DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door robbyvg »

Hoi allemaal,

Ik ben ook bij de winnaars van DV 2019, mijn casenumber is zeer laag EU9XX, als ik her en der lees, zouden deze meteen al in oktober aan de beurt zijn. Aangezien ik dan net vakantie heb de eerste 3 weken van oktober en ik ga reizen, kan het wel eens zijn dat ik niet aanwezig kan zijn op het interview. Wat als ik mijn interview laat verplaatsen? Ik las ergens dat het dan een hele tijd nog kan duren eer je weer aan de beurt bent? Heeft er iemand hier ervaring mee toevallig?

Is het ook al raadzaam nu overal te beginnen solliciteren aangezien ik pas binnen 6m-1j de grote oversteek ga maken? Ik ga waarschijnlijk voor mijn werk nog een paar keer over en weer op een ander visa, is er een mogelijkheid dat ik door te solliciteren hiermee in problemen kan komen?


Alvast bedankt en groeten


Robby
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Dude »

Alvast een dikke proficiat gewenst

Ik weet niet hoe snel je wil verhuizen maar je kan je interview ook uitstellen door je papierwerk iets later in te dienen, wij hebben dat ook bewust zo gedaan met ons lage nummer. Hoe het zit om je interview uit te stellen weet ik niet, misschien dat iemand anders daar een antwoord op weet

Je kan natuurlijk al wat beginnen contacten te leggen. Aangezien je al gewonnen hebt denk ik niet dat het kwaad kan al ergens te solliciteren, al is het maar om eens te oefenen of wat contacten te maken. Of ze je echt gaan aannemen of zelfs maar willen zien, met nog een jaar te wachten eer ze je zouden kunnen aannemen, weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis toch?

Veel succes
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door robbyvg »

Hoi Dude,

Thanks voor het snelle antwoord, ik heb mijn DS260 meteen doorgestuurd, gewoon door de spanning moet ik wel zeggen, met zo'n laag casenummer had ik beter nog wat gewacht denk ik, om pas in november - december aan de beurt te komen. Jij bedoelt ook wss naar het interview gaan, maar niet alle documenten afleveren? Zodat je zelf er wat mee kan spelen wanneer het visa afgeleverd gaat worden?

Er is niet echt iets dat me tegenhoudt, ik kan heel makkelijk op korte termijn onbetaald verlof nemen op mijn werk, mijn appartement verhuren en spullen bij mijn ouders stockeren, heel mijn leven was afgestemd om ooit voor korte of lange tijd naar het buitenland te gaan, dus dat zit wel snor, enkel het interview dat dus mogelijk samenvalt met mijn reis naar Japan, enkel ticket van 550 euro ligt nog maar vast, maar no worries, we gaan pas panikeren als dat probleem zich echt voordoet.

Mochten er toch nog mensen ervaringen hebben met het verplaatsen van jullie initiële interview, laat het me dan toch even weten.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door ADE01 »

Ik heb het destijds ook overwogen (en ook hier gevraagd) maar je neemt dan toch een risico. Ik weet de exacte procedure niet maar je komt weer terug op de stapel te liggen. En blijft je aanvraag tot uitstel ergens hangen dan heb je helemaal een probleem.
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Nagini »

Ik weet dit niet zeker, maar mijn idee was meer dat je met een laag casenummer dus vanaf een vroege maand je interview kan gaan plannen, ipv dat het persé in die maand moet. Ze staggeren de nummers vanwege werkdruk, neem ik aan, en om bijvoorbeeld te kunnen stoppen met oproepen als bepaalde lands/totale limieten voor visa's bereikt zijn. Het gebeurt wel vaker dat mensen om verschillende redenen (laat indienen, problemen met ds260, etc) niet in 'hun' maand het interview hebben. Wel is het zo dat als je je interview heel ver vooruit schuift, de kans bestaat dat het limiet van visa's bereikt wordt voor je interview en je dus buiten de boot valt, maar dan moet je willen wachten tot july volgend jaar ofzo (en in sommige jaren komen alle nummers aan een visa toe).
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Wanderlust »

Nagini schreef:(en in sommige jaren komen alle nummers aan een visa toe).
Huh, wanneer dan?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Nagini »

Deze link werd ook gegeven aan blitzy (een andere 2019 winnaar): http://britsimonsays.com/historical-vis ... n-numbers/ . Als er dus "current" staat, betekend dat volgens mij dat iedereen die geselecteerd is en een nummer heeft een interview mag gaan aanvragen. Dus in 2016/2017 kwam iedereen die geselecteerd was (en geen fraude, niet eligable, etc) tot een interview.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door clp90 »

Volgens mij is het inderdaad vooral iets van de laatste jaren dat sommige mensen níet aan een interview toekomen en dat niet alle nummers current worden.
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Queste »

Het is cyclisch volgens Britsimon
Why are there more selectees this year?

Each year USCIS (represented by KCC) decide how many selectees to announce. We have seen wild fluctuations in how many people they invite. Recent years have been like this:

DV2013 – 105k
DV2014 – 140k
DV2015 – 125k (First year of electronic application form DS260)
DV2016 – 91k
DV2017 – 83k (plus second draw I estimate around 10k)
DV2018 – 116k
The “ideal” number of selectees seems to be about 100k. However, we seem to be on a 2 year swing pattern. Two years the over select, then two years they under select and so on. DV2018 is a return to over selection after two calm years. Over selected years are stressful, because some people have to wait the whole year wondering whether they will get interviewed or not. I understand that feeling – I was in DV2014 – the most over selected year I know of. So – there was a lot of nervousness for many people and I remember that feeling well.
http://britsimonsays.com/dv2018-selecte ... published/
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door robbyvg »

Update

Op 21 augustus heb ik mijn 2NL gekregen, interview op 2 oktober in Brussel.

Aangezien ik zelf in Amerika was voor het werk op dat moment en pas gisteren terug was, meteen vanmiddag gebeld voor een afspraak bij Dr Wildiers, die zei dat hij op vakantie ging en ik dus best vandaag langskwam, nog eerst pasfoto's laten maken, hij heeft dan alles overlopen, bloed getrokken, urinestaal en ga dan ergens volgende week na een Xray in het plaatselijk ziekenhuis terug langs hem en hopelijk is alles dan in orde voor het interview.
Patrick1975
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 31 aug 2018, 08:03
Locatie: California

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door Patrick1975 »

Good luck op 2 oktober!
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door robbyvg »

Even een korte update

Op 2 oktober naar de ambassade geweest en alle documenten afgegeven. Geen vertaling vereist en van alles het origineel terug gehad.

Er was echter een klein probleem dat ik nog moest oplossen voordat mijn visa kon aanvaard worden dus kreeg een "soft denial" papier mee waarmee ik een vervolgafspraak moest maken.

Vandaag dan terug geweest met alle documenten en mijn visa is "approved" het was zenuwslopend zeker na de soft denial en de lange weg om die recht te zetten maar het is gelukt, binnen 4 werkdagen valt mij paspoort in de bus normaal.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door dutch_in_seattle »

Proficiat! Heb je al nagedacht waar in de V.S. je je in eerste instantie gaat vestigen?
Heel veel succes met de voorbereidingen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
robbyvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2018, 23:43

Re: DV 2019 Winnaar: Robbyvg

Bericht door robbyvg »

dutch_in_seattle schreef:Proficiat! Heb je al nagedacht waar in de V.S. je je in eerste instantie gaat vestigen?
Heel veel succes met de voorbereidingen.
Ik ga eerst 4 maand naar Wisconsin voor het werk, daarna nog even terug om alles af te handelen hier in België en dan ga ik wat rondreizen in Arizona/California om te kijken welke plaatsen mij liggen en waar ik kan werken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer