All About NEW YORK CITY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tosca »

Hier staat een handig overzichtje: http://web.mta.info/metrocard/where_accept.htm
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door GinnyUSA »

De laatste keer kon ik bij de toegang naar de airtrain niet de zevendaagse metrocard kopen. Ik heb toen een een kaart gekocht met $10 voor de airtrain (heen en terug) en deze apart gehouden. Bij het overstap station, dacht Jamaica station, heb ik een nieuwe metrocard gehaald met daarop de weekkaart. Dit kan ook op één kaart, je betaalt namelijk ook voor de kaart, maar vond dit wel prettig overzichtelijk.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Unlimited Ride MetroCard is accepted on MTA New York City Transit subways and local buses. And:
MTA Staten Island Railway
MTA Bus Company
Westchester Bee Line Buses
Roosevelt Island Tram
NICE Bus (Nassau Inter-County Express)

Only 7-day Express Bus Plus accepted on NYCT express buses, MTA buses and NYC private express buses.


OK, dus naar Staten Island kun je er wel mee. Maar naar Jersey dan ook? Ik dacht de metro zou dan via Jersey gaan, maar op google gaat hij via Brooklyn naar Staten Island.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bennogr »

Newyorkse ondergrondse gaat niet naar Staten Island, daarvoor moet je dan het gratis pontje vanaf het zuidpuntje van Manhattan naar Staten Island nemen. En op het eiland kan je dan verder met het treintje daar.

Vanuit Midtown rijden er ook snelbussen naar Staten Island (en naar onder meer de Bronx en Queens, mogelijk ook Brooklyn), maar daarvoor moet je dan zo'n epxress bus pas hebben.

Naar New Jersey gaat alleen de PATH, een treintje naar NJ met eigen kaartjes. Deelt wel een paar ondergrondse stations met de Newyorkse ondergrondse, maar staat er verder los van. En er zijn bussen, vanuit Penn Station.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Nuance, OP Staten Island kan je er mee terecht.
Er is geen metro tussen Manhattan en Staten Island, daarvoor gebruik je de gratis oranje ferries http://www.siferry.com

New Jersey is niet meer New York, noch stad noch staat. Vandaar het aparte PATH systeem dat je wel toelaat met eventueel dezelfde kaart te betalen (Metrocard) maar dan pay per ride zoals eerder al gezegd.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Pascal »

Bennogr schreef:pontje, zuidpuntje, een treintje .
:lol: ik vind het toch allemaal zooo klein niet daar :D
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Johan VL »

Dank voor de reactie wederom :-). Alles duidelijk nu.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bennogr »

Pascal: als je een tijdje in NY/de VS woont EN Nederlander blijft, komen die verkleinwoorden vanzelf boven. Alles is relatief.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door BonnyR »

Ik weet niet of hij al ergens staat, maar deze Eric heeft een overzichtelijke site met veel info.

https://www.newyork.nl/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door meyem »

Ik heb de link in de openingsmail geplaatst ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door tomaat85 »

Onze 5 cents;
Er is veel gezegd over het fietsen in NYC. We zijn grote fans van fietsen. Thuis doen we (bijna) alles op de fiets en op vakantie en bij elke stedentrip fietsen we, of met een gids of op eigen houtje, of met de stadsfietsen of met een huurfiets. En ook in NYC hebben we al veel en vaak gefietst. Het rondje “onderlangs” met de Brooklyn Bridge en de Manhattan Bridge er in. Maar ook de 5 Borough Bike Tour. Een dagtip naar Coney Island met Red Hook erbij. En de afgelopen week zijn we noordelijk gefietst naar de George Washington Bridge. "Omhoog" via het fietspad langs de Hudson aan de westkant en naar "beneden" aan de oostkant. We zijn de brug niet overgestoken maar alleen er onderdoor verder naar het noorden, naar het George Washington Park. Vandaar naar het oosten gereden, naar de Harlem River om vervolgens weer down-town te gaan. Ter hoogte van het Central Park zijn we de stad weer ingegaan naar het CP. Nadat we dat hebben rond gefietst zijn we via Broadway terug naar Blazing Saddle’s gereden aan de Hudson. Al met al een geweldige ervaring. Vanaf de 125 straat kom je maar weinig toeristen meer tegen en je ziet veel van wat ook allemaal Manhattan is.
Het moet gezegd dat de fietspaden (Bike path) niet overal “doorlopen” en dat je soms wat creatief moet zijn om weer bij het fietspad te komen. Hier kan je zien waar de fietspaden zijn http://www.nycbikemaps.com. Verdiep je vooraf in de verschillen tussen de vormen van fietspaden dan kom je niet voor verrassingen te staan. Op heel veel plekken in de stad staat met borden aangegeven waar de bikelanes zijn en waar die naar te leiden.
Op de fietspaden is het geweldig vertoeven, iedereen houdt rekening met elkaar en daar kunnen we hier wel wat van leren :thumbup: (let op; fietser moeten altijd voorrang geven). Hoewel de Brooklyn Bridge misschien niet het beste voorbeeld is :wink: . Eenmaal op de bikelanes moet je goed opletten, het wegdek is soms slecht en heeft vaak gaten of bulten en dus gewoon altijd altijd 2 handen aan het stuur, behalve bij het richting aangeven natuurlijk :) Daar waar je even in “niemandsland” bent gewoon gezond verstand gebruiken, altijd richting aangeven en als het beter voelt, gewoon ff een stukje lopen. Wij zijn b.v. wezen lunchen bij Sylvia’s soulfood (toeristenplek maar leuk om geweest te zijn) en vandaar hebben we eerst even een stuk gelopen om bij een bikelane te komen. De weg erheen , dus ook even weg van de bikelane, hele stukken over de (bijna) lege stoep en dat vindt iedereen prima. Want uiteraard houdt je rekening met de voetgangers. Het contrast tussen Harlem en CP is enorm. Fietsen in CP is wat mij betreft “gevaarlijker” dan het fietsen op een bikelane. Alle toeristen, al dan niet ervaren fietsers, gaan alle kanten op. Ze stoppen te pas en te onpas om een foto te maken, altijd doen natuurlijk (die foto maken) maar wel ff kijken of er wat aan komt, en dan zijn er de locals die schieten er met de racefiets slingerend tussen door.
Al met al hebben we het weer geweldig gehad en wilde dat graag met het forum delen.
Er zijn meerdere topics over het fietsen in NYC, en keuzes zijn persoonlijk en te respecteren, maar voor ons is fietsen in NYC het einde en we hopen we met deze bijdrage de twijfelaars lig wat meer info hebben kunnen geven.
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door miccie »

Dit is misschien wel een informatief filmpje voor in de openingspost:
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bibu »

Ik heb tickets gekocht om het vrijheidsbeeld en Liberty Island te bezoeken. Ik heb ook een orderbevestiging gekregen, maar geen e-tickets. Ik heb het bedrijf al 2 keer gemaild, maar krijg geen antwoord. Heeft iemand dit ook al een keer gehad? Kan ik mijn tickets anders nog ergens ophalen als ik in New York ben?
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Op de bevestiging staat normaal vermeld dat je daar de tickets nog moet ophalen.
Er is een apart loket voor gereserveerde tickets in Castle Clinton op Battery Park.
Op welke site heb je gereserveerd?
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bibu »

Ik heb de tickets gewoon via de officiële website gekocht, statuecruises.com Op mijn bevestiging staat bij Delivery Information: eTicket. Receive your tickets by email, print them today. Ik vertrek trouwens vanaf New Jersey (is dichter bij de plek waar wij overnachten). Ik hoop dan maar dat ik mijn tickets (ondanks dat ik ze dus via de mail zou moeten krijgen) daar bij een loket kan ophalen. Gelukkig heb ik een printscreen gemaakt van de orderbevestiging!
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Carolena »

Over vertrek vanaf New Jersey weet ik niets. Misschien kan iemand anders je hier helpen. Wanneer is het dat je gaat? Heeft statuecruises misschien een Facebookpagina? Werkt soms ook goed om via die weg contact te krijgen.
Josje99
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 mar 2013, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Dordrecht

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Josje99 »

Ik heb voor de zomer ook Crown acces kaartjes gekocht.
nog geen tickets maar alleen bevestiging met een nummer erop .
daarmee moet je daar bij de kiosk de echte kaartje sop halen.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Bibu »

Ik heb geen bevestiging gekregen. Heb alleen een printscreen gemaakt van de laatste pagina van het bestelproces. Daar staat ook een “order number” op. En er staat dat je een bevestiging per mail krijgt en als je gekozen hebt voor etickets, dat die dan als bijlage zijn toegevoegd. Maar die bevestigingsmail heb ik dus nooit gehad. Tickets zijn voor volgende week. Op de printscreen staat trouwens wel “your tickets are confirmed”. Paar dagen terug een bericht gestuurd via Facebook, maar nog geen reactie. Vandaag nog maar een reminder gestuurd. Mocht ik geen reactie krijgen, dan neem ik mijn printscreen mee en dan lijkt me dat ik de kaartjes wel kan krijgen bij de kiosk.
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door Erving »

meyem schreef:Hmmm, en een vakje sport is ook een idee?
de meesten willen toch wel een wedstrijd van het een of ander zien .....
Honkbal:
Mets;
http://newyork.mets.mlb.com/index.jsp?c_id=nym" onclick="window.open(this.href);return false;
Yankees:
http://newyork.yankees.mlb.com/index.jsp?c_id=nyy" onclick="window.open(this.href);return false;
(ik ben honkbalfan, maar wat heb je nog meer .... ?)
basketbal:
http://www.nba.com/knicks/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
....
Basketbal/NBA: Brooklyn Nets, spelen in Barclays Center, vanuit Manhattan rechtstreeks te bereiken met de 2, 3, 4, 5.
(het seizoen ligt nu stil, Golden State Warriors uit Oakland zijn de kampioen van 2018)

Zowel de Knicks als de Nets stellen qua sterkte tegenwoordig weinig voor, verliezen 3 van de 4 wedstrijden maar ze ontvangen in het regular season natuurlijk wel alle aansprekende tegenstanders, ook uit de Western Conference, dus als je toevallig toch in NYC bent.........
AntonE
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 aug 2018, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: All About NEW YORK CITY

Bericht door AntonE »

Wie kent het Roger smith hotel in New York?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer