Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door ribruijn »

Allen,

Op 1 van onze reisdagen deze Augustus "doen" we voordat we Yosemite induiken de route Lone Pine (Dow Villa motel) - Bodie - en dan "terug" naar Lee Vining (Lake View Lodge). Hier hebben we dus een hele dag voor uitgetrokken. Kunnen jullie ons helpen met wat tips waar we onderweg kunnen stoppen voor bezienswaardigheden, interessante wandelingen etcetera?

Dank!
gastxyz

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door gastxyz »

Bodie
Mono Lake Tufa State Natural Reserve
Devils Postpile National Monument
Manzanar
Alabama Hills
Mt. Whitney
Hot Creek Geological Site
Crowley Lake Columns
Little Lakes Valley Trail
Owens Valley - The Buttermilks
North Lake
Weir Lake
South Lake
Ancient Bristlecone Pine Forest
Fish Slough Petroglyphs
Red Canyon Petroglyphs
Chidago Canyon
Onion Valley Road
Chalfant Petroglyph Site
Sky Rock Petroglyphs
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door ribruijn »

Juist. Hoe kom je daar zo snel op? :-)

Anyway: zijn er aanraders van deze lijst? NB Bodie stond al op onze route.

edit: Alabama Hills schijnt een "must do" te zijn. Heb de route dusdanig aangepast dat we eerst omhoog gaan naar Whitney Portal, en op de terugweg via de movie road door de Alabama Hills.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden een aantal zaken die Arno opnoemt in onze laatste 3 reizen. Je kun daarvoor eens onze verlagen bekijken (via de index kun je het juiste verslag vinden).
De Alabama Hills zijn de moeite waard, en je kunt dat mooi meenemen tegen de avond of vroeg in de ochtend.
Ancient Bristlecone Pine Forest is ook de moeite waard maar dat kost wel aardig wat tijd. De Little Lakes Valley Loop is een leuke wandeling en die kun je net zo lang maken als je wil.
En Mono Lake is ook een must; lijkt mij erg mooi bij zonsondergang.

Marianne
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door ribruijn »

Dank. Wordt dus in de ochtend in Lone Pine ontbijten in het Alabama Hills Cafe & Bakery. Dan omhoog naar Whitney Portal, en op de terugweg via de movie road door de Alabama Hills. Rest van de dag rustig aan naar Bodie rijden (onderweg broodje bij Erick Schat's Bakery in Bishop), en dan zijn we aan het eind van de dag so wie so (terug) bij Mono Lake omdat we in de Lake View Lodge zitten. Bij tijd over kunnen we hier dus nog wat struinen.

Lijkt me een prima dagindeling zo. Dank!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Trails »

Ook wij hebben e.e.a. afgelopen september gedaan langs deze route.
Wij zijn hier een kleine week en hadden er gerust nog een week aan vast kunnen plakken. Een gebied dat ons zeer goed is bevallen.

Hoe je die dingen vindt?
Gewoon via Google Maps. Klikken op elk ding waar je maar op kunt klikken...
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door peterretep »

De movieroad Alabama hills is een interessante suggestie. Ik had hem niet opgenomen in mijn route maar dat ga ik nu wel doen. Het inmiddels stuiterende gezin (over 6 weken gaan we) vraagt zich wel af waarom het een movieroad wordt genoemd. Why?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Martin & Marianne »

Er werden daar veel westerns opgenomen. Er is ook een filmmuseum in Lone Pine. Is ook wel leuk om even te bekijken.

Marianne
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door peterretep »

Dankjewel Marianne. Ik heb het op de lijst gezet. Wat een vervelend land is dat toch, dat Amerika. Iedere keer als ik denk dat ik de hoogtepunten wel op papier heb staan, ontdek ik weer nieuwe :thumbup: .
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Richard033 »

Tips voor bezienswaardigheden heb ik niet helaas, ik heb in februari 1 nacht in Dow Villa geslapen (prima bedden) en ontbeten bij The Grill direct naast het motel. Hele leuke bediening en de breakfast burrito was echt enorm lekker. Bij Joseph's Bi-Rite Market hebben we diverse salades gekocht voor onderweg naar Las Vegas, die waren ook erg lekker (aardappelsalade e.d.)


Lone Pine staat wel op de lijst om nog eens heen te gaan voor een paar dagen.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Trails »

nien1!
Amerikafan
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:26
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door nien1! »

Wij vonden Manzanar NHS ook erg de moeite waard en zeer indrukwekkend. Dit 'concentratiekamp' werd in WW 2 gebruikt om Japanse Amerikanen te huisvesten na de aanval bij Pearl Harbor omdat deze als gevaarlijk werden beschouwd. Een bijzonder indrukwekkend en onderbelicht stuk geschiedenis en zeker de moeite waard.

Vergeet ook de tourist trap in Bishop niet (de Nederlandse bakkerij Erick Schat's Bakery) :wink:

Mono Lake en de Albums Hills zijn ook prachtig!
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Vanity »

Wij vonden de omgeving van Mammoth Lakes ontzettend mooi! Met name de wandeling naar McLeod Lake. Daar ook wilde beren gespot. Die dag was een van de hoogtepunten van onze reis :D.

Gr Vanity
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik zie de Ancient Bristlecone Pine Forest niet zoveel genoemd worden of heb ik dat mis? Lijkt me juist wel apart met die 4000 jaar oude bomen.

Wij willen vanaf Bridgeport waar we overnachten eerst naar Bodie, vervolgens in Bishop even wat lekkers halen bij Schat's. Naar Ancient Bristlecone Pine Forest om van daaruit naar Lone Pine te gaan naar het film Museum. Gewapend met tourbook de route in Alabama Hills om daarna naar Olancha te rijden waar we overnachten in een tipi.

is dat overmoedig of goed realiseerbaar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is hier toch al een paar keer genoemd en het is zeker een aanrader. Het wordt wat minder bezocht omdat het toch nog wel een eind rijden is vanuit Big Pine. Als je de korte Discovery Trail doet is het wel te doen in jullie planning. Misschien de Alabama Hills voor de volgende ochtend bewaren als het toch wat veel wordt?
Wij deden de Discovery Trail in 2013 op weg van DV naar Mammoth Lakes. In 2017 zijn we er weer geweest. Toen hebben we de langere Metuselah Trail gelopen. Misschien heb je iets aan onze verslagen.

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Lone Pine - Bodie - Lee Vining: wat te zien onderweg?

Bericht door MichelAngelo66 »

Nu ik zojuist jullie verslag van 2013 lees weet ik ook weer waarom we hier naar toe wilden.... door jullie verslag :D :thumbup:
Die Discovery Trail lijkt me top. Die bomen gaan we ergens anders niet zien.

Alabama Hills zien we wel aan het eind van de dag. Als we op tijd zijn pakken dat mee, anders inderdaad de volgende ochtend. Hoewel we die dag door Death Valley naar Vegas willen en onderweg toch ook nog wel e.e.a. willen zien. Zabriski Point, Badwater, Dante's View en Titus Canyon lijkt me ook mooi, maar goed ik ga een beetje :offtopic: :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer