Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

96%
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

100%. Ik heb in de afgelopen 10 jaar nog nooit een huurauto zonder cruise control gezien in de USA.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door kalaman »

99,99%.
Wij hebben in elk geval nog nooit een auto gehad zonder. In om het even welke klasse.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door heidem »

Vorig jaar had ik een Toyota Yaris zonder cruise control bij Hertz in Chicago.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Toyota Yaris.. welke klasse is dat? mini? of compact? Daar loop je wel het risico inderdaad. Maar alles vanaf midsize heeft gewoon cruise control.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door heidem »

Compact. Het jaar daarvoor had ik een Ford Focus SE als Compact en die was wel voorzien van cruise control, evenals een jaar eerder een Hyundai Accent (Economy klasse).
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Maar als ik vragen mag, waarom niet midsize? Het scheelt meestal vrijwel niets in prijs en als je bij Hertz of National huurt kun je voor hetzelfde geld vaak ook nog een ruimere auto meenemen.
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door heidem »

De afgelopen twee jaar reed ik in feite van stad naar stad en sliep ik voornamelijk downtown hotels. Aangezien dat parkeren in parkeergarages betekende, had ik graag een kleine auto. Ik vind het parkeren van een wat grotere auto in parkeergarages namelijk helemaal niets en voor mij is alles groter dan een Opel Corsa een grote auto :wink: .

Dit jaar heb ik een heel andere trip en hoef ik alleen in Portland en Seattle in parkeergarages te parkeren. Daarom was de keus voor een intermediate (bij Hertz) nu snel gemaakt.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Ik kan het zo gauw niet vinden dus vraag het maar even..
Ik ga voor het eerst een auto huren. Nu las ik dat de borg die ingehouden wordt op de cc verschilt als je pre paid doet of terplekke betalen. Wat is het mewst gunstig? Ik heb een cc met een limiet van 1000,daar moet de auto van betaald worden en ook de borg.. Qua huurprijzen kom ik nu rond de 650 tegen, waardoor ik dan maar 350 op de cc overhoud voor de borg.. Is dat te doen of heb im dan een probleem?
De autohuur is nu ook vrij duur maar dat komt omdat ik te lang gewacht heb denk ik.. Economy en compact zitten nu dus op 650 voor 3 weken..(seattle-sf) Maar heb nog nooit een auto gehuurd en heb het door angst te lang uitgesteld helaas:(
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Bij mij is nog nooit de borg 'vastgehouden' op de creditcard dus dat gaat niet van je limiet af.

Waarom de auto niet gewoon vooraf betalen? Er wordt vaak geroepen om terplekke te betalen. Maar iedereen die dat straks doet zit vast aan de duurdere Dollar... :P

Verder kun je geld overboeken naar je Creditcard waardoor je je limiet automatisch verhoogd. Stort bijv. EUR 1000 op je Creditcard en je hebt ineens $ 2000 bestedingsruimte met je Creditcard. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Stan.Gobien »

Als je ter plekke pas betaalt dan is de borg gewoon gelijk aan het huurbedrag. Met andere woorden, je haalt de auto op en de 650 + prijs voor 1 tank wordt op je kaart in borg genomen, en wanneer je inlevert wordt dit bedrag omgezet in een echte betaling. Dit is overigens de ervaring bij National en Alamo, ik heb andere verhalen gehoord van Dollar, Budget e.a.

Bij voorafbetaling ben je minder flexibel en zijn er vaak (kleine) annuleringskosten verbonden. Voor zover ik weet wordt er dan (bijna?) geen borg op je kaart gezet, want het bedrag van de huur heb je reeds op voorhand betaald.

Maar een CC met slechts 1000 limiet is wel zeer weinig, misschien kan je die limiet tijdelijk laten verhogen, of misschien kun je geld er op voorhand op storten? Wij nemen trouwens minstens 2 CC's mee naar Amerika, want zonder CC is wel problematisch in de V.S.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Bedankt voor jullie reacties.
Dus bij vooraf betalen waarschijnlijk geen borg en bij terplekke betalen wordt de borg dus de uiteindelijke betaling?
We gaan waarschijnlijk huren bij thrifty omdat daar geen one way fee is (: bij alamo en hertz is die toch weer ongeveer 350 dollar.

We hebben 2 cc's, allebei een limiet van 1000. We hebben allebei een student cc van de rabobank, denk jiet dat we die limiet tijdelijk kunnen verhogen maar dat zou ik kunnen proberen. Verdsr zullen we inderdaad ons 'vakantiegeld' op die cc's storten (:

Bij rentalcars kom ik nu het voordeligst uit, ik heb het eerste bericht gelezen maar snap het gedoe over die verzekeringen nog steeds niet echt. Is de 'standaard' verzekering die erbij zit voldoende? Sorry als ik dom overkom haha, ben vooral overbezorgd en ben alles aan het dubbel checken xD
En klopt het ook nog dat je als je hier een anwb abbo hebt, je in de usa road assistance (ofzoiets) hebt?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ja, de standaard verzekeribg is voldoende. De extra's die rentalcars je wil aansmeren zijn in de USA nergens voor nodig. Geldklopperij.

Let wel op dat je onder de 25 te maken krijgt met een toeslag die tot $25 per dag kan bedragen. Huren via rentalcars of een andere broker is dan vaak niet verstandig en uiteindelijk veel duurder als die toeslag niet inbegrepen is Je kunt dan beter via de Duitse en Britse zusters van Alamo kijken, die speciale paketten hebben waar die toeslag al in zit.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Ah thanks roelb, ik ga eens kijken! Mijn vriend is gelukkig 27,gewoon eeuwige student haha! Ik ben dan 26 maar ik mag daar geloof ik niet rijden want heb dan nog een jaar mijn rijbewijs.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Bij mijn weten geldt er geen beperking als je je rijbewijs < 1 jaar hebt. De leeftijd is belangrijk maar aangezien jullie tzt beide > 25 jaar zijn, betalen jullie ook geen toeslag als jullie beide rijden.
Annet1992 schreef:We hebben 2 cc's, allebei een limiet van 1000. We hebben allebei een student cc van de rabobank, denk jiet dat we die limiet tijdelijk kunnen verhogen maar dat zou ik kunnen proberen.
Vraag dat even na bij de Rabobank. Bij ING is het bijv. mogelijk voor studenten om 1x per jaar hun limiet van de Creditcard tijdelijk te verhogen naar EUR 2000 voor een periode van max. 3 maanden. Wellicht biedt Rabobank net zoiets aan?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Madphil »

roelb schreef:Je gaat naar Alamo.com, kiest voor Online check-in en voert de gegevens van je reservering in.

Nadat je dat hebt voltooid heb je vervolgens de mogelijkheid om de "skip the counter" procedure te doen. De website geeft je daar na het doen van de online check-in een knopje voor, indien mogelijk op de verhuurlocatie.

Bij skip-the-counter moet je de aanvullende verzekeringen declinen, akkoord gaan met de verhuurovereenkomst en een creditcard nummer invoeren. Daar wordt dan $1 op gereserveerd tot het moment dat je de auto ophaalt. Cancel je (of kom je hem niet ophalen) dan is er niets aan de hand en vervalt die reservering vanzelf. Let op: je hebt bij het uitrijden de fysieke creditcard nodig waarvan je online het nummer ingevoerd hebt. Je kunt dus niet met een andere kaart uitrijden (dan moet je toch eerst weer naar de balie). Kaart moet op naam van de huurder staan.
Gisteravond gedaan, prima gelukt. Je krijgt nu zelfs een apart pop-up venstertje of je skip-the-counter wil doen of niet. Kan eigenlijk niet gemakkelijker, je moet alleen even weten dat je de online-check in moet doen. :wink: (ik had dat vlak na de reservatie verwacht)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Annet1992 schreef: En klopt het ook nog dat je als je hier een anwb abbo hebt, je in de usa road assistance (ofzoiets) hebt?
Deels. Als ANWB lid heb je in de USA recht op de basishulp. Dat houdt bijvoorbeeld in dat een AAA auto die naar je toekomt en jouw en de auto mee terug neemt naar zijn bedrijf of sleept naar een garage naar keuze op maximaal 3 mijl afstand. De exacte diensten staan hier: https://www.aaa.com/international/inter ... iates.html

Als je auto defect is of je een ongeval krijgt dan is het sowieso je verhuurder die alles regelt, zonder kosten. Daarvoor hoef je ook geen extra diensten te kopen of "verzekeringen" af te sluiten. Bij een defecte auto is dat gewoon onderdeel van de dienstverlening, bij schade valt het onder de CDW dekking (zie onder).

De extra "roadside assistance" dienst die door verhuurders verkocht wordt is bedoeld voor zaken die je eigenlijk zelf zou moeten regelen, maar waarvoor je toch de verhuurder belt. Denk aan lekke band. Of als je je sleutels kwijt raakt. Het eerste kun je natuurlijk ook gewoon zelf (wel goed om bij het ophalen even te controleren of de auto een reservewiel + gereedschap heeft). Het tweede, tja, dat is pech, maar daar zou je op de AAA kunnen terugvallen met een ANWB lidmaatschap. En op je reisverzekering voor de kosten van een nieuwe sleutel.

Verder huur je een auto in de USA altijd met twee "verzekeringen":

1. CDW/LDW - "Collission damage waiver" of "loss damage waiver"
2. SLI/EP/SLP - "supplemental liability insurance", "extended protection" of "supplemental liability protection" oid

De termen worden door elkaar gebruikt, zelfs binnen een enkele verhuurder, maar betekenen hetzelfde. Er is bij geen enkele verhuurder in de USA een eigen risico, dus deze twee dekkingen zijn altijd voldoende. Normaal gesproken zijn deze twee zaken inclusief in je huurbedrag.

Dan proberen veel verhuurders je nog extra dekkingen te verkopen. Deze zijn m.i. niet nodig voor een toerist met een reisverzekering. Dat zijn:

3. Roadside assistance plus, roadside protection, oid: kostenloos hulp langs de weg bij lekke band, kwijtgeraakte sleutels, ingesloten sleutels, lege accu, etc. Een band kun je zelf verwisselen en als je ANWB lid bent kun je altijd terugvallen op de AAA als je er echt niet uitkomt. Soms biedt ook een reisverzekering dekking, maar dat zijn alleen de uitgebreidere verzekeringen.

4. PAI - "personal accident insurance" en PEC "personal effects coverage" - een verzekering voor (a) medische kosten die voortvloeien uit een ongeval en (b) verlies door schade of diestal van eigendommen die zich in de auto bevinden (met vaak zeer lage dekking, $600 totaal). Dit zijn zaken die normaal gesproken je reisverzekering dekt en ook deze verzekering is dus onnodig.

Tot slot proberen tussenpersonen je ook nog verzekeringen te verkopen. Die doen ongeveer hetzelfde als onder (3) en (4). Soms probeert een tussenpersoon je een "extra" verzekering te verkopen die het "eigen risico" afdekt. Maar dat is er helemaal niet bij Amerikaanse verhuurders, dus sowieso onnodig. Trap er niet in.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door opvakantie »

Wat betreft de roadside assistance.
Die heb ik eens gebeld (lege accu) en toen bijna 2u moeten wachten nadat ze zeiden we komen er zo aan.
Bleek er iemand tussen gekomen te zijn met een premium membership. Er zijn dus mensen met die voor je aan de beurt komen omdat ze iets meer betalen ongeacht of ze na je belden. Zoiets kent de ANWB geloof ik niet maar mocht je ze ooit bellen, vraag het even na of er nog mensen voor gaan, dan weet je waar je op zit te wachten.
Annet1992
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 aug 2015, 14:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Annet1992 »

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties!
We hadden gisteren thrifty gemaild omdat we een vraag hadden. Nu zegt die man van thrifty via de mail dat zij geen one ways aanbieden? Alleen ophalen em wegbrengen op dezelfde locatie.. Dit is toch onzin? Of is dat echt zo? Dan staat het op alle websites die ik tot nu toe ben tegengekomen verkeerd x)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Pepito »

roelb schreef:Alleen de eerste keer of wanneer je een nieuwe creditcard of rijbewijs aan je account toe voegt. Maar daar is dus een aparte balie voor, meestal in de garage danwel op de parkeerplaats.

Daarna heb je "gold canopy" service en staat je naam samen met de toegewezen auto (stall number) op het bord in de garage/parkeerplaats. Je kunt dan voortaan direct doorlopen, instappen en naar de uitgang rijden.
Mijn ervaring is dat als je voor boeking de creditcard aan je profiel toevoegt, en die dan daarna in de boeking gebruikt, je wel gewoon "gold canopy" blijft houden. Afgelopen maart nog een nieuwe CC toegevoegd en hiermee geboekt voor de afgelopen weken, en ik hoefde niet naar de balie, tenminste niet bij het ophalen.

Later, na een week wel even teruggeweest en toen naar de gold balie met mijn zwager en zijn rijbewijs om die nog toe te laten voegen als authorised driver. Inderdaad gratis en zo geregeld, en wel handig dat ik niet de enige was die mocht rijden.

Sinds eind vorig jaar heb ik bij Hertz ook de PC status, en hier dus onlangs voor het eerst mee gehuurd. Erg fijn was het dat bij het inleveren ons aangeboden werd om de koffers in de auto te laten liggen, terug in te stappen en door een Hertz medewerker bij de terminal afgezet te worden i.p.v. met de bus te gaan. Is dit standaard bij PC, of gewoon geluk en aardigheid? We hadden flink wat koffers, dus het was wel erg een prettige service :thumbup:
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer