Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om een reis te plannen voor 2019. Na veel lezen en puzzelen heb ik een route in elkaar gezet.
Wij zijn een gezin met 2 dochters van dan 17 en 15 jaar, die op zich best van natuur houden, maar het moet niet te lang duren en de steden vinden ze leuker. het wordt een 26-daagse reis met eerst 5 dagen New York. We vliegen dan het liefst op Las Vegas om daar dan eerst de dagen natuur te doen en dan terug te komen voor een paar dagen gekkenhuis en lichtjes in Las Vegas en dan verder te reizen richting SF en LA.
Graag hoor ik jullie tips over de route.

Dag 1 t/m 4 New York
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion, wandeling Narrows of andere mooie trail
Dag 7 Zion - Bryce, wandeling Angels Landing (vroege ochtend), einde dag wandeling Bryce of autoroute
Dag 8 Bryce - Torrey, (via scenic route), misschien ochtend nog 1,5 uur quad tour Bryce
Dag 9 Torrey - Monument Valley, via Moki Dugway, zonsondergang Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page, ochtend paardrijden of jeeptour Mon. Valley, daarna via Horseshoe Bend naar Page
Dag 11 Page, Canyon X of Antelope Canyon en zwemmen
Dag 12 Page - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Las Vegas, via Hoover Dam en misschien vroeg een helikoptertour boven GC
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas - Bishop of Mammoth Lakes, via Death Valley
Dag 16 Bishop/Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite - San Francisco
Dag 19 San Francisco, Alcatraz, fietstour Golden Gate, Painted Ladies, Lombard Street, Fishermans Wharf
Dag 20 San Francisco - Monterrey/Carmel, whale watching, 17 mile drive
Dag 21 Monterrey - Pismo Beach
Dag 22 Pismo Beach - Santa Barbara
Dag 23 Dagje Six flags Magic Mountain
Dag 24 LA, Sightseeing
Dag 25 LA, Venice Beach, Santa Monica, surfen
Dag 26 LA - Amsterdam

Graag jullie tips over de route, en waar overnachten na Las Vegas als we wat hoogtepunten in Death Valley willen zien, Bishop of Mammoth Lakes of iets anders?
Mijn dochters willen de dag Page liever opgeven voor een extra dag Las Vegas, om naar de outlets te gaan en lekker een dag winkelen, en iemand verder tips over (grote) winkelcentra op de route waar we echt heen moeten met onze pubers? Ik hoor echt heel graag van jullie!

Wendy
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Is het misschien slimmer om vanuit Bryce naar page te gaan en dan monument valley of is de scenic way via torrey echt onmisbaar en moet ie erin.....we kunnen niet alles natuurlijk en zo kunnen we toch een extra dag page doen en een extra dag las Vegas. Tips zijn meer dan welkom
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door PSVwally »

Sja die wegen (ut12-ut95) zijn zowat de mooiste wegen in het zuidwesten. Dus vanuit dat perspectief zou je zo kunnen rijden.
Ik zou dat zeker zo laten. Aan de andere kant is je tijd voor Zion en Bryce misschien wel wat kort....
Maar ik zou Page niet opgeven voor Vegas en het gewoon zo laten.

Er zit een outlet tussen Santa Barbara en LA in Camarillo, maar als je naar six flags gaat die dag heb je er geen tijd voor.
Ook zit er een outlet in Livermore tussen Yosemite en San Francisco en tussen San Francisco en Monterey in Gilroy.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Mrvanilla »

Die in Gilroy vond ik echt verschrikkelijk. Enorm druk en weinig spannende winkels. Ik zou in Vegas kiezen voor Premium outlet North. Veel aanbod en ruim opgezet.

Premium outlet south is overdekt maar ook wat oubolliger.

Heb je na de UT12 tijd ingeruimd voor Capitol Reef? Ik zou Misschien die dag de Lower calf creek falls trail doen. Prachtige hike.

De dag van Torrey naar Monument Valley kun je ook Natural Bridges National Monument bezoeken en Gooseneck SP.

Have fun.
Groetjes,
Daniel
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog eens kijken naar zion. Nog een tip voor overnachting om van LV via death valley naar bishop of mammoth lake te gaan? Wat is wijsheid? Ik wil niet overnachten in death valley maar wel wat highlights zien. De overnachting is puur een slaapplek om de volgende dag door te reizen naar yosemite. Is het dan ook nog haalbaar om spookstad bodie aan te doen of beter gewoon direct naar yosemite?
Laatst gewijzigd door wennepen op 18 mei 2018, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Nog een vraag over het whale watchen. Is dat het beste vroeg in de ochtend. Las dat er ook middag/ einde middag tochten gaan. Dan zouden we op de dag uit SF misschien smiddags al zo'n tour kunnen doen
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Mrvanilla »

Qua succes zal het niet veel uitmaken. Over het algemeen is de zee in de ochtend rustiger = minder kans op zeeziek zijn.
Groetjes,
Daniel
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Ron Notenboom »

Ik zou dan overnachten in bishop. Ruim aanbod van betaalbare hotels.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

wennepen schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog eens kijken naar zion. Nog een tip voor overnachting om van LV via death valley naar bishop of mammoth lake te gaan? Wat is wijsheid? Ik wil niet overnachten in death valley maar wel wat highlights zien. De overnachting is puur een slaapplek om de volgende dag door te reizen naar yosemite. Is het dan ook nog haalbaar om spookstad bodie aan te doen of beter gewoon direct naar yosemite?
Eigenlijk zijn 2 overnachtingen wel mooi op dat stuk. Ik vind het eigenlijk allemaal net iets te gehaast. Je hebt erg veel dagen dat je elke dag weer verder rijdt.E
Voor de route naar Yosemite is met een bezoek aan Bodie en ook bezienswaardigheden onderweg een extra dag echt wel nodig. En voor Yosemite zou een extra dag ook mooi zijn, zeker omdat je voor SF ook maar 1 dag hebt. Dus waarschijnlijk wil je op de reisdag ook al weer op tijd vertrekken en heb je dus geen tijd voor bijvoorbeeld de Mariposa Grove.

Zijn die dagen NY echt een must? Als je die 5 dagen extra hebt, heb je voldoende tijd om in het zuidwesten alles goed te bekijken en heb je ook nog tijd om te winkelen.

Met 1 stop tussen LV en Yosemite is de beste stop afhankelijk van wat je onderweg wilt doen. Veel tijd voor DV en misschien nog de Alabama hills? Dan niet verder rijden dan Bishop of Lone Pine. En hoe vroeg kun je vertrekken uit LV? Bij onze dochters lukt vroeg vertrekken nooit. Het maakt nogal wat uit of je om 8 uur of om 11 uur weg rijdt. ALs je naar Bodie wilt zou ik zeker tot aan Mammoth Lakes rijden. Of tot Lee Vining of Bridgeport. En ook als je veel tijd wilt uittrekken voor de Tioga Road (wandelen, zwemmen, picknicken) is het handig om tot Mammoth Lakes door te rijden.

Misschien heb je voor dit stuk iets aan ons 2006-verslag en onze laatste 3 verslagen.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt Marianne. De dagen new york zijn idd een must dus die blijven staan. Zit zelf ook een beetje te rommelen met hoe het rustiger te maken. Monument valley laten vervallen geeft 2 dagen speling maar ik vind dat juist een hele mooie plek. Afhankelijk van vliegtijd terug kan ik een dag LA korter doen en ergens anders eraan plakken. Tis toch nog best een gepuzzel om zo veel mogelijk te doen in die dagen en ook nog vakantiegevoel te houden.
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Ik lees in veel verslagen dat velen ook hotels combineren met kamperen. Ik zit erover te denken om dat ook te doen in Zion, Bryce, Monument Valley, Grand Canyon en Yosemite. Eventueel Page nog. Het scheelt echt bergen geld en het is ook wel weer erg leuk om op van die mooie plekjes te slapen.Is dit een beetje goed te doen? Hoe heet zijn de nachten? Voor de ervaren kampeerders: Jullie hebben gewoon simpele koepeltentjes luchtbedden en een slaapzak en kussen? Die spullen kunnen we natuurlijk niet allemaal van hier meenemen. Hebben alle plekken over het algemeen een picknicktafel met bank.... anders wordt het wel heel primitief want dan kunnen we niet zitten :D
Ik zit er toch over te denken om de volle dag Page in te wisselen voor een extra dag San Francisco voor iets meer tijd Yosemite op dag van vertrek en meer tijd in de stad zelf uiteraard. Een extra dag Las Vegas zouden we ook wel willen dus denk eraan om onze laatste volle dag LA in te wisselen voor een dag Las vegas extra. En dan op de vertrekdag nog te gaan surfen in de ochtend want dat zouden mijn kinderen graag willen of misschien die dag nog wat sightseeing t doen en de dag ervoor het surfen.
Of zouden jullie als amerika experts de overnachting in Torrey laten vervallen en die dan ergens anders inzetten?
Zo lastig allemaal om de juiste keuzes te maken..... Ik hoop nog even op jullie meedenken en op jullie input
Bedankt alvast weer!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben vorig jaar een aantal nachten gekampeerd. Wij hadden twee heel eenvoudige koepeltentjes (30 euro bij de Bristol) meegenomen, en ter plekke luchtbedden en slaapzakken aangeschaft. Wij hebben maar 6 nachten gekampeerd en daarom niet ook nog kookspullen aangeschaft. Wij hebben het niet warm gehad 's nachts (we kampeerden in Yosemite, Sequoia en Yellowstone) maar in Zion, Page en MV kan het wel warm zijn.
Alle plekken hebben een picknicktafel. En vaak is er ook een fire ring. Je zou anders ook nog stoeltjes aan kunnen schaffen, maar nodig is dat niet.
Je zult niet veel tijd doorbrengen op de camping; wij sliepen er alleen maar, en ontbeten er. 's Avonds gingen we uit eten.
Capitol Reef is een aanrader, al was het alleen maar om op Fruita te staan. Helaas kon je die camping vorig jaar nog niet reserveren, dus wij hebebn daar niet gekampeerd.
Misschien een dag minder NY? Of er een aparte vakantie van maken? :wink:
Of sla Torrey en MV over en besteed meer tijd aan de rest. Je kunt MV en Capitol Reef mooi combineren met Moab en bijvoorbeeld Yellowstone; leuk voor een volgende vakantie!

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Bedankt weer voor je reactie! ik ben alweer even aan het denken puzzelen geweest. We willen de extra dag Page inwisselen voor Zion, het dagje pretpark opgeven voor een extra dag San Francisco en nu zoek ik nog 1 dag om op te ruilen tegen een extra dag Las vegas. Wij zijn toch wel stadsmensen dus vinden het leuk om hier wat extra tijd te hebben.

We kunnen Torrey natuurlijk overslaan en dan die voor las Vegas doen maar die route lijkt me zo mooi.....

Er is hier ook geopperd om de dag Monterey op te geven voor een dag Vegas en dan dus geen Whale watching.
Wat vinden jullie ? Is het echt een topervaring dat whale watchen

Of misschien toch whale watchen in de middag vanuit San francisco en dan de dag erop Pismo Beach overnachting overslaan en doorrijden naar LA, maar is dat te doen via de kustroute?

Het kamperen is hier uitgebreid besproken nu en dat gaat het wel worden! kopen jullie dan ook kussens of gewoon die dagen zonder kussen?
We willen dan in Zion, Bryce, Page, Grand Canyon en Yosemite gaan kamperen, totaal 7 nachten. ik las dat er op de camping in Zion zelf geen douches zijn dus denk dat we dan de camping buiten het park nemen. voor de pubers is de douche erg belangrijk opeens :lol: :lol: In torrey willen we dan in een huifkar overnachten en in monument valley misschien in de tipi village in een tipi tent, iemand ervaringen hiermee?

Ik hoor graag nog !
Wendy
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Franciscus »

kamperen is hier uitgebreid besproken nu en dat gaat het wel worden! kopen jullie dan ook kussens of gewoon die dagen zonder kussen?
Slapen zonder hoofdkussen zou mij niet lukken. Wij hebben ze gewoon bij Wallmart gekocht voor minder dan 5 dollar.
Hebben alle plekken over het algemeen een picknicktafel met bank.... anders wordt het wel heel primitief want dan kunnen we niet zitten
De campings die wij aandeden hadden altijd een picknickbank en een firepit. Maar een inklapstoeltje meenemen is ook fijn. Picknicktafel is fijn om aan te eten, spelletje doen. Maar niet om lekker bij je tent of het kampvuur te zitten. En zijn ook fijn als je onderweg wilt picknicken. Ook die dingen kosten niet veel, voor minder dan 10 dollar kun je ze bij de grote supermarkten scoren.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik doe het altijd met een trui in een kussensloop. Martin had een opblaasbaar kussentje; niet ideaal, maar voor die 6 nachten van ons net voldoende. ter plekke kopen kan ook.

Erg jammer om niet in Capitol Reef te gaan kamperen; Fruita is een van de mooiste campings op jullie route.

Marianne
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

maar ik moet nog 1 nacht ergens skippen of ruilen omdat we graag 1 extra dag in Las Vegas zijn.....iemand ideeen. Monterey eruit? pismo Beach? of toch Torrey?
Of ergens anders …..

Whale watchen een Must Do attractie?

We hebben al geprobeerd 2 dagen extra vrij te krijgen maar dat gaat niet lukken dus geen rek meer in de dagen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om de aangepaste route nog even hier neer te zetten?
Je hebt nu toch al twee nachten Las Vegas, plus de nacht bij aankomst? Die avond zou je Fremont Street kunnen doen, en dan later twee nachten aan de strip. zou voor mij voldoende zijn.
Als je echt meer tijd wilt uittrekken voor de steden en jullie zijn niet zo van de natuur, dan zou ik de omweg via Capitol Reef laten vallen. Je kunt dan ook MV laten vallen.= en een extra nacht Zion doen. Geeft je meer rust.
Wat het whalewatchen betreft; je zult zelf moeten kijken of je het wilt doen of niet. Misschien kun je iets anders leuks doen voor het geld dat je bespaart als je het niet doet.

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Mrvanilla »

Post je route nog eens, wat lastig zo te zeggen.

Ik vond het whale watchen erg indrukwekkend. Het is ook niet zo duur, dus voor het geld hoef je het mijns inziens niet te laten. Aan de andere kant; als je pecht hebt en je slechts op zeer grote afstand wat walvissen ziet zal het misschien tegenvallen.

Het hangt er ook een beetje van af wat jullie zelf vooral leuk lijkt.

Als je vorige route nog geldig is zou ik Capitol Reef laten vallen. Helemaal persoonlijk zou ik geen exta dag Vegas inplannen. :wink:
Groetjes,
Daniel
wennepen
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 nov 2012, 21:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door wennepen »

Hier de route met de aanpassingen:

Dag 1 t/m 4 New York
Dag 5 NY - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas - Zion, wandeling Narrows of andere mooie trail
Dag 7 Zion wandeling Angels Landing
Dag 8 Zion - Bryce, wandeling Bryce of autoroute
Dag 9 Bryce - Torrey, (via scenic route), misschien ochtend nog 1,5 uur quad tour Bryce
Dag 10 Torrey - Monument Valley, via Moki Dugway, zonsondergang Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Page, ochtend paardrijden of jeeptour Mon. Valley, daarna via Horseshoe Bend naar Page
Dag 12 Page - Grand Canyon, Canyon X of Antelope canyonin ochtend
Dag 13 Grand Canyon - Las Vegas, via Hoover Dam en misschien vroeg een helikoptertour boven GC
Dag 14 Las Vegas
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas - Bishop of Mammoth Lakes, via Death Valley
Dag 17 Bishop/Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga Pass
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco, Alcatraz, fietstour Golden Gate, Painted Ladies, Lombard Street, Fishermans Wharf
Dag 22 San Francisco - Pismo Beach highway 1 (of ander plaatsje iets minder ver rijden, 17 mile drive
Dag 23 Pismo Beach - LA
Dag 24 LA sightseeing
Dag 25 LA, Venice Beach, Santa Monica, surfen, of boottocht Dana Point
Dag 26 LA - Amsterdam,


Zoiets moet het gaan worden...…..
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis wennepen (Lanson): aug. 2019 met 2 kinderen 17 en 15.

Bericht door Old Faithful »

Mooie route. :thumbup:
Dag 9 t/m 14 is in mijn ogen aan de krappe kant, maar het kan zo wel.
Indien mogelijk zou ik op dag 6 al doorrijden naar Zion.
Voor Highway One wordt meestal voor twee overnachtingen gekozen. Met één overnachting kun je inderdaad misschien beter kiezen voor San Simeon of Cambria.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer