Wonen in Philadelphia

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
framboos1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Wonen in Philadelphia

Bericht door framboos1990 »

Hi,

Ik ben benaderd door een bedrijf in Philadelphia of ik eventueel interesse heb om voor hen te werken. Nu is mij gevraagd wat mijn salaris indicatie zou zijn. Deze vraag kwam een beetje onverwacht omdat het nog geen serieus solicitatie gesprek was, dus heb gezegd dat ik hierop terugkom zodat ik wat research kan doen naar de kosten van wonen in Philadelphia.

Is er iemand hier, die mij een indicatie kan geven, hoeveel je eventueel kwijt zou zijn aan bijvoorbeeld een studio of 1 slaapkamer flat in Philadelphia. Op het moment woon ik in het centrum van een grote stad, en dit is iets wat ik dan ook zou willen. Ik houd er over het algemeen niet zo van om in een buitenwijk te wonen. Het bedrijf waardoor ik ben benaderd, bevindt zich op de Navy Yard.

Wat voor andere maandelijkse kosten zou ik ook rekening mee moeten houden bij een eventuele verhuizing naar de US. Is eten en drinken in verhouding met bijvoorbeeld Amsterdam. Hoe zit het met openbaar vervoer en bijvoorbeeld verzekeringen?

Alvast bedankt,
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door RiverCola »

Ik denk niet dat je een optelsommetjes moet gaan maken van vaste lasten, want dan blijf je eindeloos research moeten gaan doen. Als ik jou was zou ik research doen naar cost of living in en rond Philadelphia en marktconforme salarissen voor het werk dat jij daar zou gaan doen in dat gebied. Dat geeft je tevens een veel realistischer beeld van wat je kunt vragen, in plaats van hen een bedrag voor te schotelen van wat jij denkt dat jij nodig hebt (dat is de wereld op z’n kop zeg maar).
Gebruikersavatar
Amikix
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 03 aug 2007, 23:48
Locatie: USA

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door Amikix »

Ik doe even de aanname dat je een visum nodig zult hebben. Is het bedrijf daarvan op de hoogte? (In bijvoorbeeld het geval van een H1b zijn er bovendien vanuit de overheid opgelegde salariseisen.)

Even aan de werkvergunning voorbijgaand zou ik voor het salaris zeggen: zet in aan de hoge kant, dat laat je onderhandelingsruimte. En behalve het salaris zou ik ook een 401(k) regeling met behoorlijke employer match willen, evenals medical en dental insurance. Ik zou ook informeren naar de hoeveelheid vakantie- en ziektedagen die je zou krijgen en hoe flexibel men is in hoe je die opneemt. Er zijn wel een aantal topics over arbeidsvoorwaarden, daar kun je misschien nog wel het één en ander aan informatie uit opdoen.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door Dutchess »

RiverCola schreef:marktconforme salarissen voor het werk dat jij daar zou gaan doen in dat gebied.
Inderdaad, daar draait het om. En ik zou erg terughoudend zijn zo vroeg in het proces, wat betreft een salarisindicatie geven. Je moet immers eerst via het interview proces te weten komen hoe die functie er uit ziet qua taken, verantwoordelijkheden, etc.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
framboos1990
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2014, 18:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door framboos1990 »

Het klopt inderdaad dat ik een visum nodig zal hebben en het bedrijf is hiervan op de hoogte. Momenteel werk ik in London, en ze zijn specifiek opzoek naar mensen met ervaring met een bepaald onderdeel van mijn vakgebied in het Verenigd Koninkrijk om dit process op te zetten in the US. Bedrijf is ook bereid om een visum to sponseren.

401(K) schrijf ik op om te onthouden mocht dit verder gaan, evenals de verlof dagen en Medical en Dental insurance.

Iemand nog advies over waar te zoeken over marktconforme salarissen? Heb gekeken op websites als indeed en salary.com en deze geven een salaris indicatie aan van 70K-95K. Wat kan je zoal met een salaris als dit?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door kastelke »

Vergeet niet te vragen of ze je verhuiskosten ook betalen. En eventueel 1x/jaar tickets 'to visit the home country'. ;-)

Hebben ze wel meer buitenlanders in dienst die een visum vereisten? Dan hebben ze waarschijnlijk een standaar procedure/pakket dat ze geven aan deze mensen.
Om welk soort visum zou het gaan? Gaat men direct voor een green card, of is het een temporary work visum? Als het H1-b is, dan zijn ze te laat en moet je wachten tot herfst 2019 (tenzij ze cap exempt zijn).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Wonen in Philadelphia

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon is twee jaar geleden naar Philadelphia verhuist. Bevalt hem erg goed -- en hij heeft zo langzamerhand de nodige ervaring (Minnesota, Pittsburgh, San Francisco, New York, New Haven, Ct. (Yale), New York). De huren zijn goedkoper, prijzen voor huis kopen zijn redelijk, de stad is overzichtelijk (hij fietst overal naar toe), er is een hoop te doen (voor zover een vader daarover hoort) en het bevalt hem allemaal erg goed. Plus als je echt wilt, zit je binnen een uur of twee (als het verkeer meewerkt of je met de trein gaat) in New York. Redelijk, want vanuit hte noorden van de Bronx naar Brooklyn, duurt ongeveer even lang.

Over andere dingen (loon, verzekeringen, visum) staat hierboven al genoeg deugdelijk informatie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer