Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Renée76 »

We krijgen geen scherm waar we betaalgegevens kunnen invullen. Dus browser blijft draaien en draaien en dan krijgen we een foutmelding
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door sanook »

Misschien met een andere browser proberen ?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Renée76 »

Deze pagina is niet bereikbaar

•Controleer of het webadres https://secure.alamo.com juist is
•Met Bing zoeken naar deze site
•Vernieuw de pagina


we krijgen dus steeds deze melding. We hebben al telefoon, iPad, computer en op de pc Firefox en internet Explorer geprobeerd maar niks werkt
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

secure.alamo.com resolved naar 12.43.152.147. Die site heeft gewoon een geldig SSL certificaat en werkt zonder problemen.

Maar.. secure.alamo.com heeft ook een AAAA record (IPv6): 2620:103:e0c9:1da7:0:0:0:93, en dat ding reageert niet op een connectie op poort 443 - wel een connectie maar uiteindelijk een timeout.

Oftewel, het lijkt er op dat Alamo bezig is (geweest) met de implementatie van IPv6, maar dat dat laatste niet werkt. Wellicht monitoren ze het ook niet en gezien het kleine aantal aansluitingen in de wereld dat IPv6 ondersteunt komen zal er vrijwel niemand tegen dit issue aanlopen en klagen. Het kan dus nog wel even duren voordat ze hier achter zijn.

Ik vermoed dat jij een van die mensen bent met IPv6 connectivity. In dat geval is het eenvoudig te omzeilen door IPv6 uit te schakelen. Laten we eerst beginnen met vaststellen dat dit het issue is.

Om te testen dat je inderdaad een IPv6 verbinding hebt ga je naar http://mijnip6.nl/

Staat er nu achter "Het IPv6 internet adres:" een adres? Dus cijfers, letters (a-f) en dubbele punten? Zoja, dan is dit het issue. De oplossing is dan eenvoudig: zet IPv6 uit. Onder windows doe je dit door:

- Startknop indrukken
- type "Control panel" en start deze applicatie (Nederlands: "configuratiescherm").
- Kies de optie "Network and Internet" (Nederlands: "netwerk en internet").
- Kies de optie "Network and Sharing center" (Nederlands: "netwerkcentrum").
- Op het scherm wat volgt zie je rechtsboven achter "Connections" de actieve verbinding in blauw. Klik daarop.
- Kies "Properties" (NL: "eigenschappen").
- Vink "Internet Protocol version 6" uit en klik "OK".

Probeer het nu opnieuw..
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

Hopelijk niet off-topic maar Alamo.co.uk heeft blijkbaar een nieuwe optie toegevoegd ?

Ik heb een reservatie lopen bij Alamo en aangezien de prijs met een £15 gezakt is intussen dacht ik even te besparen en een nieuwe reservatie aan te maken om nadien de bestaande te annuleren.

Nu op eerste pagin astaat er een betalende optie bij nu die er vorige keer niet bij stond. nl:
"Personal accident ins/effects cvg"

Nu weet ik niet of dat iets is dat bij mijn vorige reservering bij zou zitten aangezien dit niet apart bij kwam en als ik annuleer en herreserveer deze dan weg is ?

Iemand enig idee waar dit opeens vandaan komt ?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Die is er altijd al als extra "verzekering". Nergens voor nodig, dit is een verzekering voor schade aan jouw eigen eigendommen of inzittenden bij een ongeval. Dat dekt je reisverzekering normaliter.
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

Oef dan ... :-)

Ik vind het wel raar dat dat er nu expliciet bij zit op de site.
Ik heb nog eens screenshot vergeleken met vorige boeking en die lijn zat er nooit bij zelfs.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Misschien dat Alamo UK (en dat is dus niet Alamo de autoverhuurder) nu de upsell probeert te doen. Normaliter doet de verhuurder dat, bijvoorbeeld bij de balie.

Als je bij Alamo skip-the-counter doet dan doe je dat zelf online, op het scherm waar je ook de voorwaarden akkoordeert en de betalingsmethode invoert:
alamo-skip.png
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 05 okt 2013, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door HarlockSSX »

Dat zou idd kunnen.

Ik heb nog de screen prints van vorige en nu:
Raar ook dat de prijs van de auto zakt maar de roadside assistance dan weer duurder wordt :-)

Nu ik neem sowieso geen opties behalve CDW & EP maar vond het gewoon raar.
Dus met andere woorden kan ik opnieuw boeken en verlies niets tov vorige reservering.
Winst is niet gigantisch (£15) maar elke cent is een cent dat ik ter plekke kan uitgeven weer ...
Bijlagen
Alamo1.JPG
Alamo2.JPG
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Herboeken omdat het goedkoper wordt is de hobby van een heel aantal actieve forumleden hier. Waarom ook niet!
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

roelb schreef:Herboeken omdat het goedkoper wordt is de hobby van een heel aantal actieve forumleden hier. Waarom ook niet!
Mij lukt het niet. Ik heb een FFAR geboekt 5 weken hoogseizoen (21/7 - 23/8) voor 1448 dollar. Als de dollar koers zo blijft betaal ik 1160 euro voor 5 weken hoogseizoen. Ik heb zeer vroeg geboekt maar de tickets pas veel later en we vliegen al 20/7 en 22/8 weer terug (alles een dag verschoven dus). Ik kijk zeer regelmatig maar als ik een dag verplaats betaal ik ineens meer dan 3300 euro voor dezelfde periode.... Maakt niet uit bij welke verhuurder ik kijk (ik heb een reservering bij Hertz). Alles is voor 1 dag verschuiven loeiduur. Dus wij doen het voorlopig 1 dagje zonder auto (SFO heen en terug) en leveren onze gereserveerde auto 1 dag eerder in.

Ik overweeg nog 1 dag (van 20/7 tot 21/7) een andere auto te huren. Dan moeten we de volgende dag weer terug om hem om te ruilen voor onze FFAR die we 5 weken hebben gehuurd. Of misschien proberen of we op 20/7 onze FFAR al mee krijgen voor de 5 weken maar ik ben heel bang dat dat niet goed gaat en ik problemen ga krijgen (en dus 3x zoveel moet betalen). Ik weet het dus nog niet De gratis shuttle naar het hotel, dagje koffers ompakken, zwemmen en luieren en de volgende dag de auto ophalen (we slapen dichtbij SFO) lijkt vooralsnog de veiligste oplossing.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Renée76 »

Dank Roelb. door jouw opmerking ben ik het eens op de pc van mijn werk gaan proberen en daar lukt het wel.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Een dagje en dan even terug om om te ruilen kan natuurlijk altijd. Zeker als je dicht bij het vliegveld slaapt.

Je geboekte auto een dag eerder ophalen gaat niet lukken. Althans, dan volgt er gewoon een herberekening voor het huidige tarief, en dat wil je niet. Eerder terugbrengen gaat volgens mij wel goed, al zul je niets terugkrijgen dacht ik (er wordt dan een "early return fee" in rekening gebracht, en zolang die hoger is dan de huur voor een dag krijg je dus niets terug). edit: ik lees ergens in de Hertz voorwaarden dat bij eerder terugbrengen het tarief ook mogelijk herberekend wordt. Iets om vooraf even te controleren dus!

Je kunt eventueel wel een intermediate (gold aisle pick) bij Hertz reserveren voor $923.30 of een Infinity QX80 (prestige) voor $1730.80, via de australische ingang.
2018-04-19.png
Bij National heb je voor $1050.95 ook een aisle pick (en daar kun je de truc gebruiken om in de app met visa canada te boeken en die code daarna weer verwijderen).

Ik zou in ieder geval zowel bij Hertz als National die aisle reservering doen en dan bij aankomst kijken wat er staat. Doe daarna ook een aisle reservering voor 1 dag, tarief is $48 bij Hertz of $42 bij National. Allemaal postpaid zonder enige verplichting.

Als er iets staat waar je voor de hele periode tevreden mee bent zeg je bij het uitrijden dat je reservering tot en met 22/8 gebruikt mag worden. Zo niet, dan gebruik je de reservering voor 1 dag en rij je de volgende dag terug om je gereserveerde FFAR op te halen. Als je zowel bij National als Hertz de reservering voor de hele periode doet kun je nog even shoppen, is toch allemaal dezelfde garage.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Uit de rental agreement van Hertz:
EARLY RETURN

Please note that we are unable to give a refund if you return the vehicle early.
Goed, geld terug hoef ik niet. Eigenlijk heb ik een luxe probleem ;-) want ik ben zeker van een FFAR voor 5 weken voor net even meer dan 1100 euro. Moet ik niet gaan lopen miepen over 1 dag. Ik ga nog eens even kijken voor een dag oplossing. Is namelijk wel makkelijker met het doen van de boodschappen de eerste dag.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Ja, ik zat inderdaad verkeerd. Wat ik las was "Any change to the reservation may impact the rental charges. The rental rates ..."

Maar daar staat duidelijk "reservation".

Maar als je toch voor een dag gaat reserveren zou ik ook direct een aisle pick (intermediate) voor die hele periode vastleggen. Je weet het nooit, stel staat er een full size SUV tussen, dan heb je voor $923 effectief dezelfde auto en hoef je de volgende dag niet terug. En zo niet, dan laat je die reservering gewoon vervallen, dat kost je niets en ga je de volgende dag je auto omruilen.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

roelb schreef:
Je kunt eventueel wel een intermediate (gold aisle pick) bij Hertz reserveren voor $923.30 of een Infinity QX80 (prestige) voor $1730.80, via de australische ingang.

2018-04-19.png
Daar kom ik niet aan hoor en ik zie nu dat dat komt omdat ik geen platinum heb maar silver (en ik wil ook niet naar platinum!)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

@Roel via de Australische ingang krijg ik dit:

Afbeelding

Maar zodra ik inlog (omdat ik Gold member ben) krijg ik weer de NL prijzen en betaal ik veel meer. Met deze auto kan ik dan toch uit de Gold Isle kiezen? Maar dan moet ik toch wel inloggen? Hoe doe jij dat?
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

De truc is simpel: je logt niet in. Pas in het laatste scherm, als je dus de definitieve reservering op je scherm hebt staan, log je in een andere tab in. Daarna druk je op F5 in die eerste tab en voila, je bent ingelogd en je reservering is gewoon intact.

Dat kun je ook toepassen als sommige autoklassen niet te voorschijn komen als je ingelogd bent, Hertz site is wat dat betreft een beetje crappy.

Overigens is full size reserveren zonde van het geld. Je kunt gewoon een intermediate reserveren. Je mag dan uitkiezen uit de Intermediate aisle, de full size aisle en de gold aisle.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Inges »

Maar kan ik die andere dan nog wel annuleren als er een auto tussen staat die we willen meenemen voor die 5 weken? Of deze als we niets meenemen en gewoon een dag wachten op de FFAR? Uiteraard doe ik alles postpaid maar ik geef wel mijn AMEX door en dus kunnen ze een no-show afboeken toch? Of mag ik op de dag zelf nog annuleren?

Dit heb ik dus nog nooit gedaan. Ik heb altijd gewoon braaf de auto gehaald die ik had gereserveerd :-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Nee, no-show is geen ding in de US. Alleen als je prepaid zou hebben gereserveerd.

Met postpaid vervalt je resevering gewoon automatisch als je hem niet ophaalt. Zonder gevolgen. Ik ga regelmatig met meerdere reserveringen "shoppen". Een belangrijk punt om wel rekening mee te houden: zorg dat ze bij het uitrijden de juiste reservering gebruiken. Ik geef de exit booth agent tegenwoordig altijd het reserveringsnummer (gewoon de bevestiging uitgeprint) zodat ze de juiste reservering pakken. Heb al een keer een auto meegekregen op een reserveringsnummer dat ik had gecancelled.. En daarna een late return charge omdat die reservering inderdaad een dag te kort was. Koste me bij het terugbrengen een half uur in het kantoor van de manager om dat gecorrigeerd te krijgen. Dus voortaan controleer ik voor het uitrijden ook of het juiste reserveringsnummer ook op de papieren staat bij het uitrijden (die geprinte strook, staat op de eerste pagina).
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer