Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ouderdorpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door Ouderdorpie »

Hi ! We hebben aardig wat “rondgelezen” en jullie tips meegenomen en zijn tot onderstaand schema nu ongeveer gekomen. We weten We hadden er eigenlijk gewoon een week bij moeten plannen maar helaas dat zat er niet in dus keuzes moeten maken. We zijn er alleen nog niet helemaal uit waar we het beste kunnen overnachten tussen grand canyon en LA . We willen er graag een extra nachtje blijven om wat te relaxen rond om zwembad etc . We twijfelen tussen needles , lake havasu , laughlin en Kingman . Graag verder nog jullie tips voor onderweg of wat en waar we ons in vergissen of handiger kunnen doen ! Vast super bedankt !

5aug aankomst Vegas - Mesquite overnachten
6 aug. Via. Zion ( narrows lopen) - Orderville overnachten
7 aug. Naar bryce. Overnachten Orderville
8 aug via page upper of andere antilope? Naar GC - valle
9 aug naar via route 66 - needles/lake havasu of Kingman
10 aug dagje relaxen zwembad
11 aug naar LA
12 aug Hollywood , MGM , Beverly Hills ( waar beste overnachten ? )
13 aug. Universal studio’s
14 aug santa Monica / Malibu overnachten nog in LA
15 aug naar oakhurst
16 aug yosemity via mariposa grove - overnachten Groveland
17 aug - via sauselito naar San Francisco
18 aug1 fietsen San Francisco
19 aug met vliegtuig naar Las Vegas
20 t/m 22 Las Vegas excalibur hotel
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door SanFran »

Er zijn naar mijn mening niet echt heel veel boeiende plekken tussen Grand Canyon in LA. Ik ben zelf in Kingman en Lake Havasu geweest, en het is daar ook bloedheet in Augustus. Het lijkt mij geen heel fijne plek om een dagje zwembad te doen. Ik zou dan aanraden 1 overnachting in Kingman te doen tussen Grand Canyon en LA, puur als overnachtingsplek en ergens anders een extra rust/zwembad moment te plannen.

Ik zie in je route trouwens dat je wel op veel plekken op een eind rijden van de parken overnacht. Ik zou toch kijken of je daar ook nog wat in kunt schuiven, want zo ben je erg veel tijd kwijt aan heen en weer rijden in je al behoorlijk drukke schema.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Ouderdorpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door Ouderdorpie »

We zaten alleen in de knoop bij Zion/Bryce vandaar dat we daar in Orderville zullen gaan overnachten , valle is vlakbij grand canyon toch ? En bij Yosemite dachten we juist dat het handig was om niet twee nachten in oakhurst te gaan zitten maar 1 nacht oakhurst dan door Yosemite en dan s’avonds aan de andere kant te eindigen gelijk al richting San Francisco om zo wat rij uren uit te sparen maar misschien hebben we dat niet goed ingeschat dan ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Je had in dit topic ook al vragen gesteld en veel reacties gekregen. je had beter daar kunnen reageren, nu gaan we weer allemaal dezelfde tips geven denk ik. :wink:

Waarom kijk je voor de parken niet naar iets in het park zelf? Valle is niet heel ver rijden, maar je moet toch weer een flink stuk in het donker rijden als je de zonsondergang wilt zien. Heb je al eens gekeken op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden daar? De bright Angel Lodge en de Maswik Lodge South liggen mooi (vooral de eerste) en zijn heel betaalbaar.
Voor zion en Bryce zou ik toch een nacht Springdale en een nacht Bryce/Tropic doen. Tussen Bryce en de GC zou je een nacht in Page kunnen doen, maar het hoeft niet als je alleen naar Antelope Canyon gaat. Maar er is veel meer te zien daar.
Voor LA zou je in Hollywood of in Santa Monica kunnen overnachten.

Er is voor Yosemite (met een e op het eind) natuurlijk meer dan alleen Oakhurst en Groveland. Heb je al naar iets in het park gekeken? Op die manier heb je ook nog een deel van de avond daar en een ochtend. Nu heb je wel bijzonder weinig tijd voor het park. Ik zou ook zeker proberen de Mariposa Grove nog te doen op de dag dat je naar Oakhurst rijdt en niet de volgende dag. Die dag heb je je tijd wel nodig voor bijvoorbeeld Glacier Point en de vallei.

Denk er aan dat je de tol voor de golden gate brug niet ter plekke kunt betalen. Zie hier voor meer informatie.

Met zo weinig tijd overal is een dagje relaxen toch wel wat jammer van de tijd. Waarom combineer je dat niet met je verblijf in LA?

Marianne
Ouderdorpie
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2018, 19:50
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door Ouderdorpie »

Bedankt weer Marianne ! Ik heb net naar aanleiding van jullie reacties inderdaad op die site gekeken van Yosemite zelf en daar voor de nacht van de 16de housekeeping camp kunnen boeken dus daar slapen we nu in het park en zal toch ook even nog in Springdale dan gaan zoeken! Was alleen bang dat als we ook een nacht in bryce doen het dan wel heel lang rijden wordt van bryce via page naar de grand canyon ..
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Een extra stop zou daar wel mooi zijn, daar kun je dat dagje relaxen mooi voor gebruiken!

Wij vinden Housekeeping camp erg leuk! Wel erg basic, maar mooi gelegen.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Ouderdorpie: Augustus Vegas - Vegas

Bericht door roelb »

Voor de Grand Canyon geldt: kijk dagelijks op grandcanyonlodges.com. Als er nu niets vrij is misschien morgen wel. Net van te voren 5 tot 2 dagen heb je de meeste kans, dan eindigt namelijk de periode waarin gratis geannuleerd kan worden. De aanhouder wint. Als er iets is, niet twijfelen, direct boeken. Annuleren kan altijd nog (tot 48 uur voor de inchecktijd). Hou er wel rekening mee dat je de eerste nacht moet aanbetalen op het moment van reserveren en dat je door wisselkoersverschillen en opslag van je creditcard iets minder kunt terugkrijgen als je later annuleert.

Er is niet veel te zien tussen GC en LA, het werd al eerder genoemd. Je kunt het ook gewoon in een keer rijden, eventueel opgebroken met een nachtje in een eenvoudig hotel. Je hebt langs die route zodanig veel keuze dat ik me daar vooraf niet eens op zou vastpinnen. Gewoon rijden en kijken hoeveel zin je hebt. Het is een lang stuk lege snelweg. Cruise control aan, muziekje aan en rijden maar. Als je er genoeg van hebt stop je bij de volgende hotelcluster, neem je een kamer en ga je slapen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer