Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Hallo allemaal,

Wij (ik, mijn man en 2 kinderen van dan 12 en 14) willen in de zomer van 2019 naar Oregon en Yellowstone. We hebben 23 a 24 dagen, gaan met een auto en overnachten in cabins en hotels. Het is nog heel er ver weg maar het is zo leuk om uit te zoeken en over na te denken. En dan kunnen we er op tijd bij zijn met logies te boeken in Yellowstone. De route is lang genoeg maar wil toch het gevoel hebben dat we overal wel de tijd voor hebben. Wandelen doen we zeker maar niet meer dan 10 km denk ik. Ghosttowns en Oregon trail vind ik ook erg interessant.

Hieronder het reisschema zoals ik dat nu bedacht heb. Graag hoor ik hier op- en aanmerkingen over. En onderaan zet ik een aantal vragen en andere opties.

Dag 1. Amsterdam - Salt Lake City
Dag 2. SLC - Vernal (dino's en overnachting in Red Canyon Lodge?)
Dag 3. Red Canyon - Jackson
Dag 4. Jackson (floating trip, wandelen, stadje)
Dag 5. Jackson - Yellowstone Old Faithful (hele dag om daar te komen)
Dag 6. Yellowstone Old faithful
Dag 7. Old Faithful - Roosevelt lodge
Dag 8. Roosevelt Lodge - Big Sky 320 Ranch (bezoek Nevada en Virginia City)
Dag 9. Big Sky 320 ranch (paardrijden)
Dag 10. Big Sky - Bellevue Idaho, stop bij EBR-1
Dag 11. Bellevue - Baker City (id.) stop bij Craters of the Moon
Dag 12. Baker City - Mitchell (bezoek trail museum, sumpter, Sheep Rock en Painted Hills)
Dag 13. Mitchell - Bend (via Fossil, Clarno, Antelope, Shaniko)
Dag 14. Bend (zwembad en bijkomen, State Rock, Lava Lands, Descutes River Trail, Kano op cascade lakes, Newberry Volcanic Monument, Sparks lake, Sisters en Observatory.
Dag 15. Bend
Dag 16. Bend (dagtrip Crater Lake?)
dag 17. Bend - Silver Falls State park (10 falls hike)
Dag 18. Silver Falls - Newport
Dag 19. Newport - Cannon Beach
Dag 20. Cannon Beach - Cascade Locks (langs old highway, multnomah falls, hike)
Dag 21. Cascade Locks - Portland (via Hood River, rondje Mount Hood)
Dag 22. Portland
Dag 23. Portland - Amsterdam
Dag 24. thuis

* Is Vernal (dino's) de omweg (en een hele dag) waard?
* Silver Falls State park en die hike lijken me zo leuk, is dat ook zo? Is dat misschien ook te doen onder weg van bend naar newport? zodat je een dag extra in bv newport bent.
* of moeten we silver state park laten zitten en daarvoor in de plaats naar de Sand Dunes state park gaan?
* of een overnachting bij Crater lake? Is crater lake te doen als dagtrip? Is het een echte MUST see?
* Overnachting in Cannon Beach of Astoria?
* Als we een nacht minder in Bend doen, waar zouden we die extra nacht het beste bij kunnen plakken? Baker City? Newport? Columbia River Gorge? Crater Lake? Dunes? Yellowstone of iets heel anders?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
groetjes
Wineke

PS we zijn in 2016 met een camper door de Deep South gereden (via Smoky Mountains) en met kerst afgelopen jaar hebben we een rondje Florida met de keys gedaan. En in 2012 hebben we een rondje West Canada met de camper gedaan.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Old Faithful »

Ik kan alleen iets zeggen over Crater Lake. Ik vond het prachtig. Wij waren er echter met mooi weer en dan is het meer prachtig knalblauw. Ik kan me voorstellen dat dit met (zwaar) bewolkt weer een stuk minder is, hoewel ik daar geen ervaring mee heb.
Van Bend naar Crater Lake is ongeveer twee uur rijden, dus vier uur heen en terug. Ik zou voor een overnachting bij Crater Lake kiezen, als je iets in de buurt kunt vinden. Doorrijden naar bijvoorbeeld Medford of Grants Pass is bijna net zo ver als naar Bend en heeft dus weinig zin.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Bedankt voor je reactie Old Faithful,
Heel fijn!
Ja dat is een behoorlijke rit als dagtrip, voordeel is wel dat je kan gaan als het weer goed is. Maar nadeel is natuurlijk de lange tijd in de auto. En als je bij Crater Lake overnacht dan is de route naar Silver Falls State Park eigenlijk te ver en uit de richting. Dus dan zouden we vanaf Crater Lake de Sand Dunes kunnen doen en dan Silver Falls overslaan...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind jullie tijd voor Yellowstone heel erg kort; ik zou daar zeker een dag (of twee) extra doen.
Niet alle plaatsen zeggen mij iets, maar het lijkt me dat het stuk bij de EBR en Craters of the moon niet efficiënt is zo.
Als je naar Crater Lake gaat zou ik daar ook in de buurt overnachten. Wij vonden de Union Creek Resort erg leuk. Zie daarvoor ons 2006 en 2015-verslag. Zie dat laatste verslag ook voor CotM en Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Bedankt Marianne, ik heb met veel plezier jullie verslagen gelezen. Klopt ja, bij Craters of the Moon is Bellevue inderdaad niet zo handig. maar ik zocht naar een hotel met zwembad (na een week zonder, is dat voor de kinderen wel een must). Misschien slaan we Craters dan ook wel over. In Oregon Bend zitten we vlakbij Lava Lands.
Lastige is dus om naar Crater Lake te gaan en daar te slapen, dat ik dan behoorlijk uit de route ben, aangezien we naar Silver Falls State Park willen (bij Salem). Vandaar dat ik dacht aan de dagtrip, maar dat is ook heel veel rijden zeker als je daar nog de rim wil doen.
Er is overal zoveel te doen, die keuzes zijn echt lastig.

Als we een dag extra Yellowstone kunnen doen, zou je dan 2 nachten OF en 2 nachten roosevelt aanraden, of 2 nachten OF en 1 nacht Canyon lodge en 1 nacht roosevelt, of juist 1 nacht OF, 1 nacht canyon en 2 nachten Roosevelt?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

Altijd leuk als mensen enthousiast zijn over Oregon. Wij stappen eind van de week weer in het vliegtuig voor een paar weken Oregon. Voor de zoveelste keer...

Als eerste zou ik willen zeggen. Het lijkt wel alsof je haast hebt. Nou is dat voor ons makkelijk te zeggen. Want wij komen minimaal 3 a 4 keer per jaar in Oregon. Maar als ik op dag 14 zie dat je in Bend zwembad en bijkomen hebt staan en vervolgens 8 dingen hebt staan die je die dag nog wilt doen ben ik benieuwd op welk moment je wilt ademhalen. Of wil je al die dingen doen terwijl je in Bend zit?? Ik hoop het laatste.

Crater Lake is absoluut de moeite waard. Zeker in de zomer als de zon schijnt is het meer bizar blauw. Mijn kinderen vinden het vooral mooi als er sneeuw ligt en de zon schijnt. Volgende week is de eerste week dat het mooi weer is en gaan we zeker kijken.

Silver Falls is een supermooi park. Niet zo heel erg bekend en daarom niet helemaal platgelopen. Zeker in de zomer bij mooi weer is het er erg mooi wandelen en lekker zwemmen. Niet meteen bij de eerste waterval erin springen maar even 3 of 4 watervallen doorlopen.

Vanuit Silver Falls zou ik niet naar Newport rijden. Of je moet iets speciaals willen zien. Ik zou er voor kiezen om vanuit Silver Falls naar Hood River te rijden. Mooie rit over Mount Hood. Kan je van daaruit de Columbia River Highway doen en Multnomah Falls. Cannon Beach zou ik dan doen vanuit Portland. Ik vind Cannon Beach persoonlijk een stuk mooier dan Newport. De weg ertussen is daarentegen weer geweldig om te rijden.

Mocht je meer willen weten over Oregon dan hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Martin & Marianne »

Of je Crater Lake als dagtrip doet of met een overnachting maakt voor de route en het aantal kilometers niet uit natuurlijk. Het is de dagindeling die dan anders wordt.
Voor Yellowstone zou ik twee nachten OF en 1 nacht Roosevelt en 1 nacht Canyon of Lake wel mooi vinden.

Marianne
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Bedankt Almere vak V!

Heel erg fijn om tips over Oregon te krijgen. Hoe meer ik me er in verdiep hoe meer er te doen en te zien is. Gaaf dat jullie er zo vaak komen.

Haha ik wil juist geen haast hebben! daarom lastig om keuzes te maken. Die opsomming bij Bend is wat we in die dagen in Bend zouden kunnen doen. Zeker niet allemaal op 1 dag :-). En waarschijnlijk ook niet alles van dat lijstje.

Goed om te horen dat Silver Falls de moeite waard is, ik was het tegengekomen en het leek me heerlijk. Je kan dus ook zwemmen in de watervallen? Hebben jullie de trail in 1 dag gedaan? Kan je ook een gedeelte doen?

Ik had van Silver Falls naar Newport erin staan om de kustroute te gaan volgen. Inderdaad niet persé om iets in Newport te zien. We zouden dan misschien ook vanuit Silver Falls gelijk naar Cannon beach kunnen rijden langs de kustweg? of is dat te ver om er van te genieten en af en toe uit te stappen?
Jouw idee om vanuit Silver Falls naar Hood River te rijden is ook een heel interessante, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. (omdat ik beetje vast zat in mijn hoofd aan een kustroute). Daar ga ik zeker even naar kijken. Die route over Mount Hood lijkt me inderdaad mooi.

Is het dan bijvoorbeeld leuk om vanaf de Columbia Gorge via Astoria naar Cannon Beach te gaan voor toch een stukje langs de kust? Of is dat vooral een druk toeristisch stuk? Of vanaf cannon beach nog wat lager gaan naar mazanita of tillamook? Dat we daar een klein rondje maken? Of wil ik dan weer veel te veel :P ? En kunnen we beter 2 dagen aan cannon beach zitten en daar wat rondkijken en rijden?

Denk dat we gewoon vaker moeten terugkomen daar!
Groetjes
Wineke
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Klopt Marianne, dat is ook zo.
Er is inderdaad ook een mooie route van Crater Lake naar Silver Falls State Park en ik geloof dat die ook goed te doen is in een dag. Dus dat is opgelost. Bedankt voor je tip over de overnachtingen in Yellowstone!

groetjes
Wineke
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door RTB117 »

interessant.

Wij gaan in juli een soortelijke reis maken en ik heb het Oregon gedeelte ook nog niet helemaal uitgevogeld.

We willen een stuk langs de kust rijden, Portland bezoeken, Columbia River Gorge ook, Silver State falls, Painted Hills en dan door naar Idaho. Nog niet helemaal duidelijk hoe we het beste kunnen gaan rijden zonder teveel 'dubbele' kilometers te rijden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

Wij hebben echt ons hart verloren aan Oregon. Twee jaar geleden daar een huis gekocht. Wat zeker met mijn werk een hele hoop vlieguren zou gaan schelen maar op het laatste moment durfde mijn vrouw toch niet de stap te maken. Helaas...

Ik vind het soms lastig om op iemand zijn schema aanmerkingen te maken. Zeker als het om tijd gaat. Ik snap dat je er alles uit wilt halen wat er inzit. Maar ik kan rustig een dag op Painted Hills gaan zitten. Ik kan dagen voor me uit zitten staren op Cannon Beach. Ik kan uren op Mt Hood het dal in zitten turen naar Portland. Maar ik snap dat je daar geen tijd voor wilt maken als je niet 4 keer per jaar op de stoep staat in Oregon.

Silver Falls is echt top!! Niet zo heel erg bekend bij de toeristen. Hoewel je toeristen niet echt bij bosjes tegen zult komen in Oregon. Al het water in Silver Falls kan je gewoon in zwemmen. Hou er wel rekening mee dat het water zo uit de bergen komt en dus echt steenkoud kan zijn. Vaak zie je mensen dan ook relatief stilstaand water opzoeken om een beetje op te warmen. Hou er ook rekening mee dat alles zo'n beetje midden in de bossen ligt. Voor een plekje in de zon moet je echt even op zoek. Maar er is niks leuker dan met je kop onder zo'n waterval te staan. Ook zijn er plekken genoeg waar je van de waterval, of een gedeelte ervan eraf kunt springen. Mijn jongste vindt het er altijd erg leuk. Mijn oudste zit in een rolstoel. Dat is tot de eerste waterval best redelijk te doen. Maar daarna niet meer.

Je kunt uiteraard van Silver Falls naar Cannon Beach rijden. Dan is de kortste route wel over de I5 en bij Portland de 26 op rechtstreeks naar Cannon Beach. OOk een mooie route maar niet wat jij zoekt langs de kust. Je zou bij Salem de 22 kunnen pakken richting Dallas richting Pacific City. Voor Pacific City ga je dan omhoog via de 101 naar Rockaway Beach. Dan kom je ook langs Tillamook State Forest. Ook erg mooi.
Via Rockaway Beach kan je dan over 101 naar Cannon Beach rijden. Elke bocht is weer een verrassing. En er zijn talloze plekken waar je kunt stoppen om van het uitzicht te genieten. Maar, dat is al met al wel een stukkie om. Wel een fantastische weg, dwars door de bergen naar de kust. We een tikkie traumatiserend voor opgroeiende tieners. Want je mobiele telefoon gaat het daar niet doen...

Je tweede optie kan je ook doen. Ik vind Astoria een hele gave plaats. Met een fantastische brug en een mooi oud centrum. Alleen de weg van Astoria naar Cannon Beach is niet zo heel erg bijzonder. Je rijdt ook niet echt langs de kust zoals je van Cannon Beach naar Rockaway Beach doet. Wat je zegt is een goed plan. Je zou wel een soort van rondje kunnen rijden dat je via de Columbia River vanuit Portland rechtdoor naar Cannon Beach rijdt over de 26. Dan rij je van Cannon Beach naar beneden naar Manzanita en van daaruit weer dwars door de bergen terug naar de 26. Ook heel mooi om te doen.

Zoals gezegd, ik ben niet objectief over het aantal dagen dat je waar door moet brengen. Vrienden van ons hebben een fantastisch beachhouse op Cannon Beach direct tegen Haystack Rock. Ik kan daar dagen zitten. Of het nou mooi of slecht weer is. Bij voorkeur natuurlijk bij mooi weer. Lekker over het strand slenteren. Hout zoeken wat is aangespoeld. Lekker BBQen op de veranda. Zon onder zien gaan en dan een groot kampvuur maken op het strand. Kan ik dagen volhouden.

En terugkomen moet je zeker doen. Er is zoveel te zien, de mensen zijn zo aardig. En het is er zo verdomde mooi. Wij springen overmorgen in het vliegtuig. Moet alleen voor mn werk eind volgende week een paar dagen in Arlington, Texas wezen. Meteen de eerste dag naar Eugene voor de Spring Game. Lekker met mn jongste naar de NBA Playoffs. Met mn oudste gaan we met een hele groep in Seattle naar het honkbal. We gaan nog achter de walvissen en orca's aan. En dan weet ik al weer dat ik over 2,5 week al weer heimwee heb voordat ik weg ben. Gelukkig zitten we er in de zomer ook. Al zal ik er dan minimaal de helft niet zijn omdat ik dan voor mn werk al weer kriskras door Amerika moet voordat in september het seizoen begint.

Maar het is het allemaal waard. Fantastisch land, bloedmooi, ongelofelijk divers, superaardige mensen, geweldige steden en voor mij het mooiste sportland wat er is.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

RTB117 schreef:interessant.

Wij gaan in juli een soortelijke reis maken en ik heb het Oregon gedeelte ook nog niet helemaal uitgevogeld.
Waar ga je beginnen??
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door RTB117 »

Ik kom vanuit Olympic NP (begin in Seattle) :)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

Als je de tijd hebt zou ik bij Olympia, mooi stadje trouwens, de 107 pakken die aansluit op de 101. Mooie route en kan je helemaal doorrijden tot aan Manzanita onder Cannon Beach. Vandaar pak je de 53 terug om een stukje omhoog te rijden over de 53 naar de 26. Met de 26 rij je rechtstreeks Portland binnen. Als je die tijd niet hebt. Vanuit Seattle zo snel mogelijk op de I5 zien te komen. doorrijden naar Portland en daar de 26 pakken naar Cannanon Beach. Dan kan je een soort van rondje maken via Manzanita.
Vanuit Portland rij je de Columbia River Gorge op. Kom je langs Multnomah Falls. Die kan je doorrijden tot aan Hood River. Dan zou ik bij Hood River de 35 pakken naar beneden pakken. Dan kan je daar oversteken op de 26 en rij je eigenlijk om en over Mt Hood heen. Fantastische route!! Bij Sandy zou ik dan binnendoor via Estacada, Colton, Mollala en Silverton naar Silver Falls rijden. Dat is wel heel erg binnendoor en doe ik alleen maar omdat ik de weg daar kan dromen.
Van Silver Falls zou ik zeker doorrijden naar Crater Lake. Om de snelheid erin te houden kan je dan een stuk over de I5 rijden. In Salem kan je eventueel nog naar 1 van de oudste houten draaimolens. Waar ze nog steeds de paarden uit hout snijden. Ook kan je hier een kijkje nemen op de set van One Flew Over The Cuckoo's Nest. Eventueel een tussenstop maken in Eugene. Geweldige studentenstad. Van daaruit zou ik de 58 pakken naar Crater Lake.
Vanuit Crater Lake weer terug naar boven via de 97 naar Bend om via de 26 te gaan kijken bij Painted Hills.
En van daaruit ben je al een eindje op weg naar Idaho.

Ik hoor vaak van vrienden dat het lastig is om een redelijk rap rondje te maken in Oregon. Dit heeft vooral te maken met het gebrek aan echte snelwegen. In Oregon wonen een kleine 4 miljoen mensen in een gebied wat ruim 6 keer groter is dan Nederland. Waarvan dan ook nog is ruim 60% in of rondom Portland wonen. Met andere woorden, waar moet die snelweg dan naar toe. Je hebt de I5. Die loopt van Seattle naar SF en loopt "toevallig" langs Portland. En helemaal in het noorden langs de Columbia River heb je de I84. Misschien wel de mooiste snelweg van de wereld. Maar dat is het wat dat betreft. Ik heb er in Europa nog wel is een handje van om in mn navigatie de snelwegen uit te schakelen. Dat hebben ze in Oregon al voor je gedaan zeg ik altijd...

Kijk maar of je iets kan met bovenstaand.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door RTB117 »

woow super bedankt :thumbup: :thumbup:

ik kan hier zeker iets mee.

Op vakantie wil je ook zo min mogelijk op de snelweg rijden, fijn dat ze daar in Oregon rekening mee gehouden hbeben :lol:
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Wauw Almere vak V,

Dat is geweldige informatie allemaal! Daar zijn we echt heel blij mee. Bijzonder dat jullie er zo vaak komen en bijna zijn gaan wonen. Ik kan me helemaal voorstellen dat het er heerlijk is. Alvast een hele goede reis deze week!

Na 88 :-) reisschema's komen we langzaam dichterbij haha. Ik geloof dat het toch handiger is om Portland - SLC te doen ipv andersom. Voelt logischer ofzo. Als we dat doen. heb ik nog 2 opties, mag ik nog een keer je advies vragen?
Ze zijn verschillend op de plek waar we de kustroute zouden kunnen doen.

Optie 1.
Dag 1. Amsterdam – Portland
Dag 2. Portland
Dag 3. Portland – Cannon Beach (via Astoria)
Dag 4. Cannon beach via Tillamook kust naar oost Portland
Dag 5. Portland – Hood River
Dag 6. Hood River – Silver Falls (rondje om Mount Hood heen, scenic route
Dag 7. Silver Falls – Crater lake
Dag 8. Crater Lake – Bend
Dag 9. Bend
Dag 10. Bend
Dag 11. Bend – Mitchell (Clarno, Fossil , Painted Hills)
Dag 12. Mitchell – Baker City (Sheep Rock, Sumpter, Granite, Prairie City)
En dan door naar Idaho en Yellowstone

Optie 2.
Dag 1. Amsterdam – Portland
Dag 2. Portland
Dag 3. Portland – Hood River
Dag 4. Hood River – Silver Falls (rondje om Mount Hood heen, scenic route
Dag 5. Silver falls - Newport (omgeving, state parks en strand)
Dag 6. Newport - Florence (kustroute en Dunes park)
Dag 7. Florence - Crater lake (scenoc route)
Dag 8. Crater Lake – Bend
Dag 9. Bend
Dag 10. Bend
Dag 11. Bend – Mitchell (State Rock, Shaniko, Clarno, Fossil, Painted Hills)
Dag 12. Mitchell – Baker City (Sheep Rock, Sumpter, Granite, Prairie City)
En dan door naar Idaho en Yellowstone

En mochten we nog ergens een dag extra hebben, waar zou jij die dan besteden?
Extra nacht in Cannon Beach (optie 1) of Florence (optie 2), of Silver Falls of in Baker City?

Nogmaals dank voor alle tips!
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

Dat is een lastige. Qua route zou ik voor optie 2 kiezen. Als ik ergens een dag langer zou moeten blijven zou dat absoluut Cannon Beach zijn. Mn tweede optie zou Silver Falls zijn.

Keuze, keuzes, keuzes...
la-wineke
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 apr 2018, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door la-wineke »

Hartstikke bedankt!!

Denk dat dat 'm dan gaat worden! Dan bewaren we Cannon Beach gewoon voor een volgende keer, kan nog even duren maar dat komt zeker.
Volgens mij is het een hele mooie route zo. In ieder geval voor een eerste kennismaking.
2019 Oregon & Yellowstone
2017 Florida
2016 Deep South
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Almere vak V »

Het is raar om uit Portland te vliegen en in Arlington er achter te komen dat het hier kouder is dan in Portland. There is a first time for everything!!

Afgelopen dagen is het in Oregon fantastisch weer. Dat is komend weekend even over. Maar in de loop van volgende week gaat het weer richting de 20 graden. Afgelopen week op Crater Lake geweest. Rim Village is open. Er ligt nog wel 4 meter sneeuw. Maar de combi van de witte berg met het diepblauwe meer blijft geweldig. Bizar trouwens om een twee kilometer hoge berg op te rijden om te kijken naar een bijna 700 meter diep meer.
Langs de kust was het een komen en gaan van walvissen. Je hoefde meestal niet langer te wachten dan 5 minuten voordat je er eentje kon zien. Ook voor het eerst orka's gespot vanaf de kust. Dat is bij Canada wel gebruikelijk maar hier had ik ze nog nooit gezien op deze manier.
Puckiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 jun 2011, 20:34

Re: Reis la-wineke: Advies gevraagd voor rondje Oregon met Yellowstone (2019)

Bericht door Puckiet »

Wat veel info! Super.
Wij gaan dit rondje ook doen deze zomer maar met een camper 30 ft.
Zijn al deze wegen (mn ook in de bergen) goed te rijden met een camper?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer