Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Gast »

Ik zet altijd mijn vrouw plus koffers af bij de vertrekhal, rij vervolgens naar het car rental center, lever de auto in en ga dan op mijn gemak terug met de shuttle naar de luchthaven om in te checken. Scheelt ook zeulen met koffers.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Pepito schreef: Erg fijn was het dat bij het inleveren ons aangeboden werd om de koffers in de auto te laten liggen, terug in te stappen en door een Hertz medewerker bij de terminal afgezet te worden i.p.v. met de bus te gaan. Is dit standaard bij PC, of gewoon geluk en aardigheid?
Het is een standaard dienst van Hertz. Volgens mij alleen gegarandeerd bij Hertz Platinum Op flyertalk zijn ook veel mensen die aangeven dat ze dit als betaalde dienst aangeboden hebben gekregen, vooraf, per email. Ik heb zi'n mail nog nooit gehad, wel een keer het aanbod. Maar niet gebruikt, vond het onnodig met alleen carry-on.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

iemand bekend met American Vacation Hotdeal?
Je wordt dan doorgelinkt naar een site van Alamo en de rates zijn ook goed..
Krijg voor bv een Fullsize SUV goede prijzen alleen staat er in het voorbeeld een Ford Expedition (of natuurlijk soortgelijk) en op de andere Alamo sites staat dan weer een Tahoe.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

dubbel...
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door kustbewoner »

ben ook benieuwd, heb 2 reservering bij Alamo (FFAR en PFAR)
Wil een Full Size SUV, maar Tahoe is te klein(derde rij zetels nemen, zelfs inklapt te veel plaats in).
Een Expedition zou ideaal zijn ,maar weet niet of deze bij de klasse Full Size hoort (FFAR)
Heb als 'reserve' ook een reservering voor een premium (Suburban)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een Ford Expedition is FFAR, net als de Chevvy Tahoe, Dodge Durango, GMC Yukon of Nissan Armada. Wat er staat is afwachten..
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

was eigenlijk meer benieuwd naar mensen met ervaringen via deze (denk ik) tussenpersoon?
Het gekke is wel dat je doorgelinkt wordt naar Alamo. Met andere woorden, kan ik vervolgens wel bv skip the line ect doorlopen?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

American vacation is geen tussenpersoon. Ze hebben een contractafspraak met de Duits/Britse zustermaatschappij van Alamo, Enterprise UK ltd.

Je boekt via alamo-affiliate.de, dat is de tussenpersoon. En dat is dus Enterprise UK ltd.

Je kunt een gewone postpaid reservering doen en daarna op alamo.com je reservering opzoeken voor online check-in en skip the counter.

Als je niet postpaid, maar een prepaid reservering doet dan betaal je aan Enterprise UK ltd, niet aan Alamo. Je hebt dan ook strictere annuleringsvoorwaarden en betaalt annuleringskosten als je kort voor aanvang van de huur annuleert. Ook zijn er soms problemen met skip the counter als je prepaid doet. Het prijsverschil is minimaal.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Thanx voor je uitgebreide antwoord.
Vind de prijzen in vergelijking met andere sites toch wel aanzienlijk hoor.
Heb nu ongeveer 4 sites vergeleken maar scheelt minimaal 120 euro.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Als je daarmee doelt op mijn opmerking over het prijsverschil dat minimaal is: daarmee bedoel ik het prijsverschil tussen pre- en postpaid bij boekingen op de door jou genoemde site, niet in relatie tot andere boekingskanalen.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Miquel »

Nee sorry, inderdaad in vergelijking met andere boeking sites. Maar ook andere boeking sites van bv Alamo (brits ect)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Tja, elk contract is anders. Mijn ervaring is dat ze vooral in de FFAR's goede deals hebben en juist in de andere klassen weer duurder zijn.
eborn
Amerikafan
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door eborn »

roelb schreef:Ook zijn er soms problemen met skip the counter als je prepaid doet. Het prijsverschil is minimaal.
Sterker nog: soms is het 0. Ik keek nu voor de periode 30 augustus - 13 september bij Sanford en daar zijn beide tarieven gelijk.

Wel iets andere tarieven dan in 2013 voor die periode trouwens... scheelt zo 75 eurotjes per week.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Let op bij het invullen van je frequent flyer-nummer als je een boeking doet bij AVIS. Klaarblijkelijk brengt AVIS daar afhankelijk van de airline kosten voor in rekening (zie https://www.avis.com/car-rental/content ... _en-010813).

Het probleem is dat als je de boeking aangaat via een Europese AVIS-site, er niets bij staat over aanvullende kosten. Niet op de boeking, niet op de factuur, niet op de website, niet in de algemene voorwaarden, nergens. Ik heb bij het boeken een frequent flyer-nummer van American Airlines ingevuld, en enkele dagen na thuiskomst heeft AVIS ruim 25 euro van mijn credit card geboekt voor het ontvangen van 500 miles. Nog even los van dat 500 miles bij lange na geen 25 euro waard zijn, heb ik dus ook nooit toestemming gegeven voor het incasseren van deze kosten. Ik heb overigens ook geen factuur ontvangen over deze afboeking.

Heeft iemand dit ook weleens meegemaakt? En heb je de gemaakte kosten succesvol kunnen terugclaimen? Ik heb AVIS NL inmiddels gevraagd te restitueren, maar ik heb er gezien eerder contact met de klantenservice een hard hoofd in. AVIS USA en AVIS NL waren tot nu toe vooral erg goed in verantwoordelijkheden naar elkaar afschuiven. Ik kan het natuurlijk ook via de creditcardmaatschappij spelen als ik er met AVIS niet uitkom, maar ik weet niet in hoeverre ik mezelf daarmee in de vingers snijd bij een eventuele volgende autohuur bij AVIS.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Dat er een extra bedrag gerekend wordt als je er voor kiest om miles te ontvangen bij autohuur is normaal. Dat is altijd al zo. Bij Avis, Budget en consorten is er geen maximum en betaal je gewoon N keer het dagtarief. Bij Hertz en Alamo (edit: niet bij National) is er wel een limiet. Dit staat normaal gesproken gewoon in de huurvoorwaarden en is inderdaad goed om op te letten.

Bij Hertz is het trouwens max $5.25 ($1 per dag als je minder dan 6 dagen huurt), bij Alamo max $4.50 ($0.75 per dag als je minder dan 6 dagen huurt). In het buitenland worden de toeslagen omgerekend naar lokale valuta, maar zijn ongeveer hetzelfde. Laatst in SA was ik bij Hertz ZAR 60 extra kwijt.

Ik doe het overigens alleen bij Alamo en Hertz. Toevallig heb ik laatst mijn earnings method bij Hertz weer op punten gezet, anders loop ik de bonuspunten daar mis.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Wij krijgen altijd voor elke huur 500 + 100 Flying blue Miles van Avis en er is nooit ook maar 1 cent voor in rekening gebracht.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Omdat dat geen US airline is.. Dat heeft met belastingen te maken die de autoverhuurders moeten betalen over deze bonus.

Avis: https://www.avis.com/en/business-progra ... n-airlines

"Frequent Flyer Tax

A Frequent Traveler Program Surcharge or Excise Tax may be applied and will be assessed in connection with miles earned pursuant to a reservation. For rentals in the United States, Puerto Rico, St. Thomas, St. Croix and Canada, when the renter chooses to receive frequent flyer miles from the following U.S. airline and hotel programs, Avis will assess a frequent flyer surcharge equivalent to USD $0.75 per day (except $1.00 per day for American Airlines, Copa Airlines, JetBlue Airways and Southwest Airlines). The amount assessed is collected by Avis to offset a portion of Avis' annual cost of participation in frequent flyer programs.

Alaska Airlines
American Airlines
Best Western Hotels & Resorts
Carlson Companies
Copa Airlines
Frontier Airlines
Hawaiian Airlines
Hilton Hotels & Resorts
Hyatt Hotels
IHG - InterContinental Hotel Group
JetBlue Airways
La Quinta Inns & Suites
Southwest Airlines
Spirit Airlines
Starwood Hotels & Resorts
Virgin America
Wyndham Hotels & Resorts"
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

We hebben van de week thrifty gemaild omdat we een vraag hadden. Nu zegt die man van thrifty via de mail dat zij geen one ways aanbieden? Alleen ophalen em wegbrengen op dezelfde locatie.. Dit is toch onzin? Of is dat echt zo? Dan staat het op alle websites die ik tot nu toe ben tegengekomen verkeerd x)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Harry »

Dat geld kennelijk alleen voor autohuur in Europa, voor de VS kan het wel. Heb je gemaild met iemand uit Europa of uit de VS?
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Aah dat verklaard het wel ja. Mailden met iemand uit ierland. Maar die zei dat one way in de vs ook niet kon, maar die heeft het dan denk ik fout.

We willen graag net thrifty omdat die geen one way fee rekenen tussen washington en Californië. Weten jullie er nog meer die geen one way rekenen? Ik kan geen andere vinden..
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer