Reis AnnemiekEdwin: roadtrip juli/aug New York - Acadia.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
AnnemiekEdwin
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis AnnemiekEdwin: roadtrip juli/aug New York - Acadia.

Bericht door AnnemiekEdwin »

Hoi,
Ook wij gaan dit jaar een rondreis maken in het noordwesten, met z'n drieën, echtpaar en onze 8-jarige dochter. Twee jaar geleden zijn we in California en omstreken (grand canyon, yosemite, death valley) geweest en heel veel auto gereden. Als ik de andere itineraries zie doen velen dat ook in het noordwesten.
Wij hebben nu gekozen om het wat rustiger aan te doen, de grote steden wat te beperken. Vraag me af of het nu niet te veel strand is? Zijn wel fan van natuur en ik vermoed dat we tussendoor geregeld in kleinere steden stoppen.
In Acadia willen we graag een walvistocht met bezoek aan puffin eiland (mijn favoriete dieren).
Alle hotels/huisjes zijn via booking.com en kunnen we op het laatste moment nog afzeggen, dus we zijn redelijk flexibel als het regent of we lekgeprikt worden door muggen.

Hierbij:
Tue, 24 Jul 2018 Amsterdam - New York
Wed, 25 Jul 2018 New york
Thu, 26 Jul 2018 New york
Fri, 27 Jul 2018 New york
Sat, 28 Jul 2018 New york
Sun, 29 Jul 2018 New york => Newport ( big mansions)
Mon, 30 Jul 2018 Newport => Dennis, Cape Cod
Tue, 31 Jul 2018 Cape cod ( martha’s vinyard)
Wed, 1 Aug 2018 Cape cod
Thu, 2 Aug 2018 Cape cod => Boston
Fri, 3 Aug 2018 Boston
Sat, 4 Aug 2018 Boston => Kennybunkport ( cape elizabeth)
Sun, 5 Aug 2018 Kennybunkport= Bar harbor
Mon, 6 Aug 2018 Acadia ( puffins kijken, walvissen)
Tue, 7 Aug 2018 Acadia
Wed, 8 Aug 2018 Acadia => Bartlett, white mountains
Thu, 9 Aug 2018 White mountains
Fri, 10 Aug 2018 White mountains
Sat, 11 Aug 2018 White mountains Half way somewhere
Sun, 12 Aug 2018 Half way New york (queens)
Mon, 13 Aug 2018 New york - Amsterdam
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Roadtrip juli/aug newyork acadia

Bericht door winterpark »

Heb je de tickets al geboekt? Anders zou je misschien na de White Mountains nog een stukje Vermont kunnen meepakken en dan terugvliegen vanaf Boston ipv NY.
AnnemiekEdwin
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Roadtrip juli/aug newyork acadia

Bericht door AnnemiekEdwin »

a tickets zijn al geboekt, beide van jfk.
We halen de auto op in jersey city, de zondag dat we uit new york wegrijden. We leveren m in op jfk.
Waar zou je in Vermont heengaan?
Groetjes
Annemiek
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Reis AnnemiekEdwin: roadtrip juli/aug New York - Acadia.

Bericht door Ing »

AnnemiekEdwin schreef:Hoi,
Wij hebben nu gekozen om het wat rustiger aan te doen, de grote steden wat te beperken. Vraag me af of het nu niet te veel strand is? Zijn wel fan van natuur en ik vermoed dat we tussendoor geregeld in kleinere steden stoppen.
Waarom zou je denken teveel strand? Ik zit alleen Cape Cod als echte strandbestemming en misschien Kennebunkport.
Bar Harbor is meer een natuur dan een strandbestemming in mijn beleving (al moet ik er zelf ook nog komen..)

Wat betreft de route:
Ik vind het een mooie uitgebalanceerde route, alleen wel erg veel New York in verhouding met Boston? Voor een eerste keer Boston zou ik zeker een volle dag extra inplannen. Ik vond Boston een prachtige stad en hele andere beleving dan veel Amerikaanse steden.
Je zou eventueel een nachtje White mountains daarvoor kunnen inleveren, want dat vind ik best ruim. Of eventueel in Vermont een bezoekje brengen aan de omgeving van de Green Mountains of Stowe?

Paar ideetjes voor onderweg:
- tussen New York en Cape Cod zou je ook kunnen stoppen in Mystic. Daar verblijven wij komende zomer, na aanraden van vele forumleden/blogs.
- Cape Cod; waar verblijf je? Wij verblijven (na research) in Provincetown. Lijkt ons het leukste plaatsje daar. Als je naar Martha's Vinyard wilt, bedenk je dan dat je met een boot moet etc etc. Waarom wil je dit bezoeken?
- Bezoek Plymouth tussen Cape Cod & Boston - de eerste plek waar de kolonisten aan land kwamen.
- Tussen White Mountains en New York in de Green Mountains verblijven?

Veel plezier!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
AnnemiekEdwin
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2018, 10:45
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis AnnemiekEdwin: roadtrip juli/aug New York - Acadia.

Bericht door AnnemiekEdwin »

Hoi,
Dank je wel. We zijn nog nooit in New york geweest en hebben veel op ons lijstje staan. Daarnaast willen we het beslist relaxed aandoen, we hebben een hotelkamer met kitchenette en zithoek zodat we af en toe kunnen ontsnappen uit de drukte.
In cape cod heb ik een motel in Dennis geboekt, vlak bij het strand ( bovenaan) zodat we redelijk centraal zitten voor ritjes maar ook een middagje strandzitten kunnen overwegen. Martha’s vinyard staat op het programma vanwege de sfeer, ik heb er een veel te romantisch beeld van natuurlijk maar we kijken wel als we in dennis zijn of we het doen, je moet idd met de boot ( zonder auto?).
whale watching, waarschijnlijk vanuit provincetown.
Provincetown als base vond ik wel wat ver van de rest?

Boston tijd zat ik ook mee, maar vanaf dennis is het maar 1,5 uur rijden, en vanuit boston naar Kennybunkport ook maar 2 uur, dus eigenlijk hebben we zeker 2 dagen. Ik zal kijken of ik nog wat kan schuiven met de dagen.

Trouwens, heb je tips over parkeren in boston? Het hotel blijkt 50$ per dag te chargen. Ik heb wel parking apps gezien maar nog niet in verdiept verder.

Mystic ( van de pizza film) staat als tussenstop wel op het program.

Ik zat te twijfelen of we na de white mountains nog naar de green mountains zouden gaan, maar heb besloten nog niks te boeken voor die nacht, kunnen we altijd nog aanpassen.

Nog maar een maand en we gaan!!

Fijne vakantie!
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis AnnemiekEdwin: roadtrip juli/aug New York - Acadia.

Bericht door miro »

Wat betreft parkeren in Boston is dit misschien een optie:
https://www.massconvention.com/about-us ... mon-garage
Door de weeks $32 per dag en in het weekend $18 per dag

Wij zijn hier zelf nog niet geweest, maar gaan er in juli gebruik van maken
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer