Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Inges »

Begin augustus zijn we in Yosemite (zondag t/m woensdag). We slapen in de vallei. Mijn man en ik willen graag de panorama trail lopen. Mijn 700ml drinkfles is dan uiteraard niet genoeg. Er moet meer water mee. Dat is op zich geen probleem alleen ben ik nu aan het zoeken naar een geschikte waterfles waar voldoende in kan maar die niet zo groot is als een petfles. De optie om verschillende mee te nemen is er natuurlijk ook. Maar hoeveel moet ik dan mee? Ik heb eens gelezen dat je onderweg een watertap punt hebt. Maar is dat in het begin, halverwege of bijna aan het eind? Hoeveel water hebben jullie meegenomen? Uiteraard vertrekken we met de eerste bus (die ik snel ga reserveren). Iemand tips?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee panorama trail?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt bij het beginpunt water krijgen (dus boven bij Glacier Point), en bij de brug over de Vernal Fall (zie ook mijn wandelsite). Daarnaast zijn er stroompjes onderweg, maar dan heb je wel iets nodig om het water te zuiveren.

Ik kan me niet herinneren hoeveel wij meenamen, je zult ook ter plekke moeten kijken hoe warm het is. Het is boven natuurlijk niet zo warm als in de vallei, dat scheelt. En je loopt voor een groot gedeelte naar beneden, dat scheelt ook. Wij gebruiken altijd flesjes van een halve liter, en ik denk dat er dan zo'n 4 of 5 flessen pp meegaan en dan nog een grote fles met limonade of iets dergelijks. En vergeet niet goed (zout) te eten.

Marianne
Bonkers
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mar 2011, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee panorama trail?

Bericht door Bonkers »

Je hebt nog tijd genoeg om rond te kijken. ik heb deze besteld en waren binnen 3 weken in huis

Suc6 met de voorbereidingen

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... ladder+bag
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Hoeveel water mee panorama trail?

Bericht door Sassya »

Wij hadden vorig jaar juni beide een waterzak van Camelbak in onze rugtassen van 2 liter en nog paar losse flesjes volgens mij. Hiermee hebben we het net gered tot aan de watertap bij de Vernall falls footbridge, daar hebben we wat bijgevuld voor het laatste stukje. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat het een vrij warme dag was, we rustig de tijd voor genomen hadden voor de wandeling met genoeg pauzes en ik een flinke waterlebberaar ben. En ook wat water gebruikt heb om mijn handen af te spoelen. Dus we hadden het ook best kunnen redden tot aan de vallei met deze hoeveelheid. Maar ik zou zeker niet bezuinigen op water, liever wat over dan tekort komen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee panorama trail?

Bericht door Inges »

Bonkers schreef:Je hebt nog tijd genoeg om rond te kijken. ik heb deze besteld en waren binnen 3 weken in huis

Suc6 met de voorbereidingen

https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... ladder+bag
Dat is inderdaad wel een goed idee. Ik zat te kijken naar grote waterflessen eigenlijk maar die nemen ook leeg erg veel ruimte in. Dit kan je opvouwen en het past in mijn hiking rugzak (mijn oude was op ik heb een nieuwe Osprey gekocht). Thanks!

Ik ben ook een grote waterverbruiker op warme dagen tijdens wandelingen. Zelfs hier in NL en ik verwacht wel dat het erg warm zal zijn de eerste week van augustus in Yosemite.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Hoeveel water mee panorama trail?

Bericht door Renée76 »

Wij hadden afgelopen zomer veel te weinig water bij ons. Voelde me zo stom. We hebben twee keer van andere wandelaars water gekregen. Daarbij lag ook nog het waterpunt bij vernal falls eruit.
Nu terugkijkend zou ik zeker 3 tot 4 liter per persoon meenemen.als je het kunt dragen nog meer
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Inges »

Wij gaan ervoor zorgen dat we voldoende mee hebben. Bedankt! Er zijn 2 waterzakken onderweg en verder nemen we wel wat extra flesjes mee (om eventueel aan andere wandelaars te geven ;-) ;-)). Hoe lang loop je er ongeveer over? 5 a 6 uur als je onderweg ook af en toe stopt om foto's te maken?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Heather »

Welke waterzakken hebt u besteld ?
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Inges »

Heather schreef:Welke waterzakken hebt u besteld ?
Zie de link hierboven.

Kak de hikersbus is al vol om 8.30u op maandag 6 aug (nog maar 1 plek beschikbaar en wij zijn met 2). Gelukkig blijven we nog een dag en op dinsdag zijn er nog wel 2 plekken maar we wilde graag maandag (om dinsdag bij het klimmen van onze zoon te kunnen kijken). Komen er wel eens plekjes vrij in die bus? Of ben ik nu gewoon al te laat (vorige maand kon ik ze nog niet boeken)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Inges,
Het blijft een gok, maar vorig jaar kwamen er best veel plaatsen vrij in de bus, zie hier ons verslag.
Ik zou die ene plek alvast vastleggen. En dan kijken of er nog iets vrij komt of ter plekke wachten op een vrijgekomen plek.
Er zijn ook geen plaatsen om 10 uur?

En wat de tijd betreft; ik geef een indicatie op mijn wandelsite van 5-6 uur, in 2015 deden wij er ruim 6 uur over (zie hier).
Onze dochters deden het vorig jaar in minder dan 5 uur.

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Hoeveel water mee tijdens wandeling Panorama Trail? (Yosemite NP)

Bericht door Inges »

Wij zijn geoefende hikers. Lopen hier ook regelmatig 10 a 15 km op een middag/avond. We lopen 10 km in ongeveer 2 uurtjes maar dat is natuurlijk allemaal vlak en hier in NL stop ik niet om de haverklap om een foto te maken. Ik heb gewoon 2 plekjes geboekt op dinsdag en we kijken op maandag wel of we toevallig mee kunnen. Als er op maandag 1 persoon niet mee kan dan ben ik de 27 dollar kwijt en dat vind ik wel erg jammer. Mijn zoon ging kijken of hij misschien maandag al kan klimmen en anders is het jammer. Dat was ook de bedoeling van slapen in de Vallei. We kunnen allemaal ons eigen plan trekken. Mijn zoon heeft zijn rijbewijs wel maar hij is nog maar 18 en mag dus niet met de huurauto rijden. Anders had ik me om 7u omhoog laten brengen door hem en had hij weer met de auto terug kunnen rijden maar dat risico nemen we maar niet.

Is er toevallig iemand op 6 aug in Yosemite die 's morgens vroeg op Glacier point wil kijken en ons een lift wil geven? We kunnen hetzelfde de volgende dag terug doen als er iemand naar beneden wil via de PT. ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer