Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop naar de VS sturen: invoerrechten?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
TheMarco
Amerika-newbie

Laptop naar de VS sturen: invoerrechten?

Bericht door TheMarco »

Hoi allen,

Ik heb een 2e hands laptop die ik naar mijn vriendin in de VS wil sturen. Hij is ongeveer 500 euro waard. Als ik deze verzend moet zij hier dan invoerrechten over betalen of wordt het doorgelaten?

Indien ze moet betalen, weet iemand dan hoeveel dat ongeveer zal zijn?

Alvast bedankt!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Waarom ga je dat ding niet brengen? Is dan gewoon jouw handbagage.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
JohnNJ
Amerikakenner

Re: Laptop naar de VS sturen: invoerrechten?

Bericht door JohnNJ »

TheMarco schreef:Ik heb een 2e hands laptop die ik naar mijn vriendin in de VS wil sturen. Hij is ongeveer 500 euro waard. Als ik deze verzend moet zij hier dan invoerrechten over betalen of wordt het doorgelaten?
Bij een waarde tot $100 worden "unsolicited gifts" niet belast. Misschien dat je de waarde tot dat bedrag kunt laten zakken? Als er op het pakket staat dat het een "unsolicited gift" beteft ter waarde van $100, waarbij je ook nog duidelijk aangeeft dat het artikel tweedehands is, heb je vrijwel niets te vrezen. Bij een bedrag van $500 kan het zijn dat men rechten gaat heffen. Boven de $2000 wordt het ingewikkelder, wat dan heb je te maken met een papierwinkel en moet de zaak echt ingeklaard worden.

Het is mijn ervaring dat je beter via de post kunt sturen dan met een pakketdienst zoals UPS of DHL. Om de een of andere reden schenkt men minder aandacht aan invoerrechten op kleine zendingen wanneer die per post het land binnenkomen.

--john
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar jij kan wel schrijven dat het $ 100 kost, maar als ze controleren, en zij besluiten dat de waarde hoger is, kan je alsnog betalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Toen ik in Amerika zat heb ik mijn laptop laten opsturen door moeders via de TPG. Die is zonder problemen aangekomen. Dus het kan wel.
- Mike
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Weet iemand hoe het zit met twee klokken ten waarde van 300 euro per stuk? Gewoon in onze handbagage, maar wel nieuw in de doos verpakt?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik voer elk jaar veel poppen in vanuit de gehele wereld..tot met een waarde van 5000 euro.. maar ik heb nog nooit problemen gehad dat ik invoer rechten moest betalen.....mischien dat het komt dat betrekking heeft met poppen ... maar nog nooit een cent uitgegeven voor het invoeren.
TheMarco
Amerika-newbie

Bericht door TheMarco »

Michigan schreef:Toen ik in Amerika zat heb ik mijn laptop laten opsturen door moeders via de TPG. Die is zonder problemen aangekomen. Dus het kan wel.
Was dat dan te verzekeren? Of heb je gewoon de gok genomen en het als 'waardeloze meuk' laten versturen?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik weet niet wat voor laptop je hebt.. maar ik vraag me af of het wel waard is ..( verzendkosten zullen rond de 70 euro liggen ) een nieuwe laptop koop je al voor 600 dollar .. en met jouw laptop als er iets mis is .. dan vraag ik me af of ze die hier wel accepteren voor reparatie ...want de europese versie is verschillend dan een amerikaanse versie.
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

nieuwenoord schreef:Weet iemand hoe het zit met twee klokken ten waarde van 300 euro per stuk? Gewoon in onze handbagage, maar wel nieuw in de doos verpakt?
Een 'non-resident' mag giften tot een waarde van $100 onbelast invoeren. Let wel, dit bedrag heeft alleen betrekking op giften, niet op de dingen die je later weer mee naar huis neemt. Met die twee klokken kun je het er wel op wagen denk ik.

--john
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Color01 schreef:ik weet niet wat voor laptop je hebt.. maar ik vraag me af of het wel waard is ..( verzendkosten zullen rond de 70 euro liggen ) een nieuwe laptop koop je al voor 600 dollar .. en met jouw laptop als er iets mis is .. dan vraag ik me af of ze die hier wel accepteren voor reparatie ...want de europese versie is verschillend dan een amerikaanse versie.
Dacht ik ook toen het oorspronkelijke bericht zag.
Je kunt voor 600 dollar een heel aardige nieuwe laptop kopen.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

TheMarco schreef:
Michigan schreef:Toen ik in Amerika zat heb ik mijn laptop laten opsturen door moeders via de TPG. Die is zonder problemen aangekomen. Dus het kan wel.
Was dat dan te verzekeren? Of heb je gewoon de gok genomen en het als 'waardeloze meuk' laten versturen?
Ik kan het nu niet vinden op de 'nieuwe' tnt website, maar gewoon de standaard verzekering. Volgens mij was dat altijd een euro of 500.
Echter, op het moment van verzenden had ik het niet super erg gevonden als ie het niet gehaald had. We hebben gewoon de gok genomen. Dat was namelijk echt geen nieuwe laptop ;-).
- Mike
SFAM
Amerika-ontdekker

Bericht door SFAM »

Wat ik me afvroeg is of je geen problemen krijgt met de douane zeg maar??
Toen ik in de VS zat en mijn laptop er zo'n beetje volledig mee opgehouden was, moest ik hem naar Texas versturen.. Naar Nederland zou namelijk te duur zijn ivm controle / veiligheid / douane ofzo. ..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer