Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

revolut vraag

Ik kan vinden dat geld ophalen bij ATM tot 200 euro gratis is (of 400 bij premium)

zit er ook een max. aan top up bedragen ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Voor nieuwe Revolut kaart houders is de limiet soms 200€ per dag. Die dag limiet verandert/verdwijnt met tijd.
Ga gewoon in de APP naar top-up en vul een groot bedrag in, je krijgt direct de melding wat de limiet is, je hoeft niet eerst te bevestigen.
Of ga in de App naar Profile en kijk bij Verification & Limits.
Meys17
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Meys17 »

Op dit forum wordt vaak aangeraden om een back-up creditcard mee te nemen. Is het slim om 3 weken op een Zuid-West Amerika rondreis te gaan met een ING-creditcard (bestedingslimiet aanpasbaar tussen 1000-5000 euro), een Revolut Prepaid Card en de standaard ING-betaalpas als mogelijke betaalmiddelen?
Hierbij gaat het mij vooral om het feit dat de ING-creditcard in hotels waarschijnlijk als enige geaccepteerd wordt als borg bij het inchecken, in tegenstelling tot de Revolut Card.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door roelb »

Ik zou er een normale kaart bijnemen. Zo'n prepaid kaart is erg beperkt.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Vito »

Wij reizen al 25 jaar met slechts 2 MC's van dezelfde rekening. Nog nooit een probleem gehad dus het lijkt me mee dan voldoende wat jij hebt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Meys17 schreef:Op dit forum wordt vaak aangeraden om een back-up creditcard mee te nemen. Is het slim om 3 weken op een Zuid-West Amerika rondreis te gaan met een ING-creditcard (bestedingslimiet aanpasbaar tussen 1000-5000 euro), een Revolut Prepaid Card en de standaard ING-betaalpas als mogelijke betaalmiddelen?
Hierbij gaat het mij vooral om het feit dat de ING-creditcard in hotels waarschijnlijk als enige geaccepteerd wordt als borg bij het inchecken, in tegenstelling tot de Revolut Card.

ik heb mijn cc van de ING mee (limiet 3500 laten zetten, moet maar genoeg zijn), mijn 2 bankpassen van 2 verschillende rekeningen (doe ik altijd als ik buiten Europa op vakantie ga) en mijn revolut (die zal ik voornamelijk gebruiken voor supermarkten etc. daar zet ik een x-aatal dollar op , ik koop iedere keer als de koers beetje leuk is). Mijn zoon heeft ook zijn CC mee (Rabobank) en zijn bankpassen. Ik gebruik mijn gewone CC voor autoborg en ik heb geen hotels (ga tentkamperen) dus ik verwacht dat ik geen backup nodig heb
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Hinko
Amerika-expert
Berichten: 4899
Lid geworden op: 01 aug 2011, 21:12
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Hinko »

Zullen we niet teveel off topic? Dit topic is eigenlijk bedoelt voor vragen over Revolut.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Mijn Revolut kaart werd bijna overal aanvaard hoor, zelfs een hotel ter plaatse mee betaald.
Het is volgens mij zeker een goede back-up optie, maar weet dat er beperkingen zijn.
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door dirkmuis »

roelb schreef:Ik zou er een normale kaart bijnemen. Zo'n prepaid kaart is erg beperkt.
Want?

Ik ben net 3 weken in Florida geweest en heb overal de Revolut kunnen gebruiken. Mijn hotelboekingen staan uiteraard op een creditcard omdat ik vooraf gereserveerd heb maar ik kan als ik wil in de hotels gewoon betalen met Revolut.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

Ik heb de kaart 52 keer succesvol gebruikt in september 2016... Activiteiten, restaurants, op de Icelandair vlucht, soms een hotel, tankstations, winkels, parking, BC Ferries, de nationale park pass in canada, ...

Voor de auto en het gros van de hotels gebruikte ik m'n normale Visa kaart, omdat ik gehoord had dat de reservaties/waarborg die ze soms op je kaart blokkeren, bij Revolut wekenlang erop kan blijven staan, zelfs na de definitieve afrekening. Dus voor grote uitgaven waarbij dat risico bestond, gebruikte ik de kaart niet.
ClaireVHaut schreef:revolut vraag

Ik kan vinden dat geld ophalen bij ATM tot 200 euro gratis is (of 400 bij premium)

zit er ook een max. aan top up bedragen ?
30.000/jaar, zegt mijn app (standard plan).
Verder zie ik ook "FX transactions: 6000€/month free", daarna 0.5%.


Als jullie op reis vertrekken, zet je dan al je balans om naar USD of laat je alles gewoon in EUR staan?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Stan.Gobien »

Ik zet af en toe wat balans om van EUR naar USD als de koers gunstig is :)
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door UitHolland »

Als ik het dus goed begrijp doen jullie de top up met een bank overschrijving?

En die is dan van euro naar euro.. Dat kost geen geld toch?

En als ik het goed begrijp kun je dan daarna van euro overzetten naar je USD rekening...?

Ik hoop dat er iemand is die mij het werken met de Revolut kan duidelijk maken. Ik zag op het forum van Revolut dat een top up direct naar USD geld kost.
1% per top-up with a credit card

3% per USD top-up with a debit card

4% (1% plus 3%) per USD top-up with a credit card.
Op dit moment kan ik met de twee creditcards die ik heb geen topup doen, American Express wordt niet aanvaart en RaboCard komt na het invullen van de CVV code nog met de raboscanner langs en dat past niet op het scherm en is dus onmogelijk te scannen. :roll: :clap:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

ik top up via mijn creditcard . Bijvoorbeeld.. 50 euro vanaf mijn gekoppelde creditcard zet ik op mijn revolut, dan is mijn saldo 50 euro. Die 50 euro exchange ik dan naar CAD (in mijn geval), dus 50 euro inwisselen voor dollars.. Ik doe alles via de app en geen kosten.

Ik koop dus niet direct dollars, maar wissel om van euro naar dollar.. dan heb je geen kosten, andersom dus wel.. direct dollars kopen is dus duurder dan eerst euro's op je revolut zetten en die inwisselen. Ik check dagelijks de koers en als het gunstig is wissel ik om.

zie foto..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door UitHolland »

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Inges »

Ik heb van Revolut een bankrekening nummer gekregen (GB79 REVO 000 *******) op mijn eigen naam en daar stort ik via mijn bank euro's op. Dat is er binnen een halve (werk)dag. Daarna zet ik het om naar dollars. Dat kost helemaal niets.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

Inges, via de app gaat het nog sneller (staat het er direct op)..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Inges »

ClaireVHaut schreef:Inges, via de app gaat het nog sneller (staat het er direct op)..
Uuuhhh die optie heb ik nog gemist. Hoe doe ik dat? Ik wil niet vanaf mijn andere CC een top up doen maar gewoon vanaf mijn bankrekening
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door ClaireVHaut »

je bankrekening die je gekoppeld hebt aan je revolut.. die staat in je app (althans bij mij wel)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door asv60 »

Ik snap het ook niet hoor!
Als ik top up via bank transfer doe, zie ik in de app mijn Revolut IBAN.
Daar stort ik altijd euro's op vanaf mijn bankrekening.
Maar misschien is het bij jou anders.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden

Bericht door Q-BiC »

Ik heb nooit een eigen rekening moeten "koppelen"... Wel zie ik 2 rekeningnummers staan (van Revolut zelf, maar op mijn naam). Een "local" account en een "swift" account. Geen idee wanneer ik welk moet gebruiken. (Het is 2 jaar geleden dat ik de kaart/app gebruikt heb...)

Topup vanaf een kredietkaart doe ik ook nooit.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer