Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door babarage »

Via Heathrow klinkt als een vlucht met British Airways. Dan kun je alleen met betaling een stoel kiezen van te voren. Of bij het inchecken 24 uur van te voren gratis. Dat is helaas tegenwoordig bij de meeste maatschappijen zo.

Kijk ook even wat je voor dezelfde vlucht kwijt bent als je rechtstreeks bij BA zou boeken, kun je ook niet gratis je stoelen boeken overigens maar geeft je soms net wat meer speelruimte als er gedoe is met wijzigende vluchttijden.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Het ticket gaat niet komen van Seatguru.com. Dat is een website waar plattegronden van vliegtuigstoelen op staan. Als je boekt bij Vliegwinkel, krijg je van hen een ticket met een boekingscode . Daarmee kan je inloggen op de website van de luchtvaartmaatschappij en als je mazzel hebt kan je een stoel kiezen, al dan niet tegen betaling. Let er wel op dat je soms meerdere boekingscodes krijgt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

En als je via vliegwinkel.nl boekt overtuig je er dan ook van dat, zoals je zelf zegt, het inderdaad inclusief RUIMbagage is want op dit moment bieden de meeste brokers alleen maar de goedkoopste variant aan van de tickets. Dus, afhankelijk van de maatschappij, zónder ruimbagage.
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

De vlucht is idd via BA. Echter moet ik dan 2 tickets kopen van Dusseldorf naar Londen en dan Londen naar SFO. De reis van LHR naar SFO is dan al 745£ zonder stoel te kiezen...

Bij de vlucht aangeboden op op vliegwinkel.nl is er ruimbagage 23kg en handbagage inbegrepen op alle 4 vluchten. Het staat toch helemaal bovenaan het vluchtschema van de vluchten, dus vermoed ik dit toch.
Tripair biedt juist dezelfde vluchten aan inclusief bagage aan 452€ in economy.
De vluchtnummers zijn allemaal hetzelfde en via dezelfde maatschappijen (BA heenreis en Finnair terugreis)

Bij KLM rechtstreekse vlucht kwam ik op 900€ inclusief een stoel gekozen aan de nooduitgang (heen- en terugreis).

Het is dus: goedkoop boeken en hierna hopen dat een stoel gekozen kan worden, ofwel duur boeken en zeker zijn van een stoel (prijs is dan wel het dubbele)
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Division »

Als je DUS-LHR-SFO en terug boekt, dan boek je 1 ticket.

Finnair-vluchtnummer is een codeshare, die vlucht wordt gewoon uitgevoerd door BA.
Afbeelding
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Jaa klopt idd Division, op het moment van typen zat ik er even mentaal compleet door. Veel te veel opeenvolgende uren zitten rondzoeken waardoor ik even kortsluiting had en gewoon 'germany' niet vond in de lijst bij BA. Hierdoor dacht ik dus een extra vlucht te moeten boeken.

Op het werk heb ik het aanraden gekregen om die reis te boeken via vliegwinkel.nl en dan bij de airline zelf een account aan maken en hopen dat de mogelijkheid er is om een stoel te kopen. Ofwel dan binnen 48uren voor vertrek. Aangezien de prijs goedkoop is inclusief bagage.
Hij zie ook dat 80cm eigenlijk voldoende is. Zelf gaat hij 3-4x per jaar ver naar Azië en zegt hij dat dit voldoende is. Twijfel, twijfel,....
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Boeken via bv vliegwinkel.nl is alleen zinvol als er een groot prijsverschil is met boeken bij de maatschappij zelf. Nadeel van boeken bij bv vliegwinkel.nl is dat je in geval van wijzigingen niet direct contact op kunt nemen met de maatschappij, het contact moet via de winkel (broker) waar je je ticket gekocht hebt. Als het prijsverschil maar een paar tientjes is zou ik liever rechtstreeks bij de maatschappij boeken.
Als je meer info geeft over je data dan krijg je mogelijk nog wat gerichter advies/tips.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door babarage »

Malinois schreef:
Hij zie ook dat 80cm eigenlijk voldoende is. Zelf gaat hij 3-4x per jaar ver naar Azië en zegt hij dat dit voldoende is. Twijfel, twijfel,....
Bedoel je met stoel kiezen dan dat je voor iets als world traveller plus wil gaan (premium economy) ofwel economy met meer beenruimte? Dat is niet zomaar een stoel kiezen namelijk maar vaak een ugrade. Dus die moet je gewoon van meet af aan kopen.

Gaat het je om bulkhead seats / exit row seats realiseer je dan dat je meestal pas na boeken stoelen kan vastleggen en dus kans dat die al weg zijn. En ik meen dat bv BA die nog wel eens wil vasthouden voor klanten die status bij ze hebben dus ook nog niet gezegd dat je die specifiek kan kiezen. De bulkheads zijn iig geblokkeerd voor gezinnen met babies.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Bedoel je met stoel kiezen dan dat je voor iets als world traveller plus wil gaan (premium economy) ofwel economy met meer beenruimte? Dat is niet zomaar een stoel kiezen namelijk maar vaak een ugrade. Dus die moet je gewoon van meet af aan kopen.

Gaat het je om bulkhead seats / exit row seats realiseer je dan dat je meestal pas na boeken stoelen kan vastleggen en dus kans dat die al weg zijn. En ik meen dat bv BA die nog wel eens wil vasthouden voor klanten die status bij ze hebben dus ook nog niet gezegd dat je die specifiek kan kiezen. De bulkheads zijn iig geblokkeerd voor gezinnen met babies.
De upgrade naar premium economy was mooi geweest, maar zal het prijstechnisch toch niet worden. Eerst wou ik economy + stoel kiezen voor wat extra beenruimte en dit is precies ook al prijzig (bij KLM allesinds).
Het is spijtig dat er geen stoel gekozen kan worden via boeking bij een bookingssite bij aanschaf van het ticket. Pas xx tijd juist voor de vlucht
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Boeken via bv vliegwinkel.nl is alleen zinvol als er een groot prijsverschil is met boeken bij de maatschappij zelf. Nadeel van boeken bij bv vliegwinkel.nl is dat je in geval van wijzigingen niet direct contact op kunt nemen met de maatschappij, het contact moet via de winkel (broker) waar je je ticket gekocht hebt. Als het prijsverschil maar een paar tientjes is zou ik liever rechtstreeks bij de maatschappij boeken.
Als je meer info geeft over je data dan krijg je mogelijk nog wat gerichter advies/tips.
Via die site is het juist geen 600€ inclusief bagage (zonder een stoel te kiezen, als dat mogelijk moest zijn). De vlucht is via KLM en als ik dat via de site bekijk kom ik op 800€ uit voor dezelfde condities en juist dezelfde vluchten.
Gebeuren zo'n wijzigingen dan vaak? Het is voor een trip van eind februari tot begin maart, dus de kans is dan wel groter lijkt me. Zolang het ver genoeg op voorhand is kan het geen kwaad denk ik.

Het vluchtschema is als volgt:
Heen: Dusseldorf naar San Francisco met tussenstop in Londen
Terug: Dallas naar Dusseldorf met tussenstop in Londen
Hierbij 2 vluchten gekozen met lange tussentijd tussen de vluchten in Londen (2.5u en 3u). Dit als tip gekregen aangezien Londen wat hectisch is en er precies nog altijd een extra controle is met lange wachtrijen.
Bij Brussel als startpunt zou ook gaan (is even ver als Dusseldorf voor ons) maar is 125€ duurder.
Amsterdam is 2.5u rijden en is ook altijd via Londen met dezelfde overstaptijden. Via KLM de heenreis is goed te doen, maar terugkomen met Delta maakt het prijzig (~900) en bij aankomst nog eens 2.5u in de auto vertoeven.
Via Parijs zie ik niet zitten, veel te lang in de trein zitten achteraf.
Ik denk dat ik alle combinatie's wel geprobeerd heb, maar voor de zekerheid nog maar eens alle bookingsites afgaan. Er zijn precies toch veel mogelijkheden met meerdere vliegmaatschappijen maar niet elke booky regelt hiermee.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Onze vlucht is wel 3x gewijzigd, de eerste 2x was het maar een verschil van een uurtje ofzo maar de 3de wijziging was veel groter, de tussenstop veranderde van Philadelphia naar Londen, een uur vroeger vertrekken en 3 u vroeger in Las Vegas, en de vlucht wordt nu door BA uitgevoerd ipv AA, niet dat ik dat erg vond hoor!
Dus ja wijzigingen gebeuren, zeker als je vroeg op voorhand boekt...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Frasi »

Malinois schreef:Het is spijtig dat er geen stoel gekozen kan worden via boeking bij een bookingssite bij aanschaf van het ticket. Pas xx tijd juist voor de vlucht
Dat maakt niet uit. Met je boekingscode kan je je vlucht opzoeken bij de airline en daar (al-dan-niet tegen betaling) stoelen reserveren. Het is afhankelijk van de airline en/of je frequent flyer status of je al voor inchecken stoelen kan vastleggen. Waar je je ticket hebt gekocht veranderd hier niets aan.
Ik boek vaak via een OTA en kan vervolgens binnen 5 minuten al mijn stoelen op klm.nl vastleggen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Malinois
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jun 2018, 23:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Malinois »

Vanessa007 schreef:Onze vlucht is wel 3x gewijzigd, de eerste 2x was het maar een verschil van een uurtje ofzo maar de 3de wijziging was veel groter, de tussenstop veranderde van Philadelphia naar Londen, een uur vroeger vertrekken en 3 u vroeger in Las Vegas, en de vlucht wordt nu door BA uitgevoerd ipv AA, niet dat ik dat erg vond hoor!
Dus ja wijzigingen gebeuren, zeker als je vroeg op voorhand boekt...
Ik wist niet dat dit doorgaans zo veel gebeurde. Bedankt voor de info! :thumbup:
Dat maakt niet uit. Met je boekingscode kan je je vlucht opzoeken bij de airline en daar (al-dan-niet tegen betaling) stoelen reserveren. Het is afhankelijk van de airline en/of je frequent flyer status of je al voor inchecken stoelen kan vastleggen. Waar je je ticket hebt gekocht veranderd hier niets aan.
Ik boek vaak via een OTA en kan vervolgens binnen 5 minuten al mijn stoelen op klm.nl vastleggen.
Dan gaan we het ook op die manier doen! Allen bedankt voor de verduidelijking :thumbup:
s_janssen
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 okt 2011, 16:45

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door s_janssen »

gisteren geboekt: AMS-SFO 9 aug heen en 28 aug terug voor 669 euro incl koffer, met United. Een hele mooie prijs voor augustus.
De tickets zijn te vinden via Momondo, en worden gevonden bij Schipholtickets. (Als je daar direct naar toe gaat zijn ze ineens 721.)

De tickets zijn niet elke dag te vinden. Vannacht wel, gisteren overdag niet, eergisteren weer wel.

Succes
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Vanessa007 »

Het is vaak dat de prijzen 's nachts goedkoper zijn! Onze tickets waren overdag €900,00 en 's nachts €535,00...
Gebruikersavatar
ryan
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 feb 2008, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ryan »

Daar lijkt het inderdaad wel op dat ‘s avonds en ‘s nachts goedkoper is... Gister aan het einde van de avond 6 tickets Ams-lax geboekt bij united... :D 509 euro! Voor eind augustus - begin september dit jaar. Nu, ‘s ochtends rond de 730 euro :shock:
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Miquel »

die 509 euro is inderdaad een koopje.. (er van uitgaande dat hier bagage bij zit en dit een rechtstreekse vlucht is)
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

United vliegt niet rechtstreeks AMS-LAX, en volgens mij is die 509 excl bagage (730 ook trouwens) dus komt nog 100 euro bij voor 1 koffer retour. Geen schokkende prijs, eind augustus is geen echt hoogseizoen meer. Maar ook geen verkeerde prijs.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door noname4 »

Bij AA en BA wordt gevraagd om API (Advanced Passenger Information) in te vullen met paspoortnummer etc. Is dat nodig om online te kunnen inchecken of kan het ook zonder? Kan je -als je niet online incheckt- ook gewoon aan de balie je instapkaarten krijgen dus zonder online in te checken en zonder het invullen van API?

Ook werd er gevraagd bij BA om een VISA nummer. Nu neem ik toch aan dat een ESTA geen VISA is. Toch?
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door sanook »

Voor online inchecken is die API volgens mij wel noodzakelijk. Je kunt overigens gewoon aan de balie inchecken dan vullen ze de API gegevens daar in maar het werkt allemaal wat vlotter als je die API gegevens van te voren al invoert. Heb je een reden om dat niet van te voren te doen ?

En ESTA is geen VISA dus bij VISA nummer hoef je niks in te vullen
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer