Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik kom zonder contract code maar wel met coupon code NDA2324BR voor jouw periode op $235,20.
C7615687-80F7-4744-9764-DF09AE83CF6E.jpeg
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Na uitgebreide studie van dit topic heb ik een Emerald Account aangemaakt, daarnaast de mastercard link gebruikt om ook Executive member te worden en vervolgens met de 30 dollar kortingscode een 'Midsize' geboekt voor 23 augustus ophalen Washington Dulles en terugbrengen op 15 september op Boston Logan. Gekozen voor 'pay at the counter'. Dit kost $803.11 (inclusief 19,75 Tollpass). Ik kreeg netjes een mail: Upon arrival, please proceed to the Executive area to choose your vehicle.

Het was wel even puzzelen, want met de VISA contract ID werd er opeens een drop-fee van 400 dollar berekend en ook bij andere codes kwam ik veel duurder uit. Kan het kloppen dat bij sommige codes er wel een drop-off zit en bij andere niet? Of word ik nu opeens bij terugbrengen nog geconfronteerd met een drop-off fee? Heb ik dit hele circus goed gedaan? Of ziet iemand anders nog een betere/goedkopere optie?

Ik wil graag minimaal een Midsize SUV, liever een Standard SUV. Hoe groot is daar de kans op bij Executive Aisle op Washington DC? (donderdagmiddag om 16.00?). Ik heb nog een back-up boeking van Alamo voor een Midsize SUV (1090 dollar, pay on arrival). Handig om ook een back-up National boeking erbij te nemen? Of mag je dan je SUV alsnog niet uitkiezen uit een rij?

Bedankt!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gast

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Als je bij National een backup boeking doet voor een Standard SUV krijg je sowieso een Standard SUV. Als je mazzel hebt staat er in de executive aisle gewoon een Standard SUV en anders helpt het misschien om een greeter te vragen (leverde mij ook de auto op die ik graag wilde hebben).

Ik had ook een backup boeking voor een Standard SUV die ik dus niet heb hoeven gebruiken.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Ik vroeg me meer af: heb je bij een gewone booking bij National ook keuze (maar dan uit een SUV rijtje?)? En mogelijkheid dus om de balie over te slaan?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Hinko »

Als EC member kom je nooit langs een balie, vanuit gaande dat je huurt op de grote locaties :wink:
Met een midsize boeking kies je uit de aisle, bij een boeking met een specifieke klasse kies je die.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Ing »

Top, dan maak ik nog even een SUV back-up boeking bij National.

Kan het kloppen dat bij sommige contract codes wel een drop off fee zit en bij anderen niet? Als ik alleen de 30 dollar kortingscode gebruik zonder contract ID is de enige optie zonder drop off fee?
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Rdbvh
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2017, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Rdbvh »

Iemand ervaring met het omwisselen van een auto omdat je niet blij bent?

Giste auto opgehaald op LAX met emerald excecutive. Er stonden wel geteld slechts 6 autos, waarvan 3 grote Nissan pick-ups, 2x convertible en 1x Kia sorento. Uiteindelijk de Kia gekozen maar aangezien we ruim 4000 mile gaan rijden een behoorlijke kostenpost. 1 tank van 18 gallon = 350 mijl..

We zouden hem graag om willen ruilen over 3 dag in Las Vegas tegen een andere kleinere SUV of fullsize hatchback. Kan dit zomaar? Of moet ik de huidige boeking dan stoppen en verder op een nieuwe boeking?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door babarage »

Wij hebben dat wel eens gedaan ja. Daags na het ophalen bij de zelfde ophaal locatie overigens. Naar toe gereden en uitgelegd dat we het een onhandige auto vonden omdat er geen aansluiting voor de koelbox in de achterbak zat en we konden zo een andere uitzoeken. Een ander jaar ook wel eens gehad dat we een change oil soon lampje kregen. Was bij een andere maatschappij maar soit. Ook ff naar een verhuurkantoor gereden en binnen vijf minuten de boel omgeruild. Ik zou ook ff kijken of er in een van de hotels een balie van National zit. Dat is vaak makkelijker. Niet zo zeer kwa omruilen want ik denk niet dat ze daar problemen mee hebben maar meer omdat je dan niet de car renstal faciliteiten van de AirPort op hoeft die soms wat lastiger te navigeren is als je niet ene auto sec komt terug brengen. Bij een balie in het hotel kun je naar de parkeergarage van het hotel rijden en het daar gewoon ff fixen. Je keuze zal daar minder zijn maar goed zoveel keuze wil je zo te zien niet :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Gewoon binnenrijden maar ze de auto niet laten scannen, eerst zeggen dat je wenst om te ruilen.
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door terralinda »

Je zegt gewoon dat er af en toe een lampje gaat branden. En dat je je er onzeker bij voelt. 100% zeker dat je
je auto direct om kan ruilen.
Rdbvh
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2017, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Rdbvh »

Gelukt! Heb me aangemeld via custodes service en daarna via roadside assistance. Auto ingeleverd op Las Vegas AirPort en kreeg een klein briefje mee ivm Exchange en kan vervolgens een nieuwe auto uitkiezen uit de excutive Aisle. Zijn voor een hybride Ford Fusion gegaan, mede omdat we hierin makkelijk de koffers kunnen opbergen zonder dat ze zichtbaar zijn.

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Ideaal ! Mooi dat het geregeld is.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Afgelopen week in Seattle de auto opgehaald. Ik had een reserve boeking mocht er geen leuke standaard suv tussen staan. Toen ik uit nieuwschierigheid vroeg waar de rij met standaard suvs was werd mij gezegd dat die er niet was. Just grab any car you like and show your emerald pass. Apart maar oke.
Op dat moment werd er net een infiniti Q60 geparkeerd in het executive vak en die hebben we genomen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door jwensammy »

Tnx voor je info, je bedoelt de QX60 denk ik? Daar je het over SUV hebt.
Wij zijn er in september, hoe was de hoeveelheid keuze? Ook fullsize SUV’s
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ja de QX60. :thumbup: Volgens de sleutelhanger valt dit onder PFAR ( premium suv ). Of ik moet het verkeerd zien.

Er stonden verder een aantal pick ups, santa fe, equinox en wat jeep compass en cherokee. Met de emerald aisle meegerekend stonden er zo'n 40 auto's. We waren er rond 11:30. Er werden regelmatig auto's vanuit de wasstraat aangevuld. Onze auto stond er ook niet direct. We hebben eerst even rustig rondgekeken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door MattRob »

Bedoelde hij dan dat je ook naar de SUV rij had mogen lopen, en die had mogen meenemen ? Oftewel, dat je niet uit Executive rij hoefde mee te nemen ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Daar kwam het wel op neer maar dat kan de volgende keer weer anders zijn
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Borrelparaat »

Ik dacht me hier eens in te gaan verdiepen. Ik wil op 5 september een auto huren in Albuquerque en deze op 24 september inleveren in Denver. Ik heb een Emerald Club account aangemaakt en kom nu uit op een totaal bedrag van maar liefst $1746. Dat is ruim 1000 dollar duurder dan bij concurrenten als Budget en Thrifty. Daar kan ik weliswaar niet mijn eigen auto kiezen, maar dat is me ook weer geen 1000 dolllar waard :mrgreen:

Doe ik iets verkeerd? Ik vind 1746 dollar wel echt belachelijk veel geld en totaal niet overeenkomend met de bedragen die andere mensen bij National krijgen.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Beste Borrelparaat,

Je schrijf " k dacht me hier eens in te gaan verdiepen. "
Goed voornemen.
Mijn tip ; investeer 10 minuten in dit onderwerp.
Lees het openingsbericht van Hinko
Handel daarnaar.
Check je contract id eens.
Google wat rond naar couponcodes buiten de bij de lezers hier populaire nda2324br
Als je een Europese National Car site gebruikt zoals nationalcar.ie of fr of co.uk kun je 3 couponcodes stapelen.
Bij deze sites heet een contract id plotseling account number .
Als je daar rekening mee houd komt alles goed !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Borrelparaat
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mar 2017, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Bericht door Borrelparaat »

Heb het nu al een aantal keren geprobeerd met verschillende contract codes en verschillende coupons, maar ik kom echt niet lager dan $1500. Het lijkt er op dat dit voornamelijk veroorzaakt wordt door de one way kosten, het feit dat ik elders inlever verhoogt de prijs flink. Kan me wel voorstellen dat dit een zeer goede optie is als ik inlever waar ik ook ophaal.

Of denk je nog steeds dat ik iets verkeerd doe? In dat geval graag advies :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer