Tol in meerdere staten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

Hoi,

Volgende maand reizen we af naar Dallas om onze dochter op te halen die daar bijna een jaar is geweest.
We blijven een paar dagen daar in de buurt en vliegen dan naar Las Vegas om van daaruit twee weken te gaan toeren en in San Francisco te eindigen.
Van SF vliegen we terug naar DFW om vanuit daar met haar terug te vliegen naar Amsterdam.

Nu heb ik geprobeerd na te gaan hoe het nu precies zit met de tol in Amerika. Alleen kom ik er niet helemaal uit. Ik kom veelal uit op (ver)oude(rde) berichten hierover en opmerkingen dat het steeds verandert.
Het zou staat en soms zelfs per stad verschillen.

Tijdens onze trip huren we 2x een auto:

- De eerste paar dagen huren we er een om in Dallas rond te rijden (voornamelijk van het vliegveld richting de noordkant van de stad en uiteindelijk weer terug naar DFW)

- De tweede auto huren we in Las Vegas en brengen we in San Francisco weer terug. Vanuit Las Vegas nemen we de volgende route:

Las Vegas - Grand Canyon - Page - Zion - Bryce - Death Valley - Yosemite - San Francisco

Hoe werkt het huidige systeem, wat kunnen we mbt tol verwachten en wat kunnen we het beste doen?


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Rond Dallas weet ik niet hoe het zit. Het laatste stuk heb je in principe geen tolwegen.

Behalve de bruggen rond San Francisco. Daar betaal je toll voor van de oost/noord kant de stad in te komen. Stad uit betaal je geen toll.

Bij de SF-Oakland Bay bridge is betalen aan de brug nog mogelijk.

Bij de Golden Gate Bridge moet je voor of achteraf betalen wanneer je weet wanneer je over de brug gaat en je kenteken weet.
http://goldengate.org/tolls/tollpaymentchoices.php en dan one time payment of de directe link : https://www.bayareafastrak.org/en/ggb/o ... ment.shtml

Verder hoop ik dat je Zion en Bryce in omgekeerde volgorde hebt staan?
Overigens, als je niet de 95 pakt van Zion naar Vegas, maar de northshore drive van Valley of Fire naar Lake Mead, daar ook tol/entreegeld verwachten
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

Bedankt voor de info.

Hoe betaal je het best? Contant? Credit card? Een speciaal systeem in de huurauto?
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Vorig jaar van NY via Memphis en New Orleans naar Florida met tol systeem in de auto. Overal zo kunnen doorrijden en achteraf geen enkel probleem gehad. Niet dezelfde route als die van jullie maar je kunt het in ieder geval vragen als je de auto ophaalt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt voor het stuk van LV naar SF geen tolsysteem nodig. Het gaat alleen om de brug in SF.
Welke brug wil je nemen?

Cash betalen bij de Oakland Bridge kan. Zie voor meer informatie: https://www.bayareafastrak.org/en/guide ... tals.shtml
Voor de Golden Gate Bridge heeft Paul al links gegeven.

Marianne
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Visser »

De HOV lanes in CA zijn tol plichtig. In Dallas is er een paar mijl tol, makkelijk te vermijden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

De HOV lanes in CA zijn tol plichtig
Wat bedoel je met 'tol plichtig'??

Waar TS komt heb je op, de bruggen inbound naar SF toe na, gewoon geen tol. In Californië dan.
What is an HOV lane?

High-Occupancy Vehicle (HOV) lane, also known as the carpool or diamond lane, is a traffic management strategy to promote and encourage ridesharing; thereby alleviating congestion and maximizing the people-carrying capacity of California highways.
•HOV lane is usually located on the inside (left) lane and is identified by signs along the freeway and white diamond symbols painted on the pavement.
•In Northern California, HOV lanes are only operational on Monday thru Friday during posted peak congestion hours, for example: between 6 a.m. - 10 a.m. and 3 p.m. - 7 p.m. All other vehicles may use the lanes during off-peak hours. This is referred to as "part-time" operation.
•In Southern California, HOV lanes are generally separated from other lanes by a buffer zone. The HOV lanes are in effect 24-hours a day, 7-days a week, referred to as "full-time" operation.
De enige toll roads in California zijn bij mijn weten nogsteeds de 73,133, 241 en 261 tussen Anaheim en Las Flores/Mission Viejo. Rond San Diego zijn er enkele tolwegen. En dus de bruggen rond de Bay Area. En rond Sacramento heb je er.
Een lijstje (je kan op die site op de puntjes klikken voor exacte wegnummers)

https://www.sixt.com/toll-roads/usa/california/ of/en http://www.thetollroads.com/accounts/fastrak/california
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

HOV lanes zijn gratis zolang je met meer dan 2 of 3 personen in de auto zit. Ik ga er vanuit dat de OP niet alleen op vakanatie gaat. Dat betekent dat hij zonder problemen de HOV lanes op de 95 door Las Vegas kan gebruiken. Maar ik vermoed dat hij die hele weg niet gaan gebruiken, maar goed. Verder komt hij ze niet tegen op deze route.

Op de I15 in Las Vegas heb je wel nog een stuk express lanes, daarvoor moet je sowieso tol betalen. Maar dat is gewoon een kwestie van niet de express lanes gebruiken, staat echt heel duidelijk aangegeven en zolang je niet onnodig links plakt is er geen enkel risico dat je "per ongeluk" op de express lanes terecht komt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Op de I15 in Las Vegas heb je wel nog een stuk express lanes, daarvoor moet je sowieso tol betalen.
Waar ligt dit dan? Heb er echt nog nooit tol betaald namelijk....

Ze denken er wel over om een tolweg op de i15 tussen Corona en Riverside aan te leggen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Marcopstal »

Visser schreef:De HOV lanes in CA zijn tol plichtig.
Dit slaat echt nergens op.

http://511sd.com/fastrak511sd/OtherCA_TollRoads_Bridges
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

PSVwally schreef:
Op de I15 in Las Vegas heb je wel nog een stuk express lanes, daarvoor moet je sowieso tol betalen.
Waar ligt dit dan? Heb er echt nog nooit tol betaald namelijk....

Ze denken er wel over om een tolweg op de i15 tussen Corona en Riverside aan te leggen.
Goed lezen en niet selectief quoten. De express lanes kosten geld. Dat zijn 1 of 2 rijstroken helemaal links op de weg, op het stuk I15 door zuidelijk Las Vegas (zo ter hoogte van de strip). Ik schreef in de volgende zin, in dezelfde alinea: "Maar dat is gewoon een kwestie van niet de express lanes gebruiken, staat echt heel duidelijk aangegeven en zolang je niet onnodig links plakt is er geen enkel risico dat je "per ongeluk" op de express lanes terecht komt."

@Marcopstal: die post van @Visser was inderdaad niet helemaal correct, maar er zit wel een kern van waarheid in. Als je op een HOV lane gaat rijden terwijl je alleen in de auto zit dan moet je tol betalen. Rij je met 2 of meer personen in de auto dan is het gratis. In het gebied waar de OP komt zal hij op een plek mogelijk een HOV lane tegenkomen, en dat is in Las Vegas, op de 95. Maar ook op die wegen geldt: de HOV lane is vaak de meest linkse rijstrook (of 2). De rest van de weg is gewoon gratis en het is allemaal heel duidelijk aangegeven. Ik kan me alleen voorstellen dat niet iedereen snapt wat "HOV" betekent. Dat staat voor "High Occupancy Vehice". HOV 2+ is dus auto's met 2 of meer personen. HOV 3+ (in LA) is 3 of meer personen.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Visser »

De 91, officieel geen interstate, heeft dus express lanes, HOV lanes was t verkeerde word. Daar betaal je wel voor, hoe drukker, hoe meer t kost.

Was chauffeur, en t bedrijf was geverstigd in Corona.CA.
Ook zijn er tol wegen in de LA area.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

91? Ik kende de weg niet, maar heb even gegoogled. Blijkbaar was er inderdaad ooit een US-91, maar dat is sinds 1974 gewoon Interstate 15. Volgens mij ben je van de oude stempel :-)

Maar goed, de I15 heeft (een stukje) express lanes door Las Vegas. De 95 in Las Vegas heeft HOV lanes.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Goed lezen en niet selectief quoten. De express lanes kosten geld
Dat is niet selectief quoten... ik quote gewoon een hele zin! En ik stel gewoon een vraag! Dat je daar blijkbaar iets anders van maakt en niet normaal kan reageren kan ik niet helpen.

Je schrijft, en ik quote de zin nog maar eens

Op de I15 in Las Vegas heb je wel nog een stuk express lanes, daarvoor moet je sowieso tol betalen.


Ik weet ook wel dat je express lanes kunt vermijden. Maar jij schrijft echt 'DAARVOOR MOET JE SOWIESO TOL BETALEN'. Ik herinner me dat ik die I15 ook gereden heb en dat je dan zowat de hele lengte van het drukke deel van de strip niet eraf kunt vanwege de dubbele lijn. Maar ik heb daar geen tol betaald. Daarom vraag ik waar dat tol-stuk dan ligt? Is dat misschien veranderd de laatste 2 jaar?

Ik heb het dan over het stuk van de I95 van Sahara naar Silverado Ranch blvd
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

Ah, ik was in de war. In Las Vegas zijn ze inderdaad gratis maar is het puur scheiding van doorgaand verkeer met lokaal verkeer. Ik was in de war met Salt Lake City, waar je wel voor het gebruik betaalt. Vorig jaar een aantal keer die I15 op en neer gereden dus het liep in mijn geheugen wat door elkaar.
Visser
Amerikafan
Berichten: 172
Lid geworden op: 05 mei 2018, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Visser »

roelb schreef:91? Ik kende de weg niet, maar heb even gegoogled. Blijkbaar was er inderdaad ooit een US-91, maar dat is sinds 1974 gewoon Interstate 15. Volgens mij ben je van de oude stempel :-)

Maar goed, de I15 heeft (een stukje) express lanes door Las Vegas. De 95 in Las Vegas heeft HOV lanes.
https://www.aaroads.com/california/ca-091.html

De eerste foto is in de express lanes.
Peter68
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 dec 2017, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Peter68 »

Wat en discussies. Helemaal helder is het nog niet.

Wat ik er wel uit begrijp is dat je overal contant of met de credit card kunt betalen en het in sommige gevallen kunt vermijden.
Als ik bv via google maps de route van Las Vegas naar Grand Canyon bekijk, dan zie ik dat er tol op die route is, maar dat je dat met vermijden maar 1 minuut extra tijd is. Als ik op delen van de route inzoom, dan zou die tol moeten liggen tussen Williams en Maswik.

De links die in eerdere reacties gegeven zijn geven wel meer info, al wordt deze https://www.sixt.com/toll-roads/usa/california/ sinds begin januari 2016 niet meer bijgehouden.

Je leest ook dat je via de verhuurder een systeem in je auto kunt nemen die de tolbetalingen automatisch voor je regelt, maar ik begrijp dat je dan ook betaalt voor dagen dat je geen tol hoeft te betalen. Het best lijkt me dan tol betalen met de credit card?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door PSVwally »

Dat komt misschien omdat de discussie ineens over tolwegen gaat waar je helemaal niet in de buurt komt...

Op jouw route in het zuidwest deel betaal je NERGENS voor tolwegen.
Het enige waar je tol betaald zal zijn als je vanuit de oost of noordkant San Francisco in wilt over de bruggen. En als je evt nogmaals over de golden gate wilt ofzo. Dus je gaat tol betalen als je vanuit Yosemite naar SF gaat. Qua route pak je dan wrs de Bay Bridge en daar kan je het beste met creditcard betalen. Ga je over de golden gate brug dan moet je de link uit mijn of Mariannes post bekijken. Dat betaal je dan net voor of na gebruik van de brug online vanuit je hotelkamer of ergens waar je wifi hebt).

Je betaald ook helemaal GEEN tol als je van Vegas naar de Grand Canyon rijdt, je betaald dan entréé voor Grand Canyon NP. Dat is iets anders :wink: Alleen geeft bv google maps de entree voor het NP aan als tol.

De enige plekken waar je tol, of een soort van entreegeld betaald zal zijn als je van je route afwijkt.
Mocht je bv ineens Monument Valley aan willen dien dan betaal je een Navajo fee.
Rij je om over de Hoover dam ipv over de snelweg dan zal je daar ook een fee voor moeten betalen.
Als je van Zion/Bryce naar Death Valley gaat zal je normaal ook geen tol betalen. Zeker niet als je via de I15 en 95 of via Pahrump gaat. Alleen als je de omweg van Overton via Lake Mead zou maken via de northshore drive zal je een fee moeten betalen, maar ook hier zal je normaal gezien niet komen. En dan wijk je ook van de snelste route af.

In het zuidwesten is zo'n kastje in je auto, voor vakantiegangers, nergens voor nodig. En mocht je een volgende keer in of rond Orange County (zuidoost kant Los Angeles) komen dan zijn ook die tolwegen makkelijk te vermijden. De enige staat waar het echt allemaal handig is om dat soort zaken te hebben (en ook daar kan je zonder overigens) is Florida.

Verder ga je sowieso 5 nationale parken aandoen hoe ik je route lees. Koop bij het entreehokje van de Grand Canyon (of evt in Texas al als je daar ergens de natuur ingaat) een America the beautiful pass (=nationale parkenpas) voor $80 en dan heb je bij de entree van de andere parken amper oponthoud en je bespaard wat op entreegeld ipv alles los te betalen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door roelb »

Helemaal eens.

Een opmerking:
Rij je om over de Hoover dam ipv over de snelweg dan zal je daar ook een fee voor moeten betalen.
Voor zover ik weet (laatste keer in 2016 op de dam geweest) is dat je er sinds dat de bypass af is alleen nog op kan vanaf Boulder, en ook weer aan die kant er af moet. De andere zijde is geheel afgesloten. Je kunt aan de andere kant van de dam nog wel een klein stukje de weg op, maar dan houdt het op en moet je draaien. Er is geen fee om die weg op te mogen, maar als je wil parkeren in de parkeergarage bij het visitor center betaal je wel parkeerkosten.

Voor de National parks koop je het beste een "Annual pass". Bij 3 of meer parken ben je dan per definitie goedkoper uit dan telkens los de entree betalen.

Die pas kun je gewoon bij de gate van het eerste park waar je komt kopen, dat zal in jouw planning Grand Canyon NP zijn. Die pas kost $80 en is (meer dan) een jaar geldig. Het jaar gaat in aan het einde van de maand waarin je de kaart koopt. Dus als je op 1 juni 2018 koopt is de kaart geldig tot en met 30 juni 2019. Met de pas kun je gedurende dat jaar met 1 voertuig + alle inzittenden elk National park in de USA in.

Alternatieve locatie om de pas te kopen is bij REI in Henderson. Mocht je toevallig tijdens je verblijf in Las Vegas nog outdoor spullen wil shoppen dan is dat een van de betere winkels. Plus dat je $1 voordeel hebt, REI verkoopt de National Park annual passes voor $79 ipv $80.
Laatst gewijzigd door roelb op 06 mei 2018, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Tol in meerdere staten

Bericht door Dude »

Ik heb deze week nog de Bay Bridge genomen van Oakland naar San Francisco. Ik betaalde 6$ cash aan het loket zelf.
Uitgaand hoef je geen tol te betalen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer