Kaarten bus Lake o Hara?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

Iemand nog gelukt vandaag ?

Ik zat klaar met 2 laptops en op de seconde af dat het tijd was , werd het binnen 1 seconde rood op alle door mij gewenste data.... :( ... En niet gelukt dus..

Ik ga nu dus hopen op mislukte betalingen (aldus kennissen in Canada) want dan komen kaarten vrij en anders heel vroeg op dag van gewenste bus bij bushalte wachten op mensen die niet op komen dagen... En anders.. dikke pech.. ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
BartF
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 30 mei 2011, 19:45
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door BartF »

Voor welke dag had je geprobeerd?

Wij hebben wel geluk gehad: 2 kaartjes voor vrijdag 22/06. Ook wel op de seconde moeten klikken om er bij te zijn...
Naderhand nog eens gekeken en toen was inderdaad alles al weg. Straf!

Er stond wel een melding mij dat er dit jaar veel sneeuw lag en er waarschijnlijk tot in juli nog een aantal wandelpaden niet beschikbaar waren. Even afwachten dus want wij zijn er vrij vroeg op het seizoen.

Wat zijn de andere forumleden hun ervaringen met Lake O Hara?
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

Alles hangt inderdaad af van de hoeveelheid sneeuw die er gevallen is.
Wij waren er op 5 juli (2013) en op 15 juli (2015) en ook toen lag er nog sneeuw op sommige paden. 22/06 is inderdaad wel heel erg vroeg, wellicht ook daardoor dat je permits kunnen bemachtigen hebt.
Dat online systeem is dan misschien wel op sommige vlakken een verbetering, maar toen het nog met de telefoon was had je toch heel wat meer kans om aan permits te geraken. Zo konden wij in 2013 en 2015 zonder probleem gaan...als we binnen raakten met de telefoon tenminste.
Maar ook wellicht de enorme toename aan toeristen maakt het ook daar bijzonder moeilijk om permits te bekomen, zelfde probleem zoals bij The Wave. Wij hebben in 2013 2x meegedaan met de lottery en 2x gewonnen (april en december).
Toen we twee weken geleden in het ranger station in Kanab waren, was de lottery net gedaan en....er waren 400 kandidaten voor 10 permits :shock: ...
Gelukkig waren we op die plekken vóór de grote toeloop. Precies een week geleden waren we in Supai (5 kamers gereserveerd in de lodge), maar ook dit dreigt het slachtoffer te worden van zijn eigen succes...
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door Erik88 »

Ja hoor :D :D :D
Wij zitten met 5 man op zondag 12 augustus om 8.30 uur in de bus naar de 'mooiste en meest rustige' plek van de Rockies ( naar het schijnt). :thumbup:

Precies om 16:00:00 geklikt... Erdoorheen gelukkig. 3 minuten erna gezien dat alles rood was. Maar schijnbaar al na 5 seconden :?
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

Wij wilden 9, 10 of 11 augustus. Hadden expres al wat ruimte qua dagen.

Helaas .. we zaten met 2 laptops en iPad klaar ... maar binnen 5 seconden alles vol.. 20.000 mensen probeerden 3300 kaarten te reserveren.. tja..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door Erik88 »

Hoe weet je van de 20.000 man en 3300 kaarten?

Tip: zorg voor een vaste internetverbinding via LAN, geen wifi. Dat scheelt bij dit soort dingen serieus milliseconden... Ernstig dat dat nodig schijnt te zijn. En zeer waarschijnlijk is de internetverbinding op het bedrijfsnetwerk nog vele malen sneller dan thuis; voor een volgende keer.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
jillie1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2014, 21:58

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door jillie1987 »

Zaten met twee laptops ingelogd op de website op twee locaties klaar en zijn bij de gelukkigen! Ik was zo tevreden met onze twee ticketjes voor 20 juli. :clap:
Het was inderdaad op minder dan 5 seconden voor bijna alle dagen uitverkocht. Onwerkelijk!
westkust juli '15 : https://jimisafi.wordpress.com
New York Oudjaar '16-'17 : https://jimikapinewyork.wordpress.com/
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

Veel plezier alvast en...zorg dat je een muggenmelk hebt met hééééééél veel Deet :wink: .
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door lsl »

Ik ga nu dus hopen op mislukte betalingen (aldus kennissen in Canada) want dan komen kaarten vrij en anders heel vroeg op dag van gewenste bus bij bushalte wachten op mensen die niet op komen dagen
Aan de bushalte gaan wachten heeft geen enkel nut, de plaatsen van de mensen die niet komen opdagen worden helaas NIET weggegeven.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door Felicitas »

Het is zeker jammer als je geen reservering kunt maken voor Lake O’Hara. Maar een geweldig mooi alternatief in de buurt is de Iceline Trail die begint bij de Takakkaw Falls in Yoho NP. Trek wel een hele dag uit voor deze best wel pittige, maar o zo schitterende hike (ons verslag)
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

Klopt helemaal. Iceline Trail is een fantastische wandeling met voortdurend schitterende uitzichten.
We hebben die trouwens leren kennen dankzij Felicitas :thumbup: .

Blog Iceline Trail
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

Erik88 schreef:Hoe weet je van de 20.000 man en 3300 kaarten?

Tip: zorg voor een vaste internetverbinding via LAN, geen wifi. Dat scheelt bij dit soort dingen serieus milliseconden... Ernstig dat dat nodig schijnt te zijn. En zeer waarschijnlijk is de internetverbinding op het bedrijfsnetwerk nog vele malen sneller dan thuis; voor een volgende keer.
Dat is bekend gemaakt.

Ik zat met laptop bedraad.. het was echt bizar om te zien
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

lsl schreef:
Ik ga nu dus hopen op mislukte betalingen (aldus kennissen in Canada) want dan komen kaarten vrij en anders heel vroeg op dag van gewenste bus bij bushalte wachten op mensen die niet op komen dagen
Aan de bushalte gaan wachten heeft geen enkel nut, de plaatsen van de mensen die niet komen opdagen worden helaas NIET weggegeven.
Dat is niet wat ik gehoord heb.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

Felicitas schreef:Het is zeker jammer als je geen reservering kunt maken voor Lake O’Hara. Maar een geweldig mooi alternatief in de buurt is de Iceline Trail die begint bij de Takakkaw Falls in Yoho NP. Trek wel een hele dag uit voor deze best wel pittige, maar o zo schitterende hike (ons verslag)
Deen drama hoor. Genoeg te zien daar. Bedankt voor deze tip. Die ga ik eens bekijken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

ClaireVHaut schreef:Dat is niet wat ik gehoord heb.
Dan ben je verkeerd ingelicht. We zijn er 2x geweest en telkens werd er geweigerd om mensen zonder ticket mee te nemen. Kan ook moeilijk anders want de chauffeur neemt helemaal geen geld aan.
Resultaat is dat we 2x met een halfvolle bus naar boven gereden zijn.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

kalaman; dit is mij verteld door canadese kennissen d.. Melden om 0700 op parkeerplaats bij bus en als er mensen niet op komen dagen kan je mee... Mmm.. zal het toch eens navragen bij instantie zelf..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door kalaman »

Als het zo is, dan is het veranderd tov vroeger. Maar de mensen die met de bus rijden en begeleiden hebben helemaal geen kaartjes om te verkopen en kunnen dat dan ook niet doen de dag zelf.
Zoals gezegd waren we er 2x en telkens stonden er mensen die meewilden maar dat niet mochten. Resultaat: met halfvolle bus naar boven.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door jetusa »

Ik vermoed dat de info van de Canadese kennissen verouderd is. Ik meende ook te weten dat dat kon, totdat Kalaman vertelde dat het niet (meer) mogelijk is.
Heb net eens wat gezocht op diverse dites maar kom geen recent antwoord tegen.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kaarten bus Lake o Hara?

Bericht door ClaireVHaut »

jetusa schreef:Ik vermoed dat de info van de Canadese kennissen verouderd is. Ik meende ook te weten dat dat kon, totdat Kalaman vertelde dat het niet (meer) mogelijk is.
Heb net eens wat gezocht op diverse dites maar kom geen recent antwoord tegen.
Ik heb ze even benaderd en zij geven aan dat het vorige zomer gewoon kon, maar ik zal even een berichtje sturen naar de officiële instanties of ik bel ze even morgen. Ik ben nu toch wel benieuwd of er wel of geen stand-by tickets zijn. Zou toch idioot zijn als die bussen half vol naar boven gaan, die kaarten zijn al betaald (geen refund mogelijk) en als iemand niet komt kunnen ze de kaarten nogmaals verkopen.. win win toch ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer