Yosemite Valley in oktober nog groen, of al in herfsttinten?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MrJavier
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 okt 2014, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Yosemite Valley in oktober nog groen, of al in herfsttinten?

Bericht door MrJavier »

Hallo,

begin oktober bezoek ik Yosemite en ik vroeg me af of de Valley er dan nog steeds groen uitziet. Of heeft het dan misschien meer een bruin tintje? Ik ben er al twee keer geweest maar telkens in mei/juni wanneer de watervallen op hun best zijn en alles in bloei staat. Ik weet dat de watervallen dan zeer droog zullen staan.

Wouter
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Yosemite Oktober

Bericht door Mrvanilla »

Laatste keer dat ik in september was waren de groene vlaktes veelal bruin/gelig en waren een hoop bomen al aan het verkleuren. Nog steeds prachtig overigens. Ik vond mei echter een stuk mooier.

De meeste watervallen staan dan inderdaad droog.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite Valley in oktober nog groen, of al in herfsttinten?

Bericht door Martin & Marianne »

Het is al een oude site en hij wordt niet meer bijgewerkt, maar toch nog altijd handig om te zien wat de voor- en nadelen van een bezoek in de verschillende maanden zijn: https://www.yosemitefun.com/yosemite_be ... _visit.htm.

Wij waren er in 1988 in september; zie hier voor wat foto's. Het werd al aardig geel; maar wel mooi.

Marianne
MrJavier
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 okt 2014, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: België

Re: Yosemite Valley in oktober nog groen, of al in herfsttinten?

Bericht door MrJavier »

Bedankt voor de reacties. Prachtig om die foto's van 30 jaar geleden te zien Marianne. De Panorama trail heb ik al es gewandeld in combinatie met de Four Mile en de Mist Trail. Ik ga mij nog wat verdiepen in andere wandelingen. Ik ben er 3 volle dagen.

Wouter
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer