Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door marrich77 »

In Sf verblijven wij in het Chelsea Inn.
Op de ochtend na aankomst, hebben wij early bird kaarten voor Alcatraz.
Nu las ik wisselende verhalen over parkeren in de buurt van Pier 33.
(wel / niet doen met de huurauto is nog in overweging)

Maar is het te doen om te lopen van Lombard str naar Pier 33?
Zie op Maps dat dat iets van 30 minuten is.
Voor de volwassenen geen probleem. Maar moet ook even rekening met de kids houden.

Hoor graag wat de opties zijn.

Taxirit kost iets van 15 dollar. Dus dat zou ook nog kunnen, lopen we terug via Fishermens Warf
Gebruikersavatar
6foot6
Amerika-expert
Berichten: 2151
Lid geworden op: 27 apr 2006, 08:50

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door 6foot6 »

De f line (tram) is het enige openbaar vervoer dat in de buurt komt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Vin.cent

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Vin.cent »

Je zal sowieso vroeg wakker zijn de eerste dag, dus je zou kunnen wandelen. Hebben wij gedaan, is goed te doen en krijg je een mooie indruk van op de eerste ochtend! Ondanks de kids, lekker rustig aan doen :) (lopen moet je toch in San Francisco)
Ook zou je Uber kunnen gebruiken; UberX 9 á 10 dollar of een iets grotere auto 11 á 14 dollar....Makkelijk op te roepen via je telefoon en zeer gebruiks vriendelijk.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Marcopstal »

Te voet lijkt me niet de beste optie. Waar je dat half uur haalt is me een raadsel, het is 3,5 km en volgens google 45 minuten. De kortste weg zou ik zeker niet aanraden, dan ga je heel wat klimwerk hebben op de hills van SF, je zou dus eigenlijk zo snel mogelijk richting waterkant moeten om enigzins vlak te lopen. Uiteraard vergroot dat de afstand.

Het OV kan natuurlijk, maar dan heb je minstens een overstap nodig. Je kan dit afwegen bij het geheel van plannen welke je hebt in SF. Dagpassen zijn niet echt duur (ze springen wel van 1 naar 3 dagen) en geven je ook toegang tot de kabeltrammetjes. Als je dus voor verschillende zaken het OV wil gebruiken is dit ideaal.

Parkeren in de regio van pier 33 is geen probleem, er zijn parkeergarages genoeg in de omgeving, maar deze zijn uiteraard niet steeds goedkoop. Je kan een kijkje nemen via bestparking.com. Er zijn er wel een aantal in de buurt waar je onder de 20 dollar blijft.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Marcopstal »

Vin.cent schreef:Je zal sowieso vroeg wakker zijn de eerste dag
Waar haal je dat dit hun eerste dag in de VS is ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vin.cent

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Vin.cent »

Sorry het is nog vroeg, maar ik ging er even vanuit dat:
Op de ochtend na aankomst
de aankomst van hun vakantie betekende, maar schijnbaar niet :)

Wij vonden het echt leuk, wel vermoeiend, om door het park bij Fort Mason naar boven te lopen en dan via de Jefferson street en the Embarcadero naar Pier 33 te wandelen! Wij hadden een halve invalide mee en dat ging prima! Lekker op 't gemak...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet meer hoe lang wij er over hebben gedaan, maar we hebben twee keer dat stuk gelopen vanaf een van de Motor Inns op Lombard Street en het is zeker goed te lopen. Zonder te weten hoe oud je kinderen zijn en wat ze gewend zijn is het voor ons natuurlijk niet te zeggen of het te doen is of niet. Bij ons zijn wij de bottleneck, niet de kinderen. :wink:
Kijk bijvoorbeeld eend naar ons 2015-verslag; we hebben toen de hele dag gelopen, en zijn tegen de avond ook lopend vanaf ons hotel naar pier 33 gelopen.
marrich77 schreef:Taxirit kost iets van 15 dollar. Dus dat zou ook nog kunnen, lopen we terug via Fishermans Warf
Teruglopen naar je hotel bedoel je? Waarom niet meteen de rest van SF verkenenn? Misschen ook goed om aan te geven wat je verder wilt doen en of dat veel lopen betekent of dat je ook met het ov iets wilt doe.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Coyote »

Marcopstal schreef:Parkeren in de regio van pier 33 is geen probleem, er zijn parkeergarages genoeg in de omgeving, maar deze zijn uiteraard niet steeds goedkoop.
Parkeren is inderdaad geen probleem, zeker niet als je ook nog eens heel vroeg bent.

Vorig jaar met mijn vader (die slecht ter been is) de auto genomen naar Pier 33 en zowat voor de ingang kunnen parkeren (overkant van de weg, groot parkeerterrein). Parkeren was zeker niet goedkoop maar wel heel relaxed en makkelijk, zeker voor mijn vader die met een rollator liep.

Soms moet je gewoon prioriteiten stellen. Ja, het kost wat maar het gemak heb je er ook van.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Vin.cent

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Vin.cent »

Je ziet het meeste als je gewoon lekker rustig aan die kant op loopt :)
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door ReisM »

Wij hebben het gelopen vanaf Cow Hollow Motor Inn, die zit vlakbij Chelsea inn. Wij liepen er een goed halfuur over. Als je een beetje langs de kust loopt, hoef je niet die hoge heuvels over en is het een makkelijke wandeling.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Ron Notenboom »

Wij zaten in 2015 ook in de Cow Hollow Motor Inn in Lombardstraat en hebben toen bus 30 in Chestnut Street genomen tot (ik dacht) Hyde Street en daarna het laatste stuk gelopen. Maar lopen langs de kust is ook prima te doen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
marrich77
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 30 jul 2017, 18:06
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door marrich77 »

Martin & Marianne schreef: Teruglopen naar je hotel bedoel je? Waarom niet meteen de rest van SF verkenenn? Misschen ook goed om aan te geven wat je verder wilt doen en of dat veel lopen betekent of dat je ook met het ov iets wilt doe.

Marianne

Zijn 3 dgn in AF. Heb even niet de gehele planning in mijn hoofd (nachtdienst :shock: :| )
Maar we willen een bedien brengen aan het Giants stadium een de tour daar doen.
Uiteraard de bridge en gg park.
Daarbij ook fishermens warf.
Cable car pakken.
Dat staat on elk geval op de planning.

Heb op Maps al wel gezien dat lopen naar het stadion geen optie zal zijn. Dus kijken of dat auto wordt of ov.

Heb nog geen duidelijke site van het ov gevonden. Hoop dat iemand een soort ov9292 weet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien is dit iets: https://www.sfmta.com. Er staat een trip planner op.

Marianne
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door CAM1984 »

Zo vroeg zal parkeren waarschijnlijk geen probleem zijn. Als je niet wilt lopen kun je ook Lyft gebruiken, concurrent van Uber en zelfs nog iets goedkoper. Zoek op het www naar kortingscodes en registreer deze in de app voor je je eerste ritje maakt. In totaal hebben wij slechts $30 aan zo'n 15 Lyftritten uitgegeven, waarvan veelal fooi, omdat we door de kortingscodes veel (bijna) gratis ritten kregen.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Marcopstal »

Koop een multi dag pass voor het openbaar vervoer als je er 3 dagen bent. Het kabeltrammetje kost al 7 dollar voor een rit. Kan je alles in SF met het openbaar vervoer doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door D-e-n »

marrich77 schreef: Heb nog geen duidelijke site van het ov gevonden. Hoop dat iemand een soort ov9292 weet.
Voor Londen heb ik al een aantal keren Citymapper (Android) gebruikt en dat werkte prima. De app geeft keurig, real-time, alle opties met tram, metro, bus en ook uber en lyft.

De app heeft een beperkt aantal steden maar grote steden als San Francisco en New York staan er ook tussen dus dat zou ook goed moeten werken. Ik weet dat deze zomer pas zeker echter.
Aurora
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2017, 16:44
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Aurora »

Als je goed ter been bent en wandelen leuk vindt is het zeker te doen. Ik ben zelf van vlakbij Union Square o.a. daar naartoe gelopen. Prima te doen dus vind ik.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Jeannette47
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door Jeannette47 »

Hallo,

je kunt bij Walgreens een Muni pas kopen voor 1 dag of 3 dagen, 2 dagen natuurlijk weer niet.
Iets goedkoper dan bij het vervoerskantoor. pp is dat 33 of 34 dollar dacht ik en dat is voor 3 dagen
Met de Muni pas kun je elke bus/metro en de cablekcar pakken. De Muni pas werkt alleen in het centrum.
Een paar keer op en neer met de cablecar is wel een must hoor, enkele reis is al 7 dollar

Daarnaast voor de NL (NietLopers) neem een Uber, voor korte stukjes echt lage priizen, desnoods bestel je niet een UberX maar een UberVAN to 6 pers
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door tosca »

marrich77 schreef: Maar we willen een bedien brengen aan het Giants stadium een de tour daar doen.

........

Heb op Maps al wel gezien dat lopen naar het stadion geen optie zal zijn. Dus kijken of dat auto wordt of ov.
Wij hebben afgelopen zomer deze tour gedaan en vonden hem erg leuk (in tegenstelling tot sommige andere stadion tours). Ik weet niet precies waar vandaan je hebt gekeken of het wel of niet te lopen is, maar wij zijn er afgelopen zomer (en de vorige keer dat we daar naar een wedstrijd gingen) naartoe gewandeld. Maar goed, wij hebben ook geen kinderen waar we toen rekening mee moesten houden.
BobvdMeij
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2018, 16:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Makkelijkste manier naar Pier 33 (SF) te komen

Bericht door BobvdMeij »

Wij hebben vorige week nog vanaf Pier 1, langs de Embarcadero, naar Lombard Street gelopen. Met een kleine 4km én een flinke klim op het eind nog een stukje langer, maar we hebben er een uurtje over gedaan dus op zich prima te doen! Zeker het stukje tussen pier 39 en 33 is een leuk stuk om te lopen.

Maar zoals gezegd, net zo makkelijk koop je een MUNI pas. Kost je $22,- p.p.p.d. en geeft toegang tot vrijwel alle OV in de stad, met 3 losse ritjes in de Cable Car heb je 'm er in principe al uit! Met de MUNI pas zou je eventueel vanaf Lombard St. met de cablecar naar beneden kunnen tot aan het eindpunt op Hyde St., vervolgens 3min kunnen lopen naar de halte Jones St. & Beach St. en vanaf daar met de Streetcar naar Pier 33 rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer