Ice cream museum San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Ice cream museum San Francisco

Bericht door peterretep »

Dochterlief ziet een bezoek aan het icecream museum in San Francisco wel zitten. Het ziet er leuk uit, lekker fel roze en heerlijk fout maar de website is één van de meest nietszeggende die ik ooit heb gezien en de entreeprijs van 38 dollar p.p. lijkt absurd.

Weet iemand of dit museum de moeite waard is en, beter nog, of het de 38 dollar p.p. waard is?
chell
Amerika-ontdekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jul 2017, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door chell »

Ik heb er naar gekeken, want het zag er best tof uit, maar de reviews zijn niet heel positief. Het is allemaal vooral heel instagramwaardig, maar verder stelt het inhoudelijk niet zoveel voor. Daarnaast schijn je er nogal doorheen gejaagd te worden, waardoor bijvoorbeeld je tijd in het sprinklebad soms beperkt wordt tot 2 minuten.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Allard »

peterretep schreef:Weet iemand of dit museum de moeite waard is en, beter nog, of het de 38 dollar p.p. waard is?
Dat hangt er van af hoe lief dochterlief het afgelopen jaar geweest is. Ik denk dat ze bij terugkomst hiermee wel kan scoren op school, ongeacht of het nu leuk was of niet :) Hier is de wijsheid van een sinterklaas bij nodig. Succes Peter!

Mijn indruk: geen echt museum maar een party bestemming voor rijkeluiskindertjes. Je kent dat wel. Ouders die zelf maar met moeite iets origineels kunnen bedenken, echter wel makkelijk een greep in de kas kunnen dien, en hopla daar komt Elsa met een heel team feetjes de kindertjes op de verjaardag vermaken. Zoiets denk ik.

Wat overblijft is dat het, naast het proeven van diverse ijssoorten, wel unieke fotokansen kan bieden. Mits op dat moment de juiste gezelschapjes aanwezig zijn. Maar je bent daar niet een openbare ruimte. In Nederland mag het dan, strikt genomen, niet. Hoe het in de USA zit weet ik eigenlijk niet. Wat ik wel weet is dat de eventuele "schade"claims niet kinderachtig kunnen zijn.....
peterretep
Amerikafan
Berichten: 295
Lid geworden op: 16 nov 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door peterretep »

@Allard, dochterlief is een schat maar 4x 38 dollar is me toch een tikkie te gortig. Voor wat betreft fotokansen denk ik dat er op straat genoeg te beleven is.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Dutchess »

Allard schreef:Wat ik wel weet is dat de eventuele "schade"claims niet kinderachtig kunnen zijn.....
Wat voor schadeclaims heb je het in vredesnaam over?

Ik vind het ook een belachelijke prijs hoor. En ik heb het niet zo met ruimtes/installaties die min of meer speciaal gecreëerd zijn om Instagram foto's e.d. te maken. Ben het helemaal eens met Peter dat er genoeg fotokansen op straat te vinden zijn. En lekker ijs is elders ook vast wel te vinden, voor veel minder geld!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Allard »

Wat voor schadeclaims heb je het in vredesnaam over?
Zoiets. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe dit in de USA geregeld is. Wat ik wel denk te weten is dat het no cure/nopay systeem in de USA tot onrealistisch hoge claims kan leiden. Overigens komt het maar zeer, zeer zelden tot een zaak omdat bijna niemand daar op aanstuurt. Vaak ook omdat men er niet mee op de hoogte is dat men geportretteerd is en dat die foto vervolgens ook nog ergens gepubliceerd is.

Uiteraard zijn er op straat veel kansen. Maar toch anders dan in zo'n mierzoete over-gestyleerde omgeving vol van, in mijn beleving dan, typisch Amerikaanse kitsch..... Indien ik op een of andere manier in zo'n omgeving verzeild zou geraakt zou het me toch kriebelen om daar een paar "unieke" plaatjes te gaan schieten.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Dutchess »

Allard schreef:Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe dit in de USA geregeld is. Wat ik wel denk te weten is dat het no cure/nopay systeem in de USA tot onrealistisch hoge claims kan leiden.

Die mening over de claimcultuur in de USA hoor ik wel vaker van Nederlandse kennissen, maar het is echt niet zo dat je dagelijks dat soort zaken meemaakt hoor. De hoge claims halen wel het eens nieuws, maar dat geeft wel een enigszins vertekend beeld over hoe de gemiddelde burger dat ervaart.

En specifiek, over dit soort foto's hoef je je niet veel zorgen te maken behalve onder bepaalde omstandigheden:
https://www.nolo.com/legal-encyclopedia ... 28285.html
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Allard »

Dank je voor de link. Geruststellend. Over deze "leaving Las Vegas" achtige foto heb ik me altijd een beetje afgevraagd of het wel kon.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Ice cream museum San Francisco

Bericht door Dutchess »

Tja, het zal er van afhangen wie dat is denk ik. Maar IANAL.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer