Fraude met kredietkaart

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door vinceG »

Mjah voor alles is wel wat te zeggen, maar ik ga graag zonder kopzorgen op vakantie/op reis. Want ik kom graag relax van vakantie terug!
Daarom voor mij geen moeilijk gedoe met meelopen of cash betalen. Tuurlijk ik ben wel voorzichtig met waar ik mijn cc afgeef. Maar dan nog kan je het echt niet voorkomen.
Ik ga gewoon voor gemak en veiligheid en heb een amex en een visa voor backup en die kost mij niets totdat ik hem gebruik. En als we samen reizen dan hebben we 4 cc's.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door ClaireVHaut »

Ik werd gister nog gebeld door ics omdat ze dachten dat mijn cc misbruikt werd. Gelukkig was ik het zelf ;). Boekte tickets naar Bangkok :). Ik heb ook wel gehad. Vooral toen ik in Ghana was.. binnen dag blokkade . Gebeld en bleek dat het verstandig is om bij risicolanden even melden bij je cc maatschappij dat je er dus zit ..

Ook onterechte afschrijvingen gehad , belletje en alles weer terug gestort . Ik heb een MasterCard
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Pete.Z »

Overigens heb ik al een aantal maal meegemaakt dat een CC of bankpas gewoon defect raakt.
Dus los van fraude is een back-up sowieso handig.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door knaapje »

............Gebeld en bleek dat het verstandig is om bij risicolanden even melden bij je cc maatschappij dat je er dus zit .. ...........

Dat is dus in tegenspraak met het mailtje wat ik gisteren als antwoord kreeg van ICS:

....Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u binnenkort op reis gaat.
Het is niet meer nodig om uw reisgegevens aan ons door te geven. Wel raden we u aan uw contactgegevens te controleren voordat u op reis gaat.

We houden dag en nacht de betalingen in de gaten die met uw creditcard worden gedaan om fraude te voorkomen. Helaas kunnen we niet altijd voorkomen dat uw Card om veiligheidsredenen preventief wordt geblokkeerd. Het is daarom belangrijk dat we over uw meest recente contactgegevens beschikken zodat we u, indien nodig, zo snel mogelijk kunnen bereiken.

Als u bent ingelogd op Mijn Card Online kiest u voor ‘Gegevens en instellingen’. Daar kunt u de contactgegevens controleren. Vervolgens klikt u op ‘Wijzigen’ rechts naast de contactgegevens die u wilt veranderen.

Tot slot wensen we u een goede reis.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
.............................
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door vinceG »

Nee maar hoeveel mensen gaan er naar Ghana? Geen hordes vakantietoeristen. Misschien handjevol.
En dat van ICS zal vast wel gelden voor 95% van de landen, maar met Ghana zou ik het toch even melden.
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door knaapje »

Als je de tekst van ICS leest gaat het volgens mij over alle landen. Nergens wordt er een voorbehoud gemaakt voor een of meerdere landen. Gewoon "Het hoeft niet!"

......En naar Ghana gaan dagelijks vliegtuigen vol vakantiegangers...............

Maar doe waar je je lekker bij voelt, je krijgt vanzelf een mailtje terug en dan weet je het zeker.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door ClaireVHaut »

Ghana werd bestempeld als risicoland. Ook pinnen was risicovol. Zeker in Accra. Als je ging pinnen stond er bewaking bij de automaat. Ik was daar voor een huwelijk en niet bij de resorts dus hoe standaard vakantiegangers het deden heb ik geen idee van. Ik zat bij familie in huis en zat daarom totaal niet maar dan ook niet in toeristische omgeving..

Ik heb overigens gebeld en niet gemaild. Het was in 2015. Ik weet niet hoe het nu zit.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Ruud2004 »

Coyote schreef:En nee, ik neem geen CC van de ANWB erbij, één creditcard moet voldoende zijn (samen met 2 bankpassen van 2 verschillende banken). :P Roland
Haha, ook niet met een handig/modern internationaal rijbewijsje er bij? :mrgreen:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Coyote »

Nou Ruud, daar zeg je zowaar wat... :think: :mrgreen:

Maar ja, dan heb je een extra creditcard en moet je die gebruiken omdat de eerste geblokkeerd is wegens fraude, word je 2e na enkele transacties ook geblokkeerd... :sad2: :evil5: :confused2:

Moet je toch nog een prepaid creditcard kopen... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door sanook »

Daarom moet je je 2e CC ook niet van dezelfde maatschappij nemen als je 1e...., dus een Visa en een Mastercard bv, of een Amex waar sommigen mee pronken... :wink:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Coyote »

En dat maakt 'm fraudebestendig?? :dontknow:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Marcopstal »

Fraude en kredietkaart zijn nu eenmaal twee woorden die in één zin passen. Dat zal altijd een probleem blijven.

Het gevolg hiervan is dat men zeer waakzaam is en bij het minste dat men fraude vermoed de kaart blokkeert. Als klant is het resultaat hetzelfde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door sanook »

Coyote schreef:En dat maakt 'm fraudebestendig?? :dontknow:

Roland
Nee, maar de kans dat 2 CC's allebei geblokkeerd zullen zijn is aanzienlijk kleiner dan met 1 CC. :thumbup:
Gast

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Gast »

Het grote probleem van een CC kaart is dat alle informatie die nodig is om de kaart voor online betalingen te kunnen gebruiken zichtbaar zijn op de kaart (card holder, cardnummer, vervaldatum en CCV code), in tegenstelling tot een debit Card. Dat maakt de fraude voor online betalingen eenvoudiger mogelijk.

Skimmen is met een CC veelal niet nodig want met de fysieke kaart in handen kun je met de genoemde zichtbare gegevens al frauderen. De meeste pin terminals zijn tegenwoordig voorzien van chip readers waarvoor je (net als bij een bank/debit kaart) een pincode nodig hebt om te kunnen gebruiken. De magneetstrip wordt meer en meer uitgefaseerd, juist om het skimmen grotendeels tegen te gaan (niet alles, want er zijn ook gevallen bekend van chip readers die skimmen).

De CC maatschappijen moeten hier dus zelf maatregelen tegen (gaan) nemen door extra veiligheids codes te vragen bij betaling. AmEx doet dit al dmv een additionele pincode te vragen voordat een online betaling wordt geautoriseerd.

Zolang de CC maatschappijen dit niet veranderen zal er altijd mee gefraudeerd worden, en zullen ze dus zelf ook de (financiële) gevolgen van fraude moeten dragen. Het is vervelend voor de card houder, juist ook omdat een (deel van) deze kosten gedragen worden door de jaarlijkse fees van de CC en deze relatief veilige manier van betalen dus onnodig veel duurder maken dan nodig.
Elianne
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 nov 2007, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: bij Rotterdam

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Elianne »

Ik heb ooit (2012) eens te maken gehad met een blokkade op mijn creditcard toen ik heel enthousiast aan het shoppen was in een Mall bij Jacksonville..... Ik vol schrik bellen met ICS (was een mastercard van de Bijenkorf) bleek dat de computer had gesignaleerd dat er in een korte tijd heel veel kleine bedragen werden afgeschreven.... ja dat kon wel eens fraude zijn..... maar dat was ik zelf dus.
Affijn, uitgelegd, dat ik het was, die in Florida zat, en lekker aan het winkelen was, en dus werd de kaart gedeblokkeerd.Grote hilariteit dus bij mijn man, dat zelfs computers op tilt slaan als zijn vrouw gaat shoppen. Jullie snappen het wel... ik hoor dit dus al jaaaaaaren.
" Schat, bel je de ICS effe als je naar de mall gaat ?"
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 795
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door tomaat85 »

Wat een geweldig toffe vent moet jij hebben zeg...ik pak de CC altijd af in de buurt van een Mall :D :D :D (maar ff 3 lachjes gedaan zodat iedereen snapt dat ik een grapje maak)
Grote Amerika fan
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door Coyote »

sanook schreef:Nee, maar de kans dat 2 CC's allebei geblokkeerd zullen zijn is aanzienlijk kleiner dan met 1 CC. :thumbup:
Dat zou je denken maar hoeft niet persé zo te zijn.

Als jij met 2 verschillende creditcards 30 betalingen doet en ik met 1 creditcard 10 betalingen dan loop jij per saldo meer risico dat jouw beide creditcards geblokkeerd worden ivm fraude dan ik met 1 creditcard... :wink:

Bovendien, bij de eerste de beste betaling met je 2e creditcard kan het al mis gaan.

Dan kun je nog zoveel voorzorgsmaatregelen nemen, je hoeft maar 1x (of 2x :P ) pech te hebben bij een creditcardbetaling en je creditcard(s) is(zijn) geblokkeerd.
Terpies schreef:De CC maatschappijen moeten hier dus zelf maatregelen tegen (gaan) nemen door extra veiligheids codes te vragen bij betaling. AmEx doet dit al dmv een additionele pincode te vragen voordat een online betaling wordt geautoriseerd.
Niet alleen Amex doet dat, ook Mastercard heeft al enkele jaren een zogn. Mastercard SecureCode. Moest 'm deze week nog gebruiken bij het boeken van de huurauto bij Alamo. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jan_nl
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Fraude met kredietkaart

Bericht door jan_nl »

Wij hebben er ook allebei 1, daarnaast nog zo'n 100 dollar/euro (ligt aan het land) aan contant geld. Nog nooit last gehad op vakantie. Beetje uitkijken waar je hem afgeeft inderdaad.

Enige keer last was toen blijkbaar de het google account van mijn vrouw gehackt was. De bank meteen aan de foon en kaart geblokkeerd. Toen waten we thuis. Verder niks van gemerkt.

Veel trickier is volgens mij dat je tegen je bestedingslimiet aan gaat zitten, zeker als je alles zelf regelt en niets vooraf betaald is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer