Reis Hanne2: advies gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Hee allemaal,

Mijn vriend en ik willen in april/mei volgend jaar voor de eerste keer een rondreis met een auto door Zuidwest-Amerika maken. We hebben een heel lijstje met dingen die we graag zouden willen zien, uiteraard heerlijk standaard:

1. San Francisco
2. Yosemite
3. Vegas
4. Valley of Fire
5. Zion
6. Bryce
7. Capitol Reef
8. Moab/Arches
9. Monument valley
10. Page
11. Grand canyon
12. Stukje Route 66
13. LA
14. Highway 1

Duur: 21 dagen excl. de vliegdagen (dus zeg grof 23 dagen).
De volgorde etc. maakt ons echter niets uit, het hoeft ook niet persee een heel rondje te zijn. We hadden bedacht dat we dat een beetje zouden laten afhangen van ticketprijzen. Nu is dat zoeken naar Tickets toch lastig als je nog geen vaste datum of plaats hebt en van verschillende vliegvelden kunt vertrekken aangezien we tegen de Belgische/Duitse grens aan wonen, dus gaan we toch eerst maar de route samenstellen. Op basis van de voorbeeldroute, veel van jullie blogs/verhalen en ervaringen van vrienden: hieronder onze eerste poging!
Graag zou ik van al jullie ervaringen gebruik maken en jullie om advies vragen ...

Dag 1 vertrek van ..... – LA (uitrusten van reis en overnachten)
Dag 2 LA (in de buurt van Hollywood, Beverly hills, Santa Monica hotel pakken). Doen: Venice beach, walk of fame, Hollywood sign of Celebritytour.
Dag 3 LA – PISMO/San Simeon (284 KM) (stoppen in Santa Barbara)
Dag 4 PISMO/San Simeon– Carmel Monterey (255 KM)
Dag 5 Carmel/Monterey – San Francisco (197 KM) (op tijd aankomen in SFO, kijken op Fishermanswarf, tram etc.)
Dag 6 San Francisco (Alcatraz en golden gate) eventueel
Dag 7 San Francisco – winkelen
Dag 8 San Francisco – Yosemite (302 KM)
Dag 9 Yosemite
Dag 10 Yosemite vroeg vertrekken - ....... (Tioga Pass gesloten)
Dag 11 ......– Las Vegas (stoppen in Death Valley)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas (Hooverdam)
Dag 14 Las Vegas – Valley of Fire – Zion en slapen in Springdale
Dag 15 Wandelen in Zion - Bryce (nog tijd om te wandelen )
Dag 16 Bryce – via Bolder en Capitol Reef naar Moab (rijdag)
Dag 18 Moab/Arches
Dag 19 Moab – Monument valley – Page (eventueel horshoe bend in de avond)
Dag 20 Page (Antelope canyon) – Grand canyon (view points) zonsondergang
Dag 21 Grand canyon zonsopgang en helikoptervlucht – via Flagstaf naar Seligman via snelweg (begin route 66) route 66 volgen naar Kingsman – naar Laughlin (slapen in Laughlin)
Dag 22: Laugling - Las Vegas - ....... naar huis

Het stuk tussen Grand canyon etc. naar LA terug hoeft voor ons niet zo, aangezien ik uit jullie verhalen begrijp dat dit altijd een erg lange rijdag is.
Ik hoop dat jullie me goede tips kunnen geven, de route mag en kan ook helemaal anders. Vooral met het stuk Yosemite naar Vegas zit ik in mijn maag omdat de Tioga Pass nog dicht is in april!

Groetjes Hanne.


* Note mod (markro): hartelijk welkom bij AllesAmerika.
In het reisschema ontbreekt dag 17.
flex123
Amerikafan
Berichten: 395
Lid geworden op: 27 mei 2013, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door flex123 »

Jullie willen teveel in te weinig tijd, 1dag voor yosemite, 1 dag voor zion en 1 dag moab is te weinig.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Trails »

Ik zou het winkelen in Las Vegas doen (dag 12). Dan heb je weer een dag voor ergens anders.
Dag 13 en 14 zou ik op 1 dag doen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Dag 10-11 geeft je weinig ruimte. Een gesloten Tioga pass is inderdaad nagenoeg een zekerheid in die periode en dan moet je dus onderlangs. Wil je de tweede dag direct door naar Vegas dan heb je weinig tijd voor Death Valley, en zeker in die periode van het jaar is dat dan toch zonde.

Dag 13: waarom zou je speciaal naar de Hooverdam rijden als je er op het einde van je trip, komende van Kingman naar Vegas eigenlijk langs rijdt ?

Dag 14-15: Eén dag Zion is al kort, met VOF erbij heb je hier toch echt wel weinig tijd.

Dag 16-19: Moab zou ik vergeten. Hier heb je eigenlijk bij voorkeur drie nachten, en zeker als je op één dag vanuit Bryce via Capitol Reef wil en ook op één dag via MV naar Page. Moab is veel meer dan alleen Arches.

Dag 19: MV is het mooiste bij zonsondergang en opgang, dit mis je dus. Later vertrekken is ook niet direct een optie.

Dag 21: vanuit de GC naar Kingman heb je in Flagstaff niets te zoeken, dat is dan enkel een omweg. Het stuk route 66 tussen Seligman en Kingman heeft ook weinig te bieden. Er is enkel Hackberry, maar dat heb je zo gezien. Beter kies je dan voor een bezoek aan Oatman. Overnachten zou ik dan in Kingman doen, (je kan gerust even heen en weer naar Oatman) zodat je van daaruit de beste route via de Hooverdam naar Vegas hebt.

In de route die je nu hebt zou ik overigens overnachten in Death Valley, van daaruit rechtstreeks (of via VOF) naar Zion rijden en de volle dagen Vegas als een afsluiter op het einde houden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
TessaFlorian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2018, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door TessaFlorian »

flex123 schreef:Jullie willen teveel in te weinig tijd, 1dag voor yosemite, 1 dag voor zion en 1 dag moab is te weinig.
Hier ben ik het mee eens, echter: Wij zijn vorig jaar ook voor de 1e keer naar de USA gegaan en hebben daar een hoog tempo aangehouden. Natuurlijk kun je niet alles zien, maar dat kan je ook niet in 2 dagen Yosemite en 2 dagen Moab.
Als je elke dag vroeg uit de veren bent, niet bang bent om flinke afstanden te overbruggen en incalculeert dat dit een eerste kennismaking is met een groot gebied in de USA is het prima te doen.
TessaFlorian
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2018, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door TessaFlorian »

Hallo Hanne,

In principe kan de route die je wenst, mits je elke reisdag vroeg uit de veren bent en bereid bent om flinke afstanden af te leggen.
TIP: De afstanden op Google Maps kloppen, de reistijden niet. Doorgaans doe je zeker 25% langer over de reistijd dan Google Maps aangeeft.
Die 25% is dan nog zonder eventuele stops voor foto's / picknicken / bezichtigen of gewoon een leuk tentje/winkeltje.

Daarnaast is inderdaad de Tioga Pass bijna op zeker nog gesloten. Wil je dus via Death Valley vanuit Yosemite naar Las Vegas, maak je borst maar nat! Dat is een flinke route.

Ik zou adviseren om Moab te laten voor wat het is, en niet verder te gaan dan Bryce Canyon of te kiezen voor een route zonder Yosemite.
Daarnaast zou ik gaan voor een rondje, maar dat is persoonlijk. Vanuit SF zou ik zuidelijk richting LA gaan, omdat je dan aan de rechterkant langs de kust rijd. Wat net een mooiere beleving geeft.

Bijvoorbeeld:
SF - Monterey - Santa Barbara - Los Angeles - Kingman/Seligman/Williams - Flagstaff + GC South Rim - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Sequioa National Park en dan via de westkant van Sierra Nevada naar Yosemite - SF.

Tips: Voor mij persoonlijk was SF een veel leukere stad dan LA.
Winkelen is eigenlijk zonde van je tijd, en kan je, als je dit toch wilt doen, het beste in Las Vegas doen op de warmste momenten van de dag in een van de Malls.
Probeer zeker in Zion/Bryce/Yosemite te gaan wandelen, op die manier beleef je het veel beter.

Ja, ons tempo was hoog en we hebben heel veel gereden (+/- 6.800 KM in 3,5 week) maar we hebben ook HEEL VEEL gezien.
We gaan nu in september terug om de gebieden rond Las Vegas iets rustiger te ontdekken en Moab e.d. goed te ervaren.

Succes!
Laatst gewijzigd door markro op 13 jun 2018, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige lange quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Met dag 17 (Moab) erbij kan het wel zo, maar het is wel een erg volle reis. Het is jammer dat jullie op deze manier geen tijd hebben voor Capitol Reef en voor een overnachting in Monument Valley. Ook de tijd voor Zion is te kort, ook omdat jullie elke dag toch wel behoorlijke afstanden rijden waardoor je ook al vroeg weer naar Bryce zult willen vertrekken.
Als Moab een must is (en het is wel erg prettig om daar in het voorjaar naar toe te gaan) dan zou starten in LA en dan via Death Valley en dan jullie route een mooie optie zijn. Dan kun je ook tijd nemen voor Valley of Fire, een volle dag Zion, een overnachting in Capitol Reef en MV.
In jullie route zou ik niet een dag LV gebruiken voor de Hooverdam; je rijdt daar nagenoeg langs als je van Laughlin naar LV rijdt, dus waarom dan niet dan meenemen?
Als je Yosemite er in houdt, kijk dan een naar een route waarbij je Yosemite op het laatst hebt; de Tioga Pass zal hoogstwaarschijnlijk niet open zijn, maar de kans dat dan wel de Glacier Point Road open is, is groter. En je zou dan wellicht de Sonora Pass kunnen nemen.

Marianne
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Dankjewel voor alle reacties! Erg bruikbaar.
Duidelijk uit alle reacties: het is te veel. Nou ben ik dag 17 vergeten dus die komt er extra bij, 'winkelen' in SFO hoeft niet persee winkelen te zijn, maar ik dacht dat dit aantal dagen in SFO wel gewenst zou zijn. Winkelen in Vegas is uiteraard leuker en ook beter ivm warmte en Hooverdam kan inderdaad prima als we van Laughlin naar Vegas rijden. Ik ben toch erg aan het overwegen om Yosemite uit de route te halen, hoe jammer we dat ook vinden... Marianne zou je me wat meer informatie kunnen geven over de route die je bedoelt:
Martin & Marianne schreef: Als Moab een must is (en het is wel erg prettig om daar in het voorjaar naar toe te gaan) dan zou starten in LA en dan via Death Valley en dan jullie route een mooie optie zijn. Dan kun je ook tijd nemen voor Valley of Fire, een volle dag Zion, een overnachting in Capitol Reef en MV.
In jullie route zou ik niet een dag LV gebruiken voor de Hooverdam; je rijdt daar nagenoeg langs als je van Laughlin naar LV rijdt, dus waarom dan niet dan meenemen?
Ik zie niet helemaal voor me hoe je de route dan zou zijn, maar het klinkt erg interessant met een extra nacht in Capitol Reef en Monument Valley...Zou je dan in onderstaande route na LA - Death Valley en dan Vegas doen en door naar Zion en weer eindigen in Vegas of hoe bedoelde je dat ? :)

Als ik Yosemite er uit zou halen dan dacht ik dat dit de meest logische route zou zijn (voordat jij had gereageerd Marianne), een beetje in lijn wat TessaFlorian aangaf (maar dan heb je dus wel het lange stuk tussen LA en GC en dat zagen we in eerste instantie niet zo zitten, misschien ook omdat LA ons veel minder trekt dan SFO)...:

Dag 1: Aankomst SFO
Dag 2: SFO (Fishermanswarf overige zaken SFO)
Dag 3: SFO (Alcatraz en Golden Gate)
Dag 4: SFO- Carmel/Monterey
Dag 5: Carmel/Monterey-Pismo/San Simeon
Dag 6: Pismo/San Simeon (stoppen in Santa Barbara)– LA (in de buurt van Hollywood, Beverly Hilss hotel pakken. Doen in LA die dag Venice Beach, walk of fame, Hollywood Sign of Celebritytour
Dag 7: LA
Dag 8: LA- Kingman
Dag 9: Kingman-Flagstaff +GC south Rim (viewpoints + zonsondergang)
Dag 10: GC (zonsopgang + helicoptervlucht) –Page (Antelope Canyon)
Dag 11: Page (Horshoe Bend) – Monument Valley (paardrijden + zonsondergang)
Dag 12: Monument Valley (zonsopgang) – Moab/Arches
Dag 13: Moab/Arches
Dag 14: Moab – Capitol reef
Dag 15: Capitol Reef – Bryce
Dag 16: Bryce – Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion - Valley of Fire – Las Vegas
Dag 19: Vegas
Dag 20: Vegas
Dag 21:
Eventueel dag 22:

Met deze planning zijn we wel altijd óf in het weekend in SFO of in het weekend in Las Vegas...

Graag jullie reactie op deze route
TessaFlorian schreef:
flex123 schreef:Jullie willen teveel in te weinig tijd, 1dag voor yosemite, 1 dag voor zion en 1 dag moab is te weinig.
Hier ben ik het mee eens, echter: Wij zijn vorig jaar ook voor de 1e keer naar de USA gegaan en hebben daar een hoog tempo aangehouden. Natuurlijk kun je niet alles zien, maar dat kan je ook niet in 2 dagen Yosemite en 2 dagen Moab.
Als je elke dag vroeg uit de veren bent, niet bang bent om flinke afstanden te overbruggen en incalculeert dat dit een eerste kennismaking is met een groot gebied in de USA is het prima te doen.Winkelen is eigenlijk zonde van je tijd, en kan je, als je dit toch wilt doen, het beste in Las Vegas doen op de warmste momenten van de dag in een van de Malls. Probeer zeker in Zion/Bryce/Yosemite te gaan wandelen, op die manier beleef je het veel beter.
We zien het inderdaad als eerste kennismaking, maar willen er ook weer niet alleen 'langs rijden'. Korte wandelingen naar de bekende viewpoints etc. willen we zeer zeker doen! Bedoeling is om een goede indruk te krijgen en later te beoordelen waar we graag nog eens terug zouden willen... Ik zou Yosemite heel graag willen zien, alleen als me dat 2 dagen kost en dit ten koste gaat van andere mooie zaken kunnen we dit toch beter uit de planning halen.

Groetjes Hanne
Laatst gewijzigd door Hanne2 op 13 jun 2018, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had zoiets in gedachten:

Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Death Valley
Dag 5 Death Valley - Las Vegas (of bij valley of Fire)
Dag 6 Las Vegas - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Bryce
Dag 9 Bryce - Capitol Reef
Dag 10 Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef - Moab
Dag 12 Moab (Arches)
Dag 13 Moab (Canyolands, Dead Horse Point SP)
Dag 14 Moab - Monument Valley
Dag 15 Monument Valley - Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Las Vegas (via Hooverdam)
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas

Dan heb je echt overal voldoende tijd. Je kunt nog wat schuiven, en misschien nog iets toevoegen (Joshua Tree, Sedona).
Jouw route zonder Yosemite is ook prima. Ik zou dan echter vanuit LA via Death Valley naar Las Vegas gaan.

Marianne
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Dat ziet er ook erg goed uit, alleen zonder SFO en Highway 1 en daar willen we wel erg graag naar toe. Ik ga de route morgen nog eens omschrijven en dan na LA via Death Valley naar Vegas en dan een rondje tot weer terug bij Vegas, dat zou het weekend'probleem' van Vegas ook weer oplossen. Bedankt voor zo ver!
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Vanessa007 »

Hanne2 schreef:Dag 10: GC (zonsopgang + helicoptervlucht) –Page (Antelope Canyon)
Dag 11: Page (Horshoe Bend) – Monument Valley (paardrijden + zonsondergang)
Qua dagindeling kan je op deze dagen beter Antelope Canyon en Horseshoe Bend omdraaien want Horseshoe Bend passeer je opweg van GC naar Page en Antelope Canyon ligt op de weg van Page naar MV.
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Naar aanleiding van jullie tips hebben we de routes opnieuw bekeken en zijn tot 2 opties gekomen. De eerste optie is zonder Death Valley + 1 extra dag die nog ergens tussen kan en Vegas op het laatste. Optie 2 is via Death Valley, Vegas tussendoor en weer eindigen in Vegas.

Optie 1:
Dag 1: …. - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 5: Carmel/Monterey - Pismo/San Simeon
Dag 6: Pismo/San Simeon - Santa Barbara - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles - Barstow- Oatman- Kingman
Dag 9: Kingman - Seligman-Williams - Flagstaff - Grandcanyon South Rim
Dag 10: Grandcanyon South Rim - desert view drive - Page
Dag 11: Page - Monument Valley
Dag 12: Monument Valley -Moab (Arches)
Dag 13: Moab (Arches)
Dag 14: Moab - Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Bryce
Dag 16: Bryce - Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Zion -Valley of Fire - Las Vegas
Dag 19: Vegas
Dag 20: Vegas
Dag 21: Vegas - Thuis
Dag 22: Ergens tussen
Eventueel dag 22:

Optie 2:

Dag 1 …. San Francisco
Dag 2 San Francisco x
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Carmel/Monterey
Dag 5 Carmel/Monterey - Pismo/San Simeon
Dag 6 Pismo/San Simeon - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas Valley of fire - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Capitol reef
Dag 16 Capitol Reef - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab - Monument valley
Dag 19 Monument valley - Page
Dag 20 Page - via desert view drive - Grand canyon
Dag 21 Grandcanyon - Flagstaf-williams-seligman-kingman -Vegas
Dag 22 Vegas -Thuis

Voor welke route zouden jullie gaan of hebben jullie misschien nog een betere (handigere route)?
Indien route 1, waar zouden jullie de extra dag tussen plaatsen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker voor de route via DV gaan, dus route 2.
Als je route 1 doet zou ik een extra nacht Moab nemen.

Marianne
Vanity
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 okt 2017, 17:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Vanity »

Ik vond persoonlijk Yosemite een van de mooiste parken. Zeker ook als afwisseling op de canyons/rode rotsen die we erg mooi vonden, maar op den duur ook wel genoeg gezien hadden :wink:. Maar dat is natuurlijk ook weer persoonlijk!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal mee eens. Yosemite toevoegen kan wel maar dat zou dan ten koste van de kust moeten gaan. Zeker in mei zal het prachtig zijn.
Is LA een must? Zo niet dan zou je vanuit SF een deel van de kust kunnen doen, dan Yosemite en dan richting DV.
Ik zou de route dan wel omdraaien.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door tomhster »

Ik zou LA ook laten zitten. De dingen die je daar wilt doen vallen stuk voor stuk tegen en de dagen die je bespaart kun je elders heel goed gebruiken.
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Yosemite willen we heel graag zien, deze had ik er uit gehaald omdat het in route niet haalbaar was. Nu twijfel ik weer heel erg! LA lijkt ons sowieso niet heel spannend...
Wat is de snelste route vanuit Yosemite naar - Vegas? Aangezien tioga pass echt nog dicht zal zijn. Vegas aan het einde van de reis leek me erg prettig, dat zou dan met toevoeging van Yosemite onhandig zijn..
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Laura&Edwin »

De snelste is dan via Bakersfield. Niet de mooiste route vind ik, maar wel de snelste. Je zou ook via de Carson Pass kunnen gaan. Deze is wel open als de Tioga en de Sonora Pass nog dicht zijn. Je kunt dan ook nog eenvoudig via Death Valley rijden en zo naar Las Vegas. Via Bakersfield kan dat ook en dat is dan nog steeds sneller dan via de Carson Pass.

Ik denk dat ik dan toch via Bakersfield zou gaan.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Hanne2
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2018, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door Hanne2 »

Een tijdje stil geweest omtrent onze 1e reis naar Amerika vanaf 16 april tot en met 7 mei 2019, maar we hadden na jullie reacties genoeg stof tot nadenken! We hebben besloten LA te skippen en Yosemite toch weer toe te voegen. Dit zou het dan ongeveer moeten worden (tickets zijn nog niet geboekt!):

1 Amsterdam - SFO
2 SFO
3 SFO
4 SFO - Carmel/Monterey
5 Carmel/Monterey - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - lone pine
8 Lone pine - Death valley
9 Death valley - Las Vegas
10 Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - capitol reef
16 Capitol Reef - Moab
17 Moab
18 Moab - Monument valley
19 Monument Valley - Page
20 Page - via desert view drive - Grand canyon
21 Grandcanyon - Flagstaf-williams-seligman-kingman -Vegas
22 Vegas -Thuis

Marianne jij gaf aan dat je de route zou omdraaien, ik neem aan dat je daarmee bedoelt starten in Vegas en eindigen in SFO? Waarom raad je dat aan, zodat we later in het jaar in Yosemite zijn misschien?
Martin & Marianne schreef:Helemaal mee eens. Yosemite toevoegen kan wel maar dat zou dan ten koste van de kust moeten gaan. Zeker in mei zal het prachtig zijn.
Is LA een must? Zo niet dan zou je vanuit SF een deel van de kust kunnen doen, dan Yosemite en dan richting DV.
Ik zou de route dan wel omdraaien.
Marianne
Ik hoor graag jullie reacties!


groetjes Hanne
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hanne2: advies gevraagd.

Bericht door tomhster »

Ik mis eigenlijk een dag in Page. Die dag kun je terugverdienen door van SF rechtstreeks naar Yosimite te rijden. De omweg die je nu hebt gepland voegt niet zo heel veel toe naar mijn mening.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer