Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
WalterVH
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2018, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door WalterVH »

Onze toer met 2 gaat als volgt:
Ik heb er voor ons afwisseling in gestoken met wandelen, rondritten, steden, speciale activiteiten.
We houden eerst een tijdje halt in Denver in geval er iets mis is met bagage of vlucht. Ik heb het voorgehad met gemiste vlucht in 2016 en bagage niet aanwezig in 2017.

Dag..........Datum........Overnachting in........Route omschrijving
woensdag...5/06/2019...Denver..................Van Brussel naar Denver
donderdag..6/06/2019..............................Denver Zoo (+ Baseball)
vrijdag......7/06/2019...............................Denver Aquarium (+ Baseball)
zaterdag....8/06/2019...Hot Springs..............Van Denver naar Hot Springs.
zondag......9/06/2019...Rapid City...............Van Hot Springs naar Rapid City via Black Hills Wild Horse, Crazy Horse Memorial en Mount Rushmore
maandag....10/06/2019............................Badlands NP
dinsdag......11/06/2019..Buffalo.................Van Rapid City via Devil's Tower naar Buffalo tussenstop
woensdag...12/06/2019..Cody....................Van Buffalo tussenstop naar Cody via Little Bighorn NF met de Shell Falls
donderdag..13/06/2019..Canyon Village........Van Cody naar Canyon via Red Lodge en de Beartooth Highway.
...............................OF Cooke City,
...............................Gardiner, Faithfull
...............................(of West Yellowstone)
vrijdag.......14/06/2019.............................Lamar Valley wildlife dagtocht met gids
zaterdag.....15/06/2019.............................Wandeling in Yellowstone
zondag.......16/06/2019.............................Naar Mammoth Springs
maandag.....17/06/2019.............................Naar Old Faithfull
dinsdag.......18/06/2019...Jackson................Van Canyon Village naar Jackson
woensdag....19/06/2019.............................Teton rondrit
donderdag...20/06/2019...Salt Lake City.........Van Jackson naar Salt Lake City
vrijdag.......21/06/2019...Moab....................Van Salt Lake City naar Moab
zaterdag.....22/06/2019.............................Arches
zondag.......23/06/2019.............................Wandeling in Arches of Canyonlands
maandag.....24/06/2019...Grand Junction.......Van Moab via Colorado National Monument naar Grand Junction
dinsdag.......25/06/2019...Glenwood Springs....Van Grand Junction naar Glenwood Springs
woensdag....26/06/2019...Estes Park..............Naar Estes Park via Grand Lake en Tail Ridge Road.
donderdag...27/06/2019..............................Old Fall river road oost naar west enkel richting en dan Bear Lake wandeling
vrijdag.......28/06/2019...Denver...................Van Estes Park naar Denver Airport
zaterdag.....29/06/2019...Brussel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij een mooie route.
Je weet dat je voor Yellowstone nu al (sinds 1 mei) de accommodatie vast kunt leggen? Ik zou alvast kijken wat er nog vrij is.
Het is niet gek om een dag Denver in het begin te doen, maar 2 dagen lijken me best wel veel.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver

Bericht door PSVwally »

Ik zou persoonlijk zeker een dag Denver minderen en een dag meer in de Black Hills doorbrengen. Nu moet je daar gaan haasten
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver

Bericht door ingrid14 »

Leuke route!
Persoonlijk zou ik geen 2 dagen Denver doen in het begin maar ik begrijp je keuze wel als je de zoo, het aquarium en baseball wilt doen.
Aan het einde van Estes Park naar Denver Airport: ken je al je vluchturen? Het is nog een eindje rijden en het verkeer kan er in de knoop liggen.
Misschien de dagen Denver opsplitsen? Of beide aan het einde zetten.
Zelf ben ik altijd vroeg wakker de dag na aankomst in de USA, ideaal om al aan de rit te beginnen.

Black Hills:
Rapid City vond ik niet zo gezellig. Leuker zijn Custer/Hill City/Keystone.
Zoals je het nu gepland hebt kan wel maar het is een strakke planning.

Aan het einde willen jullie de Old Fall River road doen. Deze gaat wel pas laat in het seizoen open. Ik heb hem zelf nog niet kunnen rijden en wij zijn er telkens al in juli geweest.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door Mr. Patrick »

Wat leuk! Wij gaan in ongeveer dezelfde periode ongeveer hetzelfde rondje doen, wij komen op 4 juni in Denver. Mijn topic vind je hier: viewtopic.php?t=69137, onze planning staat al even. Wij hebben Yellowstone dinsdag geboekt, om half 6 hadden we de vier nachten binnen :)

Zo te zien maak je andere keuzes dan wij hebben gedaan. Ik lees met belangstelling mee, want behalve Yellowstone ligt nog niks vast en misschien is er nog wat waard om te schuiven.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door Loek »

Laat je niet van de wijs brengen. Denver is een leuke stad om een paar dagen door te brengen, en het stelt je in de gelegenheid om aan de hoogte te wennen. Het is tenslotte vakantie, dus neem je tijd.
WalterVH
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2018, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door WalterVH »

Ik heb net bevestiging gekregen voor de Yellowstone lodges in Canyon en Old Faithfull, maar niet via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/ want daar werkte het reservatie systeem niet. Wij hebben kunnen reserveren via https://www.usparklodging.com/
WalterVH
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2018, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door WalterVH »

Ik zie inderdaad op https://www.nps.gov/romo/planyourvisit/road_status.htm dat Trail ridge en Old Fall River roads, voor 2018 toch, dicht zijn tot de zomer en juli.
Verleden keer reden we eind mei via de Tioga pas naar Yosemite. De dagen ervoor was hij gesloten, de dag dat wij erdoor moesten was hij open en de dag erna was hij terug dicht. Hier hebben we geluk gehad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

WalterVH schreef:Ik heb net bevestiging gekregen voor de Yellowstone lodges in Canyon en Old Faithfull, maar niet via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/ want daar werkte het reservatie systeem niet. Wij hebben kunnen reserveren via https://www.usparklodging.com/
Waarom niet bij de officële site geboekt? Je had toch even kunnen wachten tot die weer beschikbaar was?
Bij die andere kun je niet meer gratis annuleren en je betaalt een fee.
US Park Lodging is a reservation service providing lodging and activity reservations. US Park Lodging is not an authorized concessionaire of any National Park nor are we in any way affiliated with the National Park Service of the Federal Government. For this service, US Park Lodging charges a ten percent non-refundable reservation fee based on the total dollar amount of reservations made.

Marianne
WalterVH
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2018, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis WalterVH: toer Denver Rapid City Yellowstone Moab Denver.

Bericht door WalterVH »

Ik heb verschillende keren gedurende een 14-tal dagen steeds geprobeerd op de officiele boekingssite en deze was steeds niet beschikbaar.
Dan denkt ge dat deze niet meer actief is. En met de waarschuwingen op dit forum dat de lodges snel bezet zijn heb ik via de andere site geboekt om zeker te zijn van een kamer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer