Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Peter17
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 03 jan 2015, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Peter17 »

https://www.anchoragesquare.com/park/

500 Beachstreet. Vorig jaar juni genoeg plek om te parkeren.
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Eveliefje »

Hallo !

17 september rijden wij in de ochtend vanuit Mariposa naar San Fransisco. De volgende dag hebben wij nog een hele dag in San Fransisco, maar dan willen we graag gaan fietsen.

Is het te doen om 17 september vanuit Mariposa naar SF te rijden en dan in de middag naar Alcatraz te gaan? En dan daar de auto te parkeren in de middag? Ons hotel is in de buurt van castro, dus niet echt in de buurt van Alcatraz en ook een eindje met de metro. Dus ik vraag me af of het handig is om vauit Mariposa meteen naar Pier 33 te rijden en daar te parkeren en Alcatraz te bezoeken. Of is dat lastig met parkeren?

Tips zijn van harte welkom!
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Vanity »

Wij sliepen zelf ook op Lombard Street (town house motel) en hebben dit stuk gelopen. Op van Ness zijn we omlaag naar de kust gelopen, vanuit daar langs de boulevard (helemaal vlak) naar pier 33. Ik denk dat we daar max 30 min op gelopen hebben.

Gr Vanity
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door markro »

@ Eveliefje: reserveer de boottocht naar Alcatraz tijdig via https://www.alcatrazcruises.com/

Mariposa, CA ---> Fisherman's Wharf in San Francisco is circa 3 uur rijden. Dus als je vroeg wegrijdt, kan je in de namiddag/avond Alcatraz bezoeken.
Marcopstal schreef:Parkeren in de regio van pier 33 is geen probleem, er zijn parkeergarages genoeg in de omgeving, maar deze zijn uiteraard niet steeds goedkoop. Je kan een kijkje nemen via bestparking.com. Er zijn er wel een aantal in de buurt waar je onder de 20 dollar blijft.
Zie website: https://sanfrancisco.bestparking.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of er dan avondtours zijn maar zo ja dan is dat ook een aanrader. Je kunt ook de volgende dag de eerste tour doen. Dan heb je nog voldoende tijd om te fietsen.
Even :offtopic:
Je weet dat Mariposa een behoorlijk eind van Yosemite ligt? Zeker met de kortere dagen in september blijft er dan niet veel tijd voor het park over.

Marianne
Eveliefje
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 jan 2018, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Eveliefje »

Bedankt voor de reactie! We gaan zeker vandaag reserveren en dan gaan we een tour in de namiddag doen. We rijden gewoon optijd aan en dan halen we dat dan wel denk ik.

Bedankt Marianne, we hebben voorafgaand ook een nacht in Yosemite (half dome village) zelf geboekt. Dus dan hebben we denk ik wel genoeg tijd in Yosemite.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer