Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

tomaat85 schreef:Bellen is ff een handigheidje in krijgen vanwege het 2 traps principe. Eerst bellen met het "tussen station" en vervolgens je gewenste lijn. Het is mij niet gelukt dat met 1 handeling te doen.
Bedoel je het bellen naar Nederland? Dan werkt het niet om nummers als +31 formaat in je telefoon te hebben.

Als je vanuit de US naar NL wilt bellen moet je 011 gebruiken i.p.v. het + teken.

020-1234567 wordt dus 011 31 20 1234567
06-12345678 wordt dus 011 31 6 12345678
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Terpies, dank voor je meedenken maar Nee, dat bedoel ik niet. Met deze sim moest eerst gebeld worden met een Amerikaans nummer, (1-212- etc) daar krijg je dan de optie om je gewenste nummer in te geven (nadat je tegoed in geld en belminuten werd gemeld :( ) Dit NL nummer kiezen ging dan wel gewoon met 0031. Wat ik wel bedoel is dat het niet lukte om direct door te kiezen, dus zonder te hoeven wachten op de broker met de meldingen. Moet wel zeggen dat ik er ook verder niet veel tijd in heb gestopt. De moeders bleven op de hoogte, dat was prio 1 en ben toch vroeg op dus wat is een minuut tijd"winst"?
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door sanook »

Terpies schreef:Bedoel je het bellen naar Nederland? Dan werkt het niet om nummers als +31 formaat in je telefoon te hebben.

Als je vanuit de US naar NL wilt bellen moet je 011 gebruiken i.p.v. het + teken.

020-1234567 wordt dus 011 31 20 1234567
06-12345678 wordt dus 011 31 6 12345678
Volgens mij is dat + teken er juist om het wel werkend te maken, onafhankelijk van het land waar je bent. De + vervangt de 00 (zoals in europa) of de 011 (zoals in de usa) of 001 (zoals bv in Thailand). Dus als je het tel nr met + ervoor in je telefoon zet zou het overal ter wereld moeten werken.
Laatst gewijzigd door sanook op 13 mei 2018, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Gast »

@sanook: Dat dacht ik ook, maar in de US werkt het naar NL bellen bij ons alleen met 011 i.p.v. de +.

Ik sla standaard in mijn telefoon ook de nummers altijd op met +31 maar om naar NL vanuit de US te bellen met een US Sim werkt dit dus niet. Alleen met 011 ervoor zoals beschreven.
PieterP
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door PieterP »

We zijn net terug van zes weken met een camper van Best Time RV en een sim card van Arieli met daarop 6 GB voor vier weken en onbeperkt bellen in de VS en vaste nummers in NL. Het was ideaal, altijd en overal 4G internet, nou ja overal...., ten noorden van Malibu, Point Mugu state park hadden we een paar dagen helaas helemaal geen signaal. Elke dag even 10 mijl rijden om te bellen en de kranten te downloaden. Ook zijn er gebieden met alleen E, langzaam internet. Dat zal wel met het netwerk van T Mobile te maken hebben.
Vooraf ook al de verlenging van de kaart met 4 weken betaald, maar dat ging niet vlekkeloos, op een dag was de kaart afgelopen en werd er niet verlengd. Op mailtjes werd niet gereageerd bij Arieli, dus maar via de website de verlenging opnieuw gekocht. Een dag later kwamen er excuses en werd dat bedrag teruggestort.
Maar verder: de sim kaart is prima en goedkoop. Alleen hadden wij binnen vier weken die 6GB op, en helaas was het niet mogelijk om de verlenging eerder te laten ingaan, bijv. na drie weken. Mijn advies: koop de verlenging niet vooraf maar ter plekke op de laatste dag van de vier weken.
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door D-e-n »

Prima topic dit, veel nuttige tips ook. Het enige wat voor mij, ook na het nodige leeswerk, tricky blijft zijn de LTE frequenties.

Mijn vriendin en ik maken deze zomer een trip naar de VS en zullen de steden New York, San Francisco en Los Angeles bezoeken. Met name ikzelf gebruik mijn telefoon werkelijk voor alles en ik vind het dus fijn onderweg het (4G) internet op te kunnen, al is het maar voor de laatste subway-informatie in New York. Aangezien we enkel in de steden blijven zouden zowel met T-mobile als AT&T moeten voldoen. En het idee om het van te voren te regelen met een Arieli-kaartje spreekt me ook aan.

Het enige wat voor mij schimmig blijft zijn die frequenties. Ikzelf heb nog een oude LG G2 en het idee was deze als hotspot te gebruiken voor ons beiden (mijn Huawei Mate 8 en haar Nexus 5X). Bij de specs van deze G2 staat LTE 900/1800/2100/2600/800. Ik zie dat 2100 Mhz wordt ondersteund in de VS maar één ondersteunde frequentie lijkt me karig? Ik kan me voorstellen dat je dan gaten in je dekking krijgt en je liefst een telefoon of mifi-router hebt met zoveel mogelijk gebruikte frequenties?

Edit: en volgens mij keek ik nog verkeerd bij die 2100 Mhz frequentie ook. Dan zou 4G het helemaal niet worden. De Huawei en de Nexus die we gebruiken doen het wat dat betreft beter maar dan zou één van de twee dus ook als hotspot moeten dienen. Dat heeft niet de voorkeur
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door vinceG »

En waarom zou je dan niet gewoon de Nexus 5X als hotspot gebruiken? Uit ervaring weet ik dat deze het prima met 4G doet op alle netwerken.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door D-e-n »

vinceG schreef:En waarom zou je dan niet gewoon de Nexus 5X als hotspot gebruiken? Uit ervaring weet ik dat deze het prima met 4G doet op alle netwerken.
Ten eerste om de batterij te sparen. Ten tweede leek het me zuiverder om het gescheiden te houden. Ik zou er dan overigens eerder voor kiezen mijn Huawei te proberen als hotspot, vanwege de grote batterij en omdat ik het internet waarschijnlijk vaker gebruik dan mijn vriendin.
Travelnoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 jul 2017, 08:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet i

Bericht door Travelnoord »

De arieli en tmobile kaarten die je kan gebruiken in Canada , gaat het registreren dan wel goed ? Zijn immers us sim kaarten. Registreren die ook automatisch als je in Canada start ?
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tomaat85 »

Ariele heeft een Sim die zowel in Canada als in de USA werkt. Die heb ik afgelopen maand probleemloos gebruikt (https://www.arielimobile.com/attxgb/)
Grote Amerika fan
koendeco
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2018, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door koendeco »

Hallo,

Wij gaan in juni naar Californië.
Als ik het goed begrijp kan ik in San Francisco een AT&T-winkel binnenlopen en daar een byop card kopen met een aanvulling AT&T prepaid phone plan zonder auto play van bv. 65$.
Heb dan blijkbaar unlimited internet - geen hotspot nodig.
Blijf je dan gebonden aan een maandelijks abonnement of vervalt dit automatisch?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door HennyCox »

Afgelopen middag in Palm Desert in een t-mobile winkel een sim kaart gekocht speciaal voor touristen.
Deze is 3 weken geldig en de bundel is onbeperkt bellen, en onbeperkt data, na 2Gb gaat snelheid naar beneden.
Ik snap dat voor mensen die films kijken op hun telefoon dit niet veel is ,maar wij kunnen ons er prima mee redden.
Kosten waren in totaal $ 31,00 en dit was inclusief het installeren en activeren door de verkoper !
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door D-e-n »

In dit topic (en ook het vorige) is een aantal keren de optie voorbij gekomen om een Microsoft Lumia telefoon te gebruiken als hotspot. Ik zag dat met name roelb dit als mogelijkheid naar voren bracht.

Nu lijken me het prima telefoons voor dit doeleinde: ze zijn zuinig en de hotspot-functie zit er standaard in. Maar als ik vervolgens een aantal Lumia's opzoek op http://www.frequencycheck.com. dan zie ik toch bij heel veel Lumia's geen ondersteuning voor de Amerikaanse LTE banden, zowel bij AT&T als T-mobile. De genoemde 950 XL LTE heeft deze ondersteuning inderdaad wel (voor 75%) maar veel andere types hebben dit niet, volgens deze site althans.

Dan is de vraag: klopt de info op deze site niet of is het ook bij een Microsoft Lumia telefoon oppassen op de ondersteunde banden indien je verbinding via LTE wenst?
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Hans_Belgium »

Op 16 mei een AT&T kaart bestelt bij Arieli Mobile en vandaag op 23 mei reeds geleverd.
Dat is een snelle levering.
tobthijm
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2017, 00:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door tobthijm »

Zijn er mensen die ervaring hebben met de sim kaart van de Orlando VIP Shop & Dine 4 Less Card GOLD, Ik heb hem vandaag binnen gekregen en er zit een simkaart op met 5 dagen gratis onbeperkt Data en Bellen. Kun je hem gewoon gebruiken of zit er nog ergens een addertje onder het gras?
Helly
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jan 2009, 19:04

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Helly »

Ik had een Arieli sim besteld, speciaal duurdere variant met tethering gekocht. Bereik was overal prima, maar tethering werkte niet. Diverse mails gestuurd om te klagen, voor een eventuele oplossing, deel van het geld terug ofzo, maar 0 respons gehad.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Vanessa007 »

Oei, dat is minder... Ik heb deze week ook mijn kaartje aangekregen, ook speciaal met tethering genomen! Je kan volgens mij op het kaartje ook niet zien welke SIM het is, dus ik weet ook niet of ik wel effectief eentje met tethering heb... Zelfs in de begeleidende brief wordt er niet verwezen naar de juiste omschrijving van je aankoop...
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door noname4 »

Ik vond het ook al wat vreemd dat de specificaties van het Arieli Sim kaartje niet worden vermeld ergens na levering. Ik merkte dat al eerder op in bericht: viewtopic.php?f=30&t=60674&p=1161054#p1161054

Nou hoop ik dan maar dat bij mij tethering wel werkt, want ik kocht dat kaartje uiteraard speciaal daarvoor. Kwestie van afwachten vrees ik.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door covri »

Wij zijn net terug van bijna 6 weken rondreizen. We hadden 2 kaartjes gekocht, deze:
https://www.arielimobile.com/smtxgb

En ze werkten allebei perfect. Tethering ging prima en als we geen bereik hadden lag het aan de dekking, niet aan het kaartje.
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS deel 2

Bericht door Methorst »

Heeft iemand ervaring met het KPN pakket `kpn premium plus` ??
Ik kan mijn abonnement naar toe opwaarderen waardoor ik in de USA onbeperkt kan bellen en sms en 100GB aan data heb.
Kan daarmee dan ook een hotspot voor de andere maken.
Ben alleen wel benieuwd of je hiermee genoeg dekking/bereik hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer