6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Bennogr »

Weer eens iets anders: bijltjes gooien of boogschieten.

Bijltje gooien (zelf nooit gedaan, maar zoon is erg enthousiast): https://www.yelp.com/biz/kick-axe-throw ... e+throwing

In een biercafe in Brooklyn even na Brooklyn Heights, dus problemen met een 15-jarige, bel ze van tevoren want het is nogal een reis vanuit de andere stadsdelen, zou jammer zijn als je dan niet binnen mag. Maar ik vermoed dat ze wel een oplossing hebben.

Of boogschieten: https://www.yelp.com/biz/gotham-archery ... e+throwing of in Queens: https://www.yelp.com/biz/queens-archery ... sq=archery

Zoals gewoonlijk: er is in New York echt van alles te doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

...
Laatst gewijzigd door meyem op 22 mei 2018, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Ik ga eens kijken.

Denk voor de 2 "vrije" dagen dat ik nog iets zoek 's-avonds voor in Astoria. Dat moet wel leuk zijn, ook met eten, en dan nog een dag richting Queens met 's-avonds honkbalwedstrijd. Overdag dus nog invullen... :-)
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door meyem »

...
Laatst gewijzigd door meyem op 22 mei 2018, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
dujardin
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 07 feb 2005, 10:27

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door dujardin »

Heb niet heel het topic gelezen, dus excuses als het al genoemd is...
In Astoria is er het Museum of the Moving Image, dat ik wel de moeite waard vind (hangt een beetje af van de tijdelijke tentoonstellingen die er op dat moment zijn).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

thanx Dujardin. Die was ik al tegen gekomen bij mijn speurtocht :-)
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Zo :-). We zijn weer terug. Komende week zal ik een verslagje met foto's maken en hier plaatsen. Nu even iets in het kort, zonder foto's.

Alles eigenlijk best goed gelopen. Schiphol was niet zo spannend. Was alleen koffer inleveren, en paar keer check. De vlucht met Delta naar JFK verliep probleemloos. Daar aangekomen was het natuurlijk nieuw en afwachten. Door de douane viel ook mee. Sommige gasten stonden er een aantal minuten. Wij waren er met 2 minuten doorheen. Even paspoort kijken, vingerafdrukken en iets met een oogscan. Dochter moest beide handen de vinger afdrukken, ik dacht ik een hand en volgens mij alleen de 4 vingers.

Daarna kijken met metro en airtrain hoe dat ging.

Daar liep het beetje fout. Met de Airtrain naar Jamaica Station was geen probleem. Airtrain staat goed aangegeven. Dan stap je uit en moet dat eerst de airtrain betalen voor je door de poortjes kan. Die airtrain betalen lukte wel, en dat was volgens mij ook niet zo moeilijk. Kaartje kopen en er 10 dollar opzetten voor heen en terug. En dat dan 2 keer. Maar op dat zelfde kaartje wilde ik dus ook een weekkaart voor de metro pakken. Dat zou moeten gaan, maar het lukte mij niet. En ook alle andere gasten die dat probeerden niet. Tegenover die betaalkasten zat een kiosk. Daar kon je ook een metrokaart kopen. Maar alleen contant betalen. Cash. En ik had geen dollars. Langs de kiosk stond een pinautomaat. Voor mij 2 Nederlanders die er niets uit kregen. Ik ook niet. Niet met bankpas, ook niet met 2 verschillende creditcards. Daar sta je dan. Denk daar hebben we bijna uur verloren, omdat je steeds staat te wachten op mensen voor je.

Ik hoorde ergens dat je metro card beneden kon halen. Dus wij met de kaart die we wel hadden met die 10 dollar erop door de poortjes en naar beneden. Daar stonden 3 kasten, met voor elke kast weer een wachtrij van 6-7 mensen. Wat allemaal even lang duurde. Eindelijk aan de beurt. Maar iets deed ik fout. Ik wilde op die kaart van boven dus een onbeperkte weekkaart van 32 dollar zetten. Maar wat ik ook probeerde, het lukte niet. Saldo opwaarderen wel. Maar geen weekkaart. Optie was dus om een nieuwe kaart te kopen voor 1 dollar en het daar op te zetten. Ook daar deed ik iets fout. 2 Chinese meisjes langs me lukte het wel. En heb het aan hun gevraagd. Was maar 3 keer drukken en je was klaar. Maar weet even niet meer wat ik fout deed. Betalen met 1 creditcard ging niet. Visa. Die pakte hij niet. Mastercard wel. Maar doordat die de Visa niet pakte, werd de transactie weer afgebroken en moest je opnieuw beginnen. Veel gestuntel dus.

De metro wijst zichzelf wel. Ik had een screenshot gemaakt thuis van de metro card. Dat was mega handig, die heb ik elke dag vaak nodig gehad. Metro overzicht kaart hangt ook wel in de metro zelf, maar daar zit vaak iemand voor.

We hadden LIC Hotel. Tussen 07:30 en 09:30 zat de metro prop vol. De eerste keer hebben we hem een paar keer laten gaan. Daarna deden we gewoon mee proppen. We pasten ons snel aan zeg maar :-). Terug van Lexington was het ook vaak druk (de volgende halte moesten we er dan uit). Gewoon mee proppen.

In de rijdende metro wel veel dingen gezien. Van dansers, soort breakdancers, dat was nog wel leuk, tot heel veel bedelaars. Sommige in een rolstoel, sommige lopen moeilijk, kinderen die wat proberen te verkopen, zangers. Meer bedelaars in de metro dan in New York zelf.

Bij de Brooklyn Bridge konden we de ingang niet vinden van Jay Street Metro. Volgens google zat die op een fietspad. Maar daar was niks. Hebben we half uur lopen zoeken. Onder en langs de Manhattan Bridge. Uiteindelijk richting Brooklyn gelopen en het daar aan een agent gevraagd. We zijn toen via Dekalb gegaan, niet via Jay Street. Verder alle metro ingangen goed kunnen vinden.

Bij Wendy's kwam een vervelende kerel binnen. Kon hem niet goed begrijpen. Hij kwam agressief over. Was een blanke, maar had volgens mij een hekel aan blanken. Of aan gekleurden. Weet het niet. Maar hij gedroeg zich heel vervelend. Ten opzichte van ons, maar ook ten opzichte van de rest. We gingen boven zitten en daar kwam hij later ook zitten. Dat was bij de Wendy's bij Time Square. De volgende dag kwamen we hem weer tegen, 's-avonds. Bij de Wendy's vlakbij 32th Street. Hoe klein is de wereld. Later zijn we nog één keer bij Wendy's geweest, denk ook die bij 32th Street. Toen hem gelukkig niet gezien.

Op Time Square liep ook een gast, licht getint, soort Jomanda blauwe jurk aan. Die liep te zeggen: I feel I am going to kill somebody. En dat een keer of 5 achter elkaar, toen was hij weg. Wist ook niet wat ik daarvan moest denken. Verder eigenlijk geen leipo's gezien.

Nog wat: Het vrijheidsbeeld. Dochtertje had een schoudertasje bij. Daarmee mocht je niet naar boven. De scans voor het bootje en bij het vrijheidsbeeld waren geen probleem, maar naar boven moest dat tasje af. In een kluisje. En dat kluisje moest je betalen met 2 dollar cash. Maar we hadden dus geen cash. Zelfs een hotdog betaal je met creditcard. Er stond in het winkeltje een pinautomaat. Wij weer proberen. 3 verschillende kaarten, maar ook daar kregen we geen geld uit. Er stonden 3 Nederlandse vrouwen achter ons. Die wilden ons 2 dollar geven voor een kluisje. Maar omdat wij maar 1 klein tasje hadden, hebben we dat gewoon bij hun in het kluisje kunnen doen. Super tof van ze. Maar dat is dus wel handig om te weten dat je 2 dollar gepast cash moet hebben daar.

Nog iets? Nee eigenlijk niet. Alleen dat het vliegtuig veel vertraging had zaterdag. De airco was defect achterin. Ze probeerden die te maken, maar dat lukte niet. Iedereen weer het vliegtuig uit na 1 uur. Delta heeft toen een ander vliegtuig geregeld. Maar we hebben wel 4 uur en een kwartier vertraging gehad. In plaats van 05:55 zondag Schiphol aankomen, kwamen we 10:20 aan. Bek af dus gisteren. Echt dood op.

En ja, nog iets. Terug op JFK ging iets fout. Je stapt uit de Airtrain en ingecheckt hadden we al op de telefoon. Koffers inleveren. We kwamen ergens aan waar je kon inchecken en koffers in konden leveren. Daar stond iemand van JFK en die zei dat we beter ergens anders naartoe konden gaan omdat we al ingecheckt hadden. Dat was in plaats van daar, naar links en dan doorlopen. Ook hetzelfde eigenlijk. Maar achteraf bleek dat dat incheck was voor kleine bagage. Wat dus boven je stoel ging. Had die gast daarvoor 2 keer gezegd dat we onze koffers onder "in the storage room" wilden hebben, not in the plain it self. Maar denk hij begreep ons niet. Of wij hem niet. Dus bij die andere incheck wat hij zei gegaan. Maar daar dus beide koffers (we hadden 2 kleine koffers, Ryan-Air formaat), boven in de kastruimte boven de stoelen. Maar wel alles wat vloeibaar was en meer dan 100 ml weg moeten gooien. Of terug naar die andere check-in.

Voor mensen die nog gaan, hebben ze misschien iets aan bovenstaande dingetjes. Reacties over wat we fout hebben gedaan zijn uiteraard welkom, want ook daar kunnen reizigers in de toekomst nog iets aan hebben.

Later deze week plaats ik dus foto's en verslagje erbij. Het was leuk, hebben veel gezien, veel gedaan. Alles wat we wilden doen is gelukt. Bijna alles, dacht dat van Ellis Island een voetgangers brug naar richting Staten Island liep. Maar dat lukte ons niet om daar af te komen, dus we moesten terug met de boot naar Battery Park. Daardoor zijn we niet in Staten Island geweest. Maar dat was eigenlijk geen probleem. Winkels die we daar wilden bezoeken had je in Manhattan ook wel.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Harry »

Alleen dat het vliegtuig veel vertraging had zaterdag. De airco was defect achterin. Ze probeerden die te maken, maar dat lukte niet. Iedereen weer het vliegtuig uit na 1 uur. Delta heeft toen een ander vliegtuig geregeld. Maar we hebben wel 4 uur en een kwartier vertraging gehad. In plaats van 05:55 zondag Schiphol aankomen, kwamen we 10:20 aan. Bek af dus gisteren. Echt dood op.
Meer dan 4 uur vertraging = € 600 per ticket vergoeding, kun je nog een keer voor vliegen. :D
Sandy40
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 okt 2012, 11:25

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Sandy40 »

Dus... hoe zit het nou met die weekkaart? Je weet niet meer wat je fout deed, maar weet je nog wel wat je deed toen het goed ging? :)

Wij gaan namelijk over een week naar NY en willen ook een weekkaart kopen. Wij zullen op JFK de metro pakken naar Penn station. Omdat wij eind van de middag aankomen en 10 dagen blijven willen wij de weekkaart pas de volgende dag kopen. Ik neem aan dat je die weekkaart op elke willekeurige station kan kopen, dus ik hoor graag hoe het ging bij de automaat.
Bibu
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 okt 2009, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Bibu »

Harry schreef:
Alleen dat het vliegtuig veel vertraging had zaterdag. De airco was defect achterin. Ze probeerden die te maken, maar dat lukte niet. Iedereen weer het vliegtuig uit na 1 uur. Delta heeft toen een ander vliegtuig geregeld. Maar we hebben wel 4 uur en een kwartier vertraging gehad. In plaats van 05:55 zondag Schiphol aankomen, kwamen we 10:20 aan. Bek af dus gisteren. Echt dood op.
Meer dan 4 uur vertraging = € 600 per ticket vergoeding, kun je nog een keer voor vliegen. :D
Is toch alleen zo als je vanuit Amerika met een Europese maatschappij vliegt?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Harry »

Oh ja, ik dacht dat ze met KLM vlogen. :geek2:
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Harry schreef:
Alleen dat het vliegtuig veel vertraging had zaterdag. De airco was defect achterin. Ze probeerden die te maken, maar dat lukte niet. Iedereen weer het vliegtuig uit na 1 uur. Delta heeft toen een ander vliegtuig geregeld. Maar we hebben wel 4 uur en een kwartier vertraging gehad. In plaats van 05:55 zondag Schiphol aankomen, kwamen we 10:20 aan. Bek af dus gisteren. Echt dood op.
Meer dan 4 uur vertraging = € 600 per ticket vergoeding, kun je nog een keer voor vliegen. :D
Ik heb dat gecheckt. Maar met Delta van Amerika naar Europa geldt dat niet. Anders wel leuk geweest :-).
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Sandy40 schreef:Dus... hoe zit het nou met die weekkaart? Je weet niet meer wat je fout deed, maar weet je nog wel wat je deed toen het goed ging? :)

Wij gaan namelijk over een week naar NY en willen ook een weekkaart kopen. Wij zullen op JFK de metro pakken naar Penn station. Omdat wij eind van de middag aankomen en 10 dagen blijven willen wij de weekkaart pas de volgende dag kopen. Ik neem aan dat je die weekkaart op elke willekeurige station kan kopen, dus ik hoor graag hoe het ging bij de automaat.
Ik reageer meteen en scroll daarna verder naar de andere reacties. Dus weet niet of er al antwoord op is gegeven.

Ergens in dit topic heb ik link naar filmpje. How to use the metrocard, zoiets. Die is best duidelijk. Het is echt maar 3 keer klikken. Maar wat dus fout ging bij mij, is dat ik op dat kaartje van de Airtrain, dat je koopt voor 1 dollar en waar ik 10 dollar te goed op heb gezet, ook meteen de weekkaart op wilde zetten. En dat kan dus blijkbaar niet. Ga je het Airtrain station uit, loop je naar beneden, kom je bij de normale subway. Daar staan 3 automaten. Daar kun je nieuw kaartje kopen en kiezen voor de weekkaart. Dat is echt maar 3 klikken. Welke precies, staan in dat filmpje. Bij mij ging het denk ik paar keer fout omdat ik steeds die kaart van de Airtrain erin stopte en daar de weekkaart op wilde zetten.

Volgens mij staan op zowat alle subway stations wel kasten waar je kaart kunt kopen en opwaarderen. Bij veel subway stations zit ook een hokje met iemand erin. Dat was daar onder de airtrain niet. Was wel handig geweest als daar iemand stond om je te helpen.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Harry schreef:Oh ja, ik dacht dat ze met KLM vlogen. :geek2:
Ja via KLM, maar die hadden het al meteen uitgechartert aan Delta. Of die werken samen? Maar vluchtnummer was ook DL. DL46.

Verder eigenlijk geen klachten hoor over Delta. Was niet veel anders als United. Eten was ook beetje van hetzelfde niveau. Beenruimte is altijd maar ellendig. Da's niet veel meer dan bij Ryanair. En volgens mij als je die duurdere stoelen pakt waar je wel veel beenruimte in hebt, meteen als je binnenkomt, dan betaal je echt een flink stuk meer dacht ik. Da's niet kwestie van een paar tientjes.

Heen was ik niet moe toen ik er aan kwam. Terug was ik doodop. Je staat zaterdag local time 08:00 op. 13:00 vliegveld. 16:00 in vliegtuig. Uiteindelijk pas 20:30 vertrokken. Dan nog ruim 7 uur vliegen, 6 uur tijdverschil. Dan ben je al 30 uur bezig. Al was dat heen misschien ook wel, weet ik zo niet. En dan nog met de auto naar huis. Ik rij veel. 150.000 km per jaar minimaal. Ben soms wel eens moe. Maar die rit naar huis afgelopen zondag, zo moe was ik nog nooit geweest. Thuis in bed ook meteen in slaap gevallen.

Het LIC hotel hadden we kamer 218. Dus als je binnenkomt, lift naar boven, links, links. Kijk je uit op zo'n autoschadebedrijf. De kamers waren groot genoeg. Bedden ook best aardig, elke dag keurig opgemaakt. Douche was ook lekker. Alleen doordeweeks rond 05:00 uur begon de herrie buiten al. Vooral dat getoeter. Dat iemand gewoon 10 minuten ergens daar buiten staat en loopt te toeteren. Rond 06:00 uur beginnen de deuren te klapperen. Die deuren gaan zelf eigenlijk wel aardig dicht. Maar iedereen trekt of duwt ze dicht. Dat geluid hoor je heel goed. Dus vanaf 05:00 was het eigenlijk wel gedaan met het slapen. Er was voor 6 nachten 838 euro ingehouden. Ontbijt wel aardig. Voldoende. Elke dag wel hetzelfde. Bacon, worstje, eieren. Bagel, brood, jus, appelsap, melk, cruesli, koffie. Dat is het dacht ik. Maar heb er elke dag voldoende kunnen ontbijten. Oja, smeerkaas in kuipjes ook nog. Ligging van hotel was ook goed. Amper 2 minuten lopen van de metro. Dakterras ook best leuk (al had daar wel een drankautomaat mogen staan). Receptie was ook vriendelijk.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door GJ »

Ook hetzelfde eigenlijk. Maar achteraf bleek dat dat incheck was voor kleine bagage. Wat dus boven je stoel ging. Had die gast daarvoor 2 keer gezegd dat we onze koffers onder "in the storage room" wilden hebben, not in the plain it self. Maar denk hij begreep ons niet. Of wij hem niet. Dus bij die andere incheck wat hij zei gegaan. Maar daar dus beide koffers (we hadden 2 kleine koffers, Ryan-Air formaat), boven in de kastruimte boven de stoelen.
Ik denk dat dat komt omdat de bagagevakken boven je hoofd ook wel de overhead storage genoemd worden. Daar zal de spraakverwarring zijn ontstaan, denk ik.
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Ja storage-room... Dat kan die ruimte boven de stoelen zijn, of onder in het vliegtuig. M'n engels is niet goed genoeg om te weten hoe je die 2 verschillende noemt. Het is goed gegaan verder opzich. Beter een hele grote koffer meenemen, dan weet je zeker dat je deze fout niet maakt ;-).
medi
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mar 2014, 17:26

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door medi »

Sandy40 schreef:Dus... hoe zit het nou met die weekkaart? Je weet niet meer wat je fout deed, maar weet je nog wel wat je deed toen het goed ging? :)

Wij gaan namelijk over een week naar NY en willen ook een weekkaart kopen. Wij zullen op JFK de metro pakken naar Penn station. Omdat wij eind van de middag aankomen en 10 dagen blijven willen wij de weekkaart pas de volgende dag kopen. Ik neem aan dat je die weekkaart op elke willekeurige station kan kopen, dus ik hoor graag hoe het ging bij de automaat.
ik heb in mei een weekkaart gekocht. Wij kwamen aan op Penn station met de amtrack trein en namen ook de metro naar ons hotel. De dag daarna een weekkaart gekocht. Bij een aantal metrostations heb je loketten waar je een weekkaart kunt kopen. Daar stond een rij toen wij dat wilden doen. Daarom naar een automaat gelopen en dat wijst voor zich. Je kon alleen niet 2 kaarten tegelijk kopen (althans dat lukte mij niet) Dus 2 keer even door het menu. Het valt reuze mee om te doen. Betaald met credit card.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Johan VL schreef:

Daarna kijken met metro en airtrain hoe dat ging.

Daar liep het beetje fout. Met de Airtrain naar Jamaica Station was geen probleem. Airtrain staat goed aangegeven. Dan stap je uit en moet dat eerst de airtrain betalen voor je door de poortjes kan. Die airtrain betalen lukte wel, en dat was volgens mij ook niet zo moeilijk. Kaartje kopen en er 10 dollar opzetten voor heen en terug. En dat dan 2 keer. Maar op dat zelfde kaartje wilde ik dus ook een weekkaart voor de metro pakken. Dat zou moeten gaan, maar het lukte mij niet. En ook alle andere gasten die dat probeerden niet. Tegenover die betaalkasten zat een kiosk. Daar kon je ook een metrokaart kopen. Maar alleen contant betalen. Cash. En ik had geen dollars. Langs de kiosk stond een pinautomaat. Voor mij 2 Nederlanders die er niets uit kregen. Ik ook niet. Niet met bankpas, ook niet met 2 verschillende creditcards. Daar sta je dan. Denk daar hebben we bijna uur verloren, omdat je steeds staat te wachten op mensen voor je.
Hadden wij net hetzelfde Johan!! Ook maar staan sukkelen in Jamaica Station!! Erg vervelend en alle mensen die dan over je schouder willen meekijken.
Het zou beter mogen uitgelegd worden dat metrocard en airtrain card 2 verschillende kaartjes zijn.
In het terug gaan hebben wij gewoon een taxi genomen vanuit LIC hotel. Kostte ons 45eur, maar had ik er graag voor over!

LIC was idd heel gehorig, maar ik zou er zeker terug naartoe gaan. Prijs/kwaliteitverhouding is top. En ik vind het niet erg om vroeg wakker te zijn in NY. Naar het einde toe, sliepen we automatisch langer.

Voor de rest wil ik zeggen dat ditmaal mijn wauw-experience met stip de One World Observatory was! WAUW WAUW WAUW! Hebben het om kwart na 7 's avonds gedaan, dus hadden de zonsondergang erbij! Super!
Vorige keer vond ik TOTR de max, maar daar zijn ze nu 2 grote wolkenkrabbers aan het bouwen vlak voor CP en het belemmert het adembenemende zicht toch wel heel erg!
Gebruikersavatar
Johan VL
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 sep 2014, 20:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

Carolena, ja dat probleem met die kaartjes hebben veel mensen denk ik. Als je vertrekt lijkt het allemaal zo logisch. Kaartje kopen, 2x5 dollar erop zetten en meteen doorklikken voor weekkaart. Maar zo werkt het dus niet. Probleem is dat iedereen het boven maar blijft proberen (wij ook). En als het dan niet lukt, dat je bij die kiosk er tegen over probeert de weekkaart te krijgen. Dat kan daar wel, maar alleen cash. En die pinautomaat erlangs doet het niet. Dus gewoon naar beneden lopen en daar nieuw kaartje voor 1 dollar pakken. Wij probeerden het daar dus ook weer op het kaartje van boven te doen. Maar dat ging gewoon niet.

LIC was aardig ja. Hotel zelf was okay. Meestal sliepen we pas tussen 00:00 en 01:00. Dan is 06:00 wakker worden net te vroeg. Moet eerlijk zeggen dat ik in die hotels de vorige keer beter heb geslapen. Maar kon het LIC niks aan doen.

Terug met de metro was eigenlijk niet zo spannend. Na een week metro-jumpen waren we niet bang voor die laatste dag. Dat ging ook allemaal best goed. In de hoge flats zijn we niet in geweest. Alleen wel in het Vrijheidsbeeld. Dat zal ik nog wel in de samenvatting hier zetten. Hoop dit weekend tijd ervoor te kunnen maken.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Carolena »

Inderdaad, hadden helemaal hetzelfde voor!
Zou iets duidelijker uitgelegd mogen worden.

00.00uur hebben we nooit gehaald :D! Na elke dag 17km wandelen, was het rond 22u altijd wel klaar voor ons.

We waren de metro wel gewoon na een week, maar hadden echt de fut niet meer! Het weer was ook niet altijd even goed en de laatste dag wel, dus wilden nog elke minuut goed besteden en het was eigenlijk te warm om met koffers te sleuren ;).

Ohja, wij vlogen met Brussels Airlines vanuit Brussel rechtstreeks en ik moet zeggen dat we hele comfortabele vluchten gehad hebben. Enige minpuntje was dat we op de terugvlucht pas 2u na het opstijgen onze maaltijd kregen (konden ook niet kiezen). Dat kortte onze nachtrust (voor zover we er al hadden) serieus in. Voor de rest geen klagen gehad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer