Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Als gold member hoef je niet naar de reguliere counter, maar kun je naar de speciale gold counter toe.

Op de meeste locaties zit die niet in de terminal oid, maar op de locatie waar de auto's staan.

Waar huur je precies?
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

Ok, bedankt! Wij huren in Las vegas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

In Las Vegas zit de gold desk in de garage. Je hoeft dus niet beneden in het RCC in de rij te gaan staan.

Als je het RCC in ga je rechtsaf. Je ziet rechts van je dan de normale Hertz balies. Rechtdoor zie je een trap omhoog, onder de grote letter C. Daar ga je omhoog en als je boven bent zie je aan de andere kant van de deuren de geparkeerde auto's staan. Als je naar rechts kijkt zie je daar de Hertz Gold desk.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Vanessa007 »

:thumbup: Bedankt!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Almere vak V »

roelb schreef:Als gold member hoef je niet naar de reguliere counter, maar kun je naar de speciale gold counter toe.
Ook niet als je de eerste keer huurt bij Hertz?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Alleen de eerste keer of wanneer je een nieuwe creditcard of rijbewijs aan je account toe voegt. Maar daar is dus een aparte balie voor, meestal in de garage danwel op de parkeerplaats.

Daarna heb je "gold canopy" service en staat je naam samen met de toegewezen auto (stall number) op het bord in de garage/parkeerplaats. Je kunt dan voortaan direct doorlopen, instappen en naar de uitgang rijden.
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door JimmyWendy1 »

Ik kom deze tegen voor 15 dagen huur in april 2019. Totaal € 475. Goede deal? Is via TIX.nl :thumbup:

Zit alleen met de GPS als vraag nog. Bijhuren of zelf ter plaatse aanschaffen?

autoh.jpg
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Voor de meeste locaties in de USA is dit erg duur voor een midsize SUV in april. Maarja, de broker moet ook wat verdienen :-)

Lees dit topic eens door en ga aan de gang met de tips die er in staan. Dan denk ik dat je voor de helft van het geld ook gaat slagen.

Voor wat betreft navigatie: ik neem aan dat je een telefoon hebt. Investeer $10 in een steuntje en laadkabel en investeer 2 uurtjes tijd thuis om een app te installeren en kaarten te doenloaden en je kunt vervolgens gratis navigeren in een huurauto, overal ter wereld.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door chippie777 »

Ligt er ook aan waar je de huurauto ophaalt. Wij komen al jaren in usa in het hoogseizoen maar dit wordt het eerste jaar dat ik behoorlijk duurder uit ben dan wat wij gewend waren. Atlanta blijkt duur.
Navigatie heb ik nog nooit bij gehuurd, ik had een oude TomTom die het prima deed. Dit jaar Maps.me op de smartphone, werkt ook prima en scheelt weer een apparaat en toebehoren meenemen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
JimmyWendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 05 mar 2018, 04:36
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door JimmyWendy1 »

Deze offerte is voor ophalen en terugbrengen Las Vegas Airport.

Ik ga er nog even induiken. :mrgreen:
2018 - New York City
2019 - Zuidwest USA
2020 - Florida + cruise Caraïbisch gebied
2020 - Californië (september) Covid-19 annulering
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

$484 postpaid aisle pick bij Hertz, gegarandeerd IFAR is 430.73 EUR prepaid, 4-19/4 (willekeurig, maar zal op andere dagen niet duurder of goedkoper zijn). Gewoon wat postpaid ergens reserveren en met enige regelmaat in de gaten houden, het is nog erg vroeg.
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Madphil »

Misschien een beetje domme vraag, maar ik kan het antwoord niet direct in dit topic terugvinden (na 17 pagina's lezen zijn mijn ogen wat tureluurs :D )

Ik heb een auto gereserveerd bij alamo, via de /brits link. Allemaal prima. Postpay, ophalen in Washington Dulles op 15 juni.
Ik lees hier dat skip-the-counter mogelijk is, maar mag ik aannemen dat je daar een account voor moet aanmaken op alamo.com? Ik heb ook nog nergens mijn cc gegevens moeten invullen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Je gaat naar Alamo.com, kiest voor Online check-in en voert de gegevens van je reservering in.

Nadat je dat hebt voltooid heb je vervolgens de mogelijkheid om de "skip the counter" procedure te doen. De website geeft je daar na het doen van de online check-in een knopje voor, indien mogelijk op de verhuurlocatie.

Bij skip-the-counter moet je de aanvullende verzekeringen declinen, akkoord gaan met de verhuurovereenkomst en een creditcard nummer invoeren. Daar wordt dan $1 op gereserveerd tot het moment dat je de auto ophaalt. Cancel je (of kom je hem niet ophalen) dan is er niets aan de hand en vervalt die reservering vanzelf. Let op: je hebt bij het uitrijden de fysieke creditcard nodig waarvan je online het nummer ingevoerd hebt. Je kunt dus niet met een andere kaart uitrijden (dan moet je toch eerst weer naar de balie). Kaart moet op naam van de huurder staan.
Madphil
Amerikakenner
Berichten: 402
Lid geworden op: 03 mei 2007, 08:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Arnhem

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Madphil »

Bedankt!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door kalaman »

roelb schreef:Let op: je hebt bij het uitrijden de fysieke creditcard nodig waarvan je online het nummer ingevoerd hebt. Je kunt dus niet met een andere kaart uitrijden (dan moet je toch eerst weer naar de balie). Kaart moet op naam van de huurder staan.
Klopt niet, Roel. Bij de 2 groepsreizen die ik georganiseerd heb, boekte ik telkens alle auto's met mijn cc, doch de medereizigers toonden hun eigen cc bij het uitrijden. Normaal ook, want ik wilde uiteraard niet opdraaien voor eventuele kosten die zij tijdens de reis zouden maken (boetes en/of schade).
Ikzelf toon overigens ook, om redenen die hier niet relevant zijn, een andere cc bij het uitrijden dan de kaart waarmee ik effectief geboekt heb.
Ik weet dat het overal zo vermeld staat zoals jij schrijft, maar dat klopt dus niet.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door ONYX666 »

dit heb ik deze keer ook gedaan een andere cc getoond bij het uitrijden maar heb wel een half uur bij de uitgang gestaan omdat het niet lukte met de cc (na een half uur uiteindelijk wel)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door kalaman »

Ik doe het altijd zo voor mijzelf, in april 2017 voor 5 andere auto's en in april 2018 voor 3 andere auto's en nog nooit moeten wachten of problemen gehad. Misschien was er toevallig tijdelijk iets fout met jouw cc.

:offtopic:
In februari is er zo een kennis van ons naar de VS geweest voor een minitripje Los Angeles-Las Vegas. Bij de afhaling van zijn auto, bleek zijn cc niet te werken en ze hadden ook maar 1 bij (niet echt slim...). Vermits ze hun terugvlucht vanuit Las Vegas geboekt hadden, is hun "roadtrip" dus geworden:
enkele dagen Los Angeles
dure binnenvlucht naar Las Vegas
enkele dagen Las Vegas
Tja...
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik nam inderdaad aan dat datgene dat Alamo schrijft op haar website klopt. Sterker nog, ik heb een keer gebeld toen ik een nieuwe kaart kreeg met andere expiration date en al een skip-the-counter reservering had staan met de oude kaart. De mevrouw van Alamo wist mij toen te vertellen dat dat inderdaad niet zou gaan werken. Ze heeft toen de online check-in helemaal gecancelled en daarna kon ik het opnieuw doen.

Maar goed om te horen dat ze je toch helpen als je met een andere kaart aan komt.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Q-BiC »

FWIW: de Pay on Arrival optie bij Alamo via American Vacation werkt terug.
$1246, FFAR, Gold, 02/10-24/10

Over de kosten & annuleringsvoorwaarden die mij niet duidelijk waren, ontving ik dit:
De auto boekt u bij Alamo via een engine op de website van American Vacation. Onze boekingsvoorwaarden zijn hierop niet van toepassing.
Er staat op de website (van Alamo) inderdaad niets over annuleringen.
Wel weten we dat andere mensen ook de auto (zonder kosten) hebben geannuleerd.
Alamo geeft tevens aan dat de gemaakte reserveringen tot circa 1 week voor vertrek te annuleren zijn.
Alamo is bezig met een oplossing voor de “Pay Later” optie.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
hanenhart
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2013, 16:34

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door hanenhart »

Ik heb even een vraag over het wel of niet hebben van een cruise control bij het huren van een Midsize SUV bij Alamo
Op de site staat geen cruise control vermeld, dat staat wel bij de Standard SUV. Hoe groot is de kans dat cruise control ook op de Midsize SUV zit?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer