Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat klopt er niet?
Je kunt de klok een uur terugdraaien als je van MV naar Page rijdt.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Heather »

@Marianne
Ik begon te twijfelen door het laatste bericht van Kalaman. Volgens Kalaman ligt the view op hetzelfde grondgebied als Canyon X dus dacht ik toch geen tijdsverschil...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

De Navajo Nation doet wel aan zomertijd (in tegenstelling tot de rest van Arizona), maar de Navajo bij Page houden de tijd van Page aan. Dus in MV (zowel in Az als in Ut) is het een uur later dan bij de Antelope Canyons, en ik neem aan ook een uur later dan bij Canyon X.

Marianne
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Heather »

Bedankt Marianne. Dan kan ik de tour van 10u30 wel boeken als we rond 9u vertrekken uit Monument Valley :)
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door swissdutchie »

Heather:
In principe ligt zowel Monument Valley als ook Canyon X in de Navajo Reservation en die doet, anders dan de rest van Arizona wel mee met de zomertijd. Dus eigenlijk is er geen tijdverschil. Echter de meeste tour-maatschappijen rondom Page hanteren de tijd van Page en de rest van Arizona. Dat geldt dus ook voor Canyon X en dus is er wel een uur tijdverschil.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

@Heather, ik eindigde mijn bericht met
kalaman schreef:Ik weet niet welk uur The View hanteert, maar ze liggen wel op het grondgebied van Arizona, dus zelfde als Canyon-X.
:wink:
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Heather »

Ingewikkeld maar wel duidelijk nu !
Bedankt allen en sorry Kalaman, ik had je bericht verkeerd begrepen. Geniet nog van jullie vakantie.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

Jammer genoeg al terug thuis van gisteren :(
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door SuzieQ »

Ik had hier nog niet over gelezen. Moet je hier een goede conditie voor hebben/ veel klauteren?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

Nee hoor, helemaal niets. Minder zelfs dan in Lower Antelope.
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2432
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door SuzieQ »

Top, hij komt zeker op het lijstje voor een volgende keer.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door noname4 »

Ligt het nou aan mij ......maar eerst hoefde je vooraf bij Canyon X niet te betalen. Nu moet dat wel en krijg je wel een refund als je drie dagen vooraf nog annuleert, maar een paar weken geleden was dat vooraf betalen toch niet?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door kalaman »

Wij waren er 2 weken geleden en toen moesten we inderdaad nog niet vooraf betalen, maar wel de dag zelf.
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door CAM1984 »

Ik ben net terug van mijn reis door het Zuidwesten en heb ook Canyon-X bezocht. Nu ben ik niet eerder in de upper of lower geweest, dus ik kan niet vergelijken, maar ik vond de mensen erg vriendelijk en ook kregen we uitgebreid de tijd om de canyon te bezoeken, werden er foto's van ons gemaakt en waren er met ons slechts 5 anderen in de canyon. Ik heb gevraagd wat het beste tijdstip is voor foto's en de gids gaf aan tussen 11:30 en 13 uur ongeveer ivm stand van de zon. Hangt natuurlijk ook van het seizoen af, maar om een richtlijn te geven voor mensen die twijfelen. Wij hebben een dag van tevoren gereserveerd voor de tour van 12:00 en moesten rond 11:30 aanwezig zijn. Nogmaals, ik kan niet vergelijken met de andere canyons, maar ik vond Canyon-X zeer de moeite waard en kan een bezoek absoluut aanraden.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door noname4 »

Ik lees net dat Water Holes Slot Canyon ook betaald moet en maar liefst 70 dollar. Dan wordt het toch Canyon X. Ik vind het alleen niet prettig dat ik nu vooraf moet reserveren en ook al betalen. Ik zou liever ter plekke een dag van te voren de tijd willen bepalen van zo'n bezoek.
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door swissdutchie »

Water Holes Canyon schijnt inderdaad niet meer op eigen houtje te bezoeken zijn. De volgende posts kwam ik op de site van All Trails tegen (https://www.alltrails.com/trail/us/ariz ... les-canyon):
Just a few things we encountered today;
The “Horseshoe Bend Tour” company no longer sells the passes. We had to trek to the green and white trailer behind the LeChee Health Clinic to get the passes, it was kind of a goat f*ck finding it but we finally did. BUT, the guy informed us that they would no longer be selling permits after this week as the trailhead is being taken over and managed by a private company. So beware when planning. Other than that, finding your way down into the canyon is kind of confusing, and the entire trail through the canyon is like walking through 6” of beach sand for 3 miles. So if that’s what you’re looking for, this is your hike!
Be careful, the site is managed by a private company from today. It’s 50$ per person to visit the canyon with a guide. So disappointed.
Stopped by to check it out today-5/5/18-and found that they are charging $35 per person for a guided tour that takes 2.5 hours. I failed to ask if they allow self guided tours but I really doubt it based on the setup they have there.
Omdat ze het in de bovenstaande posts niet helemaal over eens zijn, wat deze tours in Water Holes Canyon dan precies gaan kosten, ben ik ook nog verder gaan zoeken op het internet, kon echter nog geen preciezere informatie vinden. Het bedrijf, dat Water Holes Canyon sinds vorige week uitbaat, heeft blijkbaar nog geen website. Ik kon die in elk geval nergens vinden.
Jammer, dat ook deze laatste makkelijk toegankelijke slot canyon nu ook niet meer op eigen houtje te verkennen is. Dat was nou juist de charme van Water Holes, want qua schoonheid en nauwheid van de canyon hebben andere slot canyons in de regio in mijn ogen meer te bieden. Begrijp me niet verkeerd: Ik vond Water Holes heel mooi en een absoluut unieke ervaring, die ik voor geen goud had willen missen. Maar dat lag dus vooral aan het feit, dat we er zelf op verkenningstocht konden gaan en dus niet aan het schema van een tour company gebonden waren. We hebben vorig jaar echter ook Canyon X bezocht en vonden deze toch nog een stukje spectaculairder. Nu je beide alleen nog met een gids kunt bezoeken, zou ik daarom voor Canyon X kiezen.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wanneer kan je best Canyon X bezoeken?

Bericht door Brigit »

Heeft iemand wel eens owl canyon of rattlesnake canyon bezocht? Ik kwam ze tegen op de site van een aanbieder van power Antelope Canyon en ze zien er mooi uit op Google maar kan weinig ervaringsverhalen vinden....
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer