SIM-kaart voor vakantie

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jordyvd
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2018, 16:32

SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Jordyvd »

Hallo allemaal,

Eind juli gaan mijn vriendin en ik naar de VS voor 2 weken. De steden die we bezoeken zijn Los Angeles, San Francisco en Las Vegas. We zouden daar graag internet hebben en we zijn nu op zoek naar een SIM-kaartje.
Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. De ene beveelt iets aan en de ander zegt weer iets compleet anders.

Ons doel is om, met onze huidige telefoons, daar te kunnen internetten. Bellen hoeft niet persé. Ik denk dat we met 4GB per persoon al heel ver komen.

Zou iemand ons advies willen geven? Graag regel ik alles van tevoren, maar daar een simkaartje halen is ook geen probleem (ook al hoor ik dus dat dat ook niet altijd mogelijk is.) Zelf hebben we een Nederlandse creditcard.

Ik weet dat er een heel topic over SIM-kaarten is, maar ook daar werd ik niet veel wijzer van. :oops:

Gr. Jordy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Martin & Marianne »

Je bedoelt dat je onderweg internet wilt hebben? Is het niet voldoende om in je hotel te kunnen internetten of onderweg bij een McDonalds of zo?

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door ClaireVHaut »

ik raad je toch echt aan even het topic door te lezen. Arieli is een bekende. Dit heb je in aantal varianten en zou ik kiezen .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Division »

Dit is het centrale topic voor alle vragen over bellen en internetten in de VS: viewtopic.php?f=10&t=68607
Afbeelding
Jordyvd
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2018, 16:32

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Jordyvd »

Ik weet dat er een forum is, alleen staat er zoveel info in, dat ik er niet veel wijzer van wordt. Vandaar dit topic :wink:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door covri »

Het is inderdaad veel.
Maar op deze manier begin je dus een topic over iets waar al veel over gediscussieerd is...... en al een topic over bestaat.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door opvakantie »

Veel tips staan inderdaad in het genoemde topic.
Als je het gewoon simpel wil houden ga je als je aankomt naar een telecomboer en haal je een sim only pre-paid kaartje.
Wij gaan meestal naar T-Mobile en laten het in de winkel direct in orde maken. Ze steken het kaartje in de iPad en checken of het werkt.
Dan kun je gewoon x aantal GB in een maand opmaken en klaar. Er is echter op zoveel plekken wifi dat je je moet afvragen of je het wel nodig hebt.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Hard Rock Cafe. »

We zijn nu in de US met een sim kaart van prepaid zero. Werkt zonder enig probleem. Kaartje erin aanzetten bij landing en gelijk internet. Geen gedoe met codes. Ze hebben genoeg keus in diverse kaartjes. Gewoon besteld in Nederland. Ze zitten in Amsterdam. Kaartje lag na twee dagen in de brievenbus. Als je een sim koopt in Am. zelf zal vast goedkoper zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door PSVwally »

In principe staat er in de eerste post van dat andere topic heel veel info. Als dat voor mensen die nieuw hier zijn en/of geen verstand van die zaken hebben niet begrijpbaar is zou die openingspost misschien aangepast /ge-update kunnen worden.
Roy & Lisa
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2014, 08:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Roy & Lisa »

Wij zitten nu ook in de US en hebben wij aankomst in een AT&T store een SIM kaartje gekocht voor in onze Hotspot router. Deze gelijk in orde laten maken door de beste man bij AT&T, we betaalde $75,- voor 8GB data SIM t.b.v een hotspot device.

Ondertussen zitten we op de 11e dag in de US en hebben net 1GB verbruikt met zijn 2-en. Elk hotel/motel/restaurant heeft tegenwoordig wel een gratis WIFI mogelijkheid waardoor we niet heel veel gebruik maken van onze hotspot router.
2016: Californië, Arizona, Utah & Nevada
2018: Utah, Idaho, Wyoming, South Dakota, Colorado, Arizona & Nevada
2019: Florida
Jordyvd
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2018, 16:32

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Jordyvd »

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Zo te horen kan ik daar gewoon een prepaid kaartje kopen en deze gebruiken.
Bedankt allemaal! :thumbup:
Gebruikersavatar
bigoak
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2013, 10:27
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door bigoak »

Wij hebben vorig jaar een kaartje opgehaald bij T-mobile: https://support.t-mobile.com/docs/DOC-26344. 2GB op 4G+ (waar beschikbaar) en daarna onbeperkt op een lagere snelheid. Je kunt zelfs 1000 minuten bellen en onbeperkt berichtjes (SMS) versturen naar Nederland (met het Amerikaanse nummer). Als je deze SIM kaart in een (geschikte) Nederlandse telefoon doet in plaats van je eigen SIM kaart, dan heb je ook nog Whatsapp op je eigen NL nummer (tenminste dat hadden wij wel).
En dat alles voor $30 excl. tax (ongeveer $1.30).

Hou er wel rekening mee dat in de USA je niet overal bereik hebt. Zie https://prepaid.t-mobile.com/prepaid/coverage-map voor de dekkingskaart van T-mobile.
2003/2004/2012/2013/2015/2016/2017/2018 (2x)/2019 (2x)/2022/ 2023 (2x)
2024: Texas (april) & Centraal USA (okt/nov)
www.bigoak67.nl
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Henrytje »

Graag wil ik toch ook nog even een vraag droppen in dit topic. Overal lees ik namelijk over mensen die willen internetten en daarvoor SIM kaartjes willen aanschaffen. Wij willen echter niet kunnen internetten (dat doen we wel ergens waar we of free Wifi kunnen inloggen) maar in noodgevallen kunnen bellen. We moeten iig een keer bellen naar een hotel voor de shuttle service en naar Phantom Ranch om onze reservering te bevestigen. That's all. In NL hebben we ook gewoon een prepaid kaartje.
Ik lees over SIM kaarten die je koopt en die een maand geldig zijn en behoorlijk duur voor die paar telefoontjes. Zijn er geen andere opties voor ons? Of kunnen we gewoon met ons NL tel bellen? Of werkt dit helemaal niet in de VS?
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door opvakantie »

Voor twee telefoontjes kun je gewoon met je eigen toestel bellen.
Check wel even of je provider daar geen restricties op heeft en of je toestel compatible is aangezien je aangeeft pre-paid te hebben.
Gast

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door Gast »

Een beetje fatsoenlijk hotel laat je Free landline calls maken binnen de US, dus dan kun je de telefoon vanuit het hotel (bv de nacht(en) voor je aankomst in het hotel waar je moet bevestigen) toch gewoon gebruiken? Vanaf je kamer bellen is wel zo handig.
crazywarning
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 aug 2009, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Arnhem

Re: SIM-kaart voor vakantie

Bericht door crazywarning »

Ik heb de afgelopen jaren telkens een T-Mobile shop bezocht. Eerste keer een simkaartje gehaald met T-Mobile One Prepaid. Dit kost 75 dollar, is een maand gelding en heeft onbeperkt internet, binnen US bellen en smsen. Ook te gebruiken in Canada en Mexico. Aangezien wij ook naar Canada gingen was dit voor ons dit jaar weer het meest gunstige.

In jullie geval zou de Simply Prepaid optie ook meer dan voldoende zijn. 45 dollar voor 4GB of 55 dollar voor 6GB.

Hier een overzicht van de verschillende prepaid mogelijkheden van T-Mobile https://prepaid.t-mobile.com/marketing- ... _plans.pdf

Ze zijn zeker niet de goedkoopste, dan kom je eigenlijk toch uit op de eerder genoemde Arieli bijvoorbeeld, maar wij vonden het fijn om toch een shop in te kunnen stappen als er iets niet lekker werkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer