Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door vinceG »

Ik gebruik ook altijd de kluis op de hotelkamer, maar hou in het achterhoofd dat ook deze kluis met het grootste gemak open te krijgen is.
Die kluis is fijn om te hebben, maar is vaak schijnveiligheid.
Als een hotel mogelijkheid heeft om waardevolle spullen bij de balie af te geven en dit in de kluis te stallen van het hotel, dan is het raadzaam op papier te stellen wat er in de kluis wordt neergelegd.
Het enige dat altijd bij me blijft zijn de paspoorten.

"De rest kan me gestolen worden" :lol:
Michel_v_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 feb 2010, 11:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Michel_v_O »

"Verstop" je waardevolle spullen in de auto ook al voordat je op je bestemming aankomt.
Misschien klinkt dit wel heel logisch, maar toch hebben we diverse keren gezien dat mensen hun spullen in de kofferbak staan te verstoppen en daarna de auto afsluiten om een hike te gaan doen. :wink:
Amerika bezocht in 2010, 2013, 2014, 2015, 2016, 2018, 2019, 2022 en 2023
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door roelb »

Dat geldt natuurlijk overal, ook in Nederland. Niet je laptop in de parkeergarage nog even snel in de kofferbak leggen maar dat bij vertrek al doen.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door noname4 »

Als er geen kluis in de hotelkamer is en we willen even weg om een hapje te eten dan stop ik de waardevolle spullen altijd in een koffer die ik met een (TSA) slot afsluit. Maar ja,...erg veilig is dat natuurlijk niet.

Doen jullie dat ook zo of verstoppen jullie de spullen onder het matras of zo? :wink:
Vin.cent

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Vin.cent »

Moet heel eerlijk zeggen dat wij alleen reisdocumenten en geld-gerelateerde dingen veilig in een kluisje of koffer stoppen, maar verder blijft het toch wel een beetje op goed vertrouwen!
jwensammy
Amerikafan
Berichten: 355
Lid geworden op: 15 aug 2011, 09:21
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: The Netherlands

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door jwensammy »

Hebben altijd handzame rugzak mee.
MacBook iPad fotocamera en paspoorten gaan altijd mee.
Enkel als er deugdelijke kluis is op hotelkamer bergen we MacBook en iPad daarin op.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door opvakantie »

noname4 schreef:Als er geen kluis in de hotelkamer is en we willen even weg om een hapje te eten dan stop ik de waardevolle spullen altijd in een koffer die ik met een (TSA) slot afsluit. Maar ja,...erg veilig is dat natuurlijk niet.

Doen jullie dat ook zo of verstoppen jullie de spullen onder het matras of zo? :wink:
Dat doen wij ook zo als er geen andere optie is.
Als je tas kapot gemaakt is dan heb je ook bewijs dat er iets gestolen is.
Dus we zorgen er altijd voor dat het ergens in zit met een slot zodat hetgeen waar het in zit (koffer/kluis/tas/auto) duidelijk schade heeft opgelopen. Ga anders maar bewijzen dat er iets gejat is. Paspoort, geld en GSM gaan altijd mee.
Dan mogen ze verder alles meepikken, zonde natuurlijk, maar dan kan ik me wel nog legitimeren en dingen in orde maken.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Chi Sin X »

Ze kunnen toch gewoon uw koffer oid meenemen?

Het meest waardevolle hebben we altijd bij (telefoon, paspoorten, portefeuille), de rest ligt relatief onbeveiligd in de kofferbak of hotel. Ik heb nog nooit de moeite gedaan om iets weg te steken in het kluisje. Laptop past er nog niet eens in, dus die zit meestal in koffer, maar die ga ik echt niet overal meesleuren.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door WeernaardeVS »

Paspoorten, geld en spiegelreflexcamera gaan altijd mee. Tablet of laptop blijft doorgaans in de hotelkamer of appartement. Appartementen bieden doorgaans iets meer mogelijkheden om dingen te verstoppen, dus dat doen we. Pocketcamera's en lenzen voor de SLR blijven nog wel eens achter.
In de auto zorgen wij er altijd voor dat we de achterklep niet meer open hoeven te doen op een parkeerplaats. Bergschoenen, rugzakken staan dan op of onder de achterbank.

Dit jaar gaan we grotendeels kamperen en zullen we op meer plekken geparkeerd staan met een "volle" auto. We hebben daarom een "mobiele kluis" https://www.bever.nl/p/pacsafe-travelsa ... olour=4168 gekocht. Deze kun je met de staalkabel vastmaken in de auto, waardoor de boel toch net weer wat minder makkelijk is mee te nemen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door opvakantie »

Chi Sin X schreef:Ze kunnen toch gewoon uw koffer oid meenemen?

Het meest waardevolle hebben we altijd bij (telefoon, paspoorten, portefeuille), de rest ligt relatief onbeveiligd in de kofferbak of hotel. Ik heb nog nooit de moeite gedaan om iets weg te steken in het kluisje. Laptop past er nog niet eens in, dus die zit meestal in koffer, maar die ga ik echt niet overal meesleuren.
Klopt. Ze kunnen ook de hele auto jatten.
Idee is gewoon het niet te gemakkelijk maken en wat je perse nodig hebt altijd bij je hebben.
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Chi Sin X »

Het is wel een heel stuk moeilijker om een hele auto te stelen dan een koffer.
gastxyz

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door gastxyz »

Mwah, ik neem altijd een stuk zwart zeildoek mee welke ik over de auto heen gooi als ik 'm ergens parkeer.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Vito »

:clap: :lol:
Gebruikersavatar
Boes83
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Boes83 »

hier exact hetzelfde als veel anderen.

Ik reis meestal van hotel naar hotel met een dag ertussen , dat betekend dat ik meestal sam, sam zit met waar ik de spullen van waarde laat!
als ik dus al reeds in een H/Motel zit laat ik alles wat ik niet mee wil sjouwen daar!

ben ik op doorreis naar de volgende locatie dan zit het spul in de koffer. Let wel die koffer ligt dan in de kofferbak!. die kofferbak is er dan 1 van het type auto sedan waarbij de kofferbak geen ramen bevat en volledig afgesloten is! ( ik kies altijd voor sedan uitvoeringen en laat de compact expres achterwege IVM dat raam wat de kofferbak in loerd )

verder beperk ik mij in wat ik mee neem. canon 1800D die in speciale tas met lensen en andere accessoires zit. een rug tas voor t overige waaronder water/drinken lunch en wat voor tussen door! zaken als telefoon paspoort portomone zitten bij mij in de broekzakken! ( let op dat ik daarbij niet mijn kontzak gebruik maar gewoon de zijzakken waarbij je veel sneller, althans heb ik wel, voelt wanneer daar iets gebeurd wat niet klopt ) verder gaat in de rugzak navigatie wanneer los en eventueel een tablet.

ik neem zeker geen laptops mee op reis heb wel wat beters te doen! de tablet is vooral voor entertainment in vliegtuig. opgeslagen reisdocumentatie en mijn highlights lijst die ik handig op en door de dag kan raadplegen! verder gebruik ik het tablet om wat fotos savonds te kunnen bewerken en naar de fam te sturen ( uiteraard over wifi wanneer aanwezig anders word het een dure hobby ) in de koffer blijven uiteraard altijd zaken als reisstekkers opladers en scheerapparaten ( het standaard spul waar hoop ik niemand zich zorgen overmaakt! ) top tip hier! als je je koffer op je hotel achterlaat lekker gesloten uit het zicht en wanneer hij op slot kan ook op slot doen!

voor de kids snap ik dat je een apparaat extra mee neemt, maar ook die zou ik beperken tot een simpele tablet. Daarnaast je bent op reis, laat ze de wereld daarbuiten maar bekijken! Gaat toch geen 1500 tot 2000 euro de man uitgeven om je gamboy uit de tas te trekken en tetris te gaan zitten spelen!
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door noname4 »

Ik vraag me alleen wel af wat ik moet doen tijdens onze hike in de Narrows. Paspoorten laat ik dan toch maar in de auto denk ik. Wat hebben jullie gedaan?
Gast

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Gast »

Paspoorten dien je in het buitenland altijd bij je te hebben om als legitimatie te kunnen tonen...dat is nou een van de dingen die ik nooit ergens achter laat in een auto...net als mijn bankpassen en telefoon overigens.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door roelb »

Dat is helemaal niet waar. Je hoeft in het buitenland helemaal niet overal je paspoort bij je te hebben. Wellicht dat er landen zijn die dat eisen, maar ik ken ze niet. En zeker in de USA is dat niet vereist. Sterker nog, er is in de US zelfs helemaal geen verplichting om legitimatie, in welke vorm dan ook, bij je te hebben. In Europa ben je dat wel, maar ook daar hoef je alleen een reisdocument bij je te hebben _op het moment_ dat je een landgrens passeert.

Een paspoort is een onhandig document. Ik draag het echt nooit bij me, waar ik ook ben. Zeker in de US heb je het ook nergens voor nodig. Zodra je de grens over bent kun je het diep wegstoppen en heb je het pas weer nodig als je een vlucht naar het buitenland wilt boarden, meestal dus als je weer terug naar huis gaat.

Met rijbewijs en creditcard (beide klein en waterbestendig) kun je je prima redden, zelfs in het worse case scenario dat je auto met al je bagage wegspoelt door een flash flood, alles wordt gestolen, je hotel afbrandt, etc. Is het onhandig? Zeker. Maar de kans is, met normale voorzorgsmaatregelen, extreem klein. De kans dat je je paspoort kwijt raakt als je het overal mee naartoe sleept is denk ik een heel stuk groter. En gaan zwemmen in de Virgin river met je paspoort lijkt me ook niet handig.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door SpaceAce »

roelb schreef:Met rijbewijs en creditcard (beide klein en waterbestendig) kun je je prima redden,
Dat dus. Wij hebben onszelf volgens mij nog nooit ergens met een paspoort geïdentificeerd (behalve op het vliegveld dan ;) ). Zowel in hotels, als restaurants, als supermarkten... Als wij met de CC betalen dienen we vaak ons ook te legitimeren. Tot nu toe altijd met onze rijbewijs gedaan. Nergens een probleem.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2498
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Dutchess »

roelb schreef:Een paspoort is een onhandig document. Ik draag het echt nooit bij me, waar ik ook ben. Zeker in de US heb je het ook nergens voor nodig.
Ik ben met je eens dat zo'n paspoort "boekje" onhandig is. Maar soms is het toch nodig. In Utah, vooral als je er jong uitziet, moet je een bewijs van leeftijd laten zien om alcohol te kopen. Voor Amerikanen voldoet daarvoor een rijbewijs, maar volgens de wet in Utah is een buitenlands rijbewijs daarvoor geen geldig legitimatiebewijs. Het kan gebeuren dat sommige bars/restaurants je Europese rijbewijs wel genoeg vinden, maar als ze streng zijn (b.v. als ze recent nog een boete van de DABC hebben gekregen, of als het een nieuweling is die net de cursus gevolgd heeft), dan kan het dat ze erop staan om je paspoort te zien. Het is een vriendin van ons (die hier studeert) al meerdere keren overkomen dat er om haar paspoort gevraagd werd (wat zij dus ook niet bij zich draagt).

https://rules.utah.gov/publicat/code/r0 ... -02.htm#T4

In Nederland werd mijn Amerikaanse rijbewijs trouwens door een hotel ook niet aangenomen als legitimatiebewijs en moest ik mijn paspoort laten zien. Gelukkig had ik toen m'n Amerikaanse paspoortkaart bij me, wat een veel handiger formaat is.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Hoe doen jullie dat met waardevolle spullen tijdens een rondreis?

Bericht door Stan.Gobien »

Wij identificeren ons met onze eID (identiteitskaart). Maar de passports zijn altijd bij ons, want als je die kwijt bent geraak je niet meer thuis, zonder een ambassade of consulaat te gaan zoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer