Vraag over hotelprijzen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Pistolpete »

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over de hotelprijzen bij een roadtrip. We willen gedurende de trip vrijheid behouden en dus pas boeken op de dag zelf of de dag ervoor. De voorkeur is echt hotels, 3-4 sterren.
We zijn een beetje de kosten aan het berekenen voor de gehele reis van 22 nachten. Dan maakt een verkeerde aanname van deze prijzen nogal een verschil.

Wat zijn dan een beetje de prijzen in augustus? Uiteraard weet ik dat de locatie een verschil maakt.

Gr, Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Fuseke
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 okt 2008, 07:48

Re: hotels

Bericht door Fuseke »

Ik kijk niet zo naar het aantal sterren van het hotel. Ik zorg dat op de plaatsen waar ik langer ben ik iets goeds heb: Hotel met zwembad of met hele goede ligging. Op de dagen waar we 1 dag zitten pak ik zo goedkoop mogelijk. Ook willen we 2 keer naar een B&B gaan.

Mijn schatting ging uit van een gemiddelde van 150 euro per nacht. We zijn met 3 dus dat komt dan neer op 50 euro per persoon per nacht. Ik heb nog niet alles geboekt maar dat gemiddelde lijkt wel haalbaar te zijn voor ons met +/- 5 euro meer of minder.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: hotels

Bericht door Chi Sin X »

Op deze manier valt er weinig over te zeggen omdat we niets van de route weten. Als er heel veel nachten inzitten van steden, gaat de prijs gevoelig omhoog, zeker als er net iets speciaals te doen is in die stad wanneer je daar bent.

Er zijn ook niet overal 3-4 sterren hotels, of je moet een heel eind willen rijden.

Ik ga altijd uit van ongeveer 100 euro in minder bekende plaatsen, 150 euro rond nationale parken en toeristische plekken, 200 euro in steden. Onze komende vakantie betalen we gemiddeld 123 USD per nacht (voor 3 personen), voor ongeveer dezelfde periode. Maar we doen eigenlijk geen steden. We zitten 1 keer wat duurder (230 USD, 3 nachten, toeristische plek, best centraal). We hebben ook 4 plekken waar we maar ongeveer 50 euro per nacht betalen omdat het best afgelegen is of omdat we net in het weekend in een zakenhotel zitten. Maar ik heb best vooraf wel wat aan het zoeken geweest, en noorden van Nevada en Idaho zijn minder toeristisch dan het klassieke rondje zuidwesten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Pistolpete »

Hoi Chi Sin en Fuseke,


Bedankt

Inderdaad heb ik niets gezegd over mijn route, maar ik kan al wat met jullie input hoor. Mijn dank daarvoor. We zitten dit jaar ook niet veel in de grote steden.

We maken een rondje Salt Lake City - Yellowstone - Mount Rushmore - Denver - Moab. Linksom of rechtsom. Moeten we nog bekijken.

Ik realiseer me bijvoorbeeld dat accomodatis in en rond Yellowstone duurder zijn en bv. richting de 200 dollar gaan, maar als we in een gehucht zitten op weg naar South Dakota dat het b.v. weer 70-80 dollar per nacht kan zijn.

Tanx,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door jwensammy »

Als je last minute gaat verdiep je dan eens in priceline.
Maak ook annuleerbare backup boekingen, zeker rond populaire parken.

Weet niet voor augustus maar goede last minute deals zijn er de laatste jaren minder.
Toerisme en economie is flink aangetrokken, waardoor hotels beter bezet zijn.
Dit zie je duidelijk terug in de prijzen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door winterpark »

Ik dacht dat Priceline niet meer deed aan biedingen?

Wbt hotels, ik kijk nooit naar het aantal sterren, alleen naar Tripadvisor ratings (bij b&bs wil ik 5 volle bolletjes, bij andere hotels 4 a 4,5). En ik denk dat wat Chi Sin X zegt over prijzen ook voor ons opgaat. Meestal houden wij een gemiddelde aan van 120 euro per nacht, maar als je dat teveel vindt, is 100 per nacht ook haalbaar - gemiddeld dan he.
Fuseke
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 okt 2008, 07:48

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Fuseke »

Normaal zou ik me ook aan de 120 euro houden, maar met 2 nachten Sedona, 2 nachten B&B in Page, 3 nachten B&B in moab, overnachtingen in GC, DV en Yosemite en SF en Springdale wordt het moeilijk. Alle anderen zullen makkelijk onder de 100 euro per nacht blijven.
Het kan uiteraard beterkoop, maar dan moeten we zeker van de B&B's af. Maar dat is ieder zijn keus natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch zeker iets gaan vastleggen zo hier en daar, met name in Yellowstone. Dat had ik je in je routetopic ook al aangeraden zie ik.
Als je daar op het laatst iets moet zoeken zul je zeker de hoofdprijs betalen, of heel ver moeten rijden. De 200 dollar die jij noemt kan veel goedkoper als je tijdig iets in het park zoekt. Er zijn prima cabins in bijvoorbeeld de Old faithful Snowlodge voor iets meer dan 100 dollar.
Ook voor Moab zou ik nu alvast gaan kijken; het is daar altijd druk en duur. Leg iets vast als je iets ziet wat redelijk is; annuleren kan altijd nog, meestal tot een dag van te voren (dat geldt niet voor Yellowstone, maar dat heb je toch in het begin of eind).

Marianne
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Hard Rock Cafe. »

We boeken altijd lang van te voren. Zodra we de route bepaald hebben zoek en boek ik de hotels. Ongeveer een half jaar van te voren. De prijs is inmiddels de hoogte in geschoten. Voor NY en Washington zouden we bijna het dubbele kwijt zijn.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Pistolpete »

Hoi Martin en Marianne,


Klopt hoor, dat heb je me al lang geleden geadviseerd. Echter door onzekere agenda's hebben we nog geen vluchten durven vastleggen. Het gevolg is dat we nu gewoon 'laat' zijn en daar accepteren we de gevolgen van. Desalniettemin willen toch kijken wat een beetje kwijt gaan zijn met m.n. de hotels en waar wat te winnen valt. De rest is redelijk inzichtelijk.

Gelukkig zijn er dus relatief voordelige opties in Yellowstone.

Bedankt voor je post. Ik ben er altijd blij mee.

Gr,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door jwensammy »

winterpark schreef:Ik dacht dat Priceline niet meer deed aan biedingen
Jahoor, name your own price, kan nog steeds resulteren in leuke kortingen, de echt goede deals zijn er wel minder.
Heeft weer te maken met bezetting van hotels.
Expres deals kan ook nog leuke kortingen opleveren, hoef je niet te bieden, maar je weet niet van te voren welk hotel.
Wel welke buurt en of gratis parking, WiFi, bed choice, zwembad etc.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Martin & Marianne »

Pistolpete schreef:Echter door onzekere agenda's hebben we nog geen vluchten durven vastleggen. Het gevolg is dat we nu gewoon 'laat' zijn en daar accepteren we de gevolgen van.
Je kunt toch ook wel iets vastleggen zonder dat de tickets geboekt zijn? Zijn die nu wel geboekt? Kijk dan vanaf nu echt dagelijks of er iets vrij is, zowel in het begin als op het laatst van de vakantie. En leg meteen iets vast als je iets ziet, ook al is het maar 1 nacht,.
Want op het laatste moment iets betaalbaars vinden gaat echt niet lukken, En je wilt toch onderweg ook niet al je tijd kwijt zijn aan zoeken?
Pistolpete schreef:Gelukkig zijn er dus relatief voordelige opties in Yellowstone.
Als je er op tijd bij bent. Het zal nu veel lastiger worden.

Marianne
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Linda85 »

Ik zou voor Yellowstone en Moab als een malle gaan boeken eerlijk gezegd.. Of je moet een ongelimiteerd budget hebben...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Pete.Z »

Dankzij de mensen met “back-up” boekingen is er altijd wel wat te vinden, veel afzeggingen op het laatste moment is tegenwoordig de trend.
Van te voren boeken maakt dat je zeker weet wat je kwijt bent, maar ter plaatse lukt echt wel, ook in de parken en Moab.
Wel moet je beseffen dat je dan ook af en toe in akelig dure hotels terecht kan komen, want die hebben vaak als laatste nog plek.

Weet je 100% zeker dat je een vaste route hebt, zou ik nu als een speer gaan boeken, weet je dat niet, lekker de gok nemen en de relatieve vrijheid van ter plekke iets zoeken doen.

Normaal gesproken reken ik zelf met 100 euro per nacht, maar dat is altijd buiten het hoogseizoen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yellowstone geldt dat je tot 30 dagen voor aankomst gratis kunt annuleren. Dus er zal echt niet veel vrijkomen op het laatste moment.
Reserveren gaat via http://www.yellowstonenationalparklodges.com - er zijn anders sites, maar daar gelden andere voorwaarden en hogere kosten.

Marianne
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door SuzieQ »

Ik zou voor augustus echt niet op de bonnefooi gaan.
Wij hebben nog nooit een hotel gehad waar wij sliepen die kamers over hadden.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Vito »

Moab kan ook een drama zijn. Ik zag toen wij er zaten overal ‘no vacancy’ staan. En als ik online keek waren er nog kamers beschikbaar voor $ 500,- per nacht. Als je dat wilt betalen is het natuurlijk geen probleem.
Gebruikersavatar
Pistolpete
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 11 dec 2015, 11:28
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Pistolpete »

Hoi Martin en Marianne,


Als ik Yellowstone vanaf linksonder wil benaderen en een dag of 4-5 wil spenderen in het park, welke route en overnachtingsplaatsen zijn dan logisch?

p.s we willen bij ongeveer Cody er weer uit komen en dan vervolgens naar South Dakota door.


Gr,

Pete
2013 Florida + Denver
2013 Michigan + Chicago
2014 Canada Zuid-Oost + VS Noord-Oost
2016 Route66 Chicago - St. Louis - vlucht - LV - LA
2017 Noord-West
2018 Midden-Noord
2019 Deep South + Glacier NP + Waterton
2020 Alaska of Zuid Oost (ging niet door)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over hotelprijzen.

Bericht door Martin & Marianne »

Het maakt niet veel uit hoe je het gaat doen; wij hadden er in 2015 ook 5 nachten en hebben geboekt wat beschikbaar was. Dat leidde tot een rondje. Ik denk echt dat je niet kan zeggen dat je het op een bepaalde manier wilt inrichten; je bent afhankelijk van wat er nog vrij is. Heen en weer rijden zul je sowieso wel doen. Een must is wel een overnachting bij Old Faithful (lodge, Snowlodge, of de Inn). Dan kun je de geisers daar tegen de avond of heel vroeg in de ochtend bekijken.
Voor het noordoostelijke deel zou je kunnen kiezen voor iets in Cooke City.
Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze indeling en onze accommodaties en de planning voor Yellowstone (aparte pagina's).

Wat bedoel je trouwens met linksonder? Het is of links - via West Yellowstone- of onder - via Grand Teton. Ik zou dat laatste aanraden, met een overnachting in Jackson.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer