Fietsen in het Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Fietsen in het Zion NP.

Bericht door klap »

Wij willen deze zomer fietsen huren in Springdale en dan door Zion NP (Parus Trail en Scenic drive) fietsen. Weet iemand hoe lang je daar ongeveer over doet (heen en terug)?
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: fietsen in Zion NP

Bericht door flex123 »

Je weet dat het erg warm is in de zomer en veel helling op fietsen is?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: fietsen in Zion NP

Bericht door Dutchess »

Toen wij het in 2012 en 2013 fietsten, deden we er heen & terug iets minder dan een uur en 40 minuten over vanaf de Desert Pearl Inn (pure fietstijd, "race"fietsen, zonder de hike/picknick pauzes). Maar dat was in februari en het was heerlijk koel. Als je het echt in de zomer wil doen, zou ik wel heel vroeg op pad gaan om de hitte te vermijden, en veel water drinken onderweg. Houd er ook rekening mee dat je moet stoppen als er een shuttle bus langs komt, want ze mogen jou alleen passeren als je minstens 1 been op de grond hebt. Daar hadden wij in februari dus ook geen last van.

Het is idd aardig klimmen op de heenweg, dus een lichte fiets met lage versnellingen is aan te bevelen. Je kan geloof ik tegenwoordig ook ebikes huren in Springdale. Het is een prachtig mooie tocht, en op de fiets zie je je omgeving toch anders dan als je in de auto rijdt.

Afbeelding
Riding in Zion National Park by DutchRosie, on Flickr

Afbeelding
Riding in Zion National Park by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: fietsen in Zion NP

Bericht door josea »

TIP TIP TIP
Wij deden dat in 2015 en komende zomer weer omdat het zo leuk was. Maar dan alleen berg af :thumbup:
Je kunt de fietsen op de bus zetten waarmee je naar het eindpunt rijdt (Riverside Walk). Er kunnen twee fietsen per bus op, geloof ik.
Ga op tijd in de rij staan! ‘s Morgens vroeg. Wij hoefden niet heel lang te wachten. Dan drie kwartier met de bus naar eindpunt en we deden ongeveer 3 uur over het naar beneden fietsen, met de nodige stops. Was echt superfijn, ook omdat het tussen de bushaltes in dus heerlijk rustig is, want daar komt bijna niemand.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: fietsen in Zion NP

Bericht door Heather »

@josea

Leuk om te lezen.
Wij hebben deze fietsroute ook ingepland in juli.
Hoe plannen we dit ?
Fietsen de avond op voorhand reeds afhalen of de dag zelf ? Is reserveren noodzakelijk ?
Fietsen naar de ingang van het Zion NP en dan de bus veronderstel ik ?
We willen ook graag the Narrows doen. We vertrekken na het ontbijt van Bryce naar Zion. Eventueel de Canyon Overlook Trail en daarna The Narrows. Is dit haalbaar ?
Fietsen is dan gepland voor de dag erna.

Groetjes,
Heather
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door josea »

Ha, wij ook in juli, 24 of 25 juli. Jullie?
Wij hebben vorige keer de fietsen op de ochtend zelf gehaald bij Zion Outfitters (geloof ik) bij de ingang van het park. Gewoon zelf uitzoeken, ze stonden daar voor de deur. Daarna klein stukje verder op de bus gezet en naar boven. In totaal waren we bijna 5 uur bezig (kan wel sneller hoor, maar wij stopten veel), dus rond twee uur weer terug. Iets te laat volgens mij, we hadden een halve dag gehuurd (was al duur genoeg) maar daar deden ze niet moeilijk over. In Springdale zelf zijn ook outfitters waar je fietsen kunt huren, maar dan moet je in de huurtijd dus ook fietsen van en naar de verhuurder. Qua prijs maakt het niet veel uit, geloof ik en wij hadden prima fietsen.
We hadden dus niets gereserveerd, maar misschien dat we dit jaar wel even de avond van tevoren erlangs gaan om te reserveren voor de dag erna als dat kan. Het wordt wel steeds drukker in Zion.... hoewel volgens mij niet veel mensen gaan fietsen, want dat is natuurlijk wel prijziger dan gewoon wandelen in het park...
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door josea »

Canyon Overlook zéker ook doen; één van de leukste wandelingen in (eigenlijk net buiten) het park, ook superleuk voor kinderen, want niet alleen naar rechttoe rechtuit wandelen. En een top uitzicht aan het einde!

Je zou dat kunnen doen als je van Bryce naar Zion rijdt, dan kom je er langs.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Heather »

Wij zijn in Zion op 17 en 18 juli.
Bedankt voor de tips. We zullen ook de avond op voorhand eens gaan informeren of reserveren voor de fietsen.
Ik kijk er al naar uit :wink:
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door klap »

Ja, dank voor de tips! Ik heb nu fietsen gereserveerd 'overnite', dus we halen ze eind van de dag op en kunnen de volgende ochtend vroeg op pad. Ik denk dat we inderdaad met de bus heen gaan en dan terug fietsen. Kijk er erg naar uit!
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Heather »

@klap

Wanneer zijn jullie daar juist en bij wie hebben jullie geboekt ?
Is er een meerprijs voor die overnight booking ?
klap
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2018, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door klap »

Ik heb gereserveerd bij Zion Cycles, zit vlakbij ons hotel: https://www.zioncycles.com/bike-rentals/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Martin & Marianne »

josea schreef:Canyon Overlook zéker ook doen; één van de leukste wandelingen in (eigenlijk net buiten) het park ...
Ter voorkoming van misverstanden; het is in het park. Je rijdt al een tijdje in het park vanaf de oostingang. Stop vlak voor de tunnel. Er staat hier vaak een file als de rijbaan in één richting afgesloten is om campers door te laten. Het parkeerterrein is aan de linkerkant maar als je daarvóór aan de rechterkant een parkeerplaats ziet zou ik die nemen want het staat vaak vol.

@Heather: Als je op tijd uit Bryce vertrekt is het allemaal wel te doen maar parkeren in Springdale en de shuttlebus nemen zal ook tijd kosten.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Heather »

@Marianne

We logeren in Desert Pearl Inn. Dat is 15 min stappen naar de ingang van Zion NP.
Ik veronderstel dat we daar alvast kunnen parkeren alvorens in te checken en dan recht naar het park wandelen voor The Narrows ...
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door moon29 »

Wij willen aanstaande juli ook fietsen huren in Zion, met de shuttlebus naar boven en dan op de fiets naar beneden.
Vragen die ik daarbij heb:
- is het nodig/mogelijk om te reserveren op voorhand?
- we zijn met zijn vieren en dus zullen we ons over 2 bussen moeten verdelen. Met de te verwachten drukte in juli: is de kans groot dat we een aantal bussen moeten afwachten (wellicht andere mensen voor ons die ook fietsen bij zich hebben) voordat wij met fietsen mee mogen? Want op die manier ebt de huurtijd (halve dag) natuurlijk al weg
- tips?

groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door josea »

Wij hebben het nu twee keer gedaan en twee keer gewoon ‘s ochtends bij de Outfitters bij de ingang van het park de fietsen gehaald. De avond van tevoren gevraagd of we moesten reserveren, maar dat was absoluut niet nodig. Ook in juli was dat, maar wij waren wel vroeg (half acht).
Vervolgens in de rij bij de bussen, er stonden inderdaad meer mensen met fiets, maar niet veel, volgens mij 4-6 of zo. We stonden natuurlijk met vieren bij elkaar, dus toen we aan de beurt waren, gingen de eerste drie fietsen op de bus (ik en de kinderen) en de vierde (man) ging op de volgende bus; hereniging bovenaan de scenic drive :)
Wij stonden bijna drie kwartier in de rij. Met de busrit erbij en de fietstocht naar beneden, waren we rond half twee weer terug, iets te laat, maar daar deden ze absoluut niet moeilijk over. Ze kunnen ook echt niet allemaal bijhouden wanneer jij precies terug moet zijn...
Dus:
8.30 in de bus, 9.15 boven, beginnen met fietstocht incl. stops ongeveer 4 uur, 13.30 terug bij verhuurder.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door moon29 »

oh ik zie nu dat outfitters al om 7 uur open is in juli idd.
Ik keek op Zion Cycles en die is pas om 9 uur open.

Op Zion Cycles hebben ze wel ook elektrische fietsen. Ik zat te denken dat dat wellicht ook nog een optie was en zo de bus te vermijden maar zelf naar boven te fietsen.

Ik twijfel nog of ik fietsen zal huren voor een hele dag of halve dag.
Dat hangt er ook vanaf of we dit gaan doen op een volle dag bij Zion, of op de dag dat we naar Las Vegas gaan.
Maar ik denk nu:

1e volle dag Zion: fietsen
2e volle dag Zion: Observation Point
3e volle dag Zion: Narrows en dan door naar Las Vegas al dan niet via Valley of Fire (3 van de 4 zijn daar al eerder geweest)
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Dutchess »

Helaas mag je niet met elektrische fietsen het park in (wist ik vorig jaar ook niet toen ik die suggestie gaf). Waarom weet ik niet, maar er stonden waarschuwingen bij de ingang en het staat ook op hun website.
Bicycles that have an electric or motorized assist are prohibited.
Maar als je in goede conditie bent is het echt wel te doen om zelf naar boven te fietsen, als je maar wel vroeg gaat om de hitte te vermijden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gast

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Gast »

moon29 schreef:
22 mar 2019, 22:03
Wij willen aanstaande juli ook fietsen huren in Zion, met de shuttlebus naar boven en dan op de fiets naar beneden.
Mag je überhaupt met je fiets in de shuttle bus?
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door Dutchess »

De bus heeft fietsendragers voorop, voor 3 fietsen per bus.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Fietsen in het Zion NP.

Bericht door moon29 »

Ik denk er nu aan om heel vroeg al de fietsen te huren (7.30 uur bijvoorbeeld) en dan de Pa'rus trail eerst te fietsen. En zo zoetjesaan stukje naar boven te fietsen tot de bussen gaan rijden en dan ergens op de bus stappen. Of tref ik dan waarschijnlijk alleen maar bussen die al 3 fietsen er op hebben staan?

En zit er een slot op de fietsen? Ik overweeg namelijk om tijdens het fietsen ook de Emerald pool trail mee te nemen. Dan zal ik de fietsen wel voor een hele dag moeten huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer