Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis anneusa21: Zuidwesten - roadtrip september 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anneusa21
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis anneusa21: Zuidwesten - roadtrip september 2018.

Bericht door anneusa21 »

Hoi,

Mijn naam is Anne en samen met een vriendin ben ik van plan om een rondreis te maken door het Zuidwesten in september 2018. Wij zijn beide 28 en zullen allebei rijden. Zelf ben ik 4x in Amerika geweest, 3x in Florida en 1x in New York. Mijn vriendin is in Florida en Boston geweest.

Wij hebben voor september de volgende route in gedachten:
Dag 1 : Amsterdam - San Francisco
Dag 2 : San Francisco
Dag 3 : San Francisco
Dag 4 : San Francisco - Yosemite
Dag 5 : Yosemite
Dag 6 : Yosemite - Mammoth lakes
Dag 7 : Mammoth lakes - Death Valley
Dag 8 : Death Valley - Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Zion
Dag 11 : Zion
Dag 12 : Zion - Bryce
Dag 13 : Bryce - Page
Dag 14 : Page - Grand Canyon
Dag 15 : Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 16 : Lake Havasu - Palm Springs
Dag 17 : Palm Springs - San Diego
Dag 18 : San Diego
Dag 19 : San Diego - Amsterdam
Dag 20 : Amsterdam

Is dit een haalbaar rondje, of moeten we nog wat aanpassen?

Advies werd gegeven om voor deze reis een navigatie aan te schaffen of te downloaden voor op onze telefoon, want de huur zou duurder zijn. Klopt dat?

We hadden een een aantal offertes opgevraagd en hadden na een tip van mijn tante een goede offerte ontvangen van Amca Reizen en alles behalve de vliegtickets zijn nog te annuleren.

Alvast bedankt voor jullie info.

Groetjes, Anne.
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis anneusa21: Zuidwesten - roadtrip september 2018.

Bericht door Mr. Patrick »

Hallo Anne, welkom op het forum!

Je rondje ziet er goed uit. Reizen is selecteren en zo te zien heb je dat goed gedaan.

Het enige wat ik mij afvraag is of je Lake Havasu én Palm Springs er in moet hebben. Naar mijn mening zijn dat beide relax-locaties. Maar doordat je toch nog moet rijden tussendoor relaxt het niet meer zo lekker denk ik. Wellicht kun je een extra dag op één van beide locaties erbij doen, of die dag bij San Diego gebruiken. men is het er hier wel over eens dat daar veel te doen is. Palm Springs ligt sowieso niet lekker op de route van LH naar SD, dus ik zou PS skippen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je de hotels via de reisorganisatie boeken? Dan zou ik eens kijken - en hier voorleggen - welke hotels ze aanbieden; vaak liggen hotels van reisorganisaties niet gunstig. En als je dat eenmaal hebt vastgelegd is wijzigen niet meer mogelijk.
Ik zou de accommodatie zelf gaan uitzoeken en boeken, wel zo leuk, en je blijft flexibel.

Als je naar Joshua Tree wilt zou je kunnen overwegen om in Twentynine Palms te overnachten in plaats van in Palm Springs.

Wat navigatie betreft: huren is inderdaad niet aan te raden; je betaalt per dag en dat kan aardig oplopen.
Je kunt je eigen navigatie meenemen, maar je kunt ook een gratis app zoals HereWeGo op je telefoon downloaden. Eerst een winkel opzoeken om iets te kopen lijkt me ook niet handig; als je dat kunt zonder navigatie kun je de rest van de route ook wel zonder navigatie.
Wij gebruiken zelf een papieren kaart en kijken naar de borden; dat gaat ook heel goed.

Hoe betrouwbaar is Amca? Zijn ze wel ANVR-lid?
Ik word altijd wat huiverig als ik een website zie met de nodige spelfouten; dat is weinig professioneel.

Marianne
anneusa21
Amerika-newbie

Bericht door anneusa21 »

Hoi,

Bedankt voor de tips. We plakken een extra nacht bij Lake havasu en skippen Palm springs.

Hotels die we nu hebben gekozen zijn :

SFO : Hotel Bohème
Yosemite : cedar Lodge
Mammoth lakes : Juniper springs resort
Death valley : the ranch
Las Vegas : Mandalay Bay
Zion : la quita inn & suites (Springdale)
Bryce : mountain ridge cabins (hatch)
Page : La quinta inn & suites
Grand canyon : grand canyon Lodge north rim
Lake havasu : london bridge resort
San Diego : hotel indigo solomar

Zitten of in het park of er dichtbij zoals ik kan zien.

Ze boeken ook als je grote parken aan doet waar het aan te raden is om in het park te blijven geen accommodatie buiten het park. Dan boeken ze de reis niet. Hadden eerst het plan om een Denver - Salt Lake City te doen, maar op onze data waren er geen accommodaties vrij en dus boeken ze zo’n reis niet.

De meeste hotels zijn met gratis annuleren en als het hotel goedkoper wordt dan krijgen we gewoon die prijs :thumbup:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Is het je bedoeling om naar de Grand Canyon North Rim te gaan? Waarom niet de South Rim? Dat zou logischer zijn van Page naar Lake Havasu.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het zijn over het algemeen wel goed gelegen hotels maar voor Bryce zou ik toch echt iets anders kiezen dan Hatch. Waarom niet naast het park (Bryce View Lodge, Ruby's Inn) of iets in Tropic?
En de lodge aan de North Rim is prachtig gelegen, maar niet als je de South RIm wit bezoeken. en gezien de route wil je naar de South Rim
Dat vind ik erg slordig van het reisbureau.

Wat is de bedoeling bij Lake Havasu? Ik zou dan eerdere kiezen voor Palm Springs, maar dan wordt de tijd voor de GC erg krap. Ik zou daar of in Page een extra nacht doen. En dan 1 stop tussen de GC (South Rim!) en San Diego.

De prijzen zullen niet omlaag gaan lijkt me. Kun je alles gratis annuleren als de accommodatie eenmaal geboekt is? Ook ter plekke nog, als je bijvoorbeeld vanwege het weer de route om wilt gooien?

Marianne
anneusa21
Amerika-newbie

Bericht door anneusa21 »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je feedback. We gaan het navragen voor het hotel bij Bryce.

Grand Canyon North Rim hebben we zelf gekozen, want we spreken vanaf die dag af met vrienden en rijden dan samen door naar lake havasu. Het is idd niet het handigste zoals je zegt.

Wij zouden daarna dan doorrijden naar Palm springs en daarna naar San diego en onze vrienden naar Los Angeles. Nu gekozen voor 2 dagen Lake havasu waar we dan gaan waterskiën en kanoën.

Wat betreft de prijzen is het zo dat wat niet annuleerbaar is en wat we al betaald hebben niet goedkoper wordt inderdaad. Maar de hotels die wel gratis annuleren en betaal later zijn hoefden we ook niet gelijk te betalen en als het goedkoper wordt dan wordt het hele verschil verrekend. Hotels waren even duur als booking.com en Expedia en soms veel goedkoper. We hebben vorig weekend geboekt en er is al €114,- in mindering gebracht over 3 hotels. In het weekend zijn de hotels vaak duurder heb ik begrepen. Ze zetten het wel vast (na onze goedkeuring natuurlijk) en hebben op een goedkopere dag de hotels die goedkoper waren herboekt. En we kunnen ook nog gewoon kiezen of we hotels op gratis annuleren laten staan zelfs als we op reis zijn. Als we het dan aan willen passen en we zijn op tijd, dan stellen ze een ander hotel voor.

Mij tante is in maart naar Florida geweest en was zelfs meer als €300,- goedkoper, dan toen ze geboekt had :thumbup:

Nu op zoek naar welke hikes we willen lopen. Heb jouw reisverslagen alleen beetje doorgelezen en echt super veel info :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De North Rim bezoeken is niet echt logisch, zeker niet voor een eerste bezoek. Van daaruit naar Lake Havasu is het via de kortste route overigens 7 uur rijden.

Ik zou ook zeker geen twee nachten in Lake Havasu gaan zitten. Palm Springs was net ideaal gelegen om de afstand naar San Diego in twee te delen en dan had je toch iets meer tijd in San Diego want nu blijft daar amper tijd voor over.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik begrijp eerlijk gezegd Lake Havasu niet. Het ligt niet op enige route in je trip. En vanaf de noord rim zou ik altijd via Vegas naar Palm springs of omgeving rijden. Dan zou ik eerder 2n Palm Springs (of omgeving) nemen dan Lake Havasu
anneusa21
Amerika-newbie

Bericht door anneusa21 »

Goedemorgen,

We hebben gisteren jullie adviezen meegenomen en een mail gestuurd om het aan te passen.

Kregen vanmorgen een mail en in Bryce zitten we nu in best western in bryce canyon.

We gaan toch op advies van jullie nu van Page naar grand canyon South rim en verblijven dan in Yavapai lodge.

Vanuit daar rijden we naar Twentynine palms en verblijven we in holiday inn en dan naar San Diego waar we een extra nacht verblijven.

Hoop dat het nu beter in elkaar zit voor onze reis.

Groetjes, Anne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijk me wel zo eenvoudig om de accommodatie zelf te boeken in plaats van alles via een mail te wijzigen, maar goed.
Als er nog iets vrij is of komt zou ik voor de Grand Canyon kijken naar de Bright Angel Lodge of de Maswik Lodge South (zie www.grandcanyonlodges.com voor meer informatie en reserveringen). Dan zit je aan de rim, of dichter bij de rim, en ook dichter bij de meeste restaurants. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor de Maswik Lodge, en ons 2013-verslag voor de Yavapai lodge.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer