om vanaf Mt Rainier naar Winthrop te rijden.
Dat zijn dus 3 dagen die je zou moeten vrijmaken. Maar jullie route ziet er goed uit. Ik zou niet zo snel zien waar je die in jullie route kan winnen. Of je zou de dagen Bend moeten schrappen.

Misschien heb je iets aan ons verslag van 2018, dagen 9 en 10.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis Marlies: camperreis rondje Seattle 2019 met twee kinderen (6 en 4).

Bericht door Marlies »

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je reactie! Ik had jullie verslagen al gevonden (één van de voorbeelden waar ik op doelde :thumbup: ). Heel leuk om te lezen! De route die ik nu heb uitgeschreven is volgens mij een redelijk rustige route. Er zit denk ik hier en daar nog wel wat ruimte in (bijvoorbeeld een dag minder kust, niet naar Crater Lake -> omdat we daar eerder zijn geweest en een dag minder Bend). Ik weet alleen niet of we zin hebben om de extra kilometers in te passen... Misschien komt het een volgende keer aan bod (er is zoveel moois te zien) in een route met o.a Glacier (dat park staat hoog op ons verlanglijstje).

Groet,
Marlies
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer