Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
eborn
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2011, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door eborn »

Eind augustus/begin september willen we richting Orlando vliegen. TUI heeft momenteel nog leuke prijzen qua tickets in de Comfort klasse. Ik zoek me alleen rot naar de prijzen voor een stoelreservering. Omdat we met een kleine van 3 jaar gaan, wil ik wel naast elkaar zitten. De laatste info die ik kon vinden, was dat het 11 euro per stoel per vlucht was. In ons geval 66 euro. Als ik het goed begrijp kan ik 30 dagen vooraf inchecken, kijken welke stoelen we toegewezen krijgen en dan alsnog betalen voor een specifiek stoel. Klopt dat?
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Voor alle zekerheid: Je kunt, als je al hebt geboekt maar er toch nog vanaf wil, binnen 24 uur na boeking kostenloos annuleren. Dat geldt voor elk ticket waar een vlucht van, naar of binnen de US op staat, ongeacht bij welke airline.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door ina »

Almere vak V schreef:
ina schreef:Had ik nu maar eerder naar Skyscanner gekeken, er stond zelfs voor 161 naar Seattle in september en 240 naar LV in oktober :(

Vanaf welke luchthaven met welke maatschappij??
Weet ik niet, toen ik keek waren ze al weg maar begreep uit eerdere berichten dat het een flash sale van maar 6 uur was.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Mr. Patrick »

Een redelijk algemene vraag: Skyscanner, Google Flights en waarschijnlijk nog andere sites hebben prijsalerts of dergelijke, waarbij je voor de door jou ingestelde routes een mailtje krijgt als de prijs zakt of stijgt. Beide sites ondersteunen dit niet voor Multicity-routes. Weet iemand of er sites of andere mogelijkheden zijn om hiervoor wel een alert in te stellen?

Als we zowel alerts instellen naar ons vertrekpunt instellen en vanaf het retourpunt en dan nog vanaf de 4 mogelijke luchthavens in onze buurt, dan word ik helemaal gek van de hoeveelheid mailtjes! Door multicity in te stellen wordt dat al gehalveerd.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Je kunt op Google gewoon een price alert instellen voor elk willekeurig itinerary, ook als dat een "multi city" trip is.

Maar het kan niet generiek. Het gaat dan echt om een specifieke itinerary. Nadat je hem hebt samengesteld staat er onder de prijs (boven de boekingsopties) de optie "Track prices":
2018-05-18 (Small).png
Anyuta
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 feb 2013, 20:53

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Anyuta »

Hoi allemaal,

Vorig jaar ben ik in september voor ongeveer 400 euro naar Las Vegas gevlogen. 1 keer overstappen, met hele schappelijke reisduur van 16 uur heen en 14 uur terug.
Dit jaar ben ik echter gebonden aan bepaalde data: 26 augustus heen en 31 augustus terug.
Op dit moment zie ik alleen maar prijzen van ongeveer rond de 750 euro.
Ik ben mij ervan bewust dat vliegen in augustus vast duurder zal uitpakken dan in september, maar hebben jullie een indicatie voor mij voor wat een redelijke prijs is voor eind augustus? Zullen de prijzen in de toekomst nog dalen? En welke sites kan ik daarvoor het beste in de gaten houden? Mijn ervaring is dat momondo.nl/de/be het goedkoopst was vorig jaar.

Dank jullie wel alvast!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

flights.google.com, zet een price alert en kijk dagelijks (price alerts gaan er slechts een keer per dag uit, dus zelf regelmatig kijken voegt zeker wat toe.

Als je een dag eerder weg kunt en vliegt vanaf DUS dan ben je EUR 550 kwijt. Delta, main cabin (dus inclusief bagage). Basic economy is 30 euro goedkoper (zonder bagage, geen stoelselectie) en dan is het dus 520 euro: https://goo.gl/flights/we9s5

Boeken bij Delta, niet bij KLM, anders heb je weer allerlei toeslagen (boekingskosten, creditcard kosten, etc).

Route heen: sat 25/8 10.35 DUS-ATL 14.23 - 17.48 ATL-LAS 19.14
Terug: fri 31/8 10.50 LAS-ATL 17.22 - 18.10 ATL-DUS 08.50

Parkeren op DUS kost voor deze periode (25/8 8.30 tot 1/9 10.00) 59 euro op P25 (naast de terminal, 2 minuten wandelen). Kan ook voor 29 euro, maar dan moet je wel 2 km lopen (P13).

Een dag later vertrekken zorgt er voor dat je minder dan 6 dagen verblijft, en dat zorgt voor andere fare rules (gericht op korte verblijven, dus vaak duurder). Daarom is het dan zo duur.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Tinus1955 »

Vorig jaar naar Vegas gevlogen 20-26 augustus. Maand ervoor precies pas geboekt. Was €440 kwijt met United (AMS-Houston). Tuurlijk het geeft geen garantie, maar ik zou iig nog even de gok wagen om te boeken. Komen echt nog wel offers aan vanaf AMS met United/AA/BA.
Na afgaan Skyscanner.nl alert zou ik ook Idealo checken.
Anyuta
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 feb 2013, 20:53

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Anyuta »

Dank jullie wel! Hier heb ik veel aan!
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dr.dre »

Hoi,

Veel gelezen over prijzen en routes. Wij willen volgend jaar met het gezin (2 volwassenen en 3 kids (dan 16, 15 en 10)) een rondreis maken door West-Amerika. Mijn vraag is: wat zijn gangbare prijzen voor vliegtickets naar de westkust in de maanden juli en augustus? Ik zou graag rechtstreeks willen vliegen, maar volgens mij kan ik met mijn gezin flink besparen als we een tussenstop nemen. Oh ja, wij wonen in Twente waardoor Düsseldorf ook goed te doen is. Alvast bedankt voor een reactie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Dit is echt een glazen bol vraag.

Ticketprijzen varieren continu. Fare rules komen en gaan, beschikbaarheid van stoelen in goedkopere boekingsklassen wisselt ook.

Je kunt wel stellen dat de kans dat je in juli en augustus goedkopere tarieven vind beduidend kleiner is dan buiten dat hoogseizoen. Maar dat betekent niet dat ze er nooit zijn. Wat er volgend jaar gebeurt weet niemand.

Je kunt juli/augustus 2019 gaan boeken vanaf begin oktober 2018. Zorg dat je vanaf dat moment regelmatig de tarieven in de gaten houdt. Als je weet wat je wilt kun je ook snel de knoop doorhakken. Wacht vooral niet te lang bij een gunstige aanbieding. Wil je wel wachten: lees dan de specifieke fare rules. Bij de meeste airlines kun je die in het boekingsproces op de website inzien. Daar staat vaak ook in tot wanneer de fare rule geldig is.

Iets anders om rekening mee te houden: 5 tickets in een boeking (en dus op een PNR) betekent vaak dat je niet van de laagste tarieven kunt profiteren. Vaak zijn er in de laagste boekingsklassen maar 2 of 3 stoelen beschikbaar. Het kan dus lonen om twee losse boekingen te doen, een voor 2 en een voor 3 personen. Als je een fors prijsverschil ziet op dezelfde vluchten voor 2/3 danwel 5 personen dan is dit een optie. Maar om te weten of dat echt voordeliger is en wat er gebeurt met de tarieven nadat je de eerste boeking hebt afgerond zou ik je wel aanraden om contact op te nemen met een expert (een ouderwetse travel agent) of je te verdiepen in hoe het werkt.

Mijn tip: zoek altijd naar tarieven voor 1 persoon. Als je dan iets hebt gevonden wat je wilt gaan kopen, ga dan pas daarna kijken wat het tarief is voor alle 5 de passagiers.

Nog iets: Een connectie is geen groot probleem. Lang niet alle bestemmingen kun je direct bereiken en als je dat wel kunt is het vaak duurder. Je gaat op vakantie, en een klein beetje extra reistijd is dan ook niet zo'n probleem. Het is natuurlijk anders als je voor 1 of 2 dagen op en neer vliegt. Dan telt elk uur.

Een connectie in de USA betekent dat je in die tijd alle grensformaliteiten al hebt gehad. Op je eindbestemming loop je dan vanaf de bagageband zo de stoep op. Daardoor kost het vaak nog niet eens zo veel extra tijd. Als je de connectietijd kort houdt dan is het een kwestie van uitstappen, grensformaliteiten, even langs het toilet en naar je nieuwe gate lopen om weer in te stappen. Dat is toch niet zo erg?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Almere vak V »

Bepaal de periode wanneer je wilt gaan. Zorg wel dat je enige flexibiliteit hebt. Kan soms heel veel schelen. Zorg dat je flexibel bent van je vertrekplek, maar ook de plek waar je aankomt. Wij vliegen prive een paar keer per jaar naar NoordWest Amerika. Dat kan vanaf, Amsterdam, Brussel of Dusseldorf. Aankomen op Portland, Seattle of Vancouver. Maak zoekselecties. Zet ze vast en kijk wat er voorbij komt zodat je zelf kunt bepalen wat je een aantrekkelijke prijs vindt. Ben er op voorbereid dat er belachelijke prijsverschillen gaan zijn. Wat vandaag €300 kost gaat morgen voor €1.200 en andersom. Wij vliegen in de zomer met 4 personen voor net iets onder de €1.200 (in totaal...) vanuit Brussel naar Vancouver. Dat is bijna gratis. Probeer ook op "rare" tijden te kijken. Dus niet altijd op zondagmiddag om 3 uur. Dan schijnt de halve wereld op zoek te zijn naar tickets...

Je bent ruim op tijd! Veel plezier met zoeken!!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door winterpark »

Voor wie in september / oktober nog een mooie roadtrip door het diepe zuiden wil maken: KLM en United hebben allebei mooie prijzen Brussel - Atlanta, rond de 300 euro. KLM zelfs rechtstreeks, United inclusief bagage.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

De reguliere fare van Delta/KLM is EUR 330.59, en dat is gewoon inclusief bagage.

Je kunt 30 euro korting krijgen als je basic economy vliegt. Dan kun je dus geen bagage inchecken (of je betaalt daar 50 euro voor, zowel heen als terug. Alleen boeken als je echt zonder bagage reist, want anders ben 70 euro duurder uit. En let op: DL basic economy betekent: geen stoelselectie tot checkin).

Let op, boeken voor 4 juni:
SALES RESTRICTIONS
TICKETS MUST BE ISSUED ON/BEFORE 04JUN 18.
Dit geldt zowel voor de fare rule bij Delta als bij United. Er wordt goed geconcurreerd op BRU!
Laatst gewijzigd door roelb op 24 mei 2018, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

Ben voor de lol eens gaan zien op KLM maar vind die 330€ nergens terug,goedkoopste dat ik vind Brussel/Vegas en terug is 654 €.Zoek ik verkeerd?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door roelb »

Ik weet niet waar je kijkt, maar het is wide open voor de rest van het jaar.

Bijvoorbeeld: https://goo.gl/flights/cqYxS
Of volgend jaar: https://goo.gl/flights/QvqCu

Ook gewoon boekbaar:
2018-05-24 (2) (Small).png
2018-05-24 (1) (Small).png
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Marcel5050 »

Verkeerd begrepen,ik zocht naar Brussel -Las Vegas en dat is 654€.Naar Atlanta is inderdaad 300€
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door Miquel »

Nu ben ik de laatst tijd een beetje bezig met Skyscanner.
Valt mij op dat er soms echt belachelijke prijzen tussen staan van bv 35.000 euro per ticket. Zijn dit foutjes op de site?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door RuthdeLange »

dr.dre schreef:Hoi,
Mijn vraag is: wat zijn gangbare prijzen voor vliegtickets naar de westkust in de maanden juli en augustus?
Ik vlieg zelf begin juli heen en begin augustus terug en heb dit al eind september afgelopen jaar geboekt. Ik had wel mijn zinnen gezet op bepaalde data (omdat ik bijvoorbeeld perse niet in de weekenden in bepaalde nationale parken en pretparken wilde zijn en het zo precies goed uitkwam) en ik op LAX wilde vliegen dus was minder flexibel. Ik betaalde 665 euro p.p. (per volwassene) en ik heb vervolgens maandenlang (en doe het nog wel eens) consequent de prijzen in de gaten gehouden maar ik heb nooit lagere prijzen gevonden voor specifiek mijn data voor Lax (met vergelijkbare vliegduur en redelijke tijden). Ik vlieg ook via Dusseldorff en met tussenstop in Londen.
Achteraf denk ik wel dat ik nu misschien zou kiezen voor Las vegas want ook vanuit daar kun je het bekende rondje maken en ik zag wel goedkopere prijzen voor LV.
dr.dre
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2018, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 6

Bericht door dr.dre »

Mensen bedankt voor jullie reactie. Geweldig mooi forum. Vooral als je voor het eerst een rondreis wilt maken. Door jullie tips zal ik zelf naar prijzen gaan kijken (binnen Europa deed ik dat al zelf) en een reisagente zal dat voor mij doen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer