Ford Expedition 7 pax

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door hemmie »

sanook schreef:De grotere versie is de XLT, en is hij bijna 12" langer dan de gewone Expediton.
Zie: https://www.ford.com/suvs/expedition/mo ... ition-xlt/
Google blijft je beste vriend !
XLT zegt volgens mij niets over de lengte, de langere versie is de EL of, in de nieuwste versie, de MAX variant. Volgens wiki scheelt het bijna 15'', 12'' in de wheelbase.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door sanook »

Qua naam heb je inderdaad gelijk, het is de MAX voor de lange versie, maar de link naar de website met gegevens was wel correct, en de Ford website zegt over de lengte dit:
______________4x2/4x4 Expedition (in.)___4x2/4x4 Expedition MAX (in.)
Wheelbase_____122.5___________________131.6
Length________210.0___________________221.9
Dus 11,9 inch meer lengte en 9,1 inch grotere wielbasis, dit geldt voor de 2018 versie.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door yvonne m »

Dank je wel Hemmie voor het meedenken. Gisteravond de gewone Ford gecanceld en een reservering voor de EL gemaakt. Met de bagage komen we wel uit, daar ben ik niet zo bang voor. Mijn man is nog een beetje bang dat 3 van onze 5 grote kinderen (letterlijk groot :wink: ) niet op de achterbank passen. Het blijft natuurlijk afwachten wat de verhuurmaatschappij mee gaat geven. We hebben 3 dagen later nog een backup boeking gemaakt. We cancelen die als de kids er wel inpassen..........
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door hemmie »

Er hoeven maar 2 kinderen op de 3e rij, de kleinsten dus. Ik kan daar best goed zitten, ben 1.75m, en mijn zoon die bijna net zo lang is heeft er in maart tijdens een reis van 9 dagen gezeten, heb geen klachten gehoord. Maar, wij zijn alkemaal smal, als je forser bent kun je misschien niet meer 1 stoel omlaagklappen, en blijft er dusminder bagageruimte over.
Geen idee of bij de EL er ookmeer ruimte voor de 3e rij is, wij hebben de gewone versie (en een ouder model).
Terug in Texas!
Elcrack
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:07
Locatie: Brugge, Belgium

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Elcrack »

Wij hebben afgelopen zomer een Ford Expedition EL gehuurd in LAX.
Dat was net genoeg voor 4 volwassenene + 2 tieners op de 3de rij + 6 grote valiezen + 6 rugzakken.
Meer krijg je er echt niet in.
En dan moet je nog 1/3 van de 3de rij platleggen, want anders lukt het echt niet.
Grts
Elcrack
Gast

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Gast »

yvonne m schreef:Het blijft natuurlijk afwachten wat de verhuurmaatschappij mee gaat geven. We hebben 3 dagen later nog een backup boeking gemaakt. We cancelen die als de kids er wel inpassen..........
Waar heb je nu dan uiteindelijk geboekt en wat heb je betaald? Als de verhuur maatschappij je iets mee gaat geven is het vast geen eigen keus? Dus vast geen National...ondanks mijn advies.

Ik snap niet dat je maar 1 auto huurt met 5 kinderen, waarvan 3 lang zoals je zelf al aangaf, en dan ook nog koffers.... Maar goed... eigen keus...ik hoor graag je ervaringen na de reis.
Vin.cent

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Vin.cent »

Ook ik zou zeker 2 auto's aanraden, maar als ik zo lees doe je niks met die informatie, aangezien er al een aantal mensen zijn die dit aangegeven hebben.
Hou er rekening mee dat dit wel eens een smetje kan worden op je vakantie plus dat je ook nog eens een extra lange tijd bezig bent om je auto vol te laden, puur omdat je echt moet gaan passen en meten.
Ik heb vorig jaar 5 weken in een midsize SUV gezeten met 3 man en de daarbij behorende bagage, maar dat was al krap en dan geef jij nog aan je veel gaat kamperen, wat nog eens voor extra bagage zal zorgen.....

Mijn advies: Luister naar de ervaringen van de mensen hier en doe er iets mee!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door michelly »

Wij hebben een paar jaar geleden een Suburban met 6 personen gedeeld. Dat ging prima. Wij hadden ook kampeerspullen mee, alles kon gewoon in de auto. Yvonne (m'n schoonzus :wink: ) gaat een roofbag meenemen om het één en ander in te doen. Ze heeft een mooie deal gescoord voor deze auto en heeft dus als backup een extra kleinere auto geboekt voor een paar dagen later. Haar idee is om die eerste paar dagen in de buurt van Denver te blijven. Zo kunnen ze ervaren of het wel of niet lukt om met z'n allen in 1 auto te reizen. Zo niet, gaan ze de extra auto ophalen en zo wel gaan ze die annuleren. Ze luistert dus wel degelijk naar advies van forumleden alleen stond mijn advies niet hier op het forum :lol: :lol:
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door yvonne m »

Vin-cent en Terpies. Al eerder heb ik aangegeven een backup boeking gemaakt te hebben voor het geval dat. Dus wel degelijk 2 auto's geboekt. Niet op de zelfde dag, maar de backup halen we evt 3 dagen later op. We kunnen deze 48 uur van te voren cancelen. Zo hebben we de tijd om uit te proberen of we in 1 auto passen. Het National verhaal van jou Terpies heb ik wel degelijk bekeken, en ga ik nog bespreken met Michelly. As zondag gaan we daar eens lekker voor zitten. Bij National kan ik nog geen auto boeken, en weet de huurprijzen dus niet. Daarom heb ik hier nog niets mee gedaan. Vandaar dat ik toch voor deze prachtige deal gegaan ben, die ik overigens zo weer kan afzeggen. 1398 voor 4 weken lijkt me niet slecht voor zo'n grote bak. Het forum is een geweldig medium voor al je vragen. Er komen heel veel adviezen en tips waar ik erg blij mee ben. De adviezen worden in het gezin besproken en afgewogen. Jullie adviezen hoeven echter niet (direct) opgevolgd te worden. Mensen maken daar een eigen keuze in. Jullie adviezen heb ik echter wel opgevolgd of ga ik nog bekijken. Ik schrik wel een beetje van de felheid jullie reactie :o .
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Almere vak V »

Sommige mensen willen nou eenmaal dat je het heel erg graag naar je zin gaat hebben en proberen dit soms op een wat ongemakkelijke iets te overtuigende manier duidelijk te maken. Het grote voordeel van zo'n forum is dat je iets maar 1 keer hoeft te zeggen en dat degene aan wie het gericht is het zo vaak kan lezen als ie zelf wil. Wat diegene daarna er dan mee doet moet diegene zelf weten. (ik denk dat ik ook een forum voor mn dochters ga oprichten, moet ik alleen nog even kijken naar dat laatste puntje... :wink: :wink: :wink: )

Iedereen gunt elkaar hier de optimale beleving. Alleen vergeten we wel is dat niet iedereen hetzelfde is, dezelfde interesses heeft, of evenveel tijd ter beschikking heeft.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door hemmie »

Vin.cent schreef: Ik heb vorig jaar 5 weken in een midsize SUV gezeten met 3 man en de daarbij behorende bagage, maar dat was al krap en dan geef jij nog aan je veel gaat kamperen, wat nog eens voor extra bagage zal zorgen.....
Je kunt een midsize SUV toch niet vergelijken met een Expedition EL? Dat staat echt niet in verhouding.

Ach het hangt er ook maar net vanaf hoeveel je mee neemt. Hierboven geeft iemand aan met 6 personen ook 6 grote koffers mee te hebben gehad. Er zijn ook mensen die dan voldoende hebben aan 3 grote reistassen, dat scheelt nogal.

Met die roofbag erbij zal het vast wel lukken.
Terug in Texas!
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Franciscus »

Wij hebben vorig jaar 6 weken in een Expedition rondgereden. Vond het een fantastische auto, ik betaalde 1800 euro voor 6 weken dus dat vond ik ook goed te doen. We zaten er met 3 personen in en een kampeeruitrusting die ik niet anders kan bestempelen dan als 'overdreven veel'. (Was vooral de schuld van IcelandAir die 2 koffers per persoon in de prijs inbegrepen had en wij dus 168 kg aan bagage mochten meenemen, wat we ook zo ongeveer gedaan hebben. En dan hebben we ter plekke ook nog koelbox, gasstel e.d. gekocht......). Dat paste met de achterste stoelen plat gemakkelijk in de auto. Ik denk niet dat voor jullie bijzonder ruim zijn zal zijn maar wel te doen in een EL en met roofbag en als je jezelf een beetje weet in te houden met bagage. Het ligt er natuurlijk ook aan of je familie een beetje te pruimen is maar dat weten jullie zelf het beste..... :wink:
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Vin.cent

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Vin.cent »

hemmie schreef:
Vin.cent schreef: Ik heb vorig jaar 5 weken in een midsize SUV gezeten met 3 man en de daarbij behorende bagage, maar dat was al krap en dan geef jij nog aan je veel gaat kamperen, wat nog eens voor extra bagage zal zorgen.....
Je kunt een midsize SUV toch niet vergelijken met een Expedition EL? Dat staat echt niet in verhouding.
Het ging meer om het punt dat een auto die net wel of net niet past, niet handig is. In mijn geval, dat was een voorbeeld, voor 3 personen een Mid SUV die echt wel te klein bleek voor 3 personen(5 weken), maar zo kijk ik ook wel beetje naar de keuze en het aantal mensen wat ze wil/kan huren! 12 persoonsbus was beter geweest, alleen verzekeringstechnisch niet te doen.
Meest ideale is denk ik 2x een Standaard SUV voor de Topic Starter...(want te weinig ruimte kan echt wel een smetje worden op je vakantie, want hoe dan ook, je gaat je irriteren na een tijdje als je continue krap zit)
Gast

Re: Ford Expedition 7 pax

Bericht door Gast »

En daarom raadde ik ook aan om twee keer een EC executive boeking te doen bij National, zodat je kunt variëren qua auto keus.

Maar blijkbaar is voor TS een Expedition EL groot genoeg voor 7 personen plus bagage. Ik laat het hierbij verder en wens TS veel veilige kilometers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer