Global entry / RTP-Nl

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

thefreeze schreef:Wij komen vrij laat op MCO aan met de directe vlucht vanaf AMS en dan heb ik geen zin om nog te gaan zoeken naar de lokatie voor het interview.

Ik heb de CBP een mailtje gestuurd en gevraagd of de locatie van het interview op Tampa airside of landside is, Tampa is wat kleiner dan MCO of ATL en hopelijk dus makkelijker om tijdens de vakantie even langs te wippen voor het interview. Ik laat het weten als ik antwoord heb.
Stel je echt niet veel voor van het interview hoor. Twee vragen beantwoorden en je paspoort afgeven is binnen 5 minuten gepiept. Wij hebben het gewoon na aankomst gedaan. Landden om 14.50 en hadden om 16uur interview gepland op Miami. Waren uiteindelijk te vroeg, en konden ook eerder naar de balie.

Volgens mij heb je op MCO enrollment on arrival, dus even checken of het kantoor nog open is.

Edit: ik check nu net de link en zie dat Miami inmiddels is toegevoegd aan EoA locaties, dus nu naast Tampa en Orlando ook in Miami.
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Jimmy12345 »

Hoi,

Ik heb dit onderwerp gevolgd en denk dat het zeker interessant is voor mensen die regelmatig naar de USA reizen maar dat het voor degenen die slechts 1 keer per jaar gaan niet zo belangrijk is. Zelf hebben wij er overigens geen moeite mee om na een lange vlucht even in de rij te staan.

Als je voor 5 jaar Global Entry krijgt als gewone jaarlijkse vakantieganger, heb je daar dus het eerste jaar al niets aan want je kunt het interview pas doen als je al in de USA bent. Dan betaal je uiteindelijk per persoon 100 dollar voor 4 jaar. Dus dat is 25 dollar per persoon om wat sneller door de douane te komen. Als ik soms lees waar mensen een paar dollar op willen besparen dan denk ik dat je meer kunt besparen door gewoon even in de rij aan te sluiten. Dat scheelt je dus 50 dollar als je met 2 personen bent. Dus voor frequente reizigers ideaal maar voor de gewone vakantieganger wat minder denk ik. Voor die 50 dollar doe ik liever iets anders maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk.

Prettige bijkomstigheid: als lekker veel mensen van de Global Entry gebruik gaan maken worden bij crew/diplomatic de rijen langer en de gewone rijen korter. Dus de Global Entry reizigers betalen dan voor het verkorten van mijn rij waarvoor dank :thumbup:

Groetjes
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

Dreammodus on:

Prettige bijkomstigheid: als lekker veel mensen van de Global Entry gebruik gaan maken worden bij crew/diplomatic de rijen langer en de gewone rijen korter. Dus de Global Entry reizigers betalen dan voor het verkorten van mijn rij waarvoor dank :thumbup:

Dreammodus off.

Das leuk bedacht. :clap: Maar nee.. :lol: :lol: :lol:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

En er zijn diverse manieren om de kosten voor global entry vergoed te krijgen. Maar inderdaad, voor de gemiddelde toerist voegt het niet veel toe. Maar als je 5 keer of meer per jaar voor US immigrations staat is $100, zefls als je het zelf moet betalen, het echt.meer dan waard.
Laatst gewijzigd door roelb op 09 jun 2018, 04:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Ik begrijp je punt Jimmy, maar inderdaad voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Iedereen maakt andere keuzes op zijn vakantie; ik vind het heerlijk als ik gewoon gelijk door kan lopen. Ik zoek wel heel goed naar de goedkoopste tickets, en de goedkoopste manier van auto huren, etc. Zo doet iedereen het op zijn manier. Overigens kon Roel ook nu gelijk door de rij van crew/diplomatic, zonder dat hij zijn Global Entry al had. Dus kost je dan $ 20 per keer :mrgreen: ! Wij gaan 2 - 3 keer per jaar, dan is het toch wel lekker. Maar eerlijk is eerlijk, voor 1 keer per jaar zou ik het ook al doen !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Loek »

Ik ben ook maar toerist, maar ik ben een toerist die in Amerika woont en dan loont het zeer zeker de moeite. Wij reizen minimaal 3x per jaar naar het buitenland, sommige jaren meer en die $100 is het mij wel waard als ik zie hoe snel wij door immigration vliegen. Voor Europese toeristen die eens per jaar naar de US gaan lijkt het me daarentegen wel een prijzige luxe, maar als ik zie hoe lang de rijen zijn voor "non residents", kan ik me wel voorstellen dat men toch kiest voor Global Entry.
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Ter info:
Heb vandaag mijn Global Entry gegevens gecheckt op de website. Mijn GE is geldig tot mijn verjaardag in 2024 [mijn verjaardag was net voor de enrollment date]. Die van mijn vrouw is geldig tot 2023 (haar verjaardag is in augustus).
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Nou, wij vliegen morgen met het gezin van Dusseldorf naar Atlanta (en twee uur later door naar Tampa), ben heel benieuwd hoe het gaat ... We zijn conditionally approved, dus hopelijk gaat het allemaal soepel en kunnen we snel het interview doen. We zijn met z'n 4-en, en hebben 2:10min voor de volgende vlucht. Ik begrijp dat het ivm de vakantieperiode heel druk kan zijn ! We zullen zien, en ik zal het hier laten weten.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Gast »

Goede vlucht en fijne vakantie!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Dank je, @Terpies ! Inmiddels in het bezit van Global Entry. Hierbij hoe dat bij ons ging.

Wij kwamen (vanuit Dusseldorf dus) aan op Atlanta. Ik heb bij 2 medewerkers gevraagd hoe dat ging, beide zeiden dat ik eerst door de gewone immigratie moest, en dat daarachter de Global Entry balie was waar ik mij mocht melden. Bij de derde medewerker (ingang rij Immigrations for Visitors), zei deze dat ik gelijk daarheen mocht, en hij begeleide ons overal langs tot bij de Global Entry balie. Helaas zei de medewerker daar dat we toch echt eerst door reguliere Immigration moesten. Raar, maar goed, we gingen maar niet in discussie.
Na door Immigrations te zijn gekomen, melden we ons weer bij de Global Entry balie (zit gelijk bij de uitgang) en moesten we even wachten op een andere medewerker. We hebben daar 10min zitten wachten totdat de betreffende medewerker kwam. Die vroeg nog wel of we genoeg overstaptijd hadden, want ging wel eventjes duren. Maar op dat moment hadden we nog 2uur, dus geen probleem. Hij nam al onze 4 paspoorten (mijn vrouw, 2 kinderen (18 en 15) en mijzelf) en is zeker 10min aan de slag geweest ermee. Toen mochten we ons allevier tegelijk melden bij hem, en werden er foto's en vingerafdrukken genomen, werd al onze informatie gechecked (email-adres voor bevestiging, woonplaats) en waren we klaar. Interview zou ik het dus niet willen noemen. Het proces heeft ongeveer 20min in totaal geduurd, en daarnaast dus nog 10min wachten. En nu dus voor 5 jaar Global Entry ! Wij zijn blij :D :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Margret
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jan 2012, 10:42
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Margret »

fijne vakantie
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door Almere vak V »

Twee weken geleden geregeld op Seattle. Was in 2 minuten gepiept. Blij dat dit weer kan!! Loop je toch weer een stukje relaxter het vliegtuig uit!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door MattRob »

Gisteren teruggekomen. Op de terugvlucht bij inchecken de Known Traveller Numbers laten toevoegen, zodat we allemaal TSA Pre hadden. Ook dat was lekker; extreem korte rij, die heel snel ging, geen schoenen uit, geen riemen af, geen laptops uit tas, etc. Heel relaxed ! Nu de volgende trip (nov 2018) voor het eerst als Global Entry naar binnen, benieuwd naar die ervaring !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
BostonBean
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2018, 21:09

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door BostonBean »

Ik heb de discussie hier gevolgd en begreep dat het een aantal van jullie gelukt was om je voor global entry te registreren. Ik wilde me vandaag ook registreren, maar helaas lukte het niet. Dit is wat ik heb gedaan:

Eerst login.gov profiel aangemaakt en vervolgens ingelogd op https://ttp.cbp.dhs.gov/dashboard .
Geklikt op "Apply for a Trusted Traveler Program" en aangeklikt dat ik geen US citizen ben, op een Nederlands paspoort reis, en geen permanent resident van de VS, Canada of Mexico ben.

De website geeft mij dan alleen de optie om me te registreren voor SENTRI. Als ik Nederlands paspoort in bijvoorbeeld Duits verander, dan staat Global Entry wel in het rijtje met opties.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Hebben jullie je op een andere manier geregistreerd?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Dit heeft maar even open gestaan, dit voornaar.

Overigens staat de aanvraag van mijn wederhelft nog steeds op pending, terwijl de mijne in mei plots naar conditional ging en ik eind mei het proces heb afgerond in ATL. Direct na elkaar aangevraagd.
BostonBean
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2018, 21:09

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door BostonBean »

Helaas. Toch bedankt voor de reactie, roelb! Zo nu een dan blijven proberen en het nieuws in de gaten houden, dan maar...
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SuzieQ »

Dus het is nu niet meer mogelijk om aan te vragen?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
BostonBean
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2018, 21:09

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door BostonBean »

Klopt helaas, Suzie. Ik check tegen beter weten in nog om de week nog of hij misschien weer openstaat, maar jammergenoeg zonder succes. Volgens Schiphol is de prognose eind 2018: https://twitter.com/Privium/status/1028016451851112450
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door SuzieQ »

Is er al meer duidelijkheid?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Global entry / RTP-Nl

Bericht door roelb »

Nou, nee, minder. De tekst is sinds kort helemaal verdwenen van de website en op twitter wordt opeens verwezen naar het ministerie, zonder enige tijdsindicatie. Degene die dat antwoord kreeg trok daarna de conclusie dat het dus wel helemaal afgeblazen zal zijn: https://twitter.com/Schiphol/status/1062215936961327106

De projectleidster zegt op Linkedin nog wel dat ze het project leidt, dus het is niet helemaal om zeep geholpen:

https://nl.linkedin.com/in/lisette-loor ... k-b1a40a20

Niemand die haar via via kent toevallig voor wat inside info? Of iemand anders die bij V&J werkt?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer