Coordinaten Subway Bottom up

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Henrytje »

Kan iemand mij helpen aan de coördinaten voor de wandeling naar de Subway? Ik kan ze op internet nergens vinden. Ik kan alleen die van Top down vinden. Weet iemand of je ook een uitgebreide beschrijving krijgt bij het visitor center voordat je op pad gaat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je een permit? Misschien krijg je dan een routebeschrijving?
Ik denk dat het vrij gemakkelijk te vinden is, het is aan de Kolob Tarrace Road, er is een parkeerplaats.

Marianne
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Henrytje »

Yes, permit hebben we! Er waren bijna 1000 gegadigden maar we hebben hem toch gekregen!
Het gaat mij met name om waar je naar beneden toe afdaalt en uiteindelijk ook weer terug omhoog loopt. Vooral dat laatste punt missen veel mensen, lees ik op internet.
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Nordschleife »

http://www.canyoneeringusa.com/utah/zio ... he-bottom/
http://www.citrusmilo.com/zionguide/lowersubway.cfm

Gps coordinaten kan je uit de kaart halen mbv een kaarthoeklezer of liniaal.
Lukt dat niet zal ik als ik tijd heb nog wel even kijken voor je.

Edit: De coordinaten op de bodem als je terug omhoog moet. - N37° 17' 22", W113° 05' 05" er zou ook iets van een bordje moeten staan.
Hou er rekening mee dat je gps het minder goed of helemaal niet doet omdat je in een canyon loopt.

Veel plezier.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Henrytje »

Dank je wel. Nee, dat kunnen we zelf niet aflezen. Geen enkel idee hoe dat werkt. We zijn nog niet zo bedreven in het gebruik van een GPS. Het lukt ons in NL om een wandeling erin te stoppen en er mee te lopen maar verder hebben we er nog niet zo veel ervaring mee. Maar omdat ik lees dat veel mensen toch een GPS gebruiken willen we ons er meer in verdiepen. Ik moet zeggen dat ik het nog erg ingewikkeld vind! :oops:
Dit is in ieder geval het belangrijkste, die coördinaten van de afdaling. Als je nog tijd hebt voor de rest dan hoor ik het graag. Wat ontzettend lief dat je dat wilt doen! Dank je wel.
Heb jij hem zelf ook gelopen?
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Nordschleife »

Het kan nooit kwaad om wat te leren over navigeren. De gps is mijns inziens een hulpmiddel als het lastig navigeren is en niet het enigste navigeermiddel zoals veel mensen hem wel gebruiken. Kaart/kompas blijft het belangrijkst.

Ik heb hem zelf niet gelopen, mocht ik de permit kunnen bemachtigen (binnenkort proberen) zou ik hem top down doen.
Ik post morgen nog wel extra info voor je.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Nordschleife »

Onderstaand is een stukje over het laatste stuk (wel top down dus je moet het dan even omkeren)
Als ik de kaart bekijk kan je niet verkeerd lopen als je vanaf de trailhead komt, je komt daar langs een steile wand waardoor je alleen nog maar naar beneden kan.

The actual Subway is only 1/4 mile long. 1/4 mile below Keyhole Falls you will exit the lower end of The Subway (N37° 18' 32", W113° 03' 07"). The remainder of the hike involves wading and boulder hopping. The canyon opens up and remains extremely scenic for the next couple of miles. The remainder of the hike contains several beautiful cascades over red rock formations, high sandstone cliffs and a lush, green canyon bottom.
          1 1/2 miles below the Subway you will notice some excellent Dinosaur tracks (N37° 17' 58", W113° 04' 12") if you are paying attention. Several slabs of light gray mudstone are covered with dinosaur tracks. The stone is a fossilized lakebed from the Kayenta Formation, containing tracks laid down in the early Jurassic Period. The tracks belong to a bipedal carnivore. If you are looking at the ground you will not see the tracks. The slabs are located about 15 feet from the river, on the north side. There are 3 slabs approximately 30 feet wide by 20 high, tilted at a 45-degree angle.
          1/2 mile below the dinosaur tracks Little Creek joins from the north (N37° 17' 43", W113° 04' 41").
          1/4 mile beyond Little Creek and Pine Springs Wash joins from the north (N37° 17' 35", W113° 04' 51").
          1/4 mile below Pine Springs Wash you must exit the canyon to the north (N37° 17' 22", W113° 05' 05").   The exit route is signed at the river "Left Fork Trailhead". The climb out has an elevation change of 400 feet as you climb up a very steep gully to the top of the lava cliffs.
          3/4 mile after leaving the stream and after you have climbed out of the canyon the trail crosses Grapevine Wash. From Grapevine Wash it is only 200 yards to the Left Fork Trailhead (N37° 17' 05", W113° 05' 47").
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Henrytje
Amerikafan
Berichten: 208
Lid geworden op: 28 jan 2009, 10:45

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Henrytje »

Dank je wel Michael! Super!
Begrijp ik het dus goed dat als je de Top down loopt dat je dan 'one way' gaat? Dus dezelfde weg terug als de 'bottom uppers'?
Gebruikersavatar
Nordschleife
Amerikafan
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 nov 2010, 15:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Coordinaten Subway Bottom up

Bericht door Nordschleife »

Klopt als je van onder komt ga je zover als je kan naar boven en dan keer je om terug.
Kom je van boven zal je een lift naar een andere trailhead moeten nemen en daal je vanaf daar af, na de laatste abseil is het hetzelfde als de terugweg van bottom-up.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer