Elektronische apparatuur mee?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Aurora »

Goedenavond! Heeft iemand ervaring met het meenemen van een elektrische tandenborstel en epilator? Kan ik die gewoon meenemen in mijn handbagage? Of moet dit in de koffer?
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Vin.cent

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Vin.cent »

Waarom zou je ze in je handbagage willen doen? Van plan om de tijd te doden om je benen te epileren in het vliegtuig? :lol:
Gast

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Gast »

Ik denk extreem snelle haargroei....net als bamboe.... :thumbup:
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door ClaireVHaut »

in mijn handbagage zou ik dat niet stoppen nee.. wat moet je in hemelsnaam met een epilator ? Gewoon in je ruimbagage doen.. Tandenborstel.. neem een " ouderwetse". mee .
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gast

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Gast »

Natuurlijk kun je die meenemen. Of je ze kunt gebruiken in de VS is een tweede, zijn ze geschikt voor 110V en heb je de juiste stekker?
Pevsteen
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2013, 14:53
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Mol
Contacteer:

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Pevsteen »

zelf al eens meegemaakt dat men onze valies opzij zette.
De valies maakte een zoemend geluid :oops: van een .......

blijkbaar achteraf een tandenborstel op batterijen :P
2019 : Namibië
2018 : Corsica (na weigering Usa)
2017: Ijsland
2016 : Zuid-Afrika
2015 : Noord-Amerika
2014 : Sri Lanka
....
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Aurora »

Vin.cent schreef:Waarom zou je ze in je handbagage willen doen? Van plan om de tijd te doden om je benen te epileren in het vliegtuig? :lol:
Ja liever niet in handbagage natuurlijk, maar omdat ik overal lees dat er nogal raar wordt gedaan over die batterijen...

Die benen zijn glad hoor. :lol:
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door roelb »

:-)... Maar natuurlijk kun je dat meenemen, ook in je carry-on. Waarom niet? Het enige dat je niet mee in je carry-on mag meenemen zijn vloeistoffen, in verpakkingen groter dan 100ml. Het is juist aan te bevelen om alles waar lithium batterijen inzitten mee te nemen in de cabin, als carry-on dus, en niet in je ingescheckte bagage. Maar goed, de angst voor ontbrandende lithium batterijen zit hem sowieso vooral in batterijen met grote capaciteit, zoals in laptops en steeds vaker in telefoons. Daar is het celletje in je tandenborstel niets bij.

Maar een tandenborstel in je carry-on meenemen is sowieso erg prettig, zeker als je wat langer onderweg bent. Ik vind het altijd erg fijn om mezelf voor de landing nog even te kunnen opfrissen, zeker na red-eyes (nachtvluchten).

Als je je elektrische tandenborstel mee neemt op een langere vakantie, houd er dan wel rekening mee dat de oplaadvoetjes van de meeste tandenborstels die je hier koopt niet zomaar werken op 110-120V.

De meeste voedingen van elektrische apparaten zijn zogenaamde "geschakelde" voedingen, waarbij het voltage van het net omgezet wordt naar 12V door het hoogfrequent te schakelen. Bij die techniek maakt het niet uit of het voltage aan de primaire zijde 230V (zoals bij ons) of 110 tot 120V (zoals in de USA) is.

Maar bij zo'n laadvoetje van een tandenborstel werkt het anders. Dat is eigenlijk een eenvoudige transformator, waarbij de ene spoel in het voetje zit, en de andere spoel in de tandenborstel. Als die gemaakt is voor 230V en je sluit hem aan op 110V dan krijgt ook de tandenborstel maar de helft van het benodigde voltage. Hij zal wel zeggen dat 'ie aan het laden is, maar het duurt of extreem lang, of hij laadt niet.

Wil je dus je tandenborstel onderweg laden dan is het verstandig om voor een 115V->230V omvormer te zorgen. Deze bijvoorbeeld, voor minder dan een tientje:

https://www.ebay.nl/itm/110V-120V-to-22 ... Swbsta8Xc9

Ik heb er ook altijd een bij me in 110-120V landen, speciaal (en eigenlijk alleen) voor de tandenborstel.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door sanook »

Krijg je dan geen overnight kitje met een tandenborstel Roel ?
Op onze vluchten naar Thailand staan zelfs in de economy toiletten gratis tandenborstels.
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Amikix »

Ik heb ook altijd mijn electrische tandenborstel bij me in mijn handbagage. Zowel omdat ik onderweg mijn tanden wil kunnen poetsen (en met zo'n handschrobbertje wordt het echt niet schoon) als dat ik niet zonder tandenborstel wil zitten mocht een koffer vertraagd zijn. Er heeft nog nooit iemand aandacht aan besteed.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door roelb »

In economy krijg je geen amenity kits bij de meeste airlines. Dat is echt iets voor business, maar ook dat is ook kwaliteit relatiegeschenk. Althans, bij KLM en Delta. Leuk om een keer te krijgen, maar je hebt er niet zoveel aan. Er zit in ieder geval geen geen elektrische tandenborstel of scheerapparaat in :)

Ik heb inmiddels een hele stapel van die kits, maak ze voortaan ook niet meer open. Dit is de KLM business class kit van het afgelopen jaar:
20180518_234827-600x800.jpg
En inderdaad, het argument van @Amikiz is natuurlijk ook erg belangrijk: stop nooit iets in checked luggage dat je echt nodig hebt..Je carry on komt altijd aan, je koffer niet. De kans is klein, maar toch..
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door babarage »

Omdat wij vier weken gaan en ik weet dat een elektrische tandenborstel niet perse oplaadbaar is in de VS heb ik vorig jaar een tandenborstel gekocht die werkt met een batterij. Gewoon bij de supermarkt in Amerika, ik dacht walmart maar kan ook een safeway geweest zijn. Iets van 6 dollar, van oral-b. Niet helemaal zo goed als mn reguliere elektrische tandenborstel maar goed genoeg voor de vakantie. Ideaal.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Aurora »

Inmiddels ook door de airline bevestigd dat het zowel in handbagage als koffer mee mag. Dank allen.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Methorst
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 feb 2018, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Methorst »

Weet iemand hoe het zit met een powerbank?
Moet deze in de handbagage?
Of mag deze helemaal niet mee tegenwoordig?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Harry »

Powerbank moet in je handbagage.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Mrvanilla »

Ik dacht dat het slechts tot een bepaald mAh/wh mocht? Dacht laatst te lezen dat het sinds kort gereguleerd is.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Tipsy_1 »

powerbank heb ik deze week zelf nog gewoon meegenomen EN in handbagage EN ingechecked.

waarom je voor een vakantie perse een electrische tandenborstel en epilator meewil :lol: ??? Travel light zou ik zeggen.

Als je je mond na de vlucht wil opfrissen is zo'n mini flesje listerine mondwater ook wel handig(er)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door Harry »

Powerbank tot 100 Wh moet bij KLM in de handbagage, mag NIET in de ingecheckte bagage. Powerbank tussen de 100 Wh en 160 Wh mogen in beide, maar alleen met toestemming van KLM.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door sanook »

Tipsy_1 schreef:waarom je voor een vakantie perse een electrische tandenborstel en epilator meewil :lol: ???
En er zijn volksstammen die zich afvragen waarom jij een powerbank meeneemt. Waarom altijd deze vragen in een discussie ?
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Elektronische apparatuur mee?

Bericht door jan_nl »

Volgens mij lees ik jij de meeste airlines het advies om alle elektronica in de handbagage mee te nemen.

Vorig jaar mei een 20000mA powerbank mee. Geen haan naar gekraaid, op Schiphol en op LAX niet. En later op andere vliegvelden ook niet. Niet eens gecontroleerd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer