Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Marina B »

19 juli AMS - VANCOUVER
20 JULI VANCOUVER
21 JULI VANCOUVER - WHISTLER
22 JULI WHISTLER
23 JULI WHISTLER - CLEARWATER
24 JULI; CLEARWATER - JASPER
25 JULI JASPER
26 JULI: JASPER
27 JULI: JASPER - LAKE LOUISE
28 JULI: LAKE LOUISE - BANFF
29 JULI BANFF
30 JULI BANFF
31 JULI: BANFF - MANY GLACIER
1 AUG MANY GLACIER
2 AUG: MANY GLACIER - COEUR D'ALENE
3 AUG COEUR D'ALENE - YAKIMA
4 AUG YAKIMA
5 AUG YAKIMA - SEATTLE
6 AUG SEATTLE
7 AUG SEATTLE VANCOUVER AMSTERDAM


Beste forummers,

Dit is het tweede onderwerp dat ik aanmaak voor onze zomervakantie van 2018. In eerste instantie wilden wij graag van Vancouver naar San Diego. Dat werd echt een dollemansreis in 20 dagen. Daarnaast moesten wij dan ook een binnenlandse vlucht weer terug naar Vancouver nemen en autohuur was ook omslachtig.

Ik maak daarom een nieuw onderwerp aan. We gaan er een rondje Vancouver van maken. We hebben 19 overnachtingen te verdelen. Ik wil geen haasttrip. Ik wil echt iets ziens en beleven. Bij voorkeur zo min mogelijk 1 nacht hotels en bij voorkeur afwisselende bestemmingen.

Willen jullie advies geven op bovenstaande? Is het haalbaar? Heb ik een logische route gemaakt?

Dank alvast!
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Marina B »

Geplaatste route vonden we nog niet passend genoeg.
Hier een alternatief, VS laten we vallen. Er is genoeg in Canada te zien.

Ik hoor graag of jullie nog tips en adviezen hebben.

19-jul Dag 1: Aankomst Vancouver
20-jul Dag 2: Vancouver
21-jul Dag 3: Vancouver - whistler
22-jul Dag 4: Whistler
23-jul Dag 5: Whistler - Clearwater
24-jul Dag 6: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
25-jul Dag 7: Clearwater - Jasper
26-jul Dag 8: Jasper
27-jul Dag 9: Jasper
28-jul Dag 10: Jasper - lake louise
29-jul Dag 11: Lake Louise (Yoho National Park)
30-jul Dag 12:Lake Louise - Banff
31-jul Dag 13: Banff
01-aug Dag 14: Banff - Revelstoke
02-aug Dag 15: Revelstoke
03-aug Dag 16: Revelstoke
04-aug Dag 17 Revelstoke - Osoyoos
05-aug Dag 18: Osoyoos
06-aug Dag 19:Osoyoos - Vancouver
07-aug Dag 20: Vancouver - Amsterdam

Of we 3 nachten Revelstoke moeten doen, weet ik niet zeker. Ik hou er wel erg van dat we nergens maar 1 nacht verblijven. Maar mocht iemand denken dat de 3e nacht Revelstoke beter elders past, ik hoor het graag. Ook andere suggesties uiteraard welkom.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Mariah »

Vanaf dag 14 ben ik niet bekend.
Ziet er goed uit, prima te doen! Gaat een mooie reis worden.

Als je de dag van Revelstoke kwijt wilt: Vancouver of Whistler, afhankelijk van je wensen. In Vancouver en omgeving is voldoende te zien, in Whistler zijn veel mogelijkheden om allerlei outdoor activiteiten te doen en te wandelen.

Als je Yoho wilt bezoeken kun je overwegen of Field niet praktischer is ipv Lake Louise maar hangt af van wat je er wilt gaan zien of doen.
Lake Louise kom je toch langs als je naar Banff gaat en is evt vanuit Field te bezoeken. Moraine Lake: zorg dat je er op tijd bent anders is de weg er naar toe afgesloten ivm volle P.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Marina B »

Dank je Mariah,
We gaan inderdaad 1 nacht van Revelstoke afhalen en bij Vancouver doen. Zo starten we en eindigen wij de reis in Vancouver.
We zijn blij dat we voor deze route kiezen. Ik kreeg bij mijn allereerste idee (voornamelijk VS) geen goed gevoel. Te omslachtig en gehaast en we vliegen tenslotte op Vancouver dus waarom niet in Canada blijven.
De VS bewaren voor een andere keer.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door hemmie »

Wij deden vorig jaar vrijwel dezelfde route met 21 overnachtingen, en andersom. Wij deden tussendoor nog 2 nachten Calgary, ter afwisseling en om kennissen te bezoeken, maar geen groot gemis als je dat overslaat. Wij deden een extra dag/nacht in Vancouver, wij hebben ons daar prima 2,5 dag vermaakt. In Revelstoke vonden wij 2 overnachtingen voldoende, in Osoyoos 1 overnachting. Tussen Revelstoke en Calgary (of Banff als je geen Calgary doet) deden we een overnachting in Radium Hot Springs, zodat we makkelijk Glacier en Kootenay NP konden bezoeken. Tot slot deden wij maar 1 nacht in Whistler, maar we reden tussen Clearwater en Whistler via 100 Mile House en deden daarom eerst een overnachting in Lillooet voordat we verder nar Whistler reden. Uiteindelijk hadden we die dag erg slecht weer, dus ik ben er nog niet over uit of het de omweg waard was (niet zo veel van de omgeving gezien). Als je veel activiteiten wilt ondernemen in Whistler kun je daar wel minstens 2 nachten gebruiken denk ik, wij waren met kleuter, dus beperkt, en hebben door slecht weer uiteindelijk nog minder kunnen doen dan gepland, maar daar hadden wij gewoon pech mee.
Terug in Texas!
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Marina B »

Inmiddels zijn we al weer een aantal maanden verder en komt onze reis steeds dichterbij.
De twijfel over de route slaat weer enigszins toe. Wij gaan met 2 volwassenen en 2 tieners (17 en 12), houden van dingen ondernemen, maar zijn geen doorgewinterde wandelaars. De jongens houden wel van wat actie en vinden een road trip erg leuk.
Ik ben nu een beetje bang dat onze road trip erg veel van hetzelfde is.
Misschien kan ik nog een keer wat opties tegen het licht houden; ik hoor daar graag jullie ervaringen over.

Hier nog een keer de laatste versie van de route zoals deze tot nu toe is vastgelegd:

19-jul Dag 1: Aankomst Vancouver
20-jul Dag 2: Vancouver
21-jul Dag 3: Vancouver - whistler
22-jul Dag 4: Whistler
23-jul Dag 5: Whistler - Clearwater
24-jul Dag 6: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
25-jul Dag 7: Clearwater - Jasper
26-jul Dag 8: Jasper
27-jul Dag 9: Jasper
28-jul Dag 10: Jasper - lake louise
29-jul Dag 11: Lake Louise (Yoho National Park)
30-jul Dag 12: Lake Louise - Banff
31-jul Dag 13: Banff
01-aug Dag 14: Banff - Revelstoke
02-aug Dag 15: Revelstoke
03-aug Dag 16: Revelstoke - Osoyoos
04-aug Dag 17: Osoyoos
05-aug Dag 18: Osoyoos - Vancouver
06-aug Dag 19: Vancouver
07-aug Dag 20: Vancouver - Amsterdam

Na nog meer reisverslagen gelezen te hebben en andere tips en opmerkingen heb ik dus nog wat vragen:

Ik lees dat Banff voor sommigen wat is tegengevallen; het is maar een kort afstand vanaf Lake Louise. Zouden we Banff over kunnen slaan?
Jasper heb ik 3 nachten, is dat echt nodig?
Stel dat we korten in Jasper blijven en niet in Banff overnachten, dan heb ik 3 nachten elders te besteden; is Drumheller (en mss 1 nacht Calgary) een optie? Is dat een fijne afwisseling?
Ik zie toch vaak de combinatie tussen NW VS met ZW Canada in 1 reis. Is dat alsnog de moeite waard om daar naar te kijken?

Wat ik zoek is voldoende afwisseling en voldoende activiteiten om te ondernemen. Een wandeling in een bos is ongetwijfeld fantastisch om een aantal keer te doen, maar hoeft van ons geen 15x.

Misschien maak ik mij druk om niets en is het advies de route zo te houden; hoe dan ook; ik hoor graag jullie tips en adviezen!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door markro »

Niets meer aan de route veranderen, is mijn advies. Zo zit hij goed in elkaar. Er valt in de afzonderlijke steden genoeg te doen/bezichtigen en als je ook nog Drumheller en/of Calgary gaat aandoen, dan wordt het alleen maar gehaast.
Ik begrijp uit jouw bericht dat jij (veel) reisverslagen hebt gelezen, dan neem ik aan, dat je genoeg bezienswaardigheden/wandelingen hebt genoteerd, en een momentje rust bij een zwembad is ook wel eens lekker. Het is per slot van rekening vakantie.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Mariah »

Vanaf dag 15 heb ik geen ervaring maar je route ziet er inderdaad goed uit.

In Jasper kun je je prima minstens 3 dagen vermaken. Het plaatsje ligt mooi tussen de bergen en wij vonden het er gezellig rond te lopen. Niet groot, wel leuk.
1 dag ben je kwijt aan Maligne Canyon (wandelroute met stukken langs de canyon), Medicine Lake (fotostop), Maligne Lake (+ een wandeling daar)
Verder kun je oa naar
Miette Hotsprings (vonden wij niks aan, veel te druk maar velen vinden het de moeite)
Valley of Five Lakes, rondje van 5 of 8 km, afhankelijk welke route je kiest, langs de 5 meren, leuk en afwisselend
Mnt Edith Cavell, Path of the Glacier, mooi gletsjermeer, vooral het landschap waar je door heen loopt om er te komen (1,7 km) is wonderschoon
Zwemmen bij Lake Annette
Tonquin Valley trail etc

Mijn tieners houden ook niet van wandelen maar zodra we in Canada waren (of voorheen in de VS) liepen ze voorop bij alle wandelingen. De wandelingen daar zijn een uitdaging en vraagt over het algemeen wat van ze. Elke wandeling vonden ze een topper.

Ik verwacht niet dat het veel van hetzelfde zal zijn. Eerst heb je bezoek stad. Daarna is Whistler een plaats waar je vooral dingen doet (veel keus in outdoor sporten (quad rijden, buggy rijden, zip-line etc. portemonnee mee), mountainbiken, wandelen, met de gondels etc)
Daarna de natuur in. Houden jullie van raften? Kan o.a. in Golden en Jasper.

Onze kinderen vonden Banff wel leuk, meer toeristen dus meer reuring. Of Lake Louise leuk is om te overnachten weet ik niet, wij zijn niet verder gekomen dan het meer zelf (een blik op het prachtige meer, daarna vervolgens snel weg gereden, pfft, wat een drukte). Ipv Lake Louise zou je ook in Field kunnen overnachten (Yoho), al maakt het voor het reizen niet zo veel uit.

Aan het einde van onze reis zijn wij ook 2 nachten in Drumheller geweest (wij hadden Vancouver - Calgary), leuk ook, heel anders. Drumheller zelf is een onooglijk plaatsje maar de omgeving is prachtig. Het dinosaurus museum is geweldig mooi (ik denk zelfs het mooiste museum wat ik gezien heb), je hebt er ook trails door het gebied. Verder heb je er kleine zie -en doedingen waarmee je de dag kunt vullen als een 6 persoons kerkje, suspention bridge (de beste tot nu toe, een 'echte' met flinke wiebels), uitzichtpunten met wandelingen naar beneden, rondje rijden en overvaren met het gratis pontje, een groepje Hoodoos. We hebben er ook een kanotocht gemaakt.

Heb je al overnachtingen geboekt?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door jojostravelusa »

Het stuk Revelstoke - Banff - Lake Louise - Jasper kennen we alleen in de winter. Skiën, snowmobilen, hondensledetocht. Dus dat was echt anders dan in de zomer, dus veel tips kan ik niet geven. We hebben gisteren de camper geboekt voor eind aug. volgend jaar. Dan vertrekken we vanuit Calgary en doen een rondje met deze plaatsen + o.a. Vancouver, Vancouver Island, Bella Coola. We weten alleen nog niet of we eerst naar het noorden of eerst naar het zuiden gaan. Dat is afhankelijk van de data waarop de ferry van Port Hardy naar Bella Coola gaat. Of andersom dus.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Marina B »

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Hoewel ik al eerder had gehoord dat de route goed is, ben ik blij dat dit weer even is bevestigd.
Blij ook met de ervaringen van Mariah voor de reis met tieners. Ik denk ook echt wel dat mijn kinderen dit leuk gaan vinden.

Ja, alle overnachtingen zijn geboekt. Nog wel met gratis annuleer mogelijkheden, maar ik zie dat veel plaatsen al helemaal uitverkocht zijn! Dat maakt mij hier en daar wel wat bezorgd over de drukte in sommige plaatsen.

We overnachten zelfs 2 nachten in Lake Louise. Ook die overnachtingen zijn geboekt en ik heb hier thuis nog maar niet verteld wat de prijs daarvan is, want het is werkelijk buiten de perken; ik twijfel hier dan ook nog wel over om die 2 overnachtingen te switchen. Het leek mij ten tijde van het boeken echter een enorme belevenis om aan het Lake Louise zelf te overnachten, maar of ik dat achteraf ook de moeite (en het geld!) waard ga vinden weet ik niet zeker natuurlijk. Ik lees dat het meer ontzettend mooi is, maar overvol met mensen, dat vind ik dan ook echt een groot nadeel.

Ik ga toch nog even kijken voor een alternatief in Field.

Dank nogmaals!
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door opvakantie »

Misschien heb je deze al op de planning staan: https://www.capbridge.com/ maar mocht het niet zo zijn dan is dat best leuk om te doen en het kost niet teveel tijd als je er geen uitgebreide wandeling van maakt.
Wij hebben dat in 2016 's morgens gedaan onderweg van Vancouver naar Whistler.

En Lake Louise is inderdaad mooi maar we kwamen in de file om überhaupt de auto te parkeren. Dat was ergens halverwege september.
Moraine Lake was net zo mooi en minder druk.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marina B: rondreis Vancouver - Vancouver juli 2018.

Bericht door Mariah »

Field is een dorp, wij verbleven er in Alpine Guesthouse. Een prima huis, lekker ruim, royale keuken (stel dat je er heen gaat en zelf wilt koken, zorg voor boodschappen, in Field is geen supermarkt). Weer eens wat anders dan een hotelkamer.
Vanuit Field ben je zo in Lake Louise. Ook ligt Emerald Lake 'voor de deur' (ga er vroeg heen, zooo mooi!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer