Euro-dollar in 2018

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door kalaman »

Inderdaad, maar wel in jouw voordeel als je maart vorig jaar vergelijkt met maart dit jaar....
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

kalaman schreef:Maar toch benieuwd of er al eens iemand uitgerekend heeft hoeveel de koersschommelingen effectief uitmaken op het totale kostenplaatje...
Dat niet. Ik accepteer gewoon de koers zoals die op het moment is dat ik in Amerika ben.

Enkele weken geleden schreef ik in een ander topic wel
Old Faithful schreef: Één cent stijging of daling maakt een verschil van ongeveer €6,89 per $1000.
De laatste anderhalf jaar was het verschil tussen de hoogste en laagste koers ongeveer 20 cent. De twee jaar daarvoor was er, op een enkele uitschieter na, een bandbreedte van ongeveer 10 cent.

Iedereen mag voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is de aankoop van dollars te timen. Ik vind het alleen leuk af en toe analyses te maken. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door kalaman »

:wink: :thumbup:
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Inges »

Old Faithful schreef:
kalaman schreef:Maar toch benieuwd of er al eens iemand uitgerekend heeft hoeveel de koersschommelingen effectief uitmaken op het totale kostenplaatje...
Dat niet. Ik accepteer gewoon de koers zoals die op het moment is dat ik in Amerika ben.

Enkele weken geleden schreef ik in een ander topic wel
Old Faithful schreef: Één cent stijging of daling maakt een verschil van ongeveer €6,89 per $1000.
De laatste anderhalf jaar was het verschil tussen de hoogste en laagste koers ongeveer 20 cent. De twee jaar daarvoor was er, op een enkele uitschieter na, een bandbreedte van ongeveer 10 cent.

Iedereen mag voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is de aankoop van dollars te timen. Ik vind het alleen leuk af en toe analyses te maken. :mrgreen:
Dat geldt eigenlijk voor mij ook. Het verschil tussen 1.25 en 1.17 is op een paar 100 dollar niet echt een groot verschil. Maar het is gewoon leuk om naar Amsterdam te fietsen (in mijn geval kan dat) en een paar honderd dollar te kopen als de koers 1.25 aangeeft. Zeker als ie daarna weer zakt. Natuurlijk maakt het niet veel uit maar toch hoop ik op 1.25 eind juli. Maakt de auto iets goedkoper ;-)

Verder is er niet veel aan te veranderen en zal ik het moeten nemen zoals het is. In aug 2016 was het 1.07 en dat is wel een heel verschil met 1.25 zeker als je iets wil kopen in de verenigde staten. Het is momenteel "goedkoper" om naar Canada te reizen ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

The precipitous decline in the euro may have come to an end, at least for now. After briefly declining beneath the November low into levels carved out during 2015/16, buyers stepped in aggressively on Wednesday. A trend-line rising up from January 2017 is also in confluence with long-term price support.

On the weekly chart, the euro tried to put in a modestly bullish reversal bar, but it’s certainly not of the high-conviction variety. Perhaps we will see a bit of early-week weakness in the euro, but as long as last week’s low at 11510 holds, then the outlook is neutral at worst, tentatively bullish for a recovery bounce.
Dit klinkt toch wel positief. @old faithful: kan je nog eens jouw analyse erop los laten? Die begrijp ik toch telkens beter dan wat dailyfx schrijft. Het valt me hier vooral op dat deze schrijven de kritische support op 1.1510 had staan t.o.v. 1.155.
de dag tot nu toe ziet er in geval goed uit, maar er komt zo tussen 1 en 3 's middags nog wel eens een kink in de kabel die het beeld 180 graden laat draaien.
Zolang de euro niet verder zakt, ik kan wel leven met een koers rond de 1.17/1.18
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Linda85 »

Ik begrijp alles hier maar half, maar ik werk in Amsterdam centrum waar je blijkbaar redelijk goed kunt gaan wisselen, en ga alleen op reis met bank pas (ING) en CC (mastercard ING) die op vorige reizen niet altijd overal hebben gewerkt, dus ik ga maar eens een paar honderd dollar meenemen dit keer. Ik accepteer gewoon de koers op reis zoals ie komt hoor, maar wat denken jullie? Op dit moment kan ik bij Pott Change 100 dollar krijgen voor 86 euro. De keurs doet wat ie wil, maar ik ben niet zo goed in het interpreteren van bovenstaande, nog een maandje wachten of niet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Het valt me hier vooral op dat deze schrijven de kritische support op 1.1510 had staan t.o.v. 1.155.
euro-dollar week.JPG
Dat is een klein, in mijn ogen irrelevant, verschil. Ik ga uit van de bodem van november vorig jaar op 1.1554, het artikel in jouw bericht gaat uit van de huidige potentiële bodem op 1.1510. Het is in allebei de gevallen de bovengrens van de zijwaartse range waarin de koers in 2015, 2016 en de eerste helft van 2017 bewoog. Het zou een technische verzwakking zijn als de uitbraak uit die range teniet gedaan zou worden.
Er is nog een reden waarom dit niveau kritisch genoemd kan worden. Met de uitbraak boven 1.15 werd een stijgende trend gestart: hogere bodems en hogere toppen. Nu lijkt er in de weekgrafiek een bodem op ongeveer hetzelfde niveau als de vorige bodem te ontstaan: 1.1554 vs 1.1510. Dat betekent dat de stijgende trend is verlaten en is overgegaan in een zijwaartse trend. Een duidelijke daling onder 1.15 zou een lagere bodem zijn en daarmee de start van een dalende trend betekenen.
euro-dollar dag.JPG
Op deze daggrafiek zie je waarom ik het heb over een potentiële bodem in de weekgrafiek. Op deze daggrafiek is de dalende trend met het patroon van lagere bodems en lagere toppen nog steeds intact. De laatste bodem is 1.1510, ongeveer hetzelfde als de laatste bodem in de weekgrafiek. Momenteel lijkt (bij het vraagteken) opnieuw een lagere top gezet te worden. Dat betekent dat het niveau van de laatste bodem op 1.1510 nog een keer getest zou kunnen worden. Dat is gezien de kracht van de korte dalende trend niet verwonderlijk.
Groet,

Old Faithful
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Linda85 schreef:De keurs doet wat ie wil, maar ik ben niet zo goed in het interpreteren van bovenstaande, nog een maandje wachten of niet?
Op dit moment is er geen peil op te trekken. Het lijkt wel of er elke dag nieuws is dat de voorgaande voorspelling compleet onderuit veegt. Na het dieptepunt is er een goed herstel onderweg voor de Euro (gunstig voor ons) en dat wordt onderschreven door deze post van vandaag
The G7 summit that begins in Canada on Friday could prove to be a difficult hurdle for the US Dollar to jump, focusing attention on renewed fears of a trade war just as the currency is beginning to lose some of its recent strong gains.
...
As the chart below shows, the Euro has been rallying against the Dollar since the end of last month, possibly signaling a trend change.
Maar dit kan over een uur weer compleet anders zijn. Wachten kan goed, heel goed of heel verkeerd uitpakken. Het ligt er maar even aan hoeveel zekerheid je hebben wilt. De huidige koers is in elk geval nog steeds gunstig te noemen gezien wat we de afgelopen jaren gehad hebben.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door sanook »

Maar wel op het laagste niveau van het laatste half jaar...
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Nee, van een dieptepunt op 1.154 op 29 mei, is hij momenteel al weer naar 1.177. Dat is toch een aanzienlijke verbetering al.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door sanook »

Klinkt leuk maar in een grafiekje ziet het er minder leuk uit:
Afbeelding
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Tja, there's lies, damn lies and statistics. Elke grafiek kan je zo manipuleren dat hij er ongunstig uitziet. Of juist heel gunstig uitziet.
EURUSD.png
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

Het is maar net naar welke periode je kijkt. Volgens Queste is de koers de afgelopen dagen gestegen, volgens Sanook de afgelopen weken gedaald en ik concludeer dat de koers ongeveer hetzelfde is als zo'n half jaar geleden aan het begin van het grafiekje. We hebben allemaal gelijk. :wink:
Groet,

Old Faithful
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Linda85 »

:lol: het is inderdaad net hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik het voornamelijk fijn dat de euro meer waard is, period. Ik wacht nog wel even, bovendien gaat het voor mij niet over enorme bedragen, dus het is meer voor de sport.
Afbeelding
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door ina »

Hij zakt nu wel heel snel van 1.17 naar 1.14 :?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Almere vak V »

Schijnt met de Turkse Lira te maken te hebben...
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Old Faithful »

ina schreef:Hij zakt nu wel heel snel van 1.17 naar 1.14 :?
Daarom had ik me gisteravond voorgenomen een nieuwe analyse te maken, want er heeft zich voor de technische analyse iets belangrijks voorgedaan.

Op 9 mei j.l. schreef ik:
Old Faithful schreef: Het volgende korte termijnkoersdoel is de bodem van 12 december 2017 net boven 1.17 en daaronder wordt het koersdoel de bodem van 7 november 2017 net boven 1.155. En dan wordt het spannend, want dat is ook de bovenkant van de zijwaartse beweging in 2015, 2016 en de eerste helft van 2017.
En op 4 juni j.l.:
Old Faithful schreef: Er is nog een reden waarom dit niveau kritisch genoemd kan worden. Met de uitbraak boven 1.15 werd een stijgende trend gestart: hogere bodems en hogere toppen. Nu lijkt er in de weekgrafiek een bodem op ongeveer hetzelfde niveau als de vorige bodem te ontstaan: 1.1554 vs 1.1510. Dat betekent dat de stijgende trend is verlaten en is overgegaan in een zijwaartse trend. Een duidelijke daling onder 1.15 zou een lagere bodem zijn en daarmee de start van een dalende trend betekenen.
En ook:
Old Faithful schreef: Op deze daggrafiek zie je waarom ik het heb over een potentiële bodem in de weekgrafiek. Op deze daggrafiek is de dalende trend met het patroon van lagere bodems en lagere toppen nog steeds intact. De laatste bodem is 1.1510, ongeveer hetzelfde als de laatste bodem in de weekgrafiek. Momenteel lijkt (bij het vraagteken) opnieuw een lagere top gezet te worden. Dat betekent dat het niveau van de laatste bodem op 1.1510 nog een keer getest zou kunnen worden. Dat is gezien de kracht van de korte dalende trend niet verwonderlijk.
Bij die tweede test op 21 juni hield het steunniveau stand. Er volgde echter een lagere top. Dat was al negatief en bij de derde test (in de cirkel) werd het steunniveau gebroken.
euro-dollar-dag.JPG
Voor de langere termijn was dit zeer negatief. Het steunniveau net boven 1.15 was namelijk ook de bodem van de laatste bodem in de weekgrafiek en de bovenkant van de zijwaartse range uit 2015, 2016 en de eerste helft van 2017.
euro-dollar-week.JPG
De kans op een zwakkere euro (en dus een sterkere dollar) in de komende weken/maanden is daarmee een stuk groter geworden.

Klik op de grafieken voor een vergroting.
Groet,

Old Faithful
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door ina »

Daar was ik al bang voor. De lira zal er vast ook mee te maken hebben en de mindere prognose wat betreft groei economie
Ik heb zelf het gevoel dat hij weer iets gaat bijtrekken volgende week maar daarna...
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Queste »

Na een redelijk stabiele periode met een flinke dip midden augustus is de Euro gisteren toch significant door de weerstand gebroken en staat vandaag weer licht positief (maar rond 2 uur wordt er nog wel eens van richting veranderd). Ook dailyFX meldt dat een uitbraak richting de 1.20 mogelijk is maar zeker nog niet zeker.
https://www.dailyfx.com/forex/market_al ... Eases.html
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Mattie112
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2018, 16:28

Re: Euro-dollar in 2018

Bericht door Mattie112 »

Kom maar op met die koers, wij gaan over een week en mijn Revolut USD saldo is nog angstvallig leeg.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer