Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
TeeTeeTee
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2018, 12:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door TeeTeeTee »

Situatie: Elke keer als ik Amerika bezoek neemt US Customs mij apart voor een gezellig vragenuurtje in een verhoorkamer. Plaats van aankomst maakt niet uit: Orlando, Miami, Chicago, Los Angeles, elke keer is het raak.

Nadat ik netjes antwoord geef op de vragen (en uitleg dat ik gewoon voor 2-3 weken op vakantie kom, en voldoende geld heb voor mijn verblijf en een fulltime dienstverband in Nederland heb) mag ik de USA in.

Bij mijn laatste bezoek aan de USA kwam ik er na jaren USA reizen er eindelijk achter waarom ik elke keer tekst en uitleg mag geven waarom ik zou graag de USA in wil.

Verklaring:
US Customs: "Have you ever overstayed your visa?"
Ik: "No, I never overstayed my visa"
US customs: "In 1999 you entered the USA, upstate New York via Canada. How long did you stay in the USA?"
Ik: "That was just a daytrip from Canada into the USA, I returned the same say to Canada. My entire stay in Canada was only 2 weeks."
US customs: "Have you ever tried to find a job using your tourist VISA in the USA?"
Ik: "No, I did not. I have a full time contract in the Netherlands, I only visited the USA for vacations."
US customs: "When leaving the USA on your daytrip in 1999 you should have filled out a <formulier-naam>... rings a bell?"
(hij laat me het formuliertje zien en kijkt me serieus aan)
Ik: "I am sorry, this doesn't ring a bell. 1999 is a long ago. I don't remember filling or not filling out a form 19 years ago. I do know I only stayed in the USA for a few hours that day"


Goed, dat is dus hoogswaarschijnlijk de reden dat ik elke keer de klos ben.
Heeft er iemand enig idee hoe lang mij dit zal blijven achtervolgen?
Blue Lake Law
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 apr 2018, 13:24
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door Blue Lake Law »

Hoi TeeTeeTee,

Je mag gebruik maken van DHS Trip

https://www.dhs.gov/dhs-trip

Ik heb het maar een keer gebruikt voor een klant. Duurde heel lang (ongeveer een jaar, maar hij zei dat hij ging om te werken, hij bedoelde voor business dus niet hetzelfde situatie).
TeeTeeTee
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 apr 2018, 12:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door TeeTeeTee »

@Blue Lake Law : Super, dankjewel!
Ze willen wel heel veel informatie van me weten bij het invullen, maar ik ga het proberen. Alles is beter dan elke keer 45-60 minuten wachten voordat ik als allerlaatste mijn koffertjes van de bagageband mag halen. :wink:

Na afloop van het het vragenuurtje en nadat ik mijn felbegeerde paspoort-stempeltje kreeg heb ik nog geprobeerd om bij de US Customs beambte te vragen hoe ik van mijn red flag af kon komen, maar hij had blijkbaar geen zin om mijn vraag te beantwoorden.

Maar geen probleem, ik ga DHS Trip proberen... nogmaals mijn dank!!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door Hockey »

TeeTeeTee schreef:..... om bij de US Customs beambte te vragen hoe ik van mijn red flag af kon komen, maar hij had blijkbaar geen zin om mijn vraag te beantwoorden.
Customs is de douane. Dat zij er weinig zin in hebben is begrijpelijk.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door Dutchess »

Elke keer dat mensen "Customs" en "Immigration" verwarren worden ze weer nadrukkelijk op die fout gewezen, zelfs als het geen toegevoegde waarde heeft. Tuurlijk heb je gelijk, Hockey, maar we begrijpen toch wel wat TeeTeeTee bedoelt? Beiden zijn onderdeel van Customs & Border Protection (CBP), dus zo gek is het niet dat mensen in de volksmond "Customs" gebruiken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe lang blijft een "red flag" staan?

Bericht door sanook »

Sommigen reageren alleen om het reageren...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer