Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis niels: San Francisco - Las Vegas, mei vakantie 2019.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
niels
Amerikafan

Reis niels: San Francisco - Las Vegas, mei vakantie 2019.

Bericht door niels »

Hallo allemaal,

Na 12 jaar geleden al een keer met vriendin in Amerika te zijn geweest, willen we volgend jaar in de mei vakantie nu met onze 2 kinderen gaan.
Het is dus ook al weer een aantal jaar geleden dat ik "actief" was op dit forum, maar wil nu graag weer gebruik maken van alle kennis en ervaring die jullie hebben met dit deel van Amerika.
Het volgende heb ik in gedachten en hoor dus graag jullie meningen hierover. :D

Naast ons gezin zullen ook mijn ouders, zus, zwager en zoon meegaan. Kids zijn dan volgend jaar 8, 10 en 13 jaar.
We hebben al 2 campers geboekt via Tioga Tours, en vluchten zullen binnenkort geboekt kunnen gaan worden.
We zijn allemaal sportieve mensen die van wandelen houden en graag in de natuur vertoeven, we willen dus ook zoveel mogelijk in de nationale en staatsparken overnachten.
Mijn ouders, zus en ik vertrekken al week eerder (erna was geen optie) naar de VS, om eerst nog een bezoek aan San Fransisco en Yosemite te brengen. We halen daarvoor na bezoek stad in San Fransisco al de 1ste camper op en rijden dan via Yosemite naar Las Vegas waar de rest van de groep dan op 19 april zal landen.
Omdat mijn vader en ik de campers zullen besturen, kunnen we op de vrijdag in Las Vegas al camper 2 ophalen op dag dat groep 2 aankomt (moeder en zus zullen back-up chauffeurs zijn).

Dag 1 vrijdag 12 april: Amsterdam - San Fransisco
Dag 2 zaterdag 13 april: San fransisco
Dag 3 zondag 14 april: San fransisco
Dag 4 maandag 15 april: camper ophalen, San Fransisco - Manteca (Turtle Beach RV Resort?)
Dag 5 dinsdag 16 april: Manteca - Yosemite valley (Upper of North campground)
Dag 6 woensdag 17 april: Yosemite valley (Upper of North campground)
Dag 7 donderdag 18 april: Yosemite valley - Bakersfield (ongeveer) eerst ochtend bezoek aan Mariposa grove.
Dag 8 vrijdag 19 april: Bakersfield - Las Vegas (Oasis las vegas RV resort) Camper 2 ophalen.. (vanaf hier met 2 campers)
Dag 9 zaterdag 20 april: Las Vegas - Death Valley (Furnace creek campground)
Dag 10 zondag 21 april: Death Valley - Valley of fire (Arch rock/ Atlas Rock campground)
Dag 11 maandag 22 april: Valley of fire - Zion (watchman campground)
Dag 12 dinsdag 23 april: Zion (watchman campground)
Dag 13 woensdag 24 april: Zion - Bryce Canyon (North campground)
Dag 14 dondergdag 25 april: Bryce Canyon - Goblin state park (Goblin state park campground)
Dag 15 vrijdag 26 april: Goblin state park - Arches national park (Devils garden campground)
Dag 16 zaterdag 27 april: Arches national park - Death horse point state park (Kayenta /wingate campground) (dag gebruiken in Arches)
Dag 17 zondag 28 april: Bezoek canyonlands, overnachten weer op Death horse point state park (Kayenta / wingate campground)
Dag 18 maandag 29 april: Death horse point state park - monument valley (Monument Valley KOA) (ochtend death horse state point park bezoek)
Dag 19 dinsdag 30 april: Monument Valley - Grand Canyon (mather campground)
Dag 20 woensdag 1 mei: Grand Canyon (mather campground)
Dag 21 donderdag 2 mei: Grand Canyon - Lake mead (boulder beach campground) bezoek hoover dam, overnachting daar in buurt dus dichtbij LV.
Dag 22 vrijdag 3 mei: Lake mead - Las vegas, campers inleveren, hotel overnachting.
Dag 23 zaterdag 4 mei: Las Vegas - Amsterdam
Dag 24 zondag 5 mei: Aankomst Amsterdam

Campings zijn suggesties die ik, wanneer mogelijk meteen zoveel mogelijk wil vastleggen.
Graag hoor ik hoe jullie tegen deze route aankijken.
Alvast bedankt voor alle feedback. :thumbup:

Groeten Niels en familie.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis niels: San Francisco - Las Vegas, mei vakantie 2019.

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

geen ervaring met camperreizen, gezien de enorm mooie streek waar je doorrijdt vindt ik Bryce - Goblin wel een lange trek. Door in het begin van jullie tweede deel van de reis( met 2 campers ) eerst een zijsprong naar death valley te maken missen jullie de dag die je eventueel in Capitol Reef zou kunnen gebruiken om Bryce-Goblin in twee dagen te doen. Bryce-Torrey is een enorm mooie route, Capitol Reef kan je prachtige wandelingen maken. Zoals altijd is het een keuze maken.

Hopelijk valt het weer mee, want berggebied en een hoogvlakte.....

Camperreizers kunnen waarschijnlijk meer tips geven.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis niels: San Francisco - Las Vegas, meivakantie 2019.

Bericht door Martin & Marianne »

Death Valley is inderdaad wat onlogisch zo. Als je het wilt doen dan zou ik het meenemen tussen Yosemite en Las Vegas. Jammer voor de rest van het gezelschap maar je hebt dan elders wat meer tijd.
Ik zou op Fruita kamperen in Capitol Reef en niet doorrijden naar Goblin Valley.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Reserveer op tijd rondom Arches april is daar peak season.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Dank je wel voor de reacties. Ga even kijken death valley of eruit te halen of al in eerste stuk te plaatsen (en dan een bliksem bezoek..)

Wil inderdaad zo snel als mogelijk is de campings vastleggen.

Zal de nieuwe opzet hier weer even posten.

Gr Niels
Ed-USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ed-USA »

Mooi, maar ook vol schema. Mijn ervaring met mijn kids is dat er op een gegeven moment een soort verzadiging optreed en dat het goed is een paar rustdagen te hebben waarop we gewoon een dagje bij een zwembad hangen. Heb je daarna weer ruimte, energie en zin om door te gaan. Jouw kids kunnen uiteraard anders zijn....
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Beste allemaal,

Een iets andere opzet maar nog steeds met death valley. Bij onze vorige reis hebben we death valley ook overgeslagen en dat willen we eigenlijk nu dus niet missen ondanks dat het eigenlijk niet helemaal op de route van het 2e deel (vanaf dat we met 2 campers reizen) van de reis ligt.
Maar om toch een nacht in capitol reef te kunnen staan en zo de dag bryce canyon - goblin state park op te slitsen heb ik de nacht arches eruit gehaald. Onze vorige reis hebben we dit park uitgebreid bezocht en dit kwam dan het beste uit.
Hieronder nogmaals de reis met het aangepaste stuk in rood.

Dag 1 vrijdag 12 april: Amsterdam - San Francisco
Dag 2 zaterdag 13 april: San Francisco
Dag 3 zondag 14 april: San Francisco
Dag 4 maandag 15 april: camper ophalen, San Francisco - Manteca (Turtle Beach RV Resort?)
Dag 5 dinsdag 16 april: Manteca - Yosemite valley (Upper of North campground)
Dag 6 woensdag 17 april: Yosemite valley (Upper of North campground)
Dag 7 donderdag 18 april: Yosemite valley - Bakersfield (ongeveer) eerst ochtend bezoek aan Mariposa grove.
Dag 8 vrijdag 19 april: Bakersfield - Las Vegas (Oasis las vegas RV resort) Camper 2 ophalen.. (vanaf hier met 2 campers)
Dag 9 zaterdag 20 april: Las Vegas - Death Valley (Furnace creek campground)
Dag 10 zondag 21 april: Death Valley - Valley of fire (Arch rock/ Atlas Rock campground)
Dag 11 maandag 22 april: Valley of fire - Zion (watchman campground)
Dag 12 dinsdag 23 april: Zion (watchman campground)
Dag 13 woensdag 24 april: Zion - Bryce Canyon (North campground)
Dag 14 dondergdag 25 april: Bryce Canyon - Capitol Reef (Fruita campground)
Dag 15 vrijdag 26 april: Capitol Reef- Goblin state park (Goblin state park campground)
Dag 16 zaterdag 27 april: Goblin state park - Dead horse point state park (Kayenta /wingate campground)
Dag 17 zondag 28 april: Bezoek canyonlands, overnachten weer op Dead horse point state park (Kayenta / wingate campground)
Dag 18 maandag 29 april: Dead horse point state park - monument valley (Monument Valley KOA) (ochtend eventueel gebruiken voor corana arch of zelfs als we vroeg gaan en zin hebben de delicate arch wandeling arches)

Dag 19 dinsdag 30 april: Monument Valley - Grand Canyon (mather campground)
Dag 20 woensdag 1 mei: Grand Canyon (mather campground)
Dag 21 donderdag 2 mei: Grand Canyon - Lake mead (boulder beach campground) bezoek hoover dam, overnachting daar in buurt dus dichtbij LV.
Dag 22 vrijdag 3 mei: Lake mead - Las vegas, campers inleveren, hotel overnachting.
Dag 23 zaterdag 4 mei: Las Vegas - Amsterdam
Dag 24 zondag 5 mei: Aankomst Amsterdam

Graag hoor ik wat jullie van deze opzet vinden ipv het skippen van death valley (waar vooral vrouwlief het niet helemaal mee eens was deze te missen :roll:
Laatst gewijzigd door niels op 10 jun 2018, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis niels: San Francisco - Las Vegas, meivakantie 2019.

Ik vind het wel mooi zo, zeker als Arches geen must is. Je zou natuurlijk ook Goblin Valley over kunnen slaan.
Kies je bewust niet voor Lower Pines in Yosemite?

Het is San Francisco, niet Fransicso. En Dead Horse, en niet Death Horse.

Marianne
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Hoi Marianne, dank voor je snelle reactie, goede vraag waarom geen lower pines. Denk dat ik gekeken heb naar openingsdatum en daar april zag staan en dacht als dat nu eens later wordt staan we daar. Of hoeven we ons daar geen zorgen om te maken? Welke van de drie raad je aan?

Heb voor Goblin gekozen omdat ik op forum geregeld lees dat leuk park is voor de kinderen om er rond te lopen en we het zelf ook nog niet gezien hebben.

En betreft de spelfouten :oops:
Kan ze zeker niet meer aanpassen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een bezoek aan Goblin Valley is zeker leuk met de kinderen. En als je daar ook overnacht heb je ook meer tijd voor Capitol Reef. Maar je kunt ook een bezoek brengen op weg van Capitol Reef naar Arches.

Je kunt een bericht achteraf nog aanpassen via het pennetje rechtsboven in het bericht. Dat kan tot een paar dagen na plaatsing geloof ik.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Goblin Valley zelf is met 2 uurtjes wel bezocht.
Natuurlijk je kunt er ook lange wandelingen maken, waarmee je meer tijd kwijt bent.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Rij je nog steeds van Capitol Reef naar Goblin en niet verder? Dan zou ik daar zeker ook de Little Wild Horse Canyon meepakken. Is vlakbij, kun je een paar uurtjes zoet mee zijn en superleuk ook voor de kinderen.
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

We zijn inderdaad nog steeds van plan niet verder dan Goblin. Had Little Wild Horse Canyon ook gezien en mede daardoor doen besluiten tot daar te gaan die dag. Zodat we zowel voor capitol reef en goblin en de canyon voldoende tijd hebben.

Keerzijde is dat we Arches grotendeels overslaan. Maar anders zouden we hier op de zaterdag zijn en las dat het in de periode dan al erg druk in het park kan zijn, dus vandaar ook deze keuze gemaakt, en keuzes moeten we toch maken, want kunnen niet alles doen en zien..

Weekend gebruiken we dan grotendeels voor Canyonlands en dead horse state park.

Maandag ochtend willen we dan vroeg richting Arches gaan om Delicate Arch trail te lopen.
Las ook wel goede verhalen over de Corona Arch die buiten het park ligt? Iemand hier ervaring mee? Of als we de keuze hebben gewoon voor Delicate Arch trail gaan?

Gr niels
smeerkaas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door smeerkaas »

Ik vind de Delicate Arch bijzonderder dan de Corona Arch, die ook wel mooi is. De wandeling naar de Corona Arch is wel mooier dan die naar de Delicate Arch.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Canyonlands (island in the sky deel) en dead horse SP kan je goed in een halve dag bekijken. Wil je Canyonlands het needles deel ook doen dan heb je idd wel veel meer tijd nodig. Het ligt nl niet echt dicht bij elkaar, althans de ingangen dan
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Als je in Moab een dag vroeg (!) opstaat en zorgt dat je rond kwart over zeven, half acht uiterlijk het park inrijdt, kun je ook in het weekend nog best even wat zien van Arches. Wij waren er afgelopen zomer om kwart over zeven en het was heerlijk rustig en overal plaats op de parkeerplaatsen. Dan kun je in een paar uur toch nog mooi de Scenic drive doen, rondje lopen bij Double Arch en Windows section. Ik vind dat toch zeker wel de moeite waard.
niels
Amerikafan

Bericht door niels »

Bedankt voor de reacties. Ik ga nog even kijken naar dit stuk van de planning om dan misschien toch Arches toe te voegen.
Ik zie dat PSVwally aangeeft een halve dag voor Canyonlands Island in the sky deel en dead horse SP. Is het beide vooral echt uitzichtpunten of is wandelen ook nog de moeite waard?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een paar wandelingen maken is zeker de moeite waard. Zeker die naar Mesa Arch. En bijvoorbeeld die naar Grand View Point. Veel tijd hoeft dat niet te kosten.
Kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

niels schreef:goede vraag waarom geen lower pines. Denk dat ik gekeken heb naar openingsdatum en daar april zag staan en dacht als dat nu eens later wordt staan we daar. Of hoeven we ons daar geen zorgen om te maken? Welke van de drie raad je aan?
Ze zijn alledrie open in april. Het maakt weinig uit welke je kiest. Je weet dat je de camping in Yosemite zeker tijdig moet reserveren? Heb je al gekeken hoe dat werkt?
Het zal er niet zo druk zijn als in de zomer en je bent er ook niet in het weekend, maar omdat er minder plaatsen beschikbaar zijn in april kan het toch wel druk zijn.
Zie voor meer informatie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm. Je moet op 15 december reserveren. Het is niet gek om op 15 november eens te oefenen.

Zion zal ook op tijd gereserveerd moeten worden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 okt 2018, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Martin & Marianne schreef:Een paar wandelingen maken is zeker de moeite waard. Zeker die naar Mesa Arch. En bijvoorbeeld die naar Grand View Point. Veel tijd hoeft dat niet te kosten.
Kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.

Marianne
Die twee inderdaad, dan heb je al een goed beeld. Mesa Arch (als je er maar 1 zou doen, dan deze!): drie kwartier met even genieten van het uitzicht erbij. Grand view Point, anderhalf uur maximaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer