Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

Goede avond,

Graag zouden we volgend jaar met onze dochter van 16mnd 3 weken met een camper van Road Bear van San Francisco naar Seattle rijden.
Periode zou in de zomer zijn, speelt voor beide geen rol. Welke periode is voor deze route het meest geschikt rekening houdend op de kans voor het beste weer? Beide hiken zeer graag, dus zijn we vooral op zoek naar natuur om mooie wandelingen te doen. Graag had ik North Cascades ook gedaan, maar ik heb de indruk dat het dan al wat druk wordt. Hieronder al een kleine schets ...

Dag 1 San Francisco
Dag 2 Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Lake Tahoe
Dag 6 Lassen
Dag 7 Lassen
Dag 8 Redwood
Dag 9 Redwood
Dag 10 Crater lake
Dag 11 Crater lake
Dag 12 Depoe Bay
Dag 13 Depoe Bay
Dag 14 Portland
Dag 15 Olympic National Park
Dag 16 Olympic National Park
Dag 17 Mnt Rainier
Dag 18 Mnt Rainier
Dag 19 Seattle
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Periode zou in de zomer zijn, speelt voor beide geen rol. Welke periode is voor deze route het meest geschikt rekening houdend op de kans voor het beste weer? Beide hiken zeer graag, dus zijn we vooral op zoek naar natuur om mooie wandelingen te doen.
Als je wilt wandelen, zou ik niet te vroeg in de zomer gaan. Wij konden in 2008 op 10 juli de meeste wandelingen in Mount Rainier N.P. niet doen vanwege de sneeuw op de wandelpaden. Dat gold toen ook voor Logan Pass in Glacier N.P.. Ook Crater Lake N.P. en Lassen Volcanic N.P. liggen heel hoog en er kan in een winter veel - denk aan meer dan 10m - sneeuw vallen. In 2012 hadden wij in september geen enkel probleem met sneeuw op de wandelpaden, maar ik verwacht dat dat ook voor augustus geldt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

De 3de week van augustus vertrekken is mss ideaal? Schoolvakantie is in Amerika dan gedaan en meer kans op mooi weer. Zijn er parken die jullie nog zouden toevoegen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat augustus wel mooi is. Voor Yosemite zou juni wel mooi zijn, maar dan ben je voor de overige parken wel vroeg.
Voor een deel van je route in juni kun je eens ons 2015-verslag bekijken (Yosemite, Crater Lake, Redwoods) en voor juli ons 2006-verlsag; toen deden we ook een one way Seattle-SF. In Lassen hadden we toen nog aardig wat sneeuw medio juli, waardoor we sommige trails niet konden lopen.

Ik zou proberen Mt St Helens toe te voegen. En misschien voor Crater Lake maar 1 nacht?

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Rond 20 augustus worden vliegtickets vaak een stuk goedkoper vanwege einde hoogseizoen. Het einde van het Amerikaanse vakantieseizoen is het Labor Day weekend; het eerste weekend van september. Wij hadden in 2012 van 10 september tot 2 oktober prachtig weer met temperaturen tussen 25 en 30 graden Celsius. Dat is echter geen garantie. Nadeel is dat het al wat vroeger donker wordt en dat, zoals Marianne al aangeeft, de watervallen in Yosemite veel minder sterk zijn of zelfs droog staan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

Speelt het een rol dat je start in SF of in Seattle? Mij lijkt het logischer dat ik vertrek (20/8) van SF naar Seattle, vooraleer ik meer Noordelijk ben zijn we weer een paar weken verder zodat de meeste sneeuw weg is. Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Old Faithful »

Bij een vertrek rond 20 augustus zou ik niet meer bang zijn voor sneeuw van de vorige winter. Die is dan wel weg.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je vanaf 20 augustus gaat is de sneeuw echt wel weg. Dan zou ik eerder de start af laten hangen van zaken als ticketprijzen, hoe de weekenden vallen, waar je zit met Labor Day, kosten autohuur etc.

Marianne
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door dutch_in_seattle »

niels85 schreef:De 3de week van augustus vertrekken is mss ideaal? Schoolvakantie is in Amerika dan gedaan en meer kans op mooi weer.
Dat hangt helemaal van de regio af. Hier in Seattle beginnen de scholen pas weer na Labor Day (eerste maandag in september).

--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

Vandaag eens voor prijzen aan het informeren geweest, vertrekken half augustus of wel 5 september schilt meer dan 1500euro. Maar als ik 5 september vertrek dan blijven we er tot 25 september. Is dit te laat in het seizoen kwestie temperatuur en kortere dagen?
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door dutch_in_seattle »

Hoeft geen probleem te zijn. Het weer in de Pacific Northwest is in september vaak nog heel mooi (maar 't kan verkeren natuurlijk).
Ik zou dan wel van noord naar zuid gaan (dus van Seattle naar San Francisco) om a.h.w. "met het mooie weer mee te rijden".
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

Ik ga toch eens horen voor half juni te vertrekken, lijkt mij een ideale periode als ik de gemiddelde van het weer bekijk van de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Martin & Marianne »

Tussen half augustus en 5 september zitten 3 weken. Je kunt ook eens kijken naar vertrek in de 3e of 4e week van augustus; dan gaan de ticketprijzen ook al naar beneden.

Half juni zit je echt nog wel met de sneeuw op veel locaties. Het gaat niet om het weer op dat moment, maar om de paden en wegen die nog niet begaanbaar zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Mrvanilla »

Als je half juni gaat heb je grote kans dat:

- Lassen nog voor een groot deel dicht is
- De weg rondom Crater Lake nog dicht is (die gaat vaak pas laat open, je kunt dan niet veel doen daar)
- De hoger gelegen gebieden in Mt Rainier (het meeste dus) dicht zijn

Ik kan dit uit ervaring zeggen :wink:

Dat gezegd hebbende is het daar in die periode wel schitterend en als je de beperkingen voor lief neemt heb je nog steeds een mooie reis.
Groetjes,
Daniel
niels85
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2016, 20:42
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door niels85 »

Net nog wat aan het opzoeken geweest, het zal vermoedelijk 5 september worden van Seattle naar SF. Bedankt alvast voor de info! Nu de detail plannig uitwerken :D
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door ingrid14 »

Wij deden ook Seattle-SF.
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2016.
Wij deden wel geen Yosemite en Lake Tahoe.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reis niels85: One way San Francisco - Seattle.

Bericht door Marlies »

Wij hebben vorig jaar een deel van deze route gereden (SF - Portland) met twee kinderen van 2 en 4 jaar. Ik moet zeggen dat een aantal van de afstanden ons in de praktijk zijn tegen gevallen (ondanks dat ik van te voren rekening had gehouden met extra reistijd voor een camper tov auto). De afstanden zijn groot en sommige van de wegen schieten echt niet op (ivm mooie stops onderweg, maar ook omdat de wegen soms heel bochtig zijn). Mijn gevoel zegt dat je huidige schema hier en daar best wel ambitieus is met een kleine. Een paar dagen extra zou op sommige plekken (zeker als je van wandelen houdt) in mijn ogen heel goed van pas kunnen komen:
- Dag 1 SF -> dag 2 Yosemite: als je dag 1 aankomt in SF dan kun je pas de tweede dag de camper halen. Wij konden onze camper om 13.00 uur ophalen en waren om 22.30 uur op een camping dichtbij Yosemite (nog een klein uurtje rijden hiervandaan). Doorrijden naar Yosemite zou ik zeker niet aanraden. Bovendien heb je op deze manier maar twee volle dagen in Yosemite. Persoonlijk vind ik dat aan de korte kant in een park met zoveel mooie wandelingen.
- Dag 5 Yosemite - Lake Tahoe en de dag daarna van Lake Tahoe naar Lassen -> dit zijn twee forse rijdagen achter elkaar en biedt heel weinig gelegenheid om de prachtige omgeving van Lake Tahoe te verkennen.
- Dag 10 - 11 Crater Lake -> Wij waren aan het eind van de middag bij Crater Lake en hebben toen een eerste blik op het meer geworpen. Vervolgens in het park overnacht en de volgende ochtend driekwart van de Rim gereden (met een paar korte wandelingen). Wij vonden dat voldoende. Je zou hier misschien één ipv twee nachten kunnen blijven.
- Je hebt maar één echte dag om de kust van Oregon te verkennen. Wij vonden het prachtig (en niet te vergeten een mooie afwisseling voor de vele wegen met naaldbomen :-). Je kunt hier ook heel mooi wandelen.
- Bij de Columbia River Gorge (ten oosten van Portland) zijn vele prachtige wandelingen. Ik weet dat er vorig jaar (kort nadat wij er zijn geweest) fikse bosbranden zijn geweest, maar hopelijk dat in 2019 veel van de trails wel weer toegankelijk zijn.

Veel plezier met de voorpret. Wij denken erover om in 2019 weer te gaan (maar zijn dan wel gebonden aan de schoolvakanties). Mogelijk wordt het een rondje vanuit Seattle!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer